שמישהו יגן על הילדים!!!

זה לא סוד שמדינת ישראל חושבת שאזרחי המדינה הם הורים גרועים. כל כך גרועים, שחייבים לחנך אותם ולכפות עליהם חוקים. דוגמה טובה היא החוק להגבלת טמפרטורת המים החמים בדוד השמש שלכם – כי המחוקק לא חושב שההורה מסוגל להגן על ילדיו מכוויה. מצד שני, לא עולה על דעת מישהו לאסור על הורים לעשן ליד ילדיהם. חוק צינזור האינטרנט הבא עלינו לרעה לא שונה: הכנסת יוצאת מתוך הנחה שהורים אינם מסוגלים למנוע מילדיהם לצפות בפורנו או אלימות באינטרנט, או להשתתף בהימורים, ולכן עדיף להשליך לפח את זכות הדיבור, ואת כל היתרונות הכלכליים והאקדמיים שיש לאינטרנט חופשי.

על כן עלו בדעתי כמה הצעות לחוקים להגנת הילדים, כי זה ברור שחברי הכנסת יודעים מה טוב בשבילם.

  • עשרות ילדים נפגעים מדי שנה בעת חציית כביש. כידוע, ילד בן פחות מתשע אינו מסוגל להעריך נכונה מהירות של מכונית מתקרבת. לכן, הורה שילדו נתפס חוצה את הכביש ישלח לשלוש שנות מאסר. כדי לממש את זה, המשטרה תקים מערך סיור שילכוד ילדים בני תשע ומטה שחוצים את הכביש.
  • צריכה מוגברת של ג'אנק פוד וממתקים, וצפייה ארוכה בטלויזיה במקום פעילות גופנית, גורמות למגפה של השמנה וסכרת אצל ילדים. לכן, כל ילד ימלא דוח שבועי של כל מה שהוא אכל, וימסור לקצין התזונה של בית הספר בו הוא לומד. משרד הבריאות יקבע קריטריונים לתזונה, והורה שלא יעמוד במכסות של ירקות ופירות, ובתקרות של ג'אנק פוד ישלם קנס של 1000 ש"ח על כל מק רויאל מיותר.
  • למרות שיש איסור על מכירת אלכוהול לקטינים, קורה לא מעט שמבוגרים קונים משקאות חריפים ונותנים לנערים לשתות, או שהם לוקחים בעצמם מארון המשקאות של ההורים. לכן יש לחייב בחוק התקן ביומטרי על כל בקבוק, שיוודא שהפותח הוא בן 18 ומעלה. אגב, אם החוק הזה לא יביא למיגור התופעה של קטינים משתכרים, יש לחייב התקן ביומטרי גם על כל הכוסות.
  • משפחות מעוטות יכולת עשויות להעתיר אהבה על ילדיהן, אבל לפעמים אין להן האמצעים לקנות להם את הבגדים שהם רוצים, צעצועים, או בילויים. מצד שני, במשפחות עשירות רבות הילדים מקבלים כל מתנה שיבקשו, וגם דמי כיס במאות שקלים, אבל להורים אין זמן לדבר עם הילדים, או לבלות איתם אפילו כמה דקות ביום. לכן, כל משפחה תעבור ביקורת שבועית על ידי עובדת סוציאלית כדי לוודא שההורים מקדישים לילדיהם מספיק זמן איכות. הורה שאין לו זמן לילדיו יישלח למעצר בית. וכדי לפתור את בעיית המתנות, תבוטל השיטה הקפיטליסטית.

קוראי הגלוב היקרים! ילדי ישראל זקוקים לכם. הציעו עוד הצעות כדי שחברי הכנסת שלכם, שאוהבים אתכם יותר מכל, יצילו את ילדי ישראל.

50 מחשבות על “שמישהו יגן על הילדים!!!

  1. מכיוון שהרבה ילדים טובעים כל שנה, יוקם מאגר מידע ביומטרי ארצי על אנשים שקיבלו רשיון שחיה ממשרד הבריכות והימים (יש להשיג רשיונות נפרדים לבריכה ולים). הבריכות יוקפו בחומה בה מותקנים שערים אשר מותקנים בהם מזהים ביומטריים אשר מחוברים למאגר המידע הארצי, ולאורך קו החוף בישראל תוקם גדר עם שערים הכוללים את מתקני הזיהוי. רק בעלי רשיון שחיה יוכלו להתקרב למרחק של חמישה מטרים מהמים.
    nadavs

  2. לפני כמה חודשים התפרסמה באחד העיתונים ידיעה לפיה ראש עיריית פתח תקווה (שמסתבר שאכן קיימת) מתכוון להילחם בתופעת הכלבים-מחרבנים-בעלים-לא-מרימים על מדרכות העיר, בדרך מקורית למדי. הוא רוצה להקים מערך פקחים מיוחד שידגום את כל התוצרת המבורכת על מדרכות העיר ואז לכונן מעין דאטה בייס ריחני במיוחד. וכך, אם יום אחד תלך ברחוב וכלבך יואיל בטובו להשאיר סימנים ואילו אתה תואיל בטובך להתעלם מהם, יבוא פקח, ידגום,ישלח לבדיקה, שמו של הפושע יעלה מיד במערכת הצלבת הנתונים המשוכללת ותוך מספר ימים ישלח דו"ח לביתך. ה"אח הגדול" מעולם לא נשמע סהרורי יותר…

  3. יש דברים שלא צוחקים עליהם מישהו עוד יכול לקחת את אחד הרעיונות האלה ברצינות רק תחשבו עכשיו להתחיל למחות נגד עוד הצעת חוק מבריקה כזאת

  4. כידוע פדופילים הם גורם סכנה רציני לילדים בימינו, לכן על ה**ן של כל מבוגר יותקן מתקן שמונע זיקפה, אלא אם הוא נמצא בקירבה לגרסה הנשית של המתקן (שיכולה להיות מותקנת ביותר ממקום אחד, בתנאי שהיא נרשמה כדת וכדין ברבנות בפתח-תקווה). כך גם פותרים את הבעיה של גברים שעלולים חלילה לנסות לספק את עצמם, בניגוד להלכה.

  5. ילדה (3)…

    ואני חשבתי שעיריית ראשון לציון אוהבת 'לשחק בקקי'… אפשר באותו דאטה בייס ואנדקס ולעצור את כל מי שמשתין במנהרות להולכי רגל בתל אביב. לפי ריח השתן נצוד את כולם.

  6. אם בהפרשות עסקינן, אפשר לדרוש זיהוי ביומטרי למי שנכנס לשרותי הציבוריים, וככה להלחם בתופעה שידועה בכינויה "השלולית שליד המשתנה".

    "פספס – שלם"

  7. דני – או את הבעיה של כל האומואים והלאסביות האלה…

    חוק נוסף: אמהות רבות לא מניקות את תינוקותיהם. הוכח מדעית שהנקה מונעת מחלות ומפתחת את האינטלקט. לפיכך, בבתי החולים יותקנו שבבים מיוחדים בפטמותיהן של היולדות, אשר ידווחו על מספר ההנקות ביום. אם שלא תניק את תינוקה זמן רב מדי* – ילקח התינוק ממנה.

    * לא, אני לא הולך להגיד מה זה "זמן רב מדי". אני מעדיף שתישארו בפחד מתמיד.

  8. אני מניח שהחוק שהכי מתבקש הוא כמובן "אישור הבאת ילדים לעולם" ע"י הועדה המשותפת ש"ס-יהדות התורה-הבן המוזר של כדורי, וכך נוכל למנוע מכתחילה את הגעתם של הילדים הבעייתים לעולם.

    דרך אגב, אם יש לכם כבר 6 ילדים ומעלה, כנראה שאתם ממצטייני הועדה ותקבלו כרטיס נולד-חפשי. כנראה שדיוני הועדה יועברו במסגרת תוכנית רילאטי חדשה "נולד נולד", אשר תצולם ביד אליהו, ותשודר בלווין בתדר SHAS06.

  9. קורה לא מעט שמבוגרים קונים משקאות חריפים ונותנים לנערים לשתות, או שהם לוקחים בעצמם מארון המשקאות של ההורים

    שמע… אני לא חושב שזה רעיון כל כך גרוע. לא יודע למי יצא לראות את הכתבה ביום שישי על בני ה 13-14 שמשתכרים, אבל זה בהחלט מצב מטריד. אני יודע על "חוליות סמויות" שרק מחכות שהבקבוק יפתח, קופצות על הנערים, מחרימה את השתייה – אבל בזה לרוע המזל זה מסתכם. ההורים ממשיכים לא לדעת או להעלים עין והילדים ממשיכים לשתות. אולי אין צורך בזיהוי ביומטרי, אבל טלפון להורה מהמשטרה בשעה 2 לפנות בוקר – בוא לאסוף את הילד שלך מתחנת המשטרה – הוא שיכור, בהחלט יכול להשפיע.

  10. אני לא מבין את הצורך באיסור גורף על שתיית קטינים, גם ככה הרבה שותים רק כי זה לא חוקי. יותר הגיוני לבטל את האיסור המגוחך הזה ושההורים יחנכו את הילדים שלהם לשתייה אחראית.

    האא, לא משנה, לשנייה שכחתי שאנחנו לא חיים במדינה דמוקרטית.

  11. מכיוון שמי שלא עושה לא טועה, אני מציע מראש לסרס ולעקר את אוכלוסיית הגברים והנשים במדינה. כך בהליך פשוט, נוכל למנוע גם כוויות באמבטיה, גם אלימות נגד ילדים, גם ילדים מתחת לקו העוני וכו'. אינני מטורף. זמנים קשים דורשים אמצעים קשים.

  12. ניצן (11): בשבילך נוסיף שבב ביומטרי גם על כל צינורות המזגנים, בקבוקי הטיפקס (וגם המדלל), שפופרות דבק מגע… אתה רואה לאן אני חותר?
    ילד שרוצה להשתכר יצליח לעשות את זה. החוכמה היא שהוא לא ירצה להשתכר.

  13. לדעתי הבעיה העיקרית כיום היא שההורים רכים מדי. הם לא מחנכים את הילדים כמו שצריך. והמצב רק הולך ומדרדר. אי אפשר להמשיך ככה. ראיתם ילדים בימינו? רעשנים, חצופים, מבולגנים. כמה רעש הם עושים. זה פשוט נורא.

    אי לכך ובהתאם לזאת, יושתל לכל ילד בגיל שנתיים וחצי צ'יפ תת-עורי קטן. הצ'יפ רגיש לדציבלים ולתנודות פתאומיות. כל ילד שירעיש יותר מדי בין שתיים לארבע ירשם במאגר הראשי. ילד שירעיש יותר מפעמיים בחודש, הוריו יקראו לבירור, ותרשם להם נקודה. הורים שיצברו יותר משלוש נקודות ישלחו ליעוץ פסיכולוגי ולסדנת הכשרה לגידול ילדים.

    ובא לשנת הצהריים גואל.

  14. כיוון שציבור ההורים הוא כישלון מוחלט ומסוכן לילדים, כדאי להכניס את כל הילדים למוסדות סגורים, ושם יטפלו בהם אנשי מקצוע עטויים ריפוד.
    פעם בשבוע הילד יוכל לבקר את הוריו לארוחת ליל שישי, אך בתנאי שהוריו יוכלו להוכיח שהילד לא יינזק בזמן הארוחה, ויתקינו חיישן טמפרטורה בצלחת המרק.

  15. ר"ש – מה אתה בעצם אומר? שאין שום טעם בחוקים כי תמיד יעקפו אותם?
    אני לא דיברתי על זיהוי ביומטרי לבקבוק, אני דיברתי על הגברת האכיפה ועירוב הורים. במילים אחרות – יותר שוטרים שיסתובבו ליד מועדונים, פאבים ופיצוציות בלילות סוף השבוע – יחרימו אלכוהול מילדים שאסור להם חוקית לשתות, יקנסו מקומות ואנשים שמוכרים / מספקים אלכוהול לקטינים וכן – גם טלפון להורים שידעו מה קורה עם הילד שלהם.
    הקנס, ככל הנראה הוא לא מספיק גבוה, או לא באמת ניתן כי האלכוהול ממשיך להימכר לקטינים. אחד הילדים בכתבה אמר שהמשטרה חסרת שיניים – אם יתפסו אותם, לכל היותר ישאלו אותם מי מכר להם את הבקבוק.

    באשר לנושא גז המזגנים, הטיפקס ושאר הדרכים המאולתרות להתמסטלות – אני עדיין לא שמעתי על בחור ששאף גז מזגנים ודקר לאחר מכן מישהו שהסתכל על חברה שלו. אני עדיין לא שמעתי על קטטה המונית שפרצה בגלל שאיפת טיפקס. אני כן שמעתי על ילדים ששאפו גז מזגנים ונהרגו כי הם נפלו מהגג – ועד כמה שזה מצער כאירוע זה עדיין הרבה יותר נדיר מכמויות הילדים שמגיעים חבולים הביתה או מתאשפזים בגלל קרבות שיכורים כל סוף שבוע.

    באשר לחוכמה – שהוא לא ירצה להשתכר – צודק, ואני מסכים בהחלט. הצרה היא שהנגשה לא תפתור את הבעיה. אם אלכוהול יהיה חוקי לקטינים זה לא יהפוך אותו לפחות פופולארי והם ימשיכו לשתות בדיוק מאותן סיבות רק שהפעם – גם תהייה להם לגיטימציה – זה חוקי אז כנראה שזה בסדר. אני חושב המקום שבו אפשר לראות את זה בצורה הכי טובה זה מסיבות החילים – הם כבר לא קטינים, הם כבר צריכים להיות בעלי שיקול דעת, לחלקם יש נשק בבית ובסוף הערב הם יעלו על הרכב וינהגו. כל ה"בגרות" הזו, ועדיין – כמויות האלכוהול שזורמות בתקופה הזו הן אדירות.
    וכאן שוב נשאלת השאלה – איך אתה גורם למצב שבו הילד לא ירצה להשתכר?

  16. ניצן – אני ממליץ על התניה פבלובית. כל פעם שהילד ישתה כוסית – הוא יחטוף שוק חשמלי.
    תאמין לי שבסופו של יום הוא לא ירצה לגעת יותר באלכוהול.

  17. בנושא מודעות,מחויבות ואחריות הורים בעידן הדיגיטלי לגלישת ילדיהם מתקיים השבוע בשבעה ביוני במכללה למנהל בראשל"צ כנס של עמותת אשנב שנושאו: הורים 2.0 – לגלוש ולחזור הביתה בשלום, או הורות בעידן הדיגיטלי".
    ראו הזמנה והרשמה בכתובת:

    http://www.eshnav.org.il

  18. אני מציעה לכלוא את הילדים הקטנים בקבוצות של ארבעים- ארבעים בחדרים קטנים מדי, ולספק להם הרצאות פרונטליות של אנשים סמכותיים בנושאים שהם מעולם לא התעניינו בהם. בין ההרצאות ניתן להם הפסקות קצרצרות, רבע שעה גג, בהן הם יוכלו לכלות זה בזה את התסכול והזעם שנצברו בהם במהלך ההרצאות. כל זה משעה 8 בבוקר (שיקומו מוקדם, העצלנים הקטנים) עד שעות הצהרים. כך בטח נגן עליהם ממוראות העולם וקשייו.

  19. תגידו, בדיקת זרע היא אפשרית בתור בדיקה ביומטרית, נכון?
    כי אם אני מתקין על המחשב שלי משהו שיוד לנתח את בדיקת הזרע ובחוק לא מוגשדר אמצעי הזיהוי הפיזי אלא כתוב רק "אמצעי זיהוי פיזי", אפשר להשתמש בבדיקת זרע. מאוננים על המסך בשביל לצפות בפורנו, זה יוריד את אחוז השימוש בפורנו באינטרנט בעשרות אחוזים!

  20. ניצן ברומר – או שפשוט לא קראת את הפוסט או שר"ש כתב אותו בשביל לענות לך על התגובה (ואז אנחנו בלופ מסוכן שעשוי להביא לקריסת היקום).

    [מחכה חמש דקות]

    היקום עוד פה. כנראה שלא קראת את הפוסט.

  21. מכיוון שילדים לפעמים נופלים מהמיטה, יש לחייב כל ילד עד גיל 14 (הגיל שממנו מותר לנסוע במעלית לבד, להזכירכם) לישון עם קסדה. משפחות יחוייבו לקנות קסדות כמספר הילדים עד גיל 14 כפי שהם רשומים במרשם האוכלוסין ופקחים יגיעו לביקורי פתע לאחר שעת השינה של הילדים (אותה גם צריך לאכוף על פי תכנית טלויזיה ששודרה לאחרונה, אבל לזה עוד נגיע).

  22. ניצן ברומר, אני לא יכולה לכתוב כאן על דברים שקורים בהשפעת גז מזגנים, טיפקס או גראס בגלל שאני מחוייבת על פי חוק לשמירה על פרטיותם של החניכים שלי ולאחרונה חשפתי כאן די הרבה פרטים מזהים על עצמי ולכן אני אצטרך לבקש ממך להאמין לי שגם הסמים "הקלים"* האלה מורידים עקבות, פוגעים בשיקול הדעת ועשויים לגרום לפראנויות, ולכן גם להם יש קשר למעשי אלימות.

    * למרבה הצער בגיל ההתבגרות אין דבר כזה סמים קלים.

  23. אלירם – אני מאשים אותך בקומבינה עם יבואני הקסדות. פתרון הרבה יותר טוב הוא שילדים עד גיל 14 חייבים לישון על הרצפה.
    ואגב, כל כמה חודשים אנחנו שומעים על ילדים שנופלים מהחלון של קומה גבוהה, ולכן יש לחוקק חוק שקובע שילדים עד גיל 14 חייבים לגור במרתף.

  24. אם כבר לילדים יש קסדות, למה שלא ילכו איתן כל הזמן ? העולם בחוץ מסוכן מאוד, יש תאונות דרכים ואפשר סתם ליפול או לקבל מכות מילד שיכור. לכן עד גיל 14 כולם יחוייבו ללכת עם קסדות כל הזמן.

    (בהערת אגב אני אציין שאיפה שגדלתי היה ידוע שלרכב על אופניים עם קסדה מסוכן בהרבה מלרכב בלעדיה, כי מי שרוכב בלי קסדה עלול לקבל מכה אם הוא נופל, מי שרוכב עם קסדה יקבל מכות בטוח).

  25. האויר מזוהם – זיהוי ביומטרי על כל מולקולת אויר, כדי לוודא שריאות הנושם מסוגלות לעמוד בנשימה הבאה. במידא ולא יידרש האזרח לעצור את נשימתו ולרוץ למקום פחות מזוהם

  26. ניצן
    אם זכרוני אינו מטעה אותי (ואתם מוזמנים לתקן אותי אם אני טועה) אין חוק שאוסר על קטינים לצרוך אלכוהול. יש חוק שאוסר על כולם למכור/להגיש להם אלכוהול. נראה לי שזו סיבה בשלה המשטרה "רק שואלת מי מכר לנו וגו…"
    וזה מביא אותי לתפקיד האמיתי של המשטרה (אכיפת חוקים כאילו … ) ולתפקיד האמיתי של ההורים (חינוך כזה…) ולבילבול התפקידים שנראה לי שאתה גורם להם.

  27. בגלל שילדים מפחדים ממפלצות ששוכנות להם בארון ומצללים ועלולים לקבל התקף לב ולמות בגיל צעיר יחויבו כל ההורים לילדים מתחת לגיל 14 להוציא את כל הארונות וחללי האכסון האחרים מחדרים שלילדים יש אליהם גישה ולהאיר 24 שעות כל חדר שלילדים יש אליו גישה (שלא ירדם חס וחלילה בסלון והצללים יעירו אותו).
    אם אין אפשרות לעשות את זה, יש לנעול את הילד בחדר מואר וריק (או עדיף, חדר מרופד בכריות) כלן היום וכל הלילה.

    כמו כן כל על כל הורה לילד מתחת לגיל 14 תוטל האחריות למונע ממנו להפגש עם בן אדם מבוגר שלא נערך לו ראיון במשרד הרווחה ונקבע שהוא מתאים לפגישות עם ילדים. כמו כן תמנע פגישת ילדים מתחת לגיל 14 עם ילדים אחרים, מכיוון שידוע שילדים מתחת לגיל 14 עשויים להתנהג בצורה לא צפויה, להפוך לאלימים וכו'.

  28. מסתבר לפי המגיבים פה כי האזרחים במדינה דמוקרטים כולם חכמים, כולם נבונים, כולם יודעים את התורה, כולם הורים אחראיים.
    אי לכך אני מציעה את השינויים הבאים בחקיקה:
    יבוטל גיל המינימום לרשיון נהיגה. מה, ההורה לא יודע מספיק טוב מתי הילד שלו יכול לקבל רכב? תשאלו את ההורים ברעננה שקנו מיול לילד שלהם (ועכשיו שנראה שפרצת המיול תחסם קונים לו באגי)
    בעצם, אם כבר חושבים על זה, יבוטל בכלל הצורך ברשיונות נהיגה, הרי אזרחי המדינה הדמוקרטים לעיל אחראיים מספיק בשביל להחליט בעצמם אם הם יכולים לנהוג או לא.

    יבוטל החוק הטיפשי שמכריח הורים לאפשר לילדיהם חינוך בסיסי, הרי כל הורה טוב ידאג לחינוך ילדיו במילא, ואם לא – אז שיפרנסו את עצמם הפרזיטים הקטנים.
    כדי לאפשר את זה תבוטל גם ההגבלה המיותרת ומטרידה על עבודת ילדים – מה פתאום שמדינה דמוקרטית תתערב בנושא פרטי כמו היחסים בין מעסיק ועובד?

  29. תתפלאו אבל בתור הורה לילדים – ואחד ששינה את הטרמוסטט בדוד שלו – הצעת החוק הזו עושה הרבה שכל.

    אין הורה שלא חווה בכווית ילדו, ולו מפני שיצרני הדוודים מוציאים תחת ידיהם דוודים המכוונים ל65 מעלות!!! וזה חם מאד, וגם זולל הרבה חשמל – באמת שלא לצורך.

    הבעיה עם ילדים היא שהם אינם יודעים או יכולים לברוח מזרזיף מים רותח כמו המבוגרים בטוש. מה גם שלילדים לוקח זמן לתקשר את הכאב ולהורה לוקח זמן להבין שהצרחה מגיעה כי הילד מתבשל לו במים רותחים, הנובעים מהטוש אותו ההורה מכוון אל הילד.

    ברוב הפעמים הצעות החכים הם פופוליסטיות – בנושא הזה ר"ש הוא הפופוליסט

    רואה משהו אחר

  30. אפרסק – כנראה שאת לא מבינה את ההבדל בין "לטובת הציבור" ובין "פטרנליסטי". ילד שנופל מהמיטה מזיק רק לעצמו. נהג שעובר באדום הורג 6 אנשים שלא עשו כלום. אוקיי?

  31. רמ"א (38) – אני רואה בתגובה שלך שהצלחת לשנות את התרמוסטט בדוד שלך. האם לדעתך שאר ההורים במדינה כל כך מטומטמים שהם לא יצליחו להבין את זה לבד? או לבדוק את חום המים לפני שרוחצים את הילדים?
    האם קמפיין להעלאת המודעות בקרב ההורים הוא לא פתרון יותר הגיוני, מאשר לכפות חוק מיותר לכל מי שאין לו ילדים בגיל הרלוונטי? הרי אתה מבין שאין בעצם שום אפשרות לאכוף חוק כזה. כל מה שנותר הוא לתפוס אנשים שמגיעים למיון עם ילדים שנכוו. זה מה שרצית?

  32. הלו הלו הלו.
    אם מישהו שם לי דוד שלא מחמם את המים ל65 מעלות אני עובר דירה :X
    אני מת על אמבטיית מים רותחים!

  33. ועכשיו תרגיל קטן – אני אבקש מכל אחד שתקף את דברי לחשוב לרגע איזו שיחה הוא היה מעדיף לקבל?
    1. שוטר שמתקשר, תפסנו את הבן שלך שותה אלכוהול / מסתובב שיכור – בוא תאסוף אותו / לידיעתך.
    2. רופא שמתקשר, מצאנו את הבן שלך מחוסר הכרה בסימטא אחרי ששתה יותר מדי אלכוהול.

    להגיד תפקיד השוטר הוא לאכוף את החוק ותפקיד ההורה לחנך זה נכון וזה יפה מאוד.
    אבל כדי ליצור השפעה חייבים נקודת לחץ. אותו שוטר באמת לא יכול לעשות שום דבר לילד (וזה אכן לא תפקידו) ולכן הילד לא מפחד ממנו.
    ההורים, ברובם לא יודעים אפילו על כך שהילדים שותים – כך שלהגיד שתפקידו של ההורה לחנך זה טוב ויפה, אבל לא ממש פרקטי.

    והנה, בשיחת טלפון קטנה נוצר משולש קטן שבו הילד מפחד מהשוטר, ההורה יודע על הרגלי השתייה של הילד וכן הלאה.

    השאלה, היא כמובן עד כמה זה פרקטי (לא ממש). חבורה של בני 14 שיכורים לרוב עדיין תרוץ יותר מהר משוטר מבוגר. עדיין אפשר להיפגש לשתיה בבית של אחד החברים ולהמשיך משם.

    בסופו של דבר – כמובן שכל חוק אפשר לעקוף, ואולי הוא לא הכי פרקטי, אבל בניגוד לבעיית בקר הטמפ' בדוד – שזה משהו שהילד לא שולט עליו וההורה כן. שתיה (או טיפקס, או גז מזגנים וכיוצ"ב) זה משהו שהילדים מבצעים מתוך מודעות (הם מודעים למעשייהם, הם מודעים להיותם לא חוקיים וכשמישהו משתכר עד לרמה של אובדן הכרה מתחילות הבעיות – בהתחלה זה מצחיק, אחר כך זה עצוב). ככה, שבניגוד לילד שנכווה בגלל חוסר אחריות של הורה (בגיר) פה יש לנו ילד שיכול למות.

  34. שוב פופוליזם לשמו? ישפטו הקוראים…
    החוק מדבר במפורש על התקנה ואתה ר"ש בטיעוניך הפופוליסטים רומז כי מי שיהיה אחראי כלפי החוק הם הצרכנים הביתיים – ולא כך הדבר . בסה"כ משנים לך את ה MAX למשהו יותר ריאלי ובטוח.

  35. כלומר נוטלים ממני את הזכות למקלחת חמה בגלל שמישהו אחר טיפש מכדי להגן על ילדיו. שוב, אני טוען שאתה הפופוליסט פה. מדי שנה יש ילדים ששותים חומרי ניקוי בסביבות פסח. למה אין חוק שאוסר על שימוש באקונומיקה?
    אני מנסה להסביר לך שוב: אני לא טוען שמי שיהיה אחראי הם הצרכנים הביתיים, אלא שהם אחראים כבר עכשיו. זה אתה שמנסה להסיר מהם אחריות ולהעביר למתקיני דוודים. מי שלא מסוגל לספק לילדיו מקלחת בטמפרטורה נורמלית, אולי עדיף שלא יהיה הורה בכלל.

  36. ניצן (42) – זה כאילו לא קראת את הפוסט בכלל. הנה הצעה: לאסור על נסיעה בכבישים בכלל. מה אתה מעדיף, שוטר שמתקשר אליך באמצע הלילה ואומר לך שאמא שלך/אבא שלך/חברה שלך נהרגו בגלל שהיה להם פנצ'ר ולכן המכונית סטתה והתנגשה בעץ?
    אין גבול לכמה רגולציה אפשר להמציא. אני טוען שככל שאתה מסיר אחריות מהאזרח, כך הסביבה נהיית יותר מסוכנת ולא יותר בטוחה. אני מצפה מאדם נורמלי שיסע בכביש בצורה סבירה, ויספק לילדיו סביבה בטוחה. אדם שלא מספק לילדיו סביבה בטוחה, מה הסיכוי שהוא יציית לחוקים שלך? זה לא עניין של עקיפת החוק, זה יצירת חברה שהטימטום מולך בה וחוקים אויליים מופיעים בה על ימין ועל שמאל.

  37. ניצן – למה זה תפקידה של המדינה, או למה זו זכותו של הרוב , לקבוע שלילד בן שנה אסור לצרוך הרואין? ואל תענה לי שזה רע לילד כי בחרתי בכוונה דוגמא קיצונית.

  38. רוגל – כי מי משגיח על הטמפרטורה של הכפית שהילד לא יקבל כוויה? אני מצטער, אבל הדוגמא שלך הייתה יותר מדי קיצונית.

    ר"ש, אני מקבל את הטיעון שלך לגבי הסרת האחריות, אבל מצד שני – כל דבר אפשר להקצין ואנחנו עושים את זה כל הזמן. מצד שני מה אתה אומר – בוא לא נעשה כלום כי תמיד יכולים להקצין?

    נכון, יש גז מזגנים ויש טיפקס. ונכון, אם הם לא ישבו וישתו אלכוהול בפינת הרחוב אז הם ישבו וישתו אותו בבית או בחצר. אין סוף לכמה רחוק אפשר ללכת עד שכמובן מגיעים ל"פיתרון הסופי" שאומר האח הגדול. זו, דרך אחת להסתכל על זה. מצד שני האם מישהו חושב שמצב שבו ילדים בני 13-14 מסתובבים שיכורים ברחובות זה מצב תקין? זה מצב שאפשר להתעלם ממנו? האם מישהו חושב שזה איזשהו מצב חולף שמחר יעלם אם לא נטפל בו? אז כן, לדעתי צריך לעשות משהו בנידון – וגם אם זה לא ברמת החקיקה – אז לפחות ברמת האכיפה.
    כי אם מוכר בפיצוציה יתפס מוכר אלכוהול לקטין ויבלה בעקבות זאת לילה בתא המעצר – זו תהייה הפעם האחרונה שהוא ימכור.

    באשר לנהיגה – יש לך מערך שלם של חוקים ונהלים שמתחילים בחינוך ונגמרים מאחורי הסורגים. יש את משרד הרישוי שאחראי לנושא הלמידה. יש את השוטרים לאכיפה של החוק וכן הלאה. זה לא שזרקנו את כולם על הכביש ואמרנו תסתדרו. כמו שאפשר לראות – גם שם המצב לא הכי נפלא. לא חסרה התנהגות סוציומטית על הכביש. ואני חושב שכל מי שמבלה קצת על הכביש ברכב פרטי מסנן לפחות 2-3 פעמים ביום איזה "בן זונה" ומאחל לו שיתפס ע"י שוטר.
    כשאני נכנס אל מאחורי ההגה – אני נכנס מתוך שיקול דעת, מתוך ידיעת החוק, לאחר שעברתי הכשרה. אם בעצם הכניסה שלי לרכב אני מסכן חיי אדם (כי אני שיכור, כי אני עצבני, כי אני נהג מחורבן שמזגזג וחותך וכ') אז כן – ששוטר יוריד אותי מהכביש.

    בסופו של דבר – אתה לא צריך רשיון לבקבוק אלכוהול, אבל אתה כן צריך רשיון נהיגה – וזה, בדיוק ההבדל.

  39. ההנחה שלך, ניצן, שאם לא יהיה חוק אז החברה תקלע לאנרכיה מחייבת הוכחה. ההיסטוריה מוכיחה שחברות היו יציבות וחזקות יותר כאשר היו פחות חוקים. כאשר מערכת הערכים החברתית נסמכת על נורמות ולא על כפיה יש פחות סיכויים לראות עשרות נהגים חולפים על פני גופתו של רוכב אופנוע מבלי להתייחס אליה. אולם כאשר אתה ממיר את הלכידות החברתית במערכת אכיפה התוצאה היא שאנשים מתייחסים למה שחוקי ולא מה שנורמטיבי.
    ובקשר לילדים אני סומך על ההורים שידאגו ליללדים שלהם יותר מאשר על רוחמה אברהם ודומיה שיעשו את זה בשבילם. אני יכול לתת לך רשימת קישורים איך "הדאגה לילדים" הופכת לחדירה לתחום הפרט והגבלת חיריות – וזו איננה רשימה דמיונית – והיא כוללת : אי הופעה לאסיפת הורים גוררת אישום פלילי, איסור על עישון ברכב עם ילדים , הוצאת ילד מרשות הוריו בגלל משקל יתר וכיו"ב. אפוא עובר הגבול שלך?

  40. לגבי השמנה אצל ילדים יש לציין כי כדי למנוע השמנה יש לשנות את הראייה אצל ההורים אודות דיאטה. הילד יכול לאכול אוכל טעים ואפילו ג'אנק פוד אבל יש לשנות את הרגלי החיים שלו.

  41. חשבתי על חוק "החזקת המזלג" שבו אם ילד לא אוחז בסכין ומזלג כראוי…מ…יאלץ לאכול עם הידיים במשך שבוע…
    טוב, אולי לא, אבל לדעתי בהחלט אפשר לסמוך על ההורים שידעו לתת לילד שלהם תזונה נכונה והרגלי חיים טובים, אלא אם כן הם עצמם…ונגד זה כבר אין מה לעשות…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *