מה זה עוזר לי?

מה זה עוזר לי כשדווקא בשיא החום המזגן לא עומד בעומס?
שדווקא כשיש הפסקת חשמל במוקד 103 של חברת חשמל תפוס?
שדווקא כשיש פיגוע מערכת הסלולר קורסת?
שדווקא כשרוצים להגיע בזמן לארוחת ערב חג יש פקקים?
שדווקא כשמקשרים אליך מסלאשדוט או דיג האתר נופל?

כל הטכנולוגיות האלו מסוגלות להתמודד עם עומסים רגילים אך קורסות לחלוטין בדיוק ברגע שבו אתה ממש צריך אותן כי מתרחש אירוע לא רגיל. אז מה זה עוזר לי מה?

26 מחשבות על “מה זה עוזר לי?

  1. תגידו לי אני מכיר אתכם מאיפשהו?
    כי אני זוכר שפעם היו שני אנשים שכתבו בגלוב תחת שמות דומים אבל כבר מזמן לא קראתי אותם, חסמתי אותם במסנג'ר והוצאתי עליהם חוזה.
    מאוד מעניין איך הדמויות הפיקטיביות האלו תמיד צצות כאשר אני נמצא במשבר קיומי כמו הפסקת חשמל.
    פפפפףףף, עם כאלו חברים.

  2. לידיעה כללית: עכשיו קיבלתי הודעה אוטומטית מהגלוב שמוסרת לי שלמוסיף הונפקה סיסמה חדשה מכיוון שהוא שכח, אני חוזר *שכח* – אני חוזר שוב – שכח!!! – את הסיסמה שלו.

    מוסיפיניו, הרי ברור שבסוף אני אגיע אליך הביתה עם איזה לום מגולבן ואז העניינים יתחילו להסתדר. למה שלא תחסוך לך את זה, הא?

  3. לדעתי יש לך בעיה עם המלאך ששומר עליך. הוא לא עושה את העבודה שלו כמו שצריך והגיע הזמן שתגיש קובלנה רישמית

  4. לפעמים, יובל, אתה כזה חסר אונים. קנה מזגן עם 8 כ"ס, דאג למקור חשמל חלופי ואל תסמוך על חברת החשמל המושחתת, בשעת פיגוע הצטייד בטלפון לווייני, דאג שהאורחים יבואו אליך לחג, וכתוב תוכן משעמם כדי שלא יקשרו אליך מסלאשדוט.
    אף אחד כבר לא מסוגל להפעיל קצת את המוח במדינה הזאת.

  5. טוב אני אנסה להיות רציני לרגע, ואגיב לגבי "קריסת" האתר…
    למעשה אתה יכול למנוע מהאתר שלך לקרוס אבל זה עולה כסף. האם אתה מוכן לשלם ?
    ישנן כמה צורות למנוע מהאתר שלך לקרוס גם אחרי שDigg, Reddit ו /. פרסמו בייחד את האתר שלך וכל האנשים ביקום מגיעים לבקר.
    1. Proxy
    כלומר במקום שהשרת שלך יעשה את העבודה יש לך עוד שרת ש"בלי לחשוב" הרבה פשוט נותן את התוצאה, והאתר שלך לא צריך לרנדר מחדש את הדברים.
    2. לתכנן את המסד נתונים שלך נכון.
    3. לעבוד עם תוכן סטטי. כלומר כמה פעמים אתה צריך לקרוא ממסד הנתונים שלך בשביל להציג את אותו התוכן, לא עדיף ליצור דף עם תוכן סטטי, ורק כשיש שינויים לשנות אותו ?
    4. Load Balance
    כאן כבר דברים מתחילים לייקר את האחזקה של האתר שלך. אתה צריך כמה מחשבים עם תוכן זהה ו"שרת" שכל פעם יפנה את הבקשה למחשב אחר, ובכך העומס מתחלק על יותר ממחשב אחד.
    5. גרום לגוגל לאנדקס את התוכן שלך בזמן, וככה תוכל להפנות לגוגל cache ולגרום לגוגל לטפל לך בעומס..
    6. גבה כסף על התוכן שאתה מפרסם, וככה בטוח שהרבה אנשים לא יכנסו 🙂

    אז נכון שזה יקח ממך חשמל ואז חברת החשמל תנתק אותך, אבל אז לא תאשים את האתר שלך שהוא לא מחזיק מעמד 😉

  6. לא שכחתי! פירמטתי את המחשב ונמחקו לי הקוקיז! מה שאומר שכן שכחתי את הסיסמא, אבל זה לא באשמתי. מעולם לא נדרשתי לזכור אותה.

  7. ריקרדו: מחקתי אותך מרשימת התפוצה. ר"ש – שלח ת'רוצח.
    omeran – למה לבקש שבמוקד 103 לא יהיה תפוס כאשר יש הפסקת חשמל זה כמו לומר שכאשר חם פורצות שריפות? האם זו לא בדיוק הסיבה שיש את המוקד? כדי שאוכל להתקשר כאשר יש הפסקת חשמל?

  8. כרטיס מועדון

    איך שהפקידה עם הציצים הגדולים אמרה לי אלפיים חמש מאות שקל, הרגשתי שזהו זה, הגב של הגמל נשבר סופית. שילמתי שלושה תשלומים עם הוויזה ובראש התחלתי לנסח מכתב תלונה.

    משאבת המים הדפוקה שתקעה אותי בדרך וכמעט דפקה לי את הפאקונג ראש, המחלה הבלתי פוסקת של איילה, היד השבורה של יהונתן, ואני עוד לא מדבר על החליפה שהוכתמה בכתם גדול בחתונה של ויינברג ובכלל … מישהו למעלה פישל בגדול והגיע הזמן שייתן את הדין, שישלם על כל הבאסה הזאת, ובמזומן. זהו זה, אני לא מוכן לשתוק יותר.

    דווקא התגובה המהירה הפתיעה אותי, הזמינו אותי לבירור מקיף בעוד שבועיים.

    חיכיתי בחוץ לפחות שעה עם עוד אנשים עצבניים שכנראה נדפקו כמוני. בסוף אמרו לי להיכנס. חדר קטן ולא מרשים עם אחד שלבש גלימה שחורה ונראה כמו שופט ופקידה שישבה בצד והקלידה כל מילה. הוא שאל ואחר כך הקשיב בסבלנות רבה לכל הטענות שלי. מידי פעם רשם כמה דברים בפנקס קטן ואז אמר שכמו שזה נשמע, כנראה שהמלאך ששומר עלי אכן התרשל, אבל לפני שיחרוץ משפט, יקרא לו להשמיע את דבריו.

    הוא סובב את הכיסא והפנה לי את הגב ופתאום מצאתי לידי מלאך מסמורטט עם כנפיים מרוטות והילה דהויה. אז זה המלאך שלי? אין פלא שכל הדברים הרעים קרו לי. ועוד הסתבר שקוראים לו גמליאל. גם כן שם.

    הגלימה השחורה שטח בפניו את כל הטענות שלי, לא החסיר דבר. תחילה בשקט, ואחר כך בקול רועם. לסיום קינח בנזיפה, "ככה לא עובדים אצלנו, זה פשוט לא רציני…מה יש לך לומר להגנתך?"

    גמליאל, מלמל בשקט כמה מילים והגלימה דרש ממנו שידבר ברור. הוא התחיל לספר סיפורים על הכשרה לקויה, על תפקיד הקשה שהפילו עליו וגם על פיזור גדול מידי של הרבה אנשים בשטח קשה לצפייה ושמירה. חוץ מזה לפי המדיניות האחרונה היה עליו לתת קדימות לאילו שהחזיקו כרטיס מועדון. "לא משלמים הרבה אבל מקבלים הטבות…"

    כרטיס מועדון? זה חלחל לתוכי טיפין טיפין. כן, שמעתי משהו על זה משהו, אבל חשבתי שזה רק בשביל המקומות הטובים ביום כיפור.

    השופט נתן בי מבט מתפלא, איך אני בא בטענות כשאין לי כרטיס מועדון, הרי ידוע לכל שהיום אי אפשר להסתפק במעשים טובים וגמילות חסדים. חייבים את תשלום האקסטרה, חייבים את הכרטיס.

    בא לי לבכות, אבל החנקתי. הבטחתי לגמליאל שתוך שבוע יהיה לי כרטיס, אבל אנא במטותא ממנו, שיעלים עין מההנחיות ולפנים משורת הדין ושייתן לי אקסטרה שמירה, לפחות עד שבת. כבר אני לא יכול עם כל הצרות האלו שנופלות.

    השופט הנהן בהסכמה וגמליאל ואני לחצנו ידיים. הייתה לו לחיצה רכרוכית כזאת, אבל מה כבר אפשר לצפות ממלאך שומר מתלמד שקוראים לו גמליאל.

    בשבת שאלתי את וקנין הגבאי איפה עושים כרטיס מועדון וכמה זה עולה, הוא ענה לי ב- "שששש…" רוטן וגם אמר בכעס שאסור לדבר על כסף ביום שבת בבית כנסת.

    זה כל כך עצבן אותי. לא רוצים לתת לא צריך. אני לא רוצה כרטיס מועדון, לא צריך מלאך שומר ושילכו כולם לכל הרוחות.

  9. המזגן לא עבד? חסכת חשמל – חסכת כסף.

    ושקובי מידן ישים 25 מעלות במזגן שלו. אולי אני אבוא ואאפה אצלו עוגה. אצלי אני שם 19.

  10. יובלי הכוונה שגם הקונצרן שלך לא מושלם ויש לו בעיות שלא שמת לב אליהם ולא ידוע אם אכפת לך \ או אתה עובד על זה – או משלמים קנס ביציאה – ואולי זה טוב לעסקים

  11. שי, זה סיפור ארוך?
    הגזמת. הוא קצרצר ולמעשה שכחתי ממנו לגמרי עד שיובל כתב מה שכתב ואני חשבתי על זה שהוא צריך לפנות בקובלנה על המלאך השומר שלו ואז נזכרתי שפעם כתבתי את הסיפור הזה.

    טוב, אבל אם אתה רוצה סיפורי ציצים גדולים, אבל קצרים אז יש לי למכביר. אשתדל לשלב אותן בתגובות באופן סמוי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *