מסנן זבל בג’ימייל: לא כזה מושלם

למסנן דואר הזבל של ג’ימייל יש הצלחות מרשימות וברוב הזמן אני לא מקבל בכלל הודעות זבל לתיבת הדואר שלי. מדובר ביתרון רציני מכיוון שתיבות ג’ימייל מושכות לא מעט זבלנים ותיקיית דואר הזבל מתמלאת בעשרות הודעות בקצב מהיר במיוחד.

הבעיה היא שמסנן דואר הזבל של ג’ימייל רחוק מלהיות מושלם. בדרך כלל אני כלל לא מתעכב על ההודעות שהוחלט לגביהן שהן זבליות ופשוט מרוקן את התיקייה אבל היום, סתם כך, החלטתי לעבור עליהן. מתוך 93 הודעות שתויגו כזבל שלפתי הודעה אחת שהיתה לגמרי לא זיבלית אלא היתה הודעה אישית שנשלחה אליי על ידי מנוי ג’ימייל אחר (שכתב לי בפעם הראשונה) ושנכתבה בעברית.

זה הזכיר לי שבפעם האחרונה ששלפתי הודעה תקינה מתיקיית דואר הזבל של ג’ימייל היתה לפני שנה בערך. אז היתה זו גוגל העולמית שהזמינה אותי למסיבת עיתונאים שהיא קיימה במטה החברה בארה”ב וההזמנה, כן כן, נחתה בתיקיית דואר הזבל של שירות הדואר של החברה. אחחח, האירוניה.

אז אם מישהו מביניכם כתב לי משהו והתעלמתי ממנו, סביר להניח שזו הסיבה. מצד שני, יכול להיות שסתם החלטתי להתעלם מכם.

נכתבו 23 תגובות לפוסט “מסנן זבל בג’ימייל: לא כזה מושלם”

  1. הבלונדינית הסודית:

    העיקר שיש לך תירוץ

  2. MrM:

    יובל תזהר, עכשיו מוסיף ישלח לך את כללללללללללללל ההודעות האלה שוב…

  3. רועי:

    הרבה מאוד סרטוני יפנים שאבדו בתהומות הנשייה.

  4. אורלי יקואל:

    הבלונדינית לקחה לי את המילים מהפה ;)

    האמת שיש לי יש עוד בעיונת עם מסנן הזבל שלהם: אני מסמנת משהו כדואר זבל וממשיכה לקבל מאותו הנמען שוב ושוב.
    מתסכל משהו..

  5. lior:

    נשלחתי מטעם גוגל העולמית לבקש ממך סליחה שהמוצר שלהם לא מושלם.

  6. חזי:

    דרור, כבר ניהלנו דיון בנושא לפני כשבועיים – אבל בקשר למסנן הזבל של אקיזמט. הטענה שלי היתה שאין מה לחגוג 100,000 חסימות אם לא ממש ידוע לך כמה מהן תגובות לגיטימיות למהדרין. עכשיו אתה חש על בשרך את מה שאני הרגשתי…

  7. אהוד קינן:

    כתבתי להם את זה בפידבק לג’ימייל אבל אני חושב שזה נחת בתיקית הספאם.

  8. Xslf:

    כל מסנן ספאם מכיל שני סוגי טעויות: false positives (דואר לגיטימי שסומן בטעות כספאם) ו-false negatives (דואר ספאם שסומן בטעות בלגטימי).
    ככל שנהיים אגרסיביים כלפי מניעת false negatives, הסיכוי ל-false positives עולה.

    אישית נתקלתי גם בכאלו וגם בכאלו בג’ימייל. לשמחתי לא בכמות רבה מידי, אבל זה בהחלט נושא שכל מי שמשתמש במסנן ספאם כלשהו צריך להיות מודע לו (וכמובן, כל מי ששולח דואר אלקטרוני ולא מקבל תשובה).

    אגב, זו עוד סיבה בגללה רעיון שליחת דברים חשובים מאוד בדואר האלקטרוני (למשל: זימונים לבית משפט, וכבר קרו מקרים מעולם, אם כי לא בישראל) זה רעיון מטופש להחריד.

  9. יובל:

    ליאור – יש לי הרגשה שאם גוגל היו צריכים לבחור הם לא היו בוחרים אותך לדבר בשמם.
    חזי – קוראים לי יובל ובניגוד לג’ימייל את התגובות באקיזמט אנחנו בודקים אחת אחת.

  10. דני:

    xslf – שליחת דברים חשובים בדוא”ל היא ממש לא מטופשת, קודם כל כי זה לא חייב לבוא על חשבון שליחה רגילה, דבר שני גם דואר רגיל הולך לאיבוד.
    היה לי מקרה של דואר רשום לחו”ל שהלך לאיבוד, וגם נסיונות של רשות הדואר ליצור קשר עם הדואר האיטלקי זכו להתעלמות (מסתבר שזה נורמלי שם, היה ביטוח אז לא נורא).
    מעבר לזה, דווקא לדברים מגוף ממשלתי אפשר בקלות ליצור מנגנון שימנע סיווג כזבל (למשל ע”י אימות מול שרת ידוע).

  11. Xslf:

    דני: הפרוטוקולים של דואר אלקטרוני מוגדרים מראש כ-“best effort”. כלומר- כל אחד מנסה, אבל אף אחד לא מבטיח שום דבר, ואין בפרוטוקול שום דבר שיבטיח שהדואר יגיע ליעדו בזמן סביר.

    לשרתים בדרך (בדרך כלל מכתב בדואר אלקטרוני עובד בכמה שרתים בין המוצא ליעד) “מותר” לעכב את המכתב או לא להעביר אותו הלאה בכלל, והם לא תמיד חייבים לשלוח הודעת שגיאה במקרה של תקלה (וכמובן, לא תמיד יש להם לאן לשלוח הודעות שגיאה).
    וכמובן, גם כשהדואר נוחת בשרת היעד, ואפילו בתיבת הדואר הנכנס, שום דבר לא יכול להבטיח לך שהנמען אכן ניגש לתיבה.

    בדואר חלזון יש “דואר רשום”, שאמנם לא מושלם, אבל הוא בהחלט אמין יותר מאשר דואר אלקטרוני.

  12. אפי פוקס:

    ולכן שושנה. בידיוק כמו בהמצאה לדברי בית משפט, שמחייב אישור וחתימה בלעדית של זה שקיבל את “ההמצאה” (שזו שליחה של חומר משפטי לנאשם/נתבע וכו’) התאמה של התנאים הללו לדוא”ל לא ישנו יותר מידי. לא?

  13. דני:

    Xslf – יש פרוטוקולי אימות שאפשר להפעיל, מה שאומר שאם אני לא מאמת תוך פרק זמן שקיבלתי דוא”ל, הוא נשלח שוב.
    אני לא יודע מאיפה הרעיון שדואר אמין יותר מדוא”ל, מעטפות הולכות לאיבוד, פקידים משועממים שורפים דואר או סתם הכתובת לא ברורה. ואם את חושבת שחובת החתימה תגרום למישהו להתרוצץ בכל הארץ בחיפוש אחריך, תחשבי שוב. זה כסת”ח שמאפשר אימות במקרים שהדואר לא הלך לאיבוד, אם כן אז לאף אחד לא אכפת.

  14. דניאל:

    יובל, תודה. הצלת לי איזה מייל מתהומות הנשייה.

  15. אריק:

    אחרי שמצאתי בתיבת הספאם של ג’ימייל מייל משירות ה – Calendar שלהם, התחלתי לתהות על טיב הסינון (אפשר לראות עדות מצולמת כאן). אבל בסוף הבנתי שכנראה אני מעדיף לבדוק את תיבת הספאם פעם בשבוע, מאשר לקבל את כל הזבל הזה ולסנן לבד…

  16. נני:

    אגב גי’מייל ושלמותו, עוד מישהו נתקל בתופעה המעצבנת שגם אם מסמנים הודעות כ”נקראו” הם מופיעים שוב ושוב כלא נקראו באופן רנדומלי גס ומעצבן לחלוטין?

  17. אילן:

    מצד שני היום בעודי מנקה את תייקת הזבל מצאתי את המייל הבא שנח לו שם בשלום מאת “העמותה לשגשוג ובטחון במזהת”ואמרתי לעצמי מי אלו שמציאים לי רעיונות כה נהדרים שגוגל כך שולח אותם לזבל

    רעיון נהדר לצ’פר את העובדים שלך אנו מציעים לחברה שלכם הרצאת אורח ללא תשלום בנושא: 21 כללים לחיים מאושרים
    איך כל אחד מאתנו יכול לחיות חיים טובים יותר באמצעות יישום של 21 כללים ביום-יום.

    את ההרצאה מארגנת העמותה לשגשוג וביטחון במזרח התיכון, הפועלת בהתנדבות, והיא מוגשת לכם ללא תשלום. ניתן לתאם את הפעילות לכל שעות היום, בכל מועד שנוח לכם.
    משך ההרצאה כשעתיים.
    אנא מלאו את הטופס המצורף ושלחו במייל חוזר או פקססו אל העמותה למספר הפקס XXXXX.

    אנו נחזור אליכם בהקדם לתיאומים אחרונים.

    אני בטוח שחברי הגלוב צריכים שיעורי העשרה ללא תשלום כיצד לחיות חיים מאושרים בחסותו של רון האברד.

  18. Xslf:

    נני- מה שמסומן כלא נקרא הוא הדיון, אם נוספו לו תגובות חדשות.

    אפשר לרצוח או להשתיק את הדיון, ובכך למנוע ממנו להיות מסומן כלא-נקרא גם אם נוספו הודעות חדשות:
    http://mail.google.com/support/bin/answer.py?answer=47787

  19. נני:

    אקסל,

    חן חן על ההתייחסות. חרשתי את העזרה של ג’ימייל, ויש על כך אין ספור תלונות למעלה משנה, ושום תגובה/תזוזה מצד ג’ימייל.

    אני לא מדבר על דיונים, אלא נגיד מגיע אימייל חדש, קראתי אותו, אני חוזר לאינבקוס והוא מסומן אוטומטית שוב כ”לא נקרא” ונשאר שחור מודגש כזה. לא משנה כמה פעמים אני אקרא אותו.

  20. נני:

    מה שהכי מעצבן, שהם ביטלו את האפשרות לפנות לג’ימייל ישירות במייל, הברונים הסתגרו והתאטמו להם במגדל השן שם ולא מוכנים לקבל מיילים מהעם. הם מאפשרים לך רק לחפש בקבוצות הדיון. מה שנקרא חינם זה יקר.

  21. נני:

    אם הם לא נענים לפניות הגולשים אולי צריך לפנות אליהם מהיעתונות באמת?

    יש אלפי תלונות כאלו ברשת

  22. איתן:

    האם מישהו יודע כיצד gmail מגיב כאשר שולחים אליך הודעה עם בקשה לאישור? האם זה מסנן בקשה כזו ישר לספאם? מה רואה השולח במקרה כזה? קיבלתי הודעה שהיה כתוב בה שהיא נשלחה עם בקשה לאישור. גיליתי אותה בספאם (זו היתה הודעה משולח שאיננו ספאם עבורי) מישהו יודע? אנא.

  23. שבבים » בלוג » זבל זבל תרדוף:

    […] gmail אומנם מכיר הרבה סוגי ספאם, אבל כושר הלמידה שלו מצריך שיפור ונראה שרופאו הביא לו אישור להארכת זמן. הוא לא מבין אחרי הפעם הראשונה, לרוב גם לא השניה ולפעמים גם לא השלישית, שהודעה מכתובת (או דומיין) מסויימת (מסויים) היא ספאם, אפילו אם מבנה התוכן עצמו דומה. אולי זה כושר ההוראה שלי שהשתפר, אבל לאחרונה אותן הודעות מציקות כן מזוהות כספאם. לאחרונה ובעקבות כמה אנשים (הנה אחד), אני גם מרפרף בהודעות הספאם בתקווה שאותו gmail לא החליט לקטלג משהו לגיטימי כספאם. אם מתחשבים בעובדות שכמות הספאם גדלה משמעותית לאחרונה (5 הודעות בשעה, בערך) ושרוב פעילות המייל שלי היא קבלת הודעות ממערכות שונות, דברים שאני מבקש שיעבירו לי לאי-מייל (תשאלו את יובל) ופעם בחודש גם איזה מייל שלא ציפיתי לו, מגיעים למסקנה המענגת שאת רוב זמני אני מבלה בקטלוג ספאם ובדיקתו. איזה יופי. […]

הוספת תגובה משלך

תצוגה מקדימה: