הגישה הכלכלית הרווחת היא שככל שתיתן יותר כסף לאנשים כך תהיה להם מוטיבציה גדולה יותר לעשות את העבודה שלהם ולכן תקבל תמורה גדולה יותר. Drive, ספר חדש של דניאל פינק, בוחן את הנחת המוצא הזו ומגלה שלא פעם גם אם תיתן לאנשים ממש הרבה כסף, הביצועים שלהם לא ישתפרו. למעשה, לעתים קיים דווקא יחס הפוך בין השניים.
פינק מגלה את מה שכולנו יודעים באופן אינסטנקטיבי: הסיבות בגינן אנשים עושים דברים אינן תמיד קשורות בתגמול כספי. המקום בו אתם עכשיו קוראים את הטקסט הזה, הגלוב, הוא הוכחה ניצחת לכך, אבל ישנן הוכחות טובות אפילו מהגלוב. מישהו אמר "ויקיפדיה"?
אני לא חושב שפינק גורס שכולנו צריכים לעשות דברים בחינם כל הזמן אבל דרך הטיעונים שלו אפשר להבין מדוע הסלוגן של "דה-מרקר" ("זה הכל כסף"), הוא סלוגן מגוחך.
הסרטון הבא מציג את הטיעונים המרכזיים של פינק והוא עושה את זה בצורה כל כך חיננית שבא לך לחבק את המאייר.
כתיבת תגובה