webawards – סיכום אירוע

מן הראוי שנסכם, לא?

זה היה אירוע מעניין כי הוא מלמד עד כמה קשה להעביר ביקורת (בייחוד ביקורת שלא עושה חשבון ולא משתמשת בכל מיני יופימיזם חלקלקים). הביקורת שלי היתה משולשת. פעם ראשונה כלפי אמצעי התקשורת (במקרה הזה הטוש, אבל זה יכול להיות כל אמצעי תקשורת) שמדווח על אירוע מבלי לבדוק אותו (אין זה אומר שהאירוע לא בסדר, אבל לפחות תבצעו בדיקה מינימלית). פעם שניה כלפי המשתתפים באירוע שפורשים את חסותם מבלי שבדקו מה קורה שם (אין זה אומר שהאירוע לא בסדר אבל תהיו בטוחים שאתם מעוניינים שהשם שלכם יהיה קשור אליו) ופעם שלישית כלפי המארגנים.

חשוב לי להבהיר: אין לי שום מידע ואני גם לא טוען ש"אנשים ומחשבים" מכרו בדרך זו או אחרת את הזוכים. אני לא טוען שהם באו למי מבין הזוכים והתנו דבר בדבר ובכלל אני לא טוען לשום מעשה שחיתות משום סוג שהוא. לא בגלל שלא היה מעשה שכזה אלא פשוט מכיוון שאני לא יכול לטעון למעשה כזה כי אין לי כל מידע עליו. אני כן טוען לבעייתיות קשה בהתנהלות התחרות, בעייתיות שמקרינה על התוצאות שלה ועל האמינות שלה.

אין כל ספק שראוי שתחרויות מעין אלו יערכו ואין שום פסול בכך ש"אנשים ומחשבים" יערכו אותן. אבל לדעתי כדאי שיפנימו את הביקורת ויהפכו את התחרות לרצינית יותר ושקופה יותר. הם יצליחו למשוך אליה סיקור נרחב יותר ופחות חשדני.

פנה אליי א', הגולש המתמיד מן הגולה, ואמר לי שמן הראוי שאבהיר שהביקורת לא היתה אישית כנגד אדם מסוים. אני מסכים. אם מישהו מ"אנשים ומחשבים" נעלב או נפגע באופן אישי ממה שכתבתי הרי שאני מתנצל. אני מכיר חלק מהאנשים שעובדים שם ואין לי שום בעיה איתם, הם מתפרנסים בכבוד. מטרת הביקורת שלי היתה להפנות זרקור על תופעה שעלולה לפגוע לא רק באמינות של "אנשים ומחשבים" אלא באמינותה של התעשייה כולה.

הלקח האחרון שלי מההתרחשות בגלוב קשור לדרך שבה מנסים מיד לקעקע את אמינותו של מי שמעביר ביקורת. זה תהליך מיידי שמתרחש דקות אחרי שאמרת משהו ואני כבר מורגל בו. קחו את זה בחשבון כאשר אתם מנסים להעביר ביקורת על מישהו או משהו. מיד יסבירו לכם שאין לכם זכות, שמי אתם בכלל והאיום בתביעה המשפטית כבר בדרך.

25 מחשבות על “webawards – סיכום אירוע

  1. אני ממנה את יהונתן.
    יהונתן, כל מי שלא נראה לך תתחיל לצטט לו פסקי דין, הבריונים שלי יבואו בסוף כל יום לאסוף את הגופות, טוב?

  2. בגלל Bossa או נועה או נעה (שחושבת הקונצרן הוא למהנט או אנרגיה, והיא צריכה לתחוב את הפוסטים היחצנים ומטומטמים שלה, כי בשביל זה משלמים לה) לא צריך שומר.החיילים הצייתנים של הקונצרן כבר יראו לה ולשכמותה את הדרך חזרה לחור ממנו הם באים. לונג ליב דה יו"ר!

    אה, כן, וBossa לא נראה לי שתקראי את זה (באמת, שאין לך שום סיבה לחזור לפה) ואין לי שום דבר אישי נגדך אבל בכל זאת, האתר שלך הוא בית שימוש וכל מי שמבקר שם נא להזהר ולשים נייר על האסלה לפני שאתם מתיישבים.

  3. אנחנו איתך.
    מי שלא יודע לקבל ביקורת שלא יעשה תחרויות בזויות.

    חוץ מזה, שאני פה בשביל לקרוא את הביקורות שלך (ואת השטויות של מוסיף, וגם את ת(ו)מר מידי פעם) אז שלא תתחיל לצנזר פה.. 😉

  4. שלום יובל
    קראתי את הדברים בנושא התחרות ורציתי להעיר ולשאול לגופו של עניין ,
    למען גילוי נאות אספר שאני משתתפת מפעם לפעם כאורחת בכנסים ובאירועים של אנשים ומחשבים ,מכורה לאינטרנט,עובדת בהייטק כבר יותר מ15 שנה , (זה שאומר שאני כבר לא כל כך צעירה..) ואוהבת את הכתיבה של יובל כאשר היה כתב בהארץ (וחבל שעזבת!)
    נקודה נוספת : בעוונותיי השתתפתי כאורחת בכנס WEB AWARDS.

    יובל, אני מחזיקה ממך , ולכן אני קצת תמהה מדוע אף אחד בפוסט (כולל אותך) לא מתייחס לגופו של עניין , הייתי שמחה אם נעמיק בדיון.
    מספר שאלות (קשות ?) ליובל :

    1. לגבי הזוכים שכל כך תקפת: האם אתה חושב שיש אתר פעולות בנקאי שיותר טוב מבנק הפועלים ? האם לדעתך מדובר בזכייה שאינה הגיונית ? לא רצינית ? "מוזרה" ?
    2. עוד לגבי הזוכים :כתבת על איציק כהן וממשל זמין (לגיטימי),לא רוצה להתעסק בכהן עצמו (מודה שמתעבת את סגנונו) אבל לגופו של עניין האם אתה חושב שהאתר GOV.IL אינו האתר הטוב ביותר בתחום הממשל ? אשמח לשמוע תשובה קונקרטית מי יותר טוב לדעתך…
    אותו הדבר לגבי אתר ZAP…מה לא הגיוני פה ?
    לסיכום נושא הזוכים: לדעתי דווקא רשימת הזוכים הגיונית ביותר ועבודת השופטים מאד הגיונית, ואם מישהו חושב אחרת ,אז בבקשה שיוכיח אחרת , שינמק ויציע רשימה אלטרנטיבית .
    אבל בבקשה בלי השמצות והתקפות וקללות ,זה מוריד את כל החשק להיכנס לפוסטים-לדבר רק לעניין .
    3. לגבי אנשים ומחשבים : הגוף הזה קיים כבר יותר מ 25 שנה , כל האירועים שלהם הינם אירועי חסויות ,האם בעינייך זה פסול ? האם זה אומר בעינייך שהמנצחים בתחרויות שלהם עשו זאת בצורה לא הוגנת ? לא ישרה ? האם יש קשר ישיר בין אירוע מסחרי לבין תוצאות מוטות ? הרי את מכיר היטב את אנשים ומחשבים ויודע שיש יועץ משפטי לכל תחרות …ששמו פורסמה והוא גם דיבר בכנס…
    4. לגבי האירוע עצמו : שוב למען גילוי נאות הייתי שם ונהנתי ממפגש עם קולגות ,קפה ועוגות וגם 2 הפנלים היו נחמדים.
    שאלתי היא: האם מישהו מתוך המשתתפים בפוסט היה שם ? זה כמובן לא אומר שאסור לכתוב על משהו או להגיב על משהו אם לא נמצאים שם , אבל חברים קצת פרופורציות.
    5. לגבי העיתונאי ליאור הנר מהארץ:
    בתחילה טען שהזוכים הינה רשימה מוזמנת , בתגובה מאוחרת יותר טען שאין לו סיבה לכתוב שהזוכים הינה רשימה מוזמנת ואולי טעה שכתב כך.
    מה תאמר על כך יובל ידידי ? מה גרם לליאור טנר לשנות את דעתו כל כך מהר ?
    האם הוא לא "התחמם" מהר מדי ? זו בדיוק תרבות הדיבור/דיון הקלוקלת שלנו בישראל (וגם שלכם כעיתונאים/כתבים/בלוגרים): תחילה תוקפים/משמיצים ללא ביסוס ולאחר מכן מתחרטים .
    אגב מדוע לא כתבת שדה מרקר ואנשים ומחשבים שניהם עיתונים ולא בדיוק מפרגנים אחד לשני ,הרי אתה מכיר את היחסים המסריחים בין 2 עיתונים … אולי ליאור הנר בעצמו מוטה ?

    הסיכום שלי מסידרת הפוסטים:
    האם אין שום דבר טוב בתחרות הזו? אפילו אחד קטן?
    תגובות אלימות, התלהמות שלך,אף אחד לא מדבר לעניין ,הדיון אינו עקרוני אלא "צהוב" ,הוזכרו שמות ספיצפיים בבלוג למרות שאתה אפילו כותב שאין לך מושג אם מה שכתבת נכון או לא נכון.
    חבל.. מקווה שגם אתה יכול לקבל ביקורת …
    שיהיה לכולנו חג שמח.

  5. "רודפת" (10), לדעתי החמצת לחלוטין את הנקודה של יובל. הוא לא יצא נגד הזוכים בכלל, אלא רק נגד הטקס המפוקפק. אם אין קריטריון להענקת הפרס, אי אפשר לדעת אם האתר שקיבל את הפרס הוא הטוב ביותר או לא. זה לא משנה שאנשים ומחשבים קיימים 25 שנה, משנה שפרס הזה אורגן בצורה חלטוריסטית לחלוטין, דבר שמחזק את החשדות בעניין אותה חברת יעוץ. אגב, זה ממש לא הדבר החלטוריסטי הראשון מבית אנשים ומחשבים, ויודעי דבר ממערכת המגזין "32 ביט" יאשרו את זה.
    הבעיה עם החסויות היא שיש מראית עין של פרס המוענק על ידי ועדת שופטים אובייקטיביים. זה לכאורה מצוין אבל ברור שכשחופרים קצת מגלים שהשופטים כלל לא מתמצאים בתחום, ואפילו היו מתמצאים, איך הם יכולים לקבל החלטה כשאין קריטריונים?!
    אגב, אני באמת חושב (אחרי התנסות מרובה!) שהאתר של בנק הפועלים הוא מהטובים בתחום הבנקאות, והפרס הזה רק פוגע במוניטין שלו.

  6. ל-10:
    אני לא חושב שיובל צריך לענות על השאלות או להוכיח שיש אתר טוב יותר בתחום הבנקאות מזה של הפועלים או אתר ממשל טוב יותר מGOV.
    למעשה, הוא ענה על חלק מזה בעקיפין, כאשר "נדהם" מכך שזאפ הוא אתר השוואת המחירים הטוב ביותר (בניגוד להופ ובמה חדשה).
    הסיבה, כי הביקורת שלו, כפי שהוא כתב כאן ולא הפנמת, היא על הסיקור הלוקה בחסר של מי יזם את האירוע ומה עומד מאחוריו.

    אגב, אני לא חושב שאתר הפרימיום של בנק לאומי נופל מזה של בנק הפועלים ואין לי ספק שהאתר של HSBC ידידותי ונוח יותר (אם כי הוא לא ישראלי). זאת לפחות מנסיוני המועט בתחום אתרי הבנקאות.

  7. האתר של בנק הפועלים הוא אכן אחד האתרים הטובים בארץ, וגם אחד המושקעים בהם. אבל זה מצחיק לדבר על זאפ ועל ממשל כאשר אין באמת אלטרנטיבות – כל הקטגוריה מצוצה מהאצבע. למה אין קטגוריה לגלובים ? אני בטוח שהגלוב של יובל היה מנצח…

    לדעתי האישית אין שום דבר בתחרות שאינה פתוחה לכלל הציבור ואינה עומדת בסטנדרטים מקובלים של הוגנות ושקיפות.

  8. ל"רודפת"- אז מה שת אומרת זה שמדובר בתחרות מצוצה מהאצבע שנערכה למען יחסי ציבור בלבד. למה לעזאזל אסור לבקר סיקור של תחרות כזו בעיתון מרכזי בישראל?

  9. רודפת, למרות שחבריי הקדימו אותי, הפנית את השאלות אליי ולכן אשתדל לענות מבלי לחזור על מה שכבר נאמר (במידת האפשר).

    1. כפי שנאמר (את רואה, כבר אני חוזר) זה בכלל לא משנה אם יש אתר טוב יותר או לא. אני לקוח של בנק פועלים ואני די מבסוט מהאתר שלהם (חוץ מזה שבפעם האחרונה שבדקתי הוא לא כל כך אהב את פפ – העברית הוצגה הפוך בתפריטים). אבל האם זו השאלה? או שמא השאלה היא עד כמה אפשר לקחת ברצינות את הבחירה מהרגע שברור שאחד היועצים הבכירים של בנק פועלים לנושאי אינטרנט הוא יו"ר צוות השופטים? האם היית מקבלת בחירה של צוות שופטים שבוחר את קבוצת הכדורסל הכי מדהימה בעולם ששמעון מזרחי הוא יו"ר צוות השופטים שלה?

    2. אותו כנ"ל. ושוב אני מדגיש, הבחירות יכולות להיות ראויות ומצוינות אבל מהרגע שיש מראית עין, הן לא שוות כלום. אנשים ומחשבים מגיעים אל האירוע כמארגן חסר פניות. לא ייתכן שהשופטים שמונו הם אנשים עם אינטרסים (שיתכן שגם באים לידי ביטוי בבחירת הזוכים).

    3. אנשים ומחשבים אכן ארגון ותיק ובעל זכויות רבות. ולא, לא כל אירוע חסות צריך להיות מוטה. אני נותן לך להחליט בעצמך האם במקרה זה היה מוטה או לא. כל שביקשתי לעשות הוא לחשוף את הנתונים שלא פורסמו בטוש.

    4. אני לא מבין מה הקשר. מישהו הביע את דעתו על טעם העוגות או על אופי שיחות המסדרון?

    5. להאשים את ליאור , שבקושי סוגר שבוע בטוש, שהוא כבר בא להשמיץ את אנשים ומחשבים זו פשוט בדיחה. לא רק זאת, לדעתי, דווקא מפני שליאור כה צעיר בתפקידו, הוא הגיע לאירוע וסיקר אותו. משום מה, לא ראיתי סיקור נוסף בעיתונים אחרים (ואשמח אם תפני את תשומת לבי). אני חושב שליאור טעה בהבנת מה שאני כתבתי ולכן כתב "הרשימה מוזמנת". מהרגע שהבהרתי לו שאני לא טוען כזה דבר, הוא הבין שבעצם גם לו אין סיבה לטעון כזה דבר. למעשה, אני לא חושב שיש מישהו מבין המגיבים שטוען כזו טענה פשוט מכיוון שאין לנו את המידע שיכול לבסס כזו טענה. לבסוף, לטעון שהטוש (או כל עיתון יומי אחר) מתחרה בעיתוני אנשים ומחשבים זה, טוב נו, זו אפילו לא בדיחה.

    ולבסוף, בהחלט יש משהו טוב בתחרות – עצם העובדה שמישהו חשב לעשות תחרות.

    אני לא יודע על איזה דיון צהוב ובלתי עקרוני את מדברת. עובדה שמצאת לנכון להשתתף בו – כנראה שגם את צהובה. אני לא מחייב אף אחד להשתתף "בדיונים הצהובים" כאן. הדלת, היה ממש כאן מצד ימין (ליד רוגל).

    ולגבי "אתה לא יודע אם מה שכתבת נכון או לא" – אני לא יודע על מה את מדברת. אני לא יודע אם התחרות היתה מושחתת או לא (לדעתי האישית – היא לא), אני כן יודע מה תפקידו של מר לוי, אני כן יודע למי קשור מר בסון, אני כן יודע את מי מייצגת הגברת יחצ"נית וזה די והותר כדי להעמיד סימן שאלה גדול על התחרות שכל כך נהנית ממנה (טוב נו, היו עוגות). ללא קשר, בינתיים ההתלהמות היחידה שראיתי היתה מהצד שלך. אני מקווה שאת יודעת לקבל ביקורת.

    שיהיה גם לך חג שמח.

  10. יובל,
    יש לי הרגשה שדליה פלד (הקוסמת) התחילה לרדוף אותך.
    לדעתי, כדאי גם להיזהר מפלי הנמר (בכל זאת… זה חתול טורף)

  11. הלמו: אני לא מרגיש רדוף ואני לא מרגיש שאני צריך להיזהר מאף אחד. אני אומר את דעתי והבמה פתוחה לכל אחד כדי שיאמר גם את דעתו.

  12. אחח… אחחח… כל כך הייתי קרוב לקחת את הפרס בקטגוריית "ממשלה וממשל". אבל בסוף דווקא אתר GOV.IL הצליח לנצח את כולנו.

    בעסה. אולי שנה הבאה.

  13. תכונה אחת שאני אוהב ביובליקו היא חדוות הקטטה.
    הוא לא נרתע מהקטטה, אלא להיפך: אוהב אותה, אוהב להתפלש בה, לשחות בה, להתמזג איתה.
    אני חושב שבעולם הסטרילי היחצני הנקי הפוליטיקלי קורקט של היום, צריך מדי פעם קטטות כאלה, שמזרימות לכולם הרבה דם למוח. זה דווקא טוב לחשיבה, ככה אומרים.

  14. אחד ל – אני לא אוהב אותה – ועם השנים אותה אוהב אותה פחות – אבל אף פעם לא חשבתי שבגלל שתהיה קטטה אני צריך לשתוק. במלים אחרות, אני לא חושש או חרד ממנה.

  15. מקבל את התיקון.
    אבל אתה כן אוהב, או שואב סיפוק גדול מלהכניס למי שמגיע לו.
    תכונה חיונית לכל מי שרוצה להיות עיתונאי.

  16. תוספת לתשובה של יובל ל"רודפת השלום" (שעדיף היה לה להצהיר מי היא באמת ולא לטעון שהיא עובדת בהייטק 15 שנה, אבל מילא):

    בתואר "האתר הידידותי ביותר בישראל" זכה גוליבר.
    אני מכיר טוב את האתר הזה ואת המתחרים שלו, ואני בכלל לא בטוח שהוא האתר הידידותי בתחומו. הם גם יקרנים, וזו כשלעצמה סיבה לא לתת להם שום תואר ושום פרס, אבל ניחא.
    נגיד שזה האתר הכי ידידותי בתחום אתרי החופשות – אבל האתר הכי ידידותי בישראל?! זו בדיחה גרועה. יש מאות אתרים ישראליים שאפשר היה להעניק להם את התואר הזה באותה מידה.

    אני לא רוצה לרמוז, חלילה, שהאתר הזה קיבל את התואר רק בגלל שמי שעושה לו את יחסי הציבור הוא משרד יחסי הציבור דורן תקשורת של רני רוגל, שלקוחותיו בהווה או בעבר (כמו סאן, אורקל, נובל ורבים אחרים) מככבים באירועים ובשטחי הפרסום של אנשים ומחשבים.

    בעצם… בעצם אני כן רוצה לרמוז את זה. זה נשמע לי רמז טוב.

    לגבי אתר gov.il – זה אחד האתרים הכי לא נוחים, לא ידידותיים ומעוצבים גרוע שהיו בישראל. ובהתחשב בסכומי העתק ששילמנו עליו, זו בושה וחרפה. יש לי תחושה שלו היו חוקרים מה נעשה שם, הולכים עם זה עד הסוף וממצים את הדין, הרבה אנשים היו הולכים הביתה – או הולכים לכלא. אבל זו תחושת הבטן שלי. דעתי על האתר: חרא של אתר שלא מגיע לו שום פרס.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *