אספנות

בצעירותי, שהיתה די מזמן, נודע לי שלכל אחד צריך להיות אוסף. כולם בכיתה שלי אספו משהו, לא משנה מה: מפיות של בתי קפה, מכתביות עם הולי הובי, מדבקות, פקקים של בקבוקי בירה, חתימות של צביקה פיק, עטיפות מסטיק – כל דבר שאפשר להשיג בזול, רצוי בחינם. הורי, שהבחינו בפוטנציאל התרבותי, העבירו אליי מיד אוסף בולים, חלקם מעוטר בחותמת השירות הבולאי. לצערם הרב, סירבתי להתלהב מהתחביב שנכפה עליי. מאז היו ניסיונות שלי לאסוף – סיכות עם כיתוב משעשע, נעלי אול-סטאר, יהלומים, כסף מזומן – כולם כשלו במהירות.

מדי פעם מתפרסמות כתבות על אספנים, כאלה שעוסקים באיסוף שעוני יוקרה, ספרים עתיקים או יצירות אמנות, ואפילו מרוויחים מהעניין. חוכמה גדולה. נראה אותם מצליחים למכור בסותביס את אוסף הזקנים הזה.

(דרך איזיטעוןמחדש)

22 מחשבות על “אספנות

  1. אני אספתי בולים. נזכרתי בזה לא מזמן, איך הייתי גוזר יחד עם סבא שלי את המעטפות, מטביל את החלק עם הבול בתוך אמבטיית מים חמים קטנטנה, מחכה שהדבק יימס, מייבש, מיישר, מכניס לאלבום. אני מאוד אהבתי את הטקס הזה.
    היום כמובן אף אחד לא שולח מכתבים. אז אני אוסף ספאם. אני מכניס אותו לאמבטיית מים חמים קטנטנה, מחכה שהדבק יימס, מייבש, מיישר ומכניס לתיקיית "דואר זבל". גם את הטקס הזה אני מאוד אוהב.

  2. מכוניות שחונות במקומות השמורים לנכים

    בכל מקרה, היה לי אוסף בולים (של אבא שלי – כיף להיות בעל אוסף מוכן). אח"כ אספתי טלכרטים והשגתי כמה מעניינים מאוד, כולל אחד שכתוב עליו telecarte.

  3. אני אוספת דיסקים. מקוריים.
    בתיכון הייתי מורידה MP3 אבל כשהגעתי לצבא עדיין לא היו נגני MP3
    ואז התחילה המחלה- 10 דיסקים בכל שבוע, בדרך לבסיס, באפטר ובדרך חזרה.
    היום האוסף מכיל בסביבות 3,000 דיסקים
    מקוטלגים, מסודרים…

    אני לא מטורפת! רק מסודרת. מאד.

  4. סבא שלי ז"ל היה רציני עם הבולים גם, וניסה ללא הצלחה יתרה להדביק אותי בזה גם. אבל יובל צודק- כל עניין המים חמים, יישור וכו' נורא משעשע.

  5. נתחיל עם מה זה הולי הובי?

    והיום כבר לא אוספים וחבל. כשמנהלים היום אוסף הוא מחזיק בדיוק עונה אחת עד שיוצא הדבר הבא. כמובן שהכל מאוד ממוסחר ובולים? אני לא חושב שהרבה יודעים מה זה.

  6. אני הייתי אוסף טלכטים
    והאוסף שלי עדיין זרוק איפשהו בארון
    אני מחכה שעוד משהו כמו חמישים שנה הם יהיו שווים הרבה כסף

  7. לול אדיר, ר"ש! D:
    אני חושב שזו היתה רשת ה-P2P הראשונה בארץ (Centralized)…

    אבא שלי היה אוסף בולים. הוא נתן את האוסף לאחותי הקטנה (בת 17) והיא החליטה להדביק אותם על הארון שלה וכך אוסף בולים שלא יסולא בפז הלך לעולמו.

    גלעד (16) – בפעם האחרונה שראיתי גליון, הוא היה חצי פרסומות וחצי פרסומות סמויות.

  8. גלעד לייט אייטיז זה אני -_-
    אם בלייט אייטיז היית קורא מעריב לנוער זה אומר שנולדת בארלי סבנטיז >_>

  9. אני אוספת את התויות של הבגדים החדשים שלי וזה אוסף מכובד מאוד – יש בו מן העממי ומעט מן היוקרתי ויש כאלה ממש יפים (הוניגמן – אחלה טיקטים, בגדים ככה ככה).

    אני כזאת חסרת חיים לפעמים שזה עצוב.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *