עידו קינן מאתר האנרגיה מדווח הבוקר שגוגל הכניסה את ישראל למדד החיפושים "גוגל צייטגייסט" שמספר לגולשים מה הם חיפשו. הנה התוצאות:
ספטמבר 2005:
1. ראש השנה
2. שירי מימון
3. אהבה
4. פוקימון
5. סודוקו
6. דבש
7. רימון
8. ברבי
9. שופר
10. השיר שלנו
11. יהודה סעדו
12. יו יו
13. נינט טייב
14. כוכב נולד
15. מורן אטיאס
נובמבר 2005:
1. יצחק רבין
2. ארץ נהדרת
3. כלבים
4. אהבה
5. שירי מימון
6. הארי פוטר
7. השיר שלנו
8. יום הולדת
9. אגם רודברג
10. ברבי
11. פוקימון
12. חנוכה
13. סוסים
14. נינט טייב
15. מכבי חיפה
קינן כותב כי:
הנתונים מציגים שלוש מגמות ברורות: חיפושים בנושא חגים ומועדים (ראש השנה, דבש, רימון, שופר, חנוכה, יצחק רבין), וחיפושים בנושא טלוויזיה, ובפרט "כוכב נולד" על כוכביה ונגזרותיה (נינט טייב, שירי מימון, יהודה סעדו, השיר שלנו), ומשחקים ופנאי בדגש צעיר (פוקימון, הארי פוטר, ברבי, סודוקו, יו יו).
ועל זה יש לי לומר שני דברים:
1. הניתוח של קינן אודות המגמות נראה לי הגיוני אבל איך הוא מתיישב עם הטקסט שפרסם תומר ליכטש רק לפני חודש וחצי ובו הוא טען שגוגל צייטגייסט בעצם לא אומר שום דבר על שום כלום?
2. גם הטענה של קינן שישראל הוכנסה לרשימה לקראת הבליץ התקשורתי (שכולנו נהיה חלק ממנו) של גוגל ישראל נשמעת לי נכונה. מצד שני, הרשימה נראית לי מכובסת לחלוטין. עולה ממנה שאנחנו עם חרדי לחלוטין שמתעניין בראש השנה ורימונים ושלא מצליח להכניס לאף אחד מבין 15 המקומות הראשונים אף מילת חיפוש הקשורה לסקס (ואל תגידו לי ש"סוסים" היא רמז לכך). מסתבר שאנחנו עם של נזירים, או עם תיקיית 'מועדפים' מאוד מאוד מעודכנת.
כתיבת תגובה