בשבוע האחרון התפרסם בעיתונות הכלכלית אחד הסיפורים הביזארים ביותר בהם נתקלתי בשנים האחרונות. EIM, אחת המפיצות הגדולות של מיקרוסופט ישראל, הגישה תצהיר לבית משפט ובו טענה שיחסיה עם מיקרוסופט עלו על שרטון "משום שאנשיה סירבו להשתתף באורגיית סקס וסמים במסגרת שיט תענוגות שערכה מיקרוסופט במאי 2005 למפיצים מישראל ומטורקיה".
כל מי שמכיר את הבוקים במיקרוסופט ישראל מבין עד כמה הסיפור הזה מופרך. אבל, אין מה לומר, עסיסי. לא רק שהוא עסיסי הוא התפרסם ב"גלובס" ו"דה-מרקר" לא יעברו על העניין בשתיקה. משום כך, "דה-מרקר" מפרסם בימים האחרונים כתבה אחרי כתבה בו הוא מנסה לפצח מה קורה באותו שיט תענוגות.
אתמול, התעלה על עצמו המרקר ובכתבה בת יותר מ-2,000 מילה השיג עדות של עובד לשעבר במיקרוסופט ישראל, עדות אשר מחסלת, כצפוי, את הסיפור של EIM. מסתבר שאיזה טורקי ומצרי הזמינו נערות ליווי. מגעיל ודוחה אבל לא ממש קשור למיקרוסופט ישראל.
אם בזה היה נגמר, היה צריך להוריד את הכובע בפני אור הירשאוגה ואורי ברקוביץ' על ההישג העיתונאי. אבל הם לא רצו לעצור שם. לכן, אל הכתבה מצורפות שלוש תמונות. סביר להניח שאותו עובד לשעבר הוא זה שצילם אותן והעביר אותם לידי העיתון. הנה התמונה הראשונה (את השתיים האחרות אפשר למצוא בכתבה עצמה):
כמו שאתם רואים, מדובר בחתיכת ויזואליזציה מרתקת. 11 אנשים מצולמים על אוניה ולא רואים את פניו של אפילו לא אחד מהם (מחשש שהוא יתבע את העיתון). למעשה, יתכן שהאנשים האלו כלל לא קשורים לאירוע. אף אחד מהם לא לובש חולצה של מיקרוסופט, אין שום אינדיקציה לכך שמדובר בתמונה הקשורה לאירוע המדובר. לך תדע. גם בשתי התמונות האחרות מופיעים אנשים בפוזה דומה: שותים או אוכלים ומטושטשים.
כך נראית עיתונות כלכלית כשהיא מתחפשת לרפי גינת.
מעבר לזה שהתוצאה מגוחכת, זה מקרה קלאסי בו העיתון לא מדבר ישירות אל קוראיו, כפי שהוא אמור לעשות, אלא מדבר מעל ראשיהם של קוראיו. הוא מדבר עם "גלובס". הוא אומר לו "לא רק שיש לי את הסיפור המלא, יש לי גם תמונות!". הקורא לא מרוויח מהעניין דבר. הוא מביט על האנשים המטושטשים ואומר לעצמו "המממ, מעניין. המעקה הזה שהם עומדים לידו, הוא מספיק גבוה?".
כתיבת תגובה