אם אפשר למסור הודעה

1. לבנג'מין נתניהו. מה במה שאני חושב, כותב, או עושה גורם לך לשלוח לי הודעת דואר אלקטרוני שנפתחת במילים:

שלום רב, תודה מקרב לב על תמיכתך. היא מעודדת אותי להמשיך במאבק להחזיר הנהגה אחראית וערכית למדינה.

הרף לך ולאנשיך עם משלוח דואר הזבל. אלא כן זו בעינייך מנהיגות אחראית וערכית.

2. לעמיר פרץ. כשליברמן אומר שכל יום שאתה נמצא במשרד הביטחון מסכן את הביטחון וכשאתה עונה לו: "אם יש סכנה לישראל, היא טמונה במפלגה גזענית כמו ישראל ביתנו" אתה לא מרגיש עם עצמך קצת-קצת, אבל ממש טיפהל'ה משונה בהתחשב בזה שאתה יושב איתו באותה הממשלה? נפלאות דרכי הפוליטיקה אם אתה מצליח גם לשבת עם האיש הזה בממשלה וגם לטעון שליברמן הוא גזען המסוכן לישראל מצד שני, כשאני חושב על זה – כל הכבוד; אתה בעצם אלכימאי.

3. להנהלת בית הספר הממלכתי דתי רמב"ם בקריית שמונה. תגידו, אתם מיפגרים? כי נראה שירדתם מהפסים אבל לגמרי! אם אני הורה בבית ספר הזה אני שולף משם את הילד שלי במהירות האור. חצופים שזה פשוט לא להאמין. 

13 מחשבות על “אם אפשר למסור הודעה

  1. נעמי קליין סיקרה את כניסת התאגידים לבתי הספר בספרה No logo. כשקראתי את זה לפני כמה שנים הרגשתי שאלה בעיות של אמריקאים, דברים שאצלנו בחיים לא יקרו. אבל הנה זה קורה, וזה בדיוק ביום שבו אני רואה מודעות על אוטובוסים לחברה שמנכסת לעצמה את משחקי הקט-רגל השכונתיים.
    שלא לדבר על הרשאת הפרסום הסמוי בטלוויזיה.
    המרחב הציבורי מתחיל להיות צפוף.
    זהירות.

  2. כן, אכן מקפיץ מהמקום, אבל … נו באמת, היית שולף את הילד שלך משם ו… לאן היית שולח אותו בדיוק?

    שים לב, מדובר בקריית שמונה, לא תל אביב. כמה אופציות אתה חושב שקיימות שם לבית ספר ממלכתי דתי יסודי?

  3. תוספת לדברי אמיר –

    לו היית גר בקרית שמונה, עובד בגיבור ומשתכר אל צרור נקוב, היית מברך על כל שביב מקלדת שהילד שלך היה רואה, ולא זו בלבד שהיית מלביש אותו כתום, גם היית מתחיל להתנגד להתנתקות, על הדרך.

    גרתי שנתיים בק"ש, מקום נהדר, המצב לא משהו.

  4. יובל – חשבת על זה שלא לכל ההורים יש אופציה לשלוף את הילד בעקבות משהו שקרה בבית הספר, או נכתב בנארג', או בבלוג? זה לא שהם לא היו רוצים – זה קריית שמונה, ראבכ, לא פרדס חנה עם מבחר בתי ספר דמוקרטיים, אנתרופוסופיים, סיינטולוגיים וסליחה אם דילגתי על משהו (או הגזמתי). מצד שני, אחרי נסראללה ופרץ קטן עליהם.

  5. יוסף, בהחלט חשבתי על זה ואם אין אופציה אז אין.
    ואם יש, הייתי רוצה שהילד שלי ילמד במקום שבו ההנהלה לא "מגדילה ראש" ומודיעה לכל התלמידים לבוא בכתום.

  6. פיר אינף. אסור שנשכח שלנו יש את הפריבילגיה לבחור את מקום המגורים, ובמקום המגורים את המסגרת לילדים. לא לכולם. וגם במקרה שלנו, יובל, זה אולי זמני, מיינד יו. אחרי גינת בא מוצאי שבת.
    מה שמזכיר לי – בהרבה ממלכתיים דתיים, לא יודע אם בזה הספציפי בק"ש אבל לא אתפלא, ההנהלה והמורים עודדו את הילדים לבוא בכתום חודשים ארוכים בלי קשר לאורנג'. זה היה לפני שנה וחצי כזה, ואף אחד לא צייץ. לא שכל ההורים אהבו את זה אבל הרבה חשבו שגם אם הם עצמם בעד ההתנתקות, בכל זאת, הנה הילדים מקבלים חינוך ערכי. או עדרי, מה שיהיה, זה ערכים אלק.
    ובמחשבה נוספת, לא נעים להגיד, כשאני רואה היום אנשים עם סרט כתום על האנטנה של האוטו או על המראה באוטו או סתם על תרמילשל נערת גבעות (לא חסר מזה כאן בירושלים) אני מקנא בהם. אני יודע שלא משנה כמה טהורות היו כוונותי וכמה אני חלוק עליהם, הם בוודאי לא הצביעו – בניגוד אלי – בעד מפלגה שהשתתפה בהקמת הממשלה המתועבת בתולדות ישראל (טוב, ליברמן אולי כן, אבל זה חדש. בכל מקרה ההגיג באדיבות אורנג').

  7. אגב, חיפוש קצר מעלה שבקרית שמונה קיים גם בית ספר עוזיאל ("ממלכתי דתי תורני עם הפרדה בין בנים לבנות"), ובסה"כ 7 בתי ספר יסודיים. אמנם לא פרדס חנה, אבל לא כ"כ מעט אפשרויות בחירה.

  8. פשוט מאד:
    שולחים את הילד לביה"ס בסגול-סלקום או בכחול-פלאפון.
    עכשיו, נראה את בי"ס מעניש אותו.
    ובהמשך לתגובה מספר 1, מקרה דומה תואר בספר NO LOGO. במקרה ההוא קיבל ביה"ס בארצות הברית תרומה מחברת קוקה קולה (או פפסי, אני ממש לא זוכר) וכל התלמידים חויבו להגיע עם חולצות הנושאות את לוגו החברה. אחד התלמידים הגיע עם לוגו החברה המתחרה והושעה מביה"ס.

  9. והקטע עם מיקרוסופט, לא הכנסת מותגים לבית הספר?
    אפילו התגובות של מערכת החינוך עצמה שמצדיקות את המהלך נשמעו כמו פרסומת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *