אברי מניאק; אברי נפלא

קטגוריות:

בשבוע שעבר אברי גלעד התעצבן על קטע שהוצג בתוכנית הבוקר שהוא הנחה. הקטע נלקח מתוך "מירוץ למיליון" שהיא תוכנית המשודרת אצל הזכיינית "רשת", אותה זכיינית שמעסיקה אותו כדי שינחה את תוכנית הבוקר שלה.

היום, בנרג', התפרסמה תגובתם הכעוסה של "אנשי רשת":

זכותו לחשוב מה שהוא רוצה גם נגד רשת", אומר גורם בחברה, "אבל הוא לא יכול להגיד את זה בשידור חי כשהוא מקבל משכורת מרשת".

זו לא התגובה הרשמית של "רשת". הנה התגובה הרשמית שמופיעה שורה אחת אחר כך:

מרשת נמסר בתגובה: "אברי גלעד הוא טאלנט ייחודי עם דעות מוצקות במגוון נושאים ועובדה זו הופכת אותו לפופולרי. רשת מעודדת פלורליזם של דעות גם כשמדובר בתכנים שלה".

והרי לכם יישום מופלא של טכניקת "סטירה-נשיקה": גם הכנסנו לו, לנבלה, שמרשה לעצמו לבקר את "רשת" בעודו מועסק על ידה וגם הראינו שאנחנו מעל כל ההתעסקויות הקטנוניות האלו. נהפוך הוא, אנחנו מעוניינים בפלורליזם של דעות.

יחליט הקורא איזו מבין התגובות מייצגת נאמנה את מה שבאמת התחולל ב"רשת" כאשר ראו את תגובתו של אברי.

תגובות

28 תגובות על “אברי מניאק; אברי נפלא”

  1. בינתיים כבר הספיקו להסיר את התגובה הראשונה.

  2. אה… שכחו מזה. לא קלטתי שמדובר בשתי כתבות…

  3. אבותינו קיפחו את חייהם כדי שלא לחלל שבת, ואברי גלעד מועסק בשני גופי תקשורת מרכזיים הפועלים בשבת כעניין שבשגרה.
    אבותינו קידשו את נישואי ילדיהם בטקס מסורתי במשך מאות שנים, ואברי גלעד מתפרנס בין השאר מהנחיית טקסי נישואים אלטרנטיביים.
    בקיצור, הסיפור הזה מותיר אותי במצב בו אני לא יודע על מה להתעצבן קודם – על הצדקנות הצבועה של אברי גלעד, על הגועל נפש (ואני לא מדבר דווקא על אכילת שרצים), שיוצרים בטלוויזיה, או על ה"פלורליזם" שלה.

  4. יונתן – יפה דרשת.

  5. רבי קווסטלר

    אברי גלעד הוא פוליטיקאי. מהזן הפופוליסטי והנאלח ביותר. והסיפורים שמתרוצצים עליו במסדרונות רשת רק הופכים את הצדקנות שלו למבחילה עוד יותר. בקרוב התחקיר.

  6. רבי – אני מציע שאת ההשמצות תשמור למקום אחר. אם אתה רוצה לספר סיפור שיש מאחוריו עובדות – אתה מוזמן. אם לא, שא ברכה.

  7. אני לא מסכים עם הביקורת. "רשת" מעודדים הבעת פלורליזם של דעות, ומוכיחים את זה בכך ש"רשת" עצמה מביעה פלורליזם של דעות.

  8. לא הייתי תופר תיאוריית קונספירציה מורכבת לתגובה הכפולה. זה בסך הכל ההבדל בין תגובה רשמית של דובר להדלפת מסדרונות סטנדרטית.
    יונתן צודק וטועה – חילול שבת בעזרת הפעלת מכשיר חשמלי אינו משהו שקיים מאות שנים. גם טקסי חתונה שנערכים רק על ידי הרבנות הם עסק די חדש. אי אכילת שרצים, לעומת זאת, זהו איסור יהודי ותיק ומקובע הרבה יותר. מצד שני, האמירה שלו על אבותינו שאכלו שרצים דוחה וצבועה.
    אגב, בבלוג המסך הקטן ניתן לראות את הקטע העצמו.

  9. ברווז, מי דיבר על מכשירי חשמל ועל רבנות? דיברתי על עבודה בשבת ועל טקסי נישואין. העבודה אסורה מימי בראשית, וגם אם אופיים של טקסי הנישואין השתנה, הם מתקיימים במתכונת דומה במשך מאות שנים אם לא יותר מכך.
    אגב, דווקא שרצים מסויימים מותר לאכול. הסיבה שאנחנו לא אוכלים חרגולים מסויימים אינה קשורה לסוג הבשר אלא לעובדה שבמשך השנים שיטות השחיטה של בעלי החיים הללו נשכחו ואין אנשים שמסוגלים לבצע שחיטה כשרה שלהם.

  10. אבל יונתן, לשמור על המסורת רק כדי שהמסורת תשמר זה טיעון טאוטולוגי, והוא לא תקף. מה נעשה?

  11. הדיון הזה ממשיך לכיוונים שכאדם חילוני אני לא בטוח שאני יכול ו/או מעוניין להגיע אליהם, רק אומר ש-א: הבעיה פה היא לא העובדה שסגנון החיים של אנשים שונה מכפי שהיה פעם וההצדקה או אי ההצדקה לשינוי הזה, אלא הצביעות והצדקנות של אברי גלעד.
    ב: טאוטולוגי או לא טאוטולוגי, יש אנשים חכמים שיאמרו ששמירת המסורת לשם השמירה היא עצם העניין.

  12. יונתן, אני מקווה שהסיפור עם השחיטה של שרצים נכתב בצחוק…

    רק על זה שאברי אמר את מה שאסור בתוכנית שהפכה כולה פרומו גדול לתוכניות הערב, אז מגיע לו צל"ש.

  13. דוקא בנושא הזה אני מסכים עם אברי. כמעט כל התוכניות שמשלבות קהל פונות במופגן לקהל חילוני ומונעות מעצם ההפקה השתתפות של קהל שומר מסורת. זה התחיל עם כוכב נולד ששישדרו חי בשבת וממשיך עם שאר תוכניות הריאליטי בהן לא ממש ניתן לשמור כשרות. עצם העובדה שהטלוויזיה והרדיו משדרים בשבת לא הופכת אותו לצבוע. אני גם די בטוח שאברי גלעד עצמו אינו שומר שבת וכשרות, ולמען האמת גם אני לא.

  14. שחר – זה לא טיעון טאוטולוגי. זה טיעון מעגלי.

  15. ייתכן ש-שתי התכניות המדוברות ייהנו מעלייה ברייטינג בעקבות הרעש התקשורתי.

    מהבחינה הזאת רשת לא יכולה באמת להתלונן. כאיש תקשורת בשירותה אברי גלעד עושה את מה שנכון בשורה התחתונה – שורת הרווח בגיליון האקסל.

  16. שאול, "לשמור על המסורת כדי שהמסורת תשמר" זה אחלה טאוטולוגיה שבעולם. אבל גם טיעון מעגלי, למה לא.

  17. היה דווקא מעניין לשמוע את אברי מנסה להסביר את עצמו הבוקר בגל"צ. הוא נמנע מלדוש בזה אבל אמר כמה מלים שהתפתחו לדיון עקרוני בהתחשבות מידתית שהיה נאה בעיני.

  18. שושי שמר

    אברי נפלא, ברור. לא מבינה את אלה שטוענים שאם הוא לא מפסיק את החוזה עם הטלוויזיה הטמאה ועובר למאה שערים, אז אסור לו להתקומם על פגיעה ברגשות של בני אדם, כולל אלו שלו.

    הוא מספק מדי פעם דוגמה אישית ליושרה ולאומץ. מקווה שיעזוב את הטלוויזיה המסחרית הנתעבת, לטעמי, ויקח איתו את הצופים.

  19. יש משהו טיפה יותר חמור לדעתי בתוכנית הזאת.
    כל שבוע הם מוצאים דרך חדשה להתעלל בבעלי חיים- שבוע אחד זה היה להסתובב יום שלם עם שני ברווזים חיים בתוך סלים- דבר שבטוח לא היה נעים להם ולא היה בו שום צורך, פעם זה היה להעביר נחשים בתוך שקיות, כל מיני דברים כאלה. ואני לא מתחיל לדבר על זה שכל שבוע הם אוכלים איזה משהו "מגעיל" אחר שהוא פשוט גוויה מסוג שהם לא רגילים לאכול ולא מפרסמים אותה בפרסומות ליום העצמאות לקראת הפשיטה האובססיבית על המנגלים שמכסים כל אי תנועה.

    מישהו בכלל שם לב ליצורים החיים שיש מאחורי הרייטינג הזה?

  20. הגיע הזמן שנתאסף כולנו ונתפוס את הצדקן העלוב הזה ונמשך אותו בזפת ובנוצות ונוליך אותו בתהלוכה חגיגית ברחבי העיר. התוכנית הזאת שלו "המילה האחרונה" מתיימרת להיות תוכנית שמחברת ימין ושמאל כשלמעשה היא מחברת בין הימין הלאומני המטומטם אבל חובב הדת (אברי) לבין הימין הגזעני הרצחני תאב הדם (אורבך) או הדתי שמסווה את הפשיזם הגזעני שלו בקצת יידישקייט (ג'קי לוי).

    "התחשבות מידתית"?!

    למה ההתחשבות המידתית היא תמיד רק חד כיוונית?

  21. אמיתי (22)

    באמת סליחה שיש תכנית שמייצגת את דעת הימין, ואם לא שמת לב, כנראה שה דעות הללו יותר מרכזיות כיום

    ולקרוא לאורבך ימין גזעני רצחני ותאב דם זה קישקוש מקושקש שבא מסטראוטיפים עוורים וחרשים

  22. אחיהוד –
    המלה האחרונה התחילה כפי שאמר אמיתי סנדי כתכנית ל"קירוב" שמאל וימין (בעקבות רצח רבין כמדומני) והתיימרה להציע לציבור סוג אחר של תרבות דיון, נסיון (לא מוצלח) להפוך את הדיון הפוליטי לתרבותי ופחות מתלהם.
    הבעיה העיקרית של התכנית היא שעם הזמן הנציג ה"שמאלני", אם מדובר באברי גלעד או עוד יותר גרוע(ה) – עירית לינור, הפסיקו לחלוטין לייצג את הצד הזה, וכל התכנית הפכה לשיחה מעצבנת ולרוב לא מצחיקה בין שני אנשים עם דיעות קרובות מאד גם בינן לבין עצמן וגם לקונצנזוס הלאומי שנוצר בעשור האחרון. עירית לינור נשמעת לעתים יותר גזענית ומיליטנטית מחברה לשידור אורי אורבך, לא ברור לי מה קרה לה, פעם היתה מצחיקה (לפחות כך חשבתי).

    יובל –
    אמנם כותרת הפוסט מתייחסת להודעות של רשת אבל היא מאד מדוייקת בתיאור אברי גלעד לדעתי. הוא איש תקשורת מעולה עם נוכחות כובשת אבל התנהלותו לעתים קרובות צבועה ותדמיתו המוסרית והאידיאליסטית מאד שטחית.

  23. המממ
    אני מסכים שדעות המנחים התקרבו ביניהם, (אולי זה אומר שבמפגש נינוח אפשר לשכנע גם סמולנים?)
    אני מאד לא מסכים להגדיר כל איש ימני כגזעני, ואני בכלל

    בפרט שחבר הכנסת אורי אורבך לא משדר מזה חמישה חדשים, מה שמעיב על מידת היכרותך עם התכנית ומחזיר אותנו לנושא הקיטלוג האוטומטי

  24. אחד מהקטעים הצבועים בכל הסיפור זה שאני בטח שבקשר לפרומו של הישרדות שבו הראו את בן זוגו ההומו של אחד המתמודדים, הוא לא היה אומר :
    ""זה גועל נפש שמראים בטלוויזיה מתמודדים יהודים הומואים, אנחנו אומרים לכל הדתיים – יאללה חבר'ה, סלאמאת, נתראה בפעם אחרת".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן