תביעה בגין פגיעה במותג

אדון או גברת נכבד או נכבדת, אני-לא-יודע-מי-יקבל-את-המכתב, אשר אחראים על הטלנובלה “נשות הטייסים”, שלום רב.

לפני מספר שבועות החל ערוץ 10 להציג טלנבולה יומית העונה לשם “נשות הטיסים” שמן הסתם אתם אחראים עליה כי אליכם שלחתי את המכתב כי אתם אחראים עליה. כראוי לטלנבולה מסוג “סוגה עלית”, בה מתמחה ערוץ 10 בשנים האחרונות, מדובר ביצירת פאר מהמדרגה הראשונה. הסדרה עוקבת ומציגה בסגנון דוקו-אקטיביזם המבוסס על ריאליזם רוסי של שנות ה-30, את אחורי הקלעים, החצר האחורית והסודות הכמוסים של המתרחש בבסיס בחיל אוויר ישראלי אי שם בערבות פתח-תקווה.

בסדרה מופיעות דמויות מופת דוגמת סא”ל זוהר תבורי שהוא “מפקד הטייסת, מנהיג טבעי אך עם זאת פוחד לערער את היציבות העדינה של משפחתו” ובנו המתוסכל, דורון תבורי (“האם יצליח להשתחרר מצילו המאיים והבלתי מפרגן של אביו?”), שלא לדבר על מאיה לוי שהיא “בחורה רגישה ומבולבלת תחת מעטה של ביטחון עצמי ואסרטיביות. במשך כמה זמן תוכל להחזיק את המסיכה?” ודניאלה הלר שהיא “יפהפיה וזוהרת אך מניפולטיבית חסרת מעצורים ולא מאוד נאמנה לבעלה” ושאר קלישאות שאתה קורא אותן ואין לך אלא להתגלגל מצחוק, או לעשות חרקירי.

באמצעות שירות המיקרו-בלוגינג המתכנה בשם “טוויטר” (בעברית: “צייצן”) הובא לידיעתי (על ידי נמרוד ברנע) כי אחת הדמויות בסדרת המקור המושקעת, משוחקת על ידי כוכב העל, החתיך ההורס, זוכה פרס תחת הזהב, מייקל לואיס. לואיס זה, משחק “סמל ביחידת חילוץ 669. אמיץ עשוי ללא חת אך בחור תמים ואפשר לעבוד עליו בקלות. הוא נראה גברי וחתיך, כך שכל אחת מנשות הטייסים המבוגרת יותר עלולה להידלק עליו. הוא כיפי ומשעשע, בחור גלוי וכנה, מעורר אמפטיה”.

שמו של הסמל הוא יובל דרור.

בעוד שאני מבין מדוע בחרתם להשתמש במותג “יובל דרור” (סימן מסחרי רשום) כדי שזה ייצג סמל אמיץ, עשוי ללא חת, גבר-גבר גברי וחתיך, כיפי משעשע, כנה ומעורר אמפטיה, הזדעזעתי לגלות שהחלטתם שאותו יובל דרור (סימן מסחרי רשום) הוא בחור תמים ואפשר לעבוד עליו בקלות. עוד נדהמתי לגלות, כי קבעתם, שכל אחת מנשות הטייסים המבוגרת יותר, עלולה להידלק עליו אך לא ציינתם כי יובל דרור (סימן מסחרי רשום) פונה לכל הגילאים ומסוגל לפתות נשים בכל גיל, עדה ומקום מגורים.

כיוון שלכל ידוע, שהמותג האישי הוא הכל כולל הכל ואין בילתו, וכיוון שקיים חשש שמנוע החיפוש המתכנה בשם “גוגל” (בעברית: “גוגל”) יפנה לעמודי אינטרנט העוסקים ב”סמל יובל דרור” במקום ליובל דרור המקורי (סימן מסחרי רשום), עליכם לפצות אותי בהקדם המיידי בסכום של 13,251,691 דולר (לא כולל מע”מ), לפרסם מודעת התנצלות בולטת בעמודים הראשונים של העיתונים היומיים הגדולים (“ידיעות אחרונות”, “ישראל היום” ו”הארץ”) ולשנות באופן מיידי את שמו של “סמל יובל דרור” ל”סמל מנשה התימני”. מבחינתי שמייקל לואיס יימרח בפחם לפני הצילומים.

אם תוך 72 שעות מרגע קבלת הודעה זו לא יענו כל דרישותיי, אאלץ לפנות לערכאות משפטיות ואתם יודעים מה זה אומר; יהונתן קלינגר ייכנס באמ-אמא שלכם.

בכבוד רב,

יובל דרור
יו”ר
.

38 מחשבות על “תביעה בגין פגיעה במותג

  1. אוקיי, רגע נדיר שבו אני מאוד מרוצה משם משפחתי ה… לא פשוט, נקרא לזה.
    בהצלחה, כל האינטרטנט מאחוריך! אולי נעשה פרויקט קישורים ליובל דרור המקורי.

  2. עוד יובל (1): תראה, כאשר הוא קרא לעצמו “יובל” הבלגתי. אבל עד כאן. צריך לשים את הגבול איפשהו ואני שם אותו כאן!

    רוני (2): לול!

  3. אני לא יודע למה, אם הם רצו מישהו ש”נראה גברי וחתיך”, הם לא פנו ליובל דרור המקורי ובחרו בחיקוי, שאפילו עולה להם יותר ביוקר.

  4. ומה לגבי הפגיעה במותג “חיל האוויר”?
    ואם אני לא טועה, ב669 מקבלים דרגת סמ”ר בסוף מסלול, ככה שיובל-דרור-הלא-מקורי לא באמת לוחם, או שהוא בכלל שק”מיסט.
    ואין זאת כדי לרמוז ששק”מיסט לא יכול להיות אמיץ עשוי ללא חת. זה יכול להיות מאוד מסוכן, אם נופלת עליך הקופסא של הבמבה

  5. אני קורא את המכתב שלך וחושב לעצמי “נדפקתי; מי אי פעם יקרא לדמות שלו ון קלוטן, לעזאזל?!”

    מזלך שיש לך שם משפחה שמדפיס שטרות כסף. שסה בהם את קלינגר! כולנו מאחוריך!

  6. איתך במאבקך הצודק! ואם אתה צריך ייעוץ משפטי נוסף, אתה יכול לפנות גם לעורך דינו של ביל וויימן מהרולינג סטונס (לשעבר), שתבע פעם את מבקר המוזיקה של ה”אטלנטה ג’ורנל-קונסטיטושן”, שנקרא גם הוא ביל וויימן, על השימוש בשמו, תוך התעלמות מכך שבמקרה של מבקר המוזיקה זה היה שמו האמיתי, בעוד שדווקא לזה מהרולינג סטונס קראו במקור וויליאם ג’ורג’ פרקס.

  7. “הובא לידיעתי”…..
    הרשה לי להגיב ב-פחחחחחח
    הרי ברור לי שאתה צופה אדוק.

    תגיד, מה היה השבוע ב”רווק”?

  8. טוב אני יודעת שזה לא קשור לפוסט עצמו, אבל רציתי להגיד שנכנסתי לגלוב אחרי המון המון זמן שלא הייתי, ואתה עדיין בין האנשים היחידים שמצליחים להצחיק אותי באינטרנט (שזה כולל את כל יוטיוב, אגב). עלה והצלח.

  9. אהבתי את המכתב ובעיקר את ההתייחסות למותג העצמי. השבוע במקרה הייתי בסדנה כזו, במקום העבודה החדש שלי. נגשתי לסדנה כלוח חלק בלי להכיר או לדעת כלום על רעיון המיתוג העצמי. לשמחתי כל מה שכתבת בפוסט המקורי על התופעה נכון לגמרי. השיא היה כאשר אחד המשתתפים בסדנה נשאל מה הוא מקווה להשיג וזה השיב שהוא מקווה להפוך למותג עבור אשתו וילדיו- אוי ואבוי…

  10. כן כן, יובל- אני מציעה שתדרוש מהאשה והבנות להתחיל להתייחס אלייך מעתה כאל
    יובל דרור המקורי (סימן מסחרי רשום) בלבד.
    מספיק עם השטויות האלה של אבא פה אבא שם.

  11. זו הפעם הראשונה שאני נתקל בתביעת פיצויים שאתה מגיש, שבה הסכום הוא פחות מעשרות שנדיבריליון של דולרים.

    נהיית צנוע?

  12. תאר לך כמה הזדעזעתי כאשר גיליתי, זמן לא ארוך אחרי שסיימתי קורס שלך באב”ג, שיש לי קורס נוסף עם יובל דרור, יועץ ארגוני בכיר ומנוסה אי שם במכללה למנהל בראשל”צ

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

תצוגה מקדימה: