"גלובס", כחלק מהסיקור השוטף שלו, דואג מדי פעם לצטט את ה"גורואים" הכי נחשבים בתחום של השקעות. הם מחבבים במיוחד את ג'ים קריימר, הפרשן המוחצן, שלא לומר הליצן, של CNBC ומדי פעם מצטטים את פניני החוכמה שלו.
היום הם מספקים את הכותרת הבאה: "קריימר מציג: כך תוכלו לגרוף רווח של כ-100% ביום אחד". נו, עם כותרת כזו, איך לא תקרא? האם יש מישהו שלא מעוניין ברווח של 100% ביום אחד?
ובכן קריימר מתייחס לאסטרטגיית ההשקעות ב-IPO, הנפקת מניות ראשונה. כל ילד בשוק ההון יודע שביום הראשון להנפקה, המנייה, שעוד אין לה היסטוריה אבל מלווה אותה בדרך כלל הרבה מאוד התלהבות, יכולה לזנק בעשרות אחוזים ולעתים יותר ממאה אחוז. אבל קריימר לא רוצה וגם לא יכול לומר "תמיד תשקיעו במניות IPO", כי לפעמים זה פשוט לא עובד. ולכן, משה גולן, כתב "גלובס", מסביר שקריימר טוען ש"בכל אפיק השקעה המגלם בתוכו סיכוי לרווחים גבוהים הוא באותה מידה מגלם גם סיכונים גבוהים".
דייי!!! לא! ברצינות?!?!
אתם מצטטים גורו השקעות בשביל שיגיד שבכל סיכוי יש גם סיכון? ושלפעמים השקעה במניה עובדת ומרוויחים כסף ולפעמים היא לא עובדת ומפסידים כסף?!
אם אתם שואלים אותי, בלי לשים לב ובלי כוונה, "גלובס" עלו פה על סטארט-אפ עיתונאי מטורף: "גלובס לילדים". ממילא חלק לא מבוטל מהטקסטים באתר של "גלובס" הם ברמה של ילדים, עם הסברים לילדים ותובנות של ילדים, אז למה לא לארוז את זה כמוצר עיתונאי נפרד ולהתחיל למכור את "גלובס לילדים"?!
הנה הקומוניקט:
בעידן שבו חינוך כלכלי-פיננסי הופך לצורך קיומי, "גלובס" מציע את המוצר הראשון שמיועד לילדים, העיתון שיסייע להם, כבר בבית הספר היסודי, להבין מונחים, מושגים ורעיונות כלכליים וזאת בשפה פשוטה וברורה. "גלובס לילדים" – כי אתה לא רוצה שהילד שלך יעשה ביטוח משכנתה בבנק.
זה רעיון ששווה מיליון דרכמות וכל מה שאני רוצה בתמורה זה שתכתבו בתיבת הקרדיטים "רעיון מקורי: יו"ר".
(עוד על ג'ים קריימר ניתן למצוא כאן).
כתיבת תגובה