סיכום 2006 באינטרנט, “גלובס”

“גלובס הערב” מפרסמים הערב פרויקט סיכום שנה של 2006 באינטרנט. למרות שהפרויקט לא מקורי במיוחד – לקחו את האנשים שאחראים על עשרת האתרים שהגיעו לעשרת המקומות הראשונים בסקר TIM –  מעיין כהן מצליחה להוציא מהמרואיינים שלה כמה ציטוטים מעניינים. הנה כמה מהם (בליווי פרשנות קצרה):

יש לנו מאות אלפי משתמשים בג’ימייל בעברית, ואנחנו מאוד מרוצים מאדפטיישן של המוצר הזה… אנשים לא תמיד מבינים את גוגל ניוז.

מאיר ברנד, מנכ”ל גוגל ישראל מדבר על האדפטיישן של ג’ימייל בעברית. וכן, זה אנחנו שלא מבינים את גוגל ניוז. תמיד אמרתי שאנחנו אשמים.

וואלה לא רוצה להיות במקומות שמראים כל מיני ציצים ושטויות. וואלה רוצה להיות במקומות הרבה יותר איכותיים ולשלב איכות ותוכן גולשים זו לא מילה גסה… גם לפני הוידאו תפוז ריכז תוכן גולשים, בלוגים שמוגים וכל זה. עכשיו יש לו את פליקס, סבבה. זה עדיין פינאטס. עם כל ההייפ, צריך להבדיל בינו לבין השימוש בפועל, והשימוש הזה שואף לאפס. את רואה את זה בגרפים של פליקס באלקסה – אפס במונחים של וואלה… את לא יכולה לחיות מבלוגינג [בישראל]. וזו אחת הסיבות שאין אנשים איכותיים שמחזיקים בלוגים איכותיים בצורה עצמאית… הומלס חי בלה-לה לנד. היו לו מגעים עם יאהו? תעשי לי טובה. מספיק עם הברווזים האלו.

ארז פילוסוף, משנה למנכ”ל וואלה חי בלה-לה לנד כשהוא מדבר על תוכן איכותי בוואלה.

ווב 2.0, אחרי שאתה מנקה אותו מכל מיני מרכיבים שיוחסו לו, זה בעיקר תוכן גולשים שמאורגן במודל של רשת חברתית. זה מאוד מעניין, וללא ספק יילך ויתעצם, אבל כל זה לא שולל את העובדה שצריך להסתכל בעין פקוחה על התכנים שעולים במסגרת הנחשול הזה, ולהגיע למסקנה המאוד עצובה שרוב רובו של התוכן הזה הוא תוכן חסר ערך – לא על פי קנה מידה סנובי-אינטלקטואלי, אלא לפי קנה מידה של הגולשים עצמם.

יון פדר, עורך Ynet, מגיע למסקנה שהיא בעיקר, מה לעשות, סנובית-אינטלקטואלית.

MSN ישראל מעולם לא היתה בקשיים, זהו פורטל אינטרנט מוביל בישראל… אנחנו פורטל שאמור לפנות לכל חלקי האוכלוסיה… אנחנו פונים ליותר מבוגרים… יחסי הציבור שלנו לקו בחסר. מי שבאמת מכיר את מה שקרה אצלנו די צחק על מה שהוא קרא, ולא הבין את הכתבות שפורסמו.

דורון תורג’מן, מנכ”ל MSN ישראל, לא מבין שמי שמכיר את מה שקרה אצלם צחק על מה שהוא קרא כי הוא ידע שהמצב הרבה, הרבה יותר גרוע.

נענע פונה לכולם. לאנשים עד גיל 40, צעירים או צעירים ברוחם. עד לפני שלוש שנים היתה נענע מזוהה בעיקר עם בני נוער, אבל היום יש צמיחה גדולה של קהל בוגר.

רונן שמיר, עורך נענע ויעל זכריה מנכ”ל נענע סבורים ש”כולם” לא כולל אנשים בני 41.

היה פה תהליך שאנחנו זיהינו בתחילת הדרך של צרכי התוכן של הגולש הישראלי בשפה העברית – וזה חיבור בין האינפורמציה החדשותית למגזין – תמונות גדולות, מסכי וידאו, טקסטים לא ארוכים מדי – ואנחנו רואים שהדבר הזה פשוט מצליח. זה בדיוק המיקוד.

שאולי אלימלך, מנכ”ל NRG, מגדיר באופן מוצלח מהו חוסר מיקוד.

אני מקווה שנעמוד במילה שלנו לשלם לבלוגרים עד סוף השנה.

גיא אליאב, מנכ”ל תפוז, סופר שבעה ימים עד שישלם מיליונים לבלוגרים שלו. מיליונים.

יש תחומים שעוד לא הצלחנו… כך זה בתחום הפרפומריה. הרי גבר קונה אותו אפטר שייב 20 שנה, אין לו מה להריח ומה למדוד, וזה טריוויאלי שזה יהיה באינטרנט.

ליאור פרומר, מנכ”ל זאפ, לא מחזיק מריח מהגבר הישראלי.

פה אנחנו עושים את השילוב הנכון בין טלוויזיה לאתר. אנחנו יכולים להציע אפשרויות שבפליקס או בהיפ לא יכולים להציע כמו להגיע לטלוויזיה.

גיל בהר ויובל נתן, מנכ”ל ועורך קשת אינטראקטיב מסבירים מהו הדבר החשוב באמת בחיים.

העובדה שלא כולם משתמשים בשירות המדהים 2580. זה שלא כולם יודעים עליו ומשתמשים בו – את זה אני רואה בתור כישלון.

ניר למפרט, מנכ”ל דפי זהב מדבר על השירות המדהים 2580 שהוא הגדרה של “פתרון שמחפש בעיה”. היתכן שזו הסיבה שאף אחד לא שמע על השירות הזה? לאאאא, לא יכול להיות.

38 מחשבות על “סיכום 2006 באינטרנט, “גלובס”

  1. “זה שהגלוב לא הגיע למקום הראשון בסקר TIM, רק מצביע על העובדה שיש לבטל אותו רטרואקטיבית וקונסיסטנטית, ואולי אפילו טנטטיבית. הסקר הזה הוא פינאטס עם אקסטרה מלח בשבילנו, אבל אנחנו מפרגנים לכל אלה שעקפו אותנו במרמה, ומאחלים להם את הגריטינגז המקובלים בשוק, ואפילו במרקט.
    יש בלוגים-שלוגים אחרים שמציעים פוסטים-שמוסטים שאין מה להרחיב עליהם את היריעה-שמריעה, אבל אנחנו לא רואים אותם ממטר-שמטר. אנחנו מכוונים גבוה, לפיסגה האינטלקטובלוגית. אותנו לא תראו מתעסקים בשטויות, כי אנחנו יודעים מה חשוב, אבל לא נגלה ולא נגלה.
    וברור שבכך זיהינו את הצורך של הגולשים, זיהינו אותו טוב טוב”.

  2. יובל – אחלה פוסט. תפסתי את ראשי ולא האמנתי למה שעיני קוראות.

    תמר – לול.

    דנדוש – צודקת.

    צפריר – תעשה לי טובה, תעשה לי טובה.

    הבלוגים האלה, לא, באמת!

  3. אחחח….
    במהלך השבוע הקרוב אני הולך להיות מליונר ואתם לא.
    דנדוש, שמרי לי מקום בסקי – כבר הזמנתי את המטוס הפרטי!

  4. I don’t ski, I`m visiting my Dad for christmes, so don’t worry, I`ll have to work rilly hard to brake sumthing, and i don`t beileve in hard work

  5. באשר ליון פדר – אין ספק שרוב רובו של תוכן הגולשים הוא באמת די דרעק – אבל זה בגלל שהרוב הזה הוא די שקוף – עשרות אלפי בלוגים של ילדות בנות 12 בישראבלוג שאף אחד לא קורא חוץ מהחברות שלהן וכרמל וייסמן. אבל, כאמור, התוכן הזה שקוף. זה כמו להסתכל על כל כתבי היד שמגיעים למו”לים בישראל ולהגיד שרוב רובו של התוצר הספרותי בישראל הוא זבל, ולכן אין טעם לקרוא ספרות ישראלית מקורית. הנתון העובדתי הוא נכון, הפרשנות מנותקת לחלוטין מהמציאות…

  6. הכי מחוברים למציאות זה MSN. הם כל-כך מצליחים שאוטוטו סוגרים את האתר וזורקים את המפתח. אם רק היו מבטלים אותם כדף הבית המקורי שבא עם הווינדוס הם לא היו מגיעים למאה הראשונים.
    אולי למאה הראשונים מהסוף.

    מאיר ברנד נורא מרוצה האדפטיישן לעברית? בואו ילדים, נכיר למאיר מילה חדשה – “התאמה”. יופי, כולם ביחד – “התאמה”. עכשיו רק אתה מאיר

  7. אני צריך להגיע לבצפר אז אני אתייחס רק לשירות 2580- שירות מעולה. באמת אחד מהדברים הכי שימושיים שאפשר לשלם עליהם כסף. ישבנו אני וכמה חברים בפרגולה באזור מגורינו ומתנו מרעב, רצינו את פיצה דומינו שבהרצליה פיתוח, אז שולחים: “פיצה דומינו פיתוח” ואתה מקבל מספר. אני משער שלבעיות יותר גדולות, השירות הזה די דפוק.

  8. רועי – בעיות יותר גדולות בסגנון “חשיש ארלוזרוב תל אביב”? “מפתחות לאוטו בית”? “בני סלע ישראל”? ניסית בכלל? אולי השירות הזה הרבה יותר חזק ממה שחשבת.

    מי יודע – אולי כל פעולות השיטור בישראל מושתתות על 2580. על זה מדבר יובל נתן – אתה יודע מה יקרה אם זה ידלוף לעיתונות? חבל, חבל שאף אחד לא שמע עליו.

  9. הווו כמה טעויות! עקבו אחרי הלינקים:
    “וואלה לא רוצה להיות במקומות שמראים כל מיני ציצים ושטויות. […] עם כל ההייפ, צריך להבדיל בינו לבין השימוש בפועל, והשימוש הזה שואף לאפס. את רואה את זה בגרפים של פליקס באלקסה – אפס במונחים של וואלה…”

  10. יובל, אכן תגובות שנונות.
    בקשר לנענע – אני מכיר לפחות 2 בני למעלה מ- 40 שנכנסים בכל בוקר לנענע (וגם בערב – כדי שלא תתפוס אותי במילה). השניים הם, אגב, יעל זכריה ואנוכי.
    וכן, כן – גם לך יש מקום אצלנו ככותב וכקורא בכל גיל
    🙂

  11. ועוד שני דברים לשאולי אלימלך:

    1. לסגן עורך האתר שלך עד לאחרונה קוראים גיל לבנוני ולא חיים לבנוני. (אהמממ, מה זה אומר על התמצאותו ויחסו של אלימלך לאנשי תוכן)

    2. דוד – כך לימדו את מי שלא הבריז מהכיתה – ניצח את גוליית (שם, שם), כך שקצת יצאת טמבל.

  12. מדהים איך שמשנה למנכ”ל באחד האתרים הגדולים בישראל מתייחס לאלקסה כאל תורה מסיני. אתה לא רואה תזוזה בגרפים? אולי בגלל שאלקסה וקומסקור הם קשקוש אחד גדול של יחסי ציבור ואנשים שלא מבינים כלום?

    אגב, אני באמת לא מבינה את גוגל ניוז. יש”ע ניוז כבר יותר ברור.

  13. רונן – דווקא בגלל זה ההצהרה היתה משעשעת 🙂

    רויטל – כתבנו פה פוסט על אלקסה. גם מנכ”ל MSN וגם ארז פילוסוף דיברו על אלקסה כאל איזשהו כלי שצריך להתייחס אליו ברצינות. זה ממש מגוחך.

  14. פינגבק: oneab cybered ~
  15. יש פתגם שאומר

    A man can never be satisfied with his possessions or dissatisfied with his brains.

    אני מתרשמת שזה מה שקורה באתרי התוכן המצוטטים הנ”ל – בטוחים שהתוכן שלהם שולט ונפלא, ורק חסרים להם עוד כמה יוניקים כדי להגיע אל המנוחה והנחלה.

  16. לא יודע, אתם יושבים פה ויורדים על כל מיני בכירים בתעשייה על זה שהם מתייחסים לאלקסה כאל מדד בעל ערך, והנה אני רואה שיש גם בלוגרים מביני עניין שמתייחסים אליו ככזה (וכשאני חושב על זה יכולתי להביא כאן גם דוגמאות ממביני עניין נוספים). מה, מיהונתן אתם פוחדים כי הוא עורך דין?

    ואני חושב שדווקא די ברור למה אנשים מתעקשים להיתלות במדד שלא ברור עד כמה הוא מייצג משהו. כולם כמהים לאיזושהי יכולת לערוך השוואות אמיתיות בין אתרים, וניתוחים רציונליים של מגמות, ולא להתבסס כל הזמן על ניחושים אינטיליגנטיים ותחושות בטן (שלא לומר סקרי TIM).

  17. רציתי להיכנס ולהשאיר תגובה ממוקדת ואוהדת באשר לשירות 2580. רועי הקדים אותי. מישהו צחק עליו. ומה נשאר לי? לשאול את למפרט איך בדיוק הוא “פרסם” את השירות הזה שיש לו מה להיות מאוכזב מהחדירה. אני שמעתי עליו ממייל קבוצתי של אישה שבעיקרון נכנסת אצלי ישר לספאם. האישה הזאת עדיין חייבת לי 2580 שקל (בחיי, נשבעת) שאני בטח לא אקבל לעולם.

  18. דווקא התגובה של יובל נתן וגיא בהר די לעניין. קשת ממנפת את אתר המדיה שלה דרך הטלוויזיה באופן שאף אתר תוכן אחר אינו מסוגל: פרומואים רפטטיביים אינסופיים, ברמת שטיפת המוח של “כוכב נולד”.

    קשת אינטראקטיב גם מצליחים לעשות סינרגיה סבירה בין להיטי הרייטינג הגדולים על המסך ובין נוכחותם האינטרנטית, ולהציג כמויות נאות של תוכן-וידיאו פרמיום מושך-קהל (אם אפשר לקרוא ככה למערכונים מ”ארץ נהדרת” ול”מאחורי הקלעים של היורש”).
    הנקודה היא שהטלוויזיה חזקה כרגע מהרשת כאמצעי שיווקי. להם יש את המנוף הזה. לאחרים אין.

  19. קודם כל מגיע לך הרבה קרדיט שבכלל החלטת לקרוא את אותם מנהלי אתרים מובילים בישראל,
    חלקם שואלים את השאלה הזאת כל יום.
    איך הם הגיעו לעשרת הגדולים, msn השאלה מופנית אליכם, ולמה אנחנו צריכים לסבול את זה. חבר’ה תיכנסו לפרופורציות, זאת רק ישראל אף אחד לא באמת סופר אתכם.
    (נו טוב אולי קצת את וואלה :))

להגיב על הכבשה השחורה לבטל

האימייל לא יוצג באתר.

תצוגה מקדימה: