Web 7.0: מי נותן יותר?

במסגרת ערב העיון בו השתתפתי אתמול (ושוב תודה לכל מבקרי הגלוב שבאו), סיפקו פרופ' עוז אלמוג והאסטרטג הפוליטי אייל ארד, תחזיות מרתקות של העתיד. התחזיות היו כל כך משכנעות עד שאחד השואלים תהה האם העתיד לא מסוכן מדי.

קל מאוד להיסחף לתיאורים מכאניסטיים ודטרמניסטיים של העתיד. תפיסה זו מזמינה אותך להסתכל על ההווה ולמתוח קו ישר אל העתיד. כל שעליך לעשות הוא לנסות ולעמוד בקצב כי הטכנולוגיה סוחפת אותך מבלי שיש לך יכולת להשפיע. אני דוחה את גישה זו על הסף. כמובן שלא בכל צומת ניתן להשפיע וכמובן שלטכנולוגיות יש את היכולת המופלאה לשנות את העולם שבו אנחנו חיים מבלי שהתכוננו לכך, אבל ההתייחסות אל טכנולוגיה כאל כוח טבע כמו רעידת אדמה, היא התייחסות שמוציאה את השחקן האנושי מהמשוואה ולכן היא חסרה.

כל זה, כמובן, לא מפריע למי שכותב על העתיד. בלמהנט למשל, פצחו בסוג של תחרות לוגריתמית. קייד מטץ מ"פיסי מגזין" כתב טקסט, שכמוהו כבר קראנו לא פעם בעבר, על הרשת הסמנטית שהיא ה-Web 3.0. לא אדם כמו אשר עידן ישב בצד כאשר מישהו כותב על העתיד. הוא מיד ממהר וכותב על Web 4.0, לא לפני שהוא מזכיר שאת סוגיית Web 5.0 הוא כבר כיסה בעבר, ומציין שאפשר כבר לחשוב על Web 6.0 – תורת המיתרים.

היכולת לכתוב על העתיד בצורה שכזו אינה נובעת (רק) משרלטנותם של הכותבים אלא גם מראיה תיאורטית חד-ממדית ומההנחה הסמויה (או הגלויה) שהאפשרות שמשהו ישתנה היא כל כך קטנה (מכיוון שהטכנולוגיה קובעת את העתיד ואנחנו יודעים איך הטכנולוגיה נראית היום ולכן אנחנו יכולים לחזות כיצד היא תראה בעתיד), שכבר כעת ניתן לתאר בפרוטרוט, בביטחון וללא היסוס, מהלכים שיתרחשו בעוד 40-50 שנה.

אז אם מישהו רוצה לדבר על Web 7.0 הוא מוזמן. המכרז נפתח. ברגע שנסיים איתו, נעבור מיד ל-Web 8.0. לדעתי תוך שבוע-שבועיים אנחנו סוגרים עניין לפחות עד Web 12 (שנת 2,450) ואז אני חושב שנוכל לנוח.

44 מחשבות על “Web 7.0: מי נותן יותר?

  1. ווב 7.0 זה הקאמבק של גיי פורנו בחלל?

    זה בעצם מה שאתה מנסה להגיד לנו?

    כי הבחור מאחורה יכול להגדיר מחדש את המושג אורגיה

  2. עודד, שים לב שאני טוען שזה web 11 ולא ווב web 7.0 (שבו לאנשים יהיו זימים).
    וכן, גיי פורנו בחלל הולך להיות דבר גדול בעתיד. עם זימים, כן?

  3. אם ממשיכים את הכיוון של הקהל ה..המ.. מבוגר שהיה בערב עיון אז הם ישמחו לדעת שבווב 7.0 הכל קורס, מתחילים מהתחחלה, ושוב הם יותר חכמים, מוצלחים ושולטים בחומר מאשר הנכדים שלהם.

  4. את דעתי על אשר עידן הבעתי כבר יותר מדי אני חושב, אבל עדיין, אתמול כשקראתי את השטות האחרונה שלו צחקתי כל כך חזק שאני מקווה שהשכנים לא יתבעו אותי על הרעש.
    מדהים לראות איך האיש לוקח מושג כמו DNA וRNA, קורא חצי מאמר פסוודו מדעי, לא מבין את המנגנון וגוזר מזה תיאוריה שלימה. בהתחלה הייתי בטוח שאני אדיוט כי אני לא מבין מה הוא כותב ואז נזכרתי שבעצם למדתי ביולוגיה באוניברסיטה אז אולי אני כן יודע איזה שני דברים (לפחות על זה).
    בכלל, כל מי שכותב שהצוואר הארוך של הג'ירפה התארך עקב שאיפתה להגיע לעלים הגבוהים מוחזק בעיני כאידיוט משום שאם זה היה נכון, כל בני העם היהודי היו נולדים נימולים….

  5. לעתידנים נורא כיף כי אם כבר מישהו טורח לבדוק את נכונות תחזיותיהם – הם בד"כ כבר לא בין החיים, או לפחות בבית-אבות. אז מה רע לזרוק מילים מדהימות, להלהיב את מוחות הקוראים במדע בידיוני או פרחוני, להראות שהם יודעים משהו שאנחנו לא?

    כן, זה מה שמשותף לפוליטיקאים (במיוחד במסעות בחירות) ועתידנים: מילים, רעיונות, הבטחות, תוכניות — הכל כדי לעשות רושם.

  6. הרחם היא מדפסת שמייצרת אורגניזמים בטבע

    (א. עידן, שם)

    אה?!?

    בווב 7.0 לכולם יהיה דיוויס (device, מסתבר שגם זו הפכה למילה עברית לגיטימית) טלפתיה במח. כל אחד יוכל לשבת בבית שלו ולעשות דאונלואוד (download כנ"ל) לכל הידע האנושי.

    כמובן שכל הילדים יורידו רק פורנו וכל המוסלמים* יורידו רק תוכנות שמלמדות איך להכין פצצת אטום או לשנוא יהודים.

    *בהמשך להרצאה מאתמול

  7. נכון שאף אחד מהעתידנים לא יכול באמת לנבא מה יקרה, אבל יש כאלו שמצליחים יותר מאחרים.
    הבנתי, אחרי שקראתי כמה טורים של אשר עידן, שעדיף להתייחס לחומר שהוא כותב כמדע בדיוני. מומלץ, אגב, שאף אחד לא יספר לו על מכונת הזמן שבונים עכשיו, אחרת הוא יגיד שכמו שווב 1.0 היה הייפרספטיאלי, ווב 6.0 הוא ווב הייפרטמפורלי.

    וסחתיין על ההדער! D:

  8. מילא שאשר עידן משתמש בביטויים חצי מספריים כמו web 5.0 כי אוצר המילים שלו לקוי ורדוד, אבל העובדה היא שהמאמרים שלו בנויים בצורה לא מובנת לוגית לקורא. הכל באזז ורדס וערבוב של מושגים מתחומים שונים.

    המאמרים של אשר עידן מזכירים לי בדיחה שהיתה בספר "הדוד וניה" (נדמה לי של צ'כוב):
    לדוד וניה נולדה אחיינית, וכבר מרגע שהיא נולדה, הדוד וניה טען שצריך לחתן את העוללה מיד כי העתיד הוא בחתונה.

    ככה, במשך 20 ומשהו שנה, בכל פעם שחגגו יומלדת לאחיינית שלו, הדוד וניה התעקש שצריך לחתן אותה כבר עם מישהו.

    לאחר 20 ומשהו שנים, האחיינית של הדוד וניה מצאה את אהוב ליבה, ואחרי זמן מה הם אפילו ערכו טקס והתחתנו.

    הדוד וניה הסתובב בין הנוכחים והמוזמנים גאה, עם חזה נפוח, והסביר שהוא כבר לפני 20 ומשהו שנים טען שהאחיינית שלו צריכה להתחתן, והנה זה קורה כמו שהוא חזה במחשבתו שאותה שיתף עם חבריו ועם בני משפחתו כבר בעבר.

    אשר עידן הוא הדוד וניה של צכ'וב.

    ביום שמישהו באמת ימכור מחשב קוונטי להמונים, יבוא אשר עידן ויספר לכולם שהוא חזה את זה לפני 200 ומשהו שנים…

  9. אשר עידן הוא שרלטן וקשקשן, תיאורטיקן בשקל החוסה תחת התואר ד"ר.

    השימוש שלו ב"באזוורדס" ובמונחים פסוודו-מדעיים בטקסט ראוי לכל גינוי.

    אני מקווה שקוראיו יודעים לזהות את השטויות שהוא פולט ממקלדתו, ומתפלא על היעדר על עריכה מדעית לחומרים שלו. האם הוא מקבל במה גם בעיתון המודפס?

    ד"א יובל האם קיבלת את המייל ששלחתי לך עם הקישורים לחומר מהכנס באוסטרליה? והיכן ניתן לקרוא את הראיון שלך עם אום מאליק (אין לי גישה למהדורת הדפוס של ידיעות)?

  10. השאלה שלי היא כזאת – אם כל תוכנה עוברת כמה שלבים בין X.0 ל-Y.0, איך זה שהוובים קופצים במספר שלם? כלומר, יש פיירפוקס 2.0.1 וגרסה 2.0.2.3, למשל, או usb 1.1 ו-usb 2.0. אבל ווב? 1.0, 2.0, 3.0.
    מה עם גרסאות ביניים? בטא? אלפא? CR? משהו?

  11. גל מור הזכיר פעם בבלוג שלו שיש להם שם במדור המחשבים ב YNET מצוקה של תכנים ולכן אין להם ברירה אלא לקבל מאמרים מד"ר אשר עידן, וגם להעסיק את אדר שלו שנפלטה מאתר נענע

  12. שולמית, אני לא זוכר כזו טענה של גל מור ואני די מוכן להתערב שהיא מעולם לא נאמרה (לא על אשר עידן ובוודאי לא על אדר שלו).

  13. מספר הפוסט האחרון אצל גל הוא 294 נכון לרגע זה. את מצביעה על פוסט מחוק שמספרו 298 וטוענת ש"גל מור הזכיר פעם בבלוג שלו".

    אני לא יודע מי את/ה אבל אשמח אם את הטינופת הבלתי מבוססת שלך (שעל פניו עושה לי רושם שהיא שקרית לחלוטין) על קולגות שלי תיקח/י למקום אחר.

  14. "שולמית" – הדברים מעולם לא נכתבו, ומי שנמצא במצוקה זו את, שמסתתרת מאחורי האנונימיות ומפיצה שקרים.

  15. לקחת את כל הדמגוגיה הלא מבוססת בעולם הטכנולוגי ולנקז אותה לעבר אשר עידן, זה כמו לקחת את כל הטמטום והשחיתות בעולם ולשייך אותה לג'ורג' בוש.

    אשר עידן הוא דמגוג לא מבוסס וקריקטורה בידיוק כמו שג'ורג' בוש מושחת ואידיוט.

    אבל שימו לב שבלבולי הביצים של ווב 0.~ (לא מצאתי את האייקון של שואף לאינסוף), לא מפומפות אך ורק על ידי הבדיחה הקבועה הזאת שמפומפמת בYet תחת השם אשר עידן. אלא גם על ידי מגיזינים שאמורים להיות רציניים (כמו PCmag,

    חוצמזה, רק אני שמתי לב שמת לחיות החדש נקרא "מת לחיות 4.0" ולא סתם "4"? יש סיכוי שאשכרה איזה קופרייטר לקחת את ה נקודה אפס למקום כזה?

    אני הולך לראות קצת ערוץ 2.0 כי מחר ב8.0 בבוקר יש לי מבחן בסד"א נקודה אפס.

  16. אוי וועי.. כמה שגיאות כתיב וניסוח. בשורה התחתונה- מת לחיות 4.0, והכתבה של PCMAG. זה הכל. תקראו. ותבינו שלא רק א.עידן עושה מעצמו צחוק. גם הרבה אחרים.

  17. beshnat 2152, kshe kol haolam ieie be web 19.0, kulam ihtevu kaha, bevrit.
    hamahshev ieie mehubar lbnei haadam bezrat plug anali bkoter shel 20 santimeter, ve et kol haeinternet ieie nitan leahsen al hut boreh ve ovi shel ris. hamahshevim lo ieiu kelim gdolim ve mesurbalim- hem ieiu kakuim, yasahr al haor. asher idan ieie ha nasi.

  18. אפילו בווב 6.0, עם יכולות נאנו-קוונטיות של myspace וה-bsRNA הרשתי של ה-Iphone, אשר עידן לא עובר את מבחן טיורינג.

  19. אני מוכרח לציין שהדיון הפילוסופי שלכם אודות הווב בעוד עשר, עשרים או שלושים שנה, לא ממש מעניין אותי
    אבל שמתי לב שמישהו הזכיר גיי פורנו בחלל בהקשר של ווב 7.0 – ובכן, אין צורך להמתין עשרות שנים, הגאולה כבר כאן!

    http://www.imdb.com/title/tt0274518/

    סרט חובה לכל המשפחה (אם כי הוא קצר למדי).

  20. אם כבר מדברים על חיזוי העתיד הטכנולוגי, יצא לאור ספר חדש בשםWhere's My Jetpack שעוסק בהבטחות לעתיד שלא התממשו (שם הספר מתייחס למנוע סילון שמרכיבים על הגב, מה שהיה ברור לכל העתידנים לפני 50 שנה שיהיה נפוץ בשנות ה-2000). אפשר לשמוע ראיון קצר עם כותב הספר כאן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *