25 חברות 2.0

גם CNN מצטרף לחגיגת ה-2.0 כשהוא מקדיש כתבה ל-25 חברות הסטארט-אפ (או סתם חברות שאינן מוכרות) שעשויות להיות הגוגל, המיקרוסופט או היאהו החדשות.

אני מודה שאת חלקן הגדול של החברות אני לא מכיר לעומק. יש שם כמה שמות מעניינים וכמה כיוונים מעניינים אבל אם אני צריך להמר אז ההימור שלי הוא שאף אחת מהן לא תהיה מיקרוסופט, גוגל או יאהו החדשות.

4 מחשבות על “25 חברות 2.0

  1. השאלה מה זה משהו. אם משהו זה שווי חברה של כמה מאות מליוני דולרים, רק זימברה לדעתי יכולה להגיע לשם, וזה אם היא תרחיב את המוצר שלה ליותר משרת אימייל (לדוגמה אם הם יוסיפו יכולות עריכת מסמכים וניהול פרויקטים לתשתית). 37Signals יכולה להיות חברה רווחית מאוד, אך רחוק מאוד מסדרי גודל המרשימים של מיקרוסופט או גוגל. חלק מהאחרות יעשו אקזיטים נאים יותר או פחות, והרוב פשוט ייעלמו כלא היו.

  2. זימברה היא אכן החברה עם הפוטנציאל הגבוה ביותר אבל אני חושב שהם לא יהיו עצמאים לאורך זמן. הם מציבים איום ממשי לקונספציה של תוכנת האופיס של מיקרוסופט, ואם הם יממשו אותו זאת הולכת להיות מלחמה אמיתית. הבעיה היא שאני לא יודע אם זימברה, כחברה עצמאית, יכולה להיכנס למלחמה עם מיקרוסופט. יהיה מעניין לראות מי יקנה אותם.
    עיקר כוחה של 37Signals היא בהיותה חברה קטנה שמגיבה לשוק מאוד ספציפי במהירות וביעילות. אם הם יגדלו הם יאבדו את היחוד והיתרון היחסי שלהם.
    אני לא חושב שאף אחת מהחברות בתחום הטלפוניה תשרוד (כולל סקפי) מאחר שהן מייצגות את החזון הטכנולוגי של האתמול. עולם המושגים שלנו שמבדיל בין מחשב, טלפון, טלוויזיה ומכשירים נוספים הינו עולם מושגים מיושן. אנחנו מתחילים לראות האחדה של המכשירים והשימושיות שלהם וחברה שתפתח גישה טכנולוגית יעילה לרב שימושיות יכולה להציב את עצמה בעמדת זינוק טובה מאוד.
    SalesForce הציבה אתגר מעניין בתחום התוכנות לחברות גדולות. אם הם יתגברו על מחלות ילדות הם הולכים להיות הסמן הימני בתחום.
    כל השאר כנראה יעלמו מבלי להשאיר חותם אמיתי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *