הטור האחרון שלי ב"עין השביעית" עשוי להרגיז חלק מהאנשים שעוסקים המדיה החברתית. הם עשויים למצוא שהוא עושה להם עוול כאשר הוא צובע את כל העוסקים בתחום באותו הצבע. אכן, יש בטור הזה לא מעט מן ההכללה וטיבן של הכללות שלא להיות הכי מדויקות.
אבל אחרי שמנקים את הרעש שיוצרת ההכללה, אני חושב שהטענה נכונה. בקליפת אגוז היא קובעת שנכון להיום, לאף אחד אין באמת מושג מה טיב השינוי שמביאה לעולם המדיה החברתית, אף אחד לא באמת מבין מי נגד מי, אף אחד לא באמת יודע מה סוד ההצלחה וכיצד נמנעים מכישלון, אף אחד לא באמת יודע איך מנצלים את היתרונות (אם יש כאלו) ואיך נמנעים מהחסרונות, מה יהיה השלב הבא, כיצד נכון להיכנס לעולם הזה אם בכלל, אף אחד לא באמת יודע לענות על השאלות האלו. לאף אחד אין באמת מושג, למרות שיש לא מעט אנשים שמוכנים לתת עצות (בתשלום כמובן), להסביר שהמדיה החברתית היא משהו שאתם חייבים להיכנס אליו ובמקרה אני גם מעביר סדנא, כתבתי ספר ואני נותן שירותי ייעוץ.
אני לא טוען שהמדיה החברתית היא שינוי זניח או חסר משמעות. ממש לא. פשוט מאסתי באינספור "גורו האינטרנט" שצצים בכל פינה, שמציפים את יוטיוב בקליפים בהם הם מסבירים כיצד לפצח את התופעה, שעולים על כל במה, מחלקים כרטיסי ביקור וכותבים טקסטים בנאליים בהם הם מספקים עצות בגרוש נוסח "הקשב לגולשים" ואז "נהל איתם שיחה".
אני עומד מאחורי הטענה הזו ואשמח אם יוכיחו לי אחרת.
כתיבת תגובה