אני לא יודע למה יש משהו ברשימות שמוציא אותי משלוותי. אולי זה הפשטנות הקיצונית, אולי זו היומרה לתת מתכון ואולי זה בגלל שזה הפורמט הכי פשוט ולכן הכי מזמין חנטרישים.
אני לא יודע מי זה כריס ברוגן אבל אם הוא, כמו שכתוב ב"חורים ברשת", אכן "אחד הכותבים הבולטים בתחום המדיה החברתית", ואם הרשימה ש"חורים ברשת" בחרו לפרסם, 50 טיפים לשימוש נבון בטוויטר, מייצגת את כתיבתו של אחד הכותבים הבולטים בתחום המדיה החברתית, הרי שאולי סוף סוף אני מבין מדוע התחום הזה נראה כמו שהוא נראה: מלא בחנטרישים.
בקריאה ראשונה לא נראה שיש בעיה גדולה עם הרשימה של ברוגן. העצות שקולות, נבונות ומאוד מאורגנות. אבל כאשר מתחילים לחשוב קצת יותר לעומק על הטקסט הזה, מבינים שהוא מספק הדגמה מופלאה לחנטרישיות בהתגלמותה: מלל ריק, חסר כל פשר אשר מספק ערימה של הצהרות וקביעות שלא ברור מה מסתתר מאחוריהן ומה אשיג אם אאמץ אותן. הנה כמה דוגמאות:
"נטרו את השימוש שלכם בטוויטר וקצבו אותו בזמן. זה ממכר". למה? למה אני צריך לנטר את השימוש שלי בטוויטר? כי מה? מה זה ייתן לי? מה אשיג חוץ מזה שאבין שזה ממכר? למה זה טוב? יכול להיות שיש היגיון רב ב"ניטור השימוש שלך בטוויטר וקציבת זמנו" אבל ברוגן נאמן למוטו שלו "דברו ב-120 תווים" לא טורח להסביר. נטרו. עזבו אתכם מלהבין למה. פשוט נטרו.
"לכל אחד יש סגנון משלו וזה לגיטימי והמחיר של הסגנון האישי הזה הוא שכולנו טועים במקומות מסוימים." האם את המשפט הזה אי אפשר להגיד גם בקורס טבחים?
"אל תנסו לשלב בציוץ אחד כמה קישורים בנושאים שונים. זה לא אפקטיבי ואף פוגע במטרה." איזו מטרה? מטרה של מי? מאיפה אתה יודע מה המטרה שלי?
"זה בסדר גמור לצייץ אודות הפוסטים שלכם, אך נסו לשאול שאלות שיובילו לשילוב המצייצים בתוך הפוסט." מה?
אני כבר לא מדבר על טיפים שהם פשוט מופרכים ורק "יועצי מדיה חברתית" מסוגלים להשיא אותן כמו "עקבו אחר כל אדם שעוקב אחריכם". לא באמת, אם הייתי צריך לבחור את העצה הכי דפוקה שאתם יכולים אי פעם לקבל אודות השימוש בטוויטר, זו היתה העצה שהייתי בוחר בה. כמובן שיש גם מועמדים לא מעטים לתחרות עצת ה"בחייאת אבוק" המנצחת כמו "מפגשי טוויטאפ כאשר יש בהם קצת יותר משתייה ומינגילינג". או "האפליקציה הניידת הטובה ביותר היא זו שאתם חשים נוח איתה ולא זו שנחשבת מתקדמת.". יו דונט סיי.
מה שמציק לי בנוגע לרשימות האלו, מעבר להיותן מטופשות ברמות, הוא שיש מי שטורח לפרסם אותן (במקרה הזה, "חורים ברשת") ויש מי שאפילו עלול לקרוא אותן ולומר לעצמו "וואלה! עצות מעולות!". אלו לא עצות מעולות. אלו לא עצות בכלל. זהו להג חלול, שרלטני ויומרני שהשתלט לחלוטין על התחום של מדיה חברתית אשר בהדרגה נראה כמו צלחת פטרי של חנטרישים.
כתיבת תגובה