לאכול בגדול

אתר Men's Health מפרסם את רשימת 20 המנות הגרועות ביותר באמריקה. מדובר ברשימה מרתקת ומעוררת תיאבון, ואני אישית הייתי מעוניין לטעום כל אחת ואחת מהן; אלא שאחרי קריאת הטקסט אני מתחיל לחשוש לבריאותי. את זה שלאמריקאים יש בעיה עם המשקל הלאומי שלהם, כולם כבר מכירים – אבל המנות האלה נותנות, אולי, איזה מושג למקור הבעיה.

מה דעתכם על מילק שייק המכיל 900 קלוריות בלבד? והרשת המוכרת אותו (Jamba Juice) עוד מעיזה לקרוא לו "Smoothie", כלומר שייק פירות קפוא. אני מחבב גם את מנת "המבורגר בריאות" ברשת רובי טיוזדיי, המכילה 1,145 קלוריות, לא כולל צ'יפס וקולה. לארוחת בוקר מומלץ: ערימת הפנקייקים של בוב אוונס, עם קרם בננה, פקאן וקרמל. 1,540 קלוריות, ולי זה עולה יותר.

אבל כל אלה הם כלום לעומת המנה הגרועה ביותר באמריקה (ומן הסתם, בעולם): צ'יפס-גבינה אוסטרלי עם רוטב ראנץ', באאוטבק סטייקהאוס. מדובר בקערת צ'יפס המכילה 2,900 קלוריות – וזה נחשב, כמובן, למנת פתיחה. אפילו אם מתחלקים עם עוד 3 אנשים, זה עדיין יותר ממה שארוחה שלמה אמורה להכיל, ועוד לא דיברנו על זה שהקערה מכילה 189 גרם שומן טהור. יאמי…

טוב, למרות הכל, אני עדיין רוצה לטעום את כל המנות שם. אוף, נהייתי רעב.

(דרך בוינגכפול)

21 מחשבות על “לאכול בגדול

  1. נכנסתי לאתר ועברתי על התצלומים אחד-אחד. נעשתה כאן מניפולציה לא קטנה והמנות צולמו בצורה הכי דוחה שאפשר. רק חסר כמה ג'וקים מתים ותולעים זוחלות להשלמת התמונה…

    אך פרט לעניין זה, אין מה לעשות, זה באמת משמין.
    חסה, מים ואוויר – הכי מרזה שיש.

  2. צדיק, זה כבר לא עניין של משמין, זה מסוכן. מדובר פה על כמות קלוריות מטורפת (שלא לדבר על סוכר, מלח, שומן ושאר איכויות) שאדם בריא נורמלי לא אמור להיות מסוגל לעכל ביום ובוודאי לא בארוחה אחת וכאן מדובר על מנה אחת מתוך ארוחה.

    להציג שתי אופציות: אוכל מהסוג הזה או חסה ומים זה אפילו לא מניפולציה זולה, זו סתם טיפשות.

  3. אני אדם בריא ונורמלי שחי בארה"ב ואני אפילו לא שמנה (5 ק"ג עודף זה לא נחשב) ואין לי בעיה לחסל 4000 קלוריות ביום, אבל אני משתדלת לגוון, קצת ממתקים, קצת פחמימות, שומנים, שיהיה טעים….
    לא, זה לא בריא, אבל אני לא שוכחת את הירקות, ואין מצב שאני גם אוכל ככה כל יום או שאגיע למימדים המופרעים של האמריקאים.

  4. רוגל, לא רק הסטייקים. אין כמו ה- baby back ribs של האאוטבק (כלומר יש, אבל צריך בשביל זה לטוס לטקסס או לאילינוי).

    ובלונדינית – אולי את לא יכולה לעכל אלף ומשהו קלוריות בארוחה, אבל יש אנשים שכן – וזה לא עושה אותם חולים, או שמנים או טפשים.

  5. אבירם – זה לא אלף ומשהו קלוריות לארוחה, זה אלף ומשהו קלוריות למנה. תוסיף לזה עוד מנה, קינוח ומשקה ממותק, ואתה מתחיל לקבל את התמונה האמיתית.

  6. הייתי רוצה לחזק את הבחירה במקום 12. אחת הטעויות האיומות ביותר שעשיתי בחיים שלי, מיד אחרי הבוריטו האשכנזי עם מחית השעועית בסניף אחר של אותה הרשת.
    ועל מנת להציל את כבודו של הבשר האמריקאי, הנה לינק לסרט חובה: Hamburger America.
    morgan spurlock can suck eggs!

  7. רואה שחורות, אתה בסדר? מי מוסיף עוד מנה להמבורגר תלת קומתי? ומצד שני, אם אני שותה דיאט קולה עם מנה של 1,500 קלוריות זה הופך לדיאטטי?

    לא צריך לצייר לי את "התמונה האמיתית"; בבוס אוונס לא הייתי אבל את המנות האחרות אני מכיר מקרוב. בשבועות שאני בארה"ב אני לא עולה במשקל (או נהיה טיפש יותר) מאשר בשבועות שאני בישראל, אוכל חומוס, שווארמה וחמין. ההבדל ביני לבין מי שעשה את supersize me הוא שאני לא אוכל את המנות האלה שלוש פעמים ביום (וכך גם 99.9% מהאנשים האחרים שאוכלים את המנות האלה), ושאני משתדל גם להוציא קלוריות בהתאם.

    בוא ננסח את זה אחרת: בארוחת חג ממוצעת יש על השולחן יותר קלוריות לאדם מאשר בצ'יפס עם הגבינה ולמרות זאת אף אחד מאיתנו לא עובר את ה- 300 קילו. מוזר, לא?

  8. ממתי כמות הקלוריות היא מדד לאיכות המנה?

    ובכל אופן, אם הבנאדם היה נורמלי, הוא ממילא לא היה מסוגל לאכול כל כך הרבה בארוחה אחת באופן קבוע.

    אני גם לא חושב שהם צולמו בצורה לא מחמיאה – ככה נראה אוכל, ולא כמו ההמבורגרים המאופרים של מקדונלדס

  9. אבירם, אני מציע שתקרא את הטקסט באתר בעיון. חלק ניכר מהמנות שם הן "מנות פתיחה" או קינוח, כלומר – לא הדבר היחיד שאתה אוכל בארוחה.
    כמו כן, לא טענתי שמישהו כאן טיפש, או נהיה טיפש. לאכול מנה כזו פעם בשנה (כמו ארוחת חג) זה לא כל כך נורא. לאכול את זה פעמיים בשבוע – זה די נורא. שים לב גם שהם מעירים גם על מנות אחרות במסעדות המדוברות – בין אם כהצעה לאלטרנטיבה שפויה, ובין אם כאזהרה על כך שהרבה מנות באותו מקום הן בעייתיות.

    רן – אם במנה אחת יש יותר קלוריות מהצריכה היומית המומלצת, זה בהחלט מעיד משהו. בנוסף יש באתר את כמויות השומן, שומן טראנס, ופחמימות. בהמלצות החלופיות שלהם הם לעיתים מונים תכולת חלבון וסידן כחלק מהיתרונות.

  10. אבירם, לא אמרתי שמי שאוכל את המנות האלה הוא טיפש, אמרתי (בתגובה למגיב אחר)שלטעון שיש רק שתי אופציות: מנות כאלה או חסה ומים ושהבחירה היא בעצם בין הנאה לסגפנות זו טיפשות.

    וכן, מי שאוכל באופן קבוע (וגם פעם בשבוע זה באופן קבוע במקרה הזה) ארוחה במנה אחת בה מכילה יותר קלוריות, שומן, מלח וסוכר מהצריכה היומית המומלצת הוא לא בריא.

    חוץ מזה אני לא אמרתי שום דבר על אנשים שמנים. מלחמת החורמה שהוכרזה על שמנים ומתקפת הפרעות האכילה שהיא מובילה מזעזעת אותי באותה מידה כמו מקומות שמוכרים רעל מהסוג שר"ש לינקק אליו. אני דיברתי על ההשלכות הבריאותיות של אוכל מהסוג הזה, שהן שונות באופן הביטוי שלהן, אבל זהות לחלוטין במהותן להשלכות הבריאותיות של מי שאוכל רק חסה ומים (או חושב/ת שאישה מבוגרת צריכה לשקול פחות מ50 קילו)

  11. אני הייתי מוכן לחנוק איזה גור חתולים ממש ברגע זה רק בשביל המנה המנצחת. זה כל מה שאי פעם חלמתי עליו. הבעיה היא, אחרי מנה כזאת, לאן הולכים? מלבד התשובות המתבקשות של מיון, ניתוח עורקים, חוקן ושירותים, באמת, איזה דבר אוכלים אחרי זה? שום סטייק, שום ביגמק, שום מנת צ'יפס ובטח ששום כריך גבינה צהובה לא ישקיטו את הקרקור בבטן ביום שלאחר האכילה. זה שיא הגסטרונומיה מבחינת זבל. אם הארט-בורגר של מוזס זה הרבובדיה, המנת צ'יפס המדהימה הזאת, היא ללא ספק אלוהים.

  12. צדיק, זה כבר לא עניין של משמין, זה מסוכן. מדובר פה על כמות קלוריות מטורפת (שלא לדבר על סוכר, מלח, שומן ושאר איכויות) שאדם בריא נורמלי לא אמור להיות מסוגל לעכל ביום ובוודאי לא בארוחה אחת וכאן מדובר על מנה אחת מתוך ארוחה.

    להציג שתי אופציות: אוכל מהסוג הזה או חסה ומים זה אפילו לא מניפולציה זולה, זו סתם טיפשות.

    בלונדינית סודית, האם בזמן חמצון שערך גם חמצנת חלקים ניכרים ממוחך?

    האם שמעת על קטבים? ציניות? היפרבולה?

    כמובן שהקצניתי והצגתי את שני הקטבים: ממלכת הג'אנק פוד בהתגלמותה מול מזונן של האנורקסיות (או שזה כשלעצמו אוקסימורון).
    אין לי ויכוח איתך, המנות המוצגות באתר אכן משמינות, לא בריאות ומחישות את המוות בצעדי ענק.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *