22 מחשבות על “נונצ'קו

  1. על הנושא הכי חשוב שעומד על סדר היום של האינטרנט.
    ללא הגזמה, זה הנושא שיקבע כיצד תראה הרשת בשנים הקרובות, ואולי אף לתקופה ארוכה יותר.

    תקליד net nutrality במנוע החיפוש הקרוב למקום מגוריך לפרטים נוספים.

  2. מה בכלל חדש בסיפור הזה רוגל? קורה כאן מה שקורה תמיד במדינות עם "כלכלה חופשית" – המדינה דואגת לאינטרסים של בעלי הכוח הכלכלי הרב ביותר ושמה זין על האחרים. זה מה שמכונה "הפרטה".

    [מוסיף מרוצה. סופסוף יש מצב לקרב פנים מול פנים עם רוגל. כמו בימים הטובים]

  3. תזכור שלא אני התחלתי כשתרוץ מוכה לאמא, טוב?
    מה שקורה שתאגידיי ענק שהיו מונופולים בחסות המדינה מנסים לנצל את היתרונות ההסטוריים שלהם. אין קשר בין זה לבין שוק חופשי שום דבר.
    כבר כתבתי כאן בעבר שדעתי היא שהממשל צריך להפסיק להתערב, ולעצור את התפתחות הטבעית, מאחר שכל ההתערבויות של ה-FCC רק גורמות נזק. אם חברות התקשורת רוצות לגבות תשלום נוסף על שימוש ברשת שלהם – שיהנו הם רק יגרמו לעצמן נזק. הרבה מאוד הגנות והטבות שהם מקבלים מותנים בנייטרליות של השימוש ברשת וברגע שזה ישתנה הם פותחים תיבת פנדורה. מעבר לכך הם כבר לא מונופול, וזה דבר שקשה להם להפנים – ואני אומר את זה מנסיון של עבודה איתם. חברות הכבלים נוגסות בנתחי שוק מסורתיים של חברות הטלפוניה ,חברות ה BPL מתחילות לנגוס באיזורים שיהיה קשה מאוד לחברות הטלפונים להתחרות איתן וחברות , כמו גוגל , מתחילות לבנות רשתות אלחוטיות שאינן קשורות לחברות הטלפונים. מאחר שהמחיר לצרכן על תכנים יהיה זול יותר במצב שלא יחייבו חברות כמו גוגל או יאהו! לשלם על תוכן הצרכן יעשה את הברירה הטבעית.
    המצב כרגע מאוד לא פשוט והתערבות הממשל להגן על אינטרס כזה או אחר רק תגרום נזקים בהמשך. הבעיה אתך מוסיף שאתה, כמו נתניהו , מבלבל בין מדיניות של פרוטקיוניזם למשק חופשי.
    כהערת אגב אני מתחיל לתהות מתי אנחנו הולכים לראות רכישות בתחומים הבאים:
    1. חברות טלפונים רוכשות ערוציי טלביזיה – הם בבעיה קשה מאוד בתחרות מול הכבלים
    2. חברת טלפונים וחברת כבלים מתמזגות (זה למעשה תסריט מפחיד אבל מאוד מאוד אפשרי)
    3ץ חברת תוכן כמו גוגל קונה חברת טלפונים וסוגרת את הויכוח הזה (ופותחת 5000 אחרים)

  4. רוגל, הרבה זמן לא התווכחנו, אז שכחת שכשאני קושר רגולציה לשוק חופשי אני לועג לביביזם, לשטרסלריזם, ולפלוצריזם, הנפוצים כל-כך במקומותינו.

    מה שאני לא מבין זה איך קרה שאתה חושש מעניינים כמו בעלות צולבת. הרי השוק יסדר הכל, לא?

  5. אכן מוסיף, אבל זה עלול לקחת זמן. במיוחד כאשר חלק גדול מהשיטה בנוי על פרוטקציוניזם של קבוצות השפעה – איגודים, תאגידים ואחרים.
    הבעיה שלך היא שאתה רוצה רק רגולציה "טובה" ואני טוען שאין כזאת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *