הקורא היחיד שמעניין אותי: גוגל

אמיר שלח, לבקשתי, טקסט ארוך (אך שווה ביותר!) העוסק באחת השאלות היותר מרתקות בעידן גוגל: האם קידום אתרים (SEO) הוא סוג של ספאם. אחרי כמה חודשים של התעסקות והתעמקות בנושא, הגיע אמיר לכמה מסקנות מעניינות. מומלץ לפנות כמה דקות ולקרוא:

כבר הרבה שנים אני מייעץ ללקוחות בתחום האינטרנט ואף מבצע בפועל יחסי ציבור באינטרנט, אולם כמאמר הקלישאה, הסנדלר הולך יחף; מעולם לא טרחתי להקים לעצמי אתר למעט עמוד סמלי תחת הדומיין שלי. לפני ארבעה חודשים לערך התחלתי לעבוד עם חברה צעירה שמתעסקת בבניית אתרים, אירוח אתרים וקידום אתרים כאשר חלק מהתגמול היה הקמת אתר עבורי וקידומו בגוגל. הם הקימו אמנם אתר אבל מקוצר זמן וגם מתוך דחיינות גרידה, דחיתי שוב ושוב את כתיבה והעברת הטקסטים לאתר כדי שיעלו אותו לאוויר.

מנכ”ל החברה, בחור צעיר חריף ומוכשר אמר לי משפט שנחרט בראשי – אתה מפסיד הרבה כסף. מילא לא להרוויח אבל להפסיד? זה לא בא בחשבון, ישבתי וכתבתי כמה מילים והעברתי אליו. ידעתי שזה יהיה אפקטיבי אבל לא ידעתי עד כמה זה יכניס אותי למערבולת מוזרה של מוטיבציה ואולי גם אובססיביות.

המטרה: עמוד ראשון בגוגל
כאשר מדובר על קידום אתרים במנועי חיפוש (SEO) מתכוונים לשאלה – איך להיכנס לצמרת תוצאות החיפוש על פי מילות החיפוש, בעמוד הראשון של גוגל. לא מנועי חיפוש ולא בטיח.

הבחור החל לעבוד ודי מהר הביא אותי לתחתית העמוד הראשון על הביטוי התחרותי מאוד “יחסי ציבור”, דבר שהניב תוצאות: פניות. פניות של מחפשי עבודה בתחום, הצעות לשיתופי פעולה והחשוב מכל, פניות מצידם של לקוחות פוטנציאלים. ההצלחה החלקית לפחות הכניסה בי מוטיבציה מטורפת. החלטתי גם ללמוד את העניין בעצמי לעומק, וגם לתרום לקידום האתר שלי כמה שיותר ואפילו ברגע מסוים של פיזור הדעת (ואולי גם טפשות), אמרתי לו להפסיק להשתדל עבורי, כי אני רוצה ללמוד ולנסות לעשות את זה לבד.

לזייף רלוונטיות
כדי לבצע קידום אתר לראש תוצאות החיפוש בגוגל צריך להתחקות אחר הדרך שבא שבה מנוע החיפוש מספק תוצאות: מטרתו היא כידוע, היא להביא את התוצאות הכי רלוונטיות למילות החיפוש. הרלוונטיות נקבעת על פי אלפי אלגוריתמים (יש האומרים שמעל ל-2,500 אלגוריתמים).

בגדול מידת הרלוונטיות נחלקת לשניים: הטקסט של עמוד האינטרנט עצמו ובאתר בו הוא נמצא והקישורים המצביעים אליו. ככל שמצד אחד הטקסט יהיה יותר רלוונטי (מילות החיפוש ומילים הקשורות אליה בכותרת, כותרת משנה, פסקה ראשונה) נמצא באתר יותר רלוונטי בתחום וככל שיש יותר קישורים המצביעים אליו ובאים מאתרים רלוונטים כך התוצאה תהיה “נכונה יותר” ותמוקם גבוה יותר.

ובאופן הבוטה ביותר – כדי לקדם אתר בגוגל, אתה צריך בעצם לזייף רלוונטיות או במילים מכובסות, להפוך את האתר המקודם לרלוונטי יותר. כאן בעצם מתחיל הספאם – זיבול הרשת בשטויות.

יש לך קישור להחליף?
כל מקדם אתרים מתחיל או מוסמך יגיד שקישורים זה חשוב וכדי להתקדם בגוגל צריך לקבל כמה שיותר קישורים. כדי לעשות את זה, צריך לבצע החלפת קישורים – לא בין שני אתרים, (קישורים הדדיים שווים פחות בגוגל), אלא בצורה משולשת. אתה מצביע לאתר אחד, ואתר שני הנמצא בבעלותו או ניהולו של אותו אדם, מצביע אליך. כאמור, כדי לשחק את המשחק המשולש אתה צריך יותר מאתר אחד. ומה קורה אם יש לך רק אתר אחד?

חלק ניכר מחברות קידום האתרים הקימו עשרות, מאות ולפעמים אף יותר אתרי זבל הכוללים שלושה ארבעה עמודי מידע שכל ייעודם הוא להוציא קישורים בכדי לקבל קישורים מאתרים אחרים אל הלקוחות המשלמים. בכדי להפוך את האתרים הללו לכדאיים, אטרקטיביים למחליפי קישורים, הם קונים אתרים ישנים או דומיינים בעלי דירוג גבוה יחסית בגוגל (PageRank). או לחילופין, מקדמים אתרים חדשים וסתמיים לצמרת תוצאות החיפוש על ביטויים לא תחרותיים.

חברות הקידום הפחות מתוחכמות או לצורך העניין, יותר אתיות, משחקת את המשחק המשולש בין הלקוחות שלהם. מוציאים מאחד, מקבלים לאחר. כך או כך, התוצאה היא שגם כאשר מדובר באתרים רציניים, בתחתיתו של כל אתר שני ברשת ניתן למצוא עשרות קישורים סתמיים, לרוב עם מילות החיפוש התחרותיות צימר/צימרים/עורכי דין/ אחסון אתרים/קידום אתרים.

ישנן עוד דרכים לקבל קישורים כמו למשל להירשם לכל מיני אינדקסים מיותרים בארץ ובעולם שאף אחד לא מחפש בהם וכל תכליתם היא לסיוע לקידום האתרים (של בעלי האתר ושל קידום האתרים), ובעצם לדחוף את כתובת האתר בכל מקום אפשרי. בשבוע הראשון שנכנסתי לעולם הזה, מצאתי את עצמי גולש בכל מיני מקומות ביזאריים יותר או פחות (בדרך כלל יותר) כדי לנסות ולהרוויח עוד קישור ועוד קישור.

דרך אגב, בבלוגים ובחלק גדול מהפורומים ברשת יש תג Nofollow האומר לגוגל שלא להתייחס לקישורים ובעצם הופך את הקישור לשקוף וחסר משמעות – דבר המונע זבל של מקדמי אתרים בבלוגים ובפורומים. גם בוויקפידיה שמו תגיות כאלו וגם באתרי פייבוריטס למיניהם.

זה מאמר זבל
קישורים חד צדדים אפשר לקבל גם באתרי מאמרים למיניהם. (articles.co.il, Reader.co.il ועוד).

מאחר והכתיבה קלה לי התחלתי לפרסם “סמי מאמרים” (350 מילה) באתרים כאלו רק כדי להרוויח עוד קישור או שניים. בעצם כאשר חושבים על זה, כמעט כל אתר מאמרים או אתר מסחרי/פרטי הכולל מדור “מאמרים” מיועד רק כדי ליצור נפח ובעיקר להרוויח רלוונטיות והעיקר, להרוויח עוד נקודה אצל גוגל. אני לפחות כתבתי מאמרים מקוריים שלדעתי חלקם גם בעלי ערך, וגם אם פרסמתי את אותו מאמר באתרים שונים, הקפדתי לשכתב אותם – גוגל לא אוהב תכנים משוכפלים, כלומר תכנים הזהים לכאלו שממופתחים אצלו. כאשר עברתי לקרוא קצת מאמרים אחרים מצאתי שחלק ניכר מהם, לפחות חמישים אחוז מאותם טקסטים באתרי המאמרים הללו הם חסרי משמעות, לעיתים אפילו מגוחכים… פשוט ספאם.

ללכלך, אבל פחות
די מהר החלטתי שאם אני רוצה להצליח או לפחות לשרוד, אני חייב לשחק את המשחק הזה אבל כהחלטה אסטרטגית קבעתי לעצמי שאני מוכן ללכלך את הרשת, אבל לפחות בזבל לא מסריח, כלומר לא להחליף קישורים עם אתרי ספאם, לא לזבל את האתר שלי ושל אחרים עם קישורים סתמיים בתחתית העמוד ובעיקר – כל קישור שאקבל או אתן ילווה בתוכן מתאים ורלוונטי שאני מוכן לכתוב אותו אפילו בחינם.

לסיום, מחשבה קצת מטלטלת
שלושה /ארבעה חודשים אחרי שהתחלתי לקדם את האתר שלי אני נמצא איפשהו בין מקומות 4-6 בעמוד הראשון של גוגל (הידעתם שכל פעם אתם עשויים למצוא דרוג תוצאות אחרות אחר בגוגל?).

המיקום אפקטיבי עבורי ואפילו אני הולך ומתמחה בשירות משלים ללקוחות (וכפועל יוצא גם מרוויח עבודות לכתיבת תכנים לאתרים ולקידום אתרים). אבל ככל שאני חושב על זה יותר ויותר, אני מזדעזע מעצם הרעיון שכמעט בכל יום כאשר אני מקדיש שעה עד שעתיים לקידום האתר שלי (כתיבת תכנים ומאמרים) אני בעצם גם מייצר זבל, אבל בעיקר עובד וכותב חומרים שמיועדים להיקרא על ידי קורא אחד ויחיד לא אנושי – גוגל.

נכתבו 44 תגובות לפוסט “הקורא היחיד שמעניין אותי: גוגל”

  1. עומר:

    אני חייב להגיד – אחלה פוסט. סחתיין, אמיר. 🙂

    (ואני כמובן חייב: “הדרך שבא” צ”ל “הדרך שבה”)

  2. Gilad:

    SEO is interesting, however the next generation of Search will probably make it a lot harder ( For example )

    The game has moved to conversion – i.e. – how good are you in converting the traffic to business.

  3. nadavs:

    מאמר נהדר.
    אני בעצמי מתעסק עם SEO ואכן הדרך הכי טובה להשיג דירוג היא כתיבת מאמרים (וחיפוש השם שלי בגוגל כדי לראות מי פרסם את המאמר שלי אצלו). רוב המאמרים הם כמובן זבל וחוזרים על עצמם שוב ושוב, אבל באינטרנט כל גולש יכול להיות זה שיעשה את ההבדל בין רווח להפסד.
    nadavs

  4. חנן כהן:

    לא לא לא!

    צ”ל – הקורא היחיד שמעניין אותי הוא זה שמגיע דרך גוגל על ידי הקלדת מונח.

    האם לקוחות חדשים שמגיעים דרך גוגל הם אלה שיביאו לך את התמורה הגדולה ביותר להשקעה שלך?

  5. רן יניב הרטשטיין:

    @חנן – והפער בין הגישה שלך לזו של נדב מהתגובה לפניך למשל, זה בדיוק מה שהופך את זה לספאם

  6. אמיר:

    תראה חנן
    תתייחס לקידום אתרים כאל סוג של רצף – מצד אחד, להפוך את העמוד לרלוונטי יותר עבור גוגל ומצד שני לזייף את הרלוונטיות.
    מבחינתי זה גם עניין של תדמית. אני מעדיף שהתדמית שלי תהיה כמה שיותר נקיה ולהפוך את האתר שלי ליותר רלוונטי. אבל עדיין…
    הנה משהו שכתבתי אמש באתר שלי – על יחסי ציבור בכלל ובעיקר על קידום אתרים אתי

    וכמובן תודה למחמיאים.

  7. מאזינה ברקע:

    אני מסכימה עם חנן ואני חושבת שיש משמעות לסמנטיקה פה.
    אמיר, פוסט מעניין מאוד, תודה.

  8. שווה קריאה:

    הקורא היחיד שמעניין אותי: גוגל

    אמיר שלח, לבקשתי, טקסט ארוך (אך שווה ביותר!) העוסק באחת השאלות היותר מרתקות בעידן גוגל: האם קידום אתרים (SEO) הוא סוג של ספאם. אחרי כמה חודשים של…

  9. השדון האגדי:

    אני יכול לכתוב שעות על הנושא, אבל אני פשוט אגיד רק שאני מסכים.

    רק אבל גילוי נאות קטן: גוגל כבר לא מתייחס כ”כ ברצינות לPR (דירוג האתר), כי כנראה שהוא הבין שהם מזבלים את האינטרנט (או משיקולי גוגל, שנשאיר אותם שם כנראה).
    הפירוש הוא שיש עוד לדוגמה 2499 אלגוריתמים אחרים, שמיעוטם הוא החשוב ביותר וכיום אין מקדם מיקצועי ככל שיהיה שיודע עליהם (כפי שציינת 2500 הוא מספר שאומרים, ולך תדע כמה באמת יש).

    אסכם ואומר:
    גוגל הוא מנוע חיפוש, שיווק וקידום האתר יוצרים (או בשם הנכון Seo) יוצרים תחרות, כמו בכל תחרות (ראה ערך הסוס הטרויאני שהיה בישראל) יש כביסה מלוכלכת, תמיד יהיו אנשים שישחקו מלוכלכך ויהיו כאלו שישחקו הוגן.

    לי נפל האסימון הזה ממש לא מזמן (עד אז, רק רציתי עוד ועוד מידע על קידום – גם אני רק בגלל שנחשפתי לדרך המלך לפסגה) והבנתי מהו המלוכלך ומה לא.

    אני לא חושב שSeo זה ספאם, אני כן חושב שיש תופעה עצומה שגורמת לו להראות כך.

    [ וליו”ר, תמשיך להביא כתבים אורחים מוכשרים כ”כ. אני הייתי אפילו שמח שתפתח איזה עמוד ותשלח לשם את כל הפוסטים של האורחים]

  10. מאזינה ברקע:

    שדון, הנה: קטגורית כתב אורח

  11. השדון האגדי:

    מאזינה ברקע: התכוונתי למשהו יותר מסודר (שמכיל רק חלק מהפוסט למשל) אם צריך אני מוכן להכין את העמוד.

    אני פשוט חושב שיש כבוד גדול לכתבים האורחים שיובל מביא לכאן ושזוהי פינה מיוחדת בגלוב ששווה להתייחסות בהתאם.

  12. יובל:

    שדון – אני מקבל את ההצעה שלך בשתי ידיים. כשיעלה העיצוב החדש – הוא יעלה, באמת שהוא יעלה, אני לא יודע מתי אבל זה יקרה! – אני אבקש ממך לפרוע את ההבטחה שלך 🙂
    תודה!

  13. נתאי:

    אני פתחתי אתר לפני שלושה שבועות, הגעתי למקום הראשון בגוגל ולא זיבלתי אף אחד 🙂
    פשוט תוכן רלוונטי.

  14. אמיר:

    ניתאי, אתה מתכוון לבטח להגיד: תוכן רלוונטי, מילות חיפוש לא תחרותיות וגם העבודה שגוגל אוהב בלוגים, אוהב אתרי תוכן ו… לך תדע כמה זמן תישאר שם בעמוד הראשון/במקום הראשון. הרי כל אתר חדש ואפילו עמוד חדש קופצים גבוה ולאט לאט נסוגים.

    בכל מקרה, בהצלחה.

  15. השדון האגדי:

    יובל – האיימיל כבר בתגובה 😉

  16. נתאי:

    זו לא אשמתי שאני לא מוכר וויאגרה.

  17. נתאי:

    וחוץ מזה התכוונתי העמוד הראשון. לא המקום הראשון, זה טיפה יומרני 🙂

  18. רויטל סלומון:

    מעניין ומעורר מחשבה.

    אין ספק שכמות הזבל באינטרנט הולכת וגדלה. אם פעם זבל היה רק בתיבת הדואר, אז עכשיו הוא שורץ בכמויות אדירות בחלקים הקדמיים של מנועי החיפוש. אני מניחה שבסופו של דבר, גוגל ימצאו את הדרך להתגבר גם על זה, אלה העוסקים בקידום אתרים יתגברו בחזרה על גוגל וחוזר חלילה. אחרי הכל, יש משהו מאוד טכני ו”נוסחתי” ב-SEO.

    חוץ מה-SEO, יש עוד שיטות היום לקדם אתרים – האופנתית שבהן היא קידום ברשתות חברתיות. אבל, בסופו של דבר, אם אתה אתר תוכן, המבחן יהיה ביכולת שלך להחזיר את הגולשים אל האתר. אתרי זבל יתקשו לעשות כן, וגם כאן אני נוטה להאמין כי התוכן ינצח.

  19. omeran:

    יש משהו מאוד משעשע (או מצמרר, תלוי איך מסתכלים על זה), בזה שאנשים מתאמצים כדי למצוא חן בעיני בינה מלאכותית.
    משהו אומר לי שזו רק ההתחלה.

  20. » לא כל דבר הוא ספאם » וובסטר 4 - חנן כהן:

    […] שחר כתב פוסט אורח בגלוב בכותרת הקורא היחיד שמעניין אותי: גוגל לסיום, מחשבה קצת מטלטלת שלושה /ארבעה חודשים אחרי […]

  21. Rich Text Editor:

    1. כאילו שאין ברשת הררי זבל גם בלי התרומה של אנשי ה-SEO. בלוגים של ילדי emo בני 14 הם מפגע תברואתי לא פחות מסאב-דומיינים פיקטיביים של חברות קידום גם אם המניעים שלהם פחות חמדניים.

    2. אני סומך על האלוגריתם של גוגל ועל היכולת שלו להדוף את הררי הסייבר-להג לתחתית הערימה. בסופו של דבר בעמודים הראשונים ימצא תמיד תוכן פרימיום. הטקסטים שקונים בסיטונאות מאאוט-סורסרים הודים לעולם לא ימצאו במאה העמודים הראשונים של תוצאות החיפוש, לכן הפגיעה של הטקסטים האלו בטוהר הרשת משולה להשפעת שיחות סלון על מרינה מהישרדות (יש אחת כזו,נכון?) על השיח הפוליטי בנוגע לכישלון קליטת העלייה.

    3. אפשר לרענן ולהשתעשע גם כשכותבים טקסטים ייעודיים לקידום. אני מכיר איזה קופירייטר אמריקאי שמושפע מקבוצת “אוליפו”. גם כשהוא כותב טקסטים שיווקיים בנאליים לכל מיני חברות הנדסה הוא מכניס אקרוסטיכונים מטופשים לטקסטים ומשתעשע עם עוד כל מיני להטוטי טקסט.

  22. אהוד:

    המבחן די פשוט: חפשו כמה דברים בגוגל ושאלו את עצמכם את השאלות הבאות:

    1. קיבלתם את מה שאתם רוצים בתוצאה הראשונה?
    2. האתרים שקיבלתם בתוצאות הראשונות נראה סינטטי ומתאים לרובוטים או קריא לבני אדם?

  23. זיו גל:

    קידום אתרים WH מול קידום אתרים BH

    ניתן לקרוא על ההבדלים בין השיטות בפוסט הבא:
    http://www.seo-sem.co.il/eti-seo

  24. צחי:

    כל פרסום יכול להחשב כ”ספאם” שמוצנח על אנשים אחרים. פרסום בטלויזיה, פרסום ברדיו, פרסום בעיתונות.. הכל למעשה ספאם. אז מה ההבדל הגדול בין לזבל את הרשת ובין לזבל את העולם בפרסום שללא ספק גם הוא ספאם.

  25. מישהו שמבין קצת:

    מוזר לי שאתה מדבר על קישורים ומצד שני בעמוד הבית שלך מוצאים קישור לאתר יוגה,
    עוד יותר מוזרים העמודים האלה :

    http://www.aspr.co.il/partners.html

    עוד דבר באמת מוזר זה שאתה מסיר קישורים מהאתר שלך בלי להודיע לאתרים שהחליפו איתך. זה כמובן לא מוזר, זה כבר ממש מעצבן !

  26. קסטה:

    אתה אומר שאתה מקדיש לזה שעה-שעתיים ביום.
    האם שעת עבודה והזמן שלך לא שווים כסף?
    קידום האתר שלך עולה לך כל יום לפחות 15 דולר

  27. קידום האתר במנועי חיפוש » ITbananas:

    […] ויחודי הפכה לדרישה בסיסית. אני ממליץ לקרוא את הכתבה: הקורא היחיד שמעניין אותי: […]

  28. רויטל סלומון:

    לא רוצה לצאת קטנונית (ממילא זה מה שייצא, אז יאללה), אבל אני מציעה לך, מר אמיר שחר היקר, לבצע הגהה קלה באתרך, כדי שלא תביך את עצמך עם יציאות כמו “על אודות” בתפריט הראשי ועוד כהנה וכהנה. אם יש לך כל כך הרבה טראפיק, רצוי שהתוכן יהיה ראוי לתנועת הגולשים.

  29. אורן:

    מקבץ נקודות ואסוציאציות:

    נו רויטל – קידום ברשתות חברתיות זה לא קצת כמו מסיבת טפרוור?
    כלומר זה אולי מועיל (לזמן קצר מאוד) אבל זה לא ממש קשור לאתרי זבל והרעש במנועי החיפוש.

    נראה לי שיש כאן נקודה שאולי קצת התפספסה – החלפות לינקים ואתרים מרובי לינקים (כלומר כאלה שאינם תוכן) בכלל לא מיועדים להגיע למקומות הראשונים (לעמוד הראשון) בתוצאות החיפוש אלא נועדו להשאר מאחורי הקלעים ולדחוף אתרים אחרים – כאלו עם תוכן, לעמוד התוצאות הראשון. וכאן מגיע הבלבול. נדמה לי שאתה (אמיר) מערבב בין שני סוגי ה”לכלוך” שאתה מדבר עליהם – האחד הוא ליכלוך של לינקים – פעולות תן וקח שהופכות את העמוד לחוות לינקים והשני הוא יצירת תוכן על מנת לקדם את האתר במנוע החיפוש. זה נכון שאת התוכן אתה לא יוצר מטוב לבך אלא כדי למשוך טראפיק (או לינקים נכנסים) אבל זה נראה לי לגיטימי לחלוטין. ברגע שהתוכן יתחיל להיות דליל או חוזר על עצמו – הוא לא יהווה חומר רלוונטי לקוראים ומטבע הדברים העניין בו ירד וכך גם כמות הקוראים המזדמנים או אלו שמלנקקים. כלומר נכון שאתר “מאמרים” שנותן לינק אליך שווה יותר מסתם חוות לינקים אבל אני לא בטוח שהוא לא שווה הרבה יותר.

    אני באמת לא מבין בSEO אבל שגוגל משתמשים ב-2500 אלגוריתמים? זה נראה לי מופרך מכל כך הרבה סיבות… בעיקר כי זה לא פיזיבילי להפעיל כל כך הרבה אלגוריתמים על מליארדי דפי רשת דינמיים. יכול להיות שמדובר בפייג’ראנק הישן והטוב עם כמה עשרות או מאות פאצ’ים-היוריסטיים והתאמות שנותנים “קנסות” לעמודים שלא עומדים בסטנדרטים מסויימים.

  30. אמיר:

    למישהו שמבין – לא הסרתי שום קישור ובאמת שאין לי מושג על מה אתה מדבר. מה שכן, הכנסתי את הקישורים לקונטקסט. אשמח אם תזכיר לי באופן פרטי.

    לרוויטל – מה לעשות, זו העברית – “על אודות” ולא “אודות”. וכן, צודקת.

    לקסטה – כן, יש מחיר לעבודה הזו. בוודאי, אבל כפי שציינתי בפוסט, זו גם מוטיבציה, וגם עניין אישי להבין איך זה עובד ומה משפיע. אז ניתן לומר שמדובר בשכר לימוד.

    תודה לכל מי שהגיב.

  31. רויטל סלומון:

    אורן, לא ברור לי מאין האסוציאציה המשונה שהבאת כאן, אבל קידום ברשתות חברתיות, כמו SEO, זו עבודה יומיומית וסיזיפית, שהתוצאות שלה לא פחות מרשימות מקידום בגוגל. שלא לדבר על העובדה שרשתות כמו StumbleUpon מספקות אפקט חיובי לאורך זמן וטראפיק קבוע ונאה, אבל מילא. מציעה לך לבדוק את העובדות.

    ואיך זה קשור? גם שם הבינו מומחי השיווק שמדובר במכרה זהב והחלו לחפור. וגם שם יש בעיית ספאם וזיהום אוויר מאוד קשה, והאתרים הפופולריים נלחמים בבעיה ולא תמיד מנצחים. גם שם מגיעים לראש הפירמידה תכנים שהם לאו דווקא בעלי ערך מוסף לגולשים התמימים, אלא תכנים משווקים וארוזים היטב. ועוד כהנה וכהנה. ושוב, מציעה לך לבדוק את העובדות.

  32. שחר:

    לגמרי בלי קשר יצא לי לחפש אתמול בערב לצרכיי האישיים את צמד המלים בלוג לחם בגוגל. שועשעתי מאוד לגלות את הבלוג של אמיר שחר בעמוד התוצאות הראשון (מקום עשירי, אבל עדיין עמוד ראשון).

  33. אורן:

    רויטל, לא התכוונתי, חלילה, לזלזל במשלח ידך ולטעון שקידום ברשתות חברתיות הוא לא אפקטיבי או שהוא לא כרוך בעבודה רצינית וסיזיפית. להיפך – שיהיה לך הרבה הצלחה ואתגרים וכסף וכו’ בעצמאות החדשה. רק טענתי ששיטות הקידום ומנגד – שיטות מניעת הספאם/מניפולציות שונות מהותית בשני המדיומים האלו – הרשתות החברתיות לעומת מנועי החיפוש.

    אז אילו עובדות אני צריך לבדוק? אני אשמח לקצת עזרה כאן.

  34. אהוד:

    רוויטל, אמיר צודק. יש לכתוב “על אודות”.

  35. רויטל סלומון:

    אורן, טענת שקידום ברשתות חברתיות הוא כמו מסיבת טפרוור – מועיל רק בטווח הקצר. אני טוענת שאתה טועה. וזה לא קשור לעסק החדש שלי ולא בגלל זה העליתי את הטיעון. אני מכירה את התחום כבר כמה שנים, ויש אתרים שנסמכים כמעט רק על קידום ברשתות חברתיות.

    זה נכון ששיטות הספאם שונות טכנית, אבל הבעיה הסופית לגולש המצוי ולבעל האתר היא אותה בעיה. הספאמרים שוכרים אנשים שיתעסקו רק בקידום ברשתות חברתיות ומשלמים פר דיג וכל מיני דברים מטורפים שכאלה, ואילו הגולש זוכה למנת זבל גדושה, שאין בינה ובין החברתיות של האתר דבר וחצי דבר. אגב, לינקים מטופשים מדיג מופיעים לא מעט בתוצאות הראשונות של גוגל – כי דיג זה אתר חזק עם מיקום גבוה. ואז הזיבול מגיע גם לגוגל בסופו של דבר.

    אהוד – צודק! לפחות זה מה שטוענים פה גם מסביבי. אז למה כתוב אצלך אודות? 🙂

  36. בוביק זדוח:

    לא יודע מה איתכם
    אבל אני נמצא בעמוד הראשון בחיפושים כמו:
    מדריך גידול מריחואנה
    ו”דברים מצחיקים”
    וכו

  37. SEO - ספאם או סתם? | כתיבה חמה:

    […] נזכרתי בסיפור הזה בעקבות הפוסט של אמיר שלך בגלוב (הקורא היחיד שמעניין אותי: גוגל). אמיר משווה ביצוע SEO לאתר לשליחת דואר זבל ומסביר את זה […]

  38. כותב התגובות:

    SEO הוא תופעה חולפת ולמעשה מזכיר את תופעת הקואצ’ינג. כל מיני שרלטנים שמבטיחים לך שאם תהיה במקום הראשון בגוגל יהיה לך ממון רב והשפעה אמיתית.
    נכון שאפשר לשפר את המיקום בגוגל על ידי זה שיהיה לך TAG כזה בכותרת, והמילה הזאת בטקסט, אבל זה בסופו של דבר טיפה בים אם התוכן שלך דפוק.
    שימו לב אלו אתרים זוכים לפופולריות, אלו אתרים עולים למעלה ונשארים למעלה. ואלו אתרים נעלמים עם הזמן. בסופו של דבר, ומי שעוקב אחרי גוגל לאורך שנים, לא לאורך שלושה-ארבעה חודשים, מבין שמנוע החיפוש הזה הצליח להיות מוצלח רק בגלל שהוא מתגמל הצלחה.

    העובדה שאתה הצלחת לדרג את האתר שלך ביחסי ציבור במקום הראשון, לא מעידה דבר על איכות קידום האתרים שלך, אלא על עליבות האתרים של חברות יחסי הציבור האחרות. מספיק שחברה גדולה בתחום תפתח בלוגים לכל התקציבאיות במשרד שלך שיספרו על חוויות ואתה תחזור מהר מהר מאוד למטה.
    גוגל יודע לזהות אתרי תוכן איכותי לפי עדכניות, המלצות גולשים, חשיבות של אתרים אחרים ועוד. עובדה שהוא מספק תוצאות מצויינות בכל פעם מחדש. האתר שלך נראה כמו אתר שנקרא על ידי גוגל, ואני ממליץ לך בחום לשפר אותו ויזואלית ותוכנית בדחיפות.

  39. אופיר כהן:

    חברים יקרים,
    הפוסט עצמו, כמו גם רוב התגובות כאן, הם הסיבה לתפיסה השגויה כל כך ומעוותת כל כך של SEO.
    אלה הן ההמחשות הברורות והפשוטות ביותר לכך שעבוה מקצועית צריכה להתבצע על ידי בעלי מקצוע. הפוסט הנ”ל מתאר יפה מאד ספאם וזיבול – אבל לא ממש מתאר SEO הלכה למעשה. ובניגוד למה שהוגב כאן זה גם לא קשור לכובעים לבנים ושחורים – זה עניין תפיסתי קודם כל!

    כמה נקודות חשובות:

    מי שמתחמן את גוגל כדרך חיים ומחפש כמהבוקר עד הערב דרכים להשיג ולהחליף קישורונים, כשהמטרה העומדץ לנגד עיניו הנה המיקומים – בסופו של דבר יהפוף בין אם רצה ובים אם לאו לספאמר.

    הבסיס לכל הענין הזה טמון בשגיה הבסיסית ביותר שכתב הכותב, ואנ בטוח שלא מזדון אלא פשוט מחוסר הבנה – SEO זו לא מטרה, זו בטח לא “המטרה” – זהו בסה”כ אמצעי, דרך, טכניקה – לגרום לתוכן אינטרנטי להיות מאונדקס ע”י מנועי החיפוש באופן שיסייע להם להציף תוכן עדכני, רלוונטי ואיכותי.

    אז מה הבעיה? הבעיה היא בדיוק כאן ב”מאמרי זבל” כפי שנכתב כאן, ב”יש לך קשור להחליף” ובכל פעולה שהמטרה שלה היא לתחמן את המנוע ולא לתת ערך מוסף איכותי למשתמשים ולתמוך במערך השיווק הכולל.

    זו בדיוק הסיבה שלא מספק להכיר את הטריקים והשטיקים, צריך לראות את התמונה הכוללת, צריך לתת למשתמש ערך, ובסופו של דבר להעשיר את הרשת ואת הידע ולשרת את המותג . אתר אינטרנט . מטרות אמיתיות שהאתר אמור לשרת – מיקום בעמוד הראשון ו/או במקום הראשון הם לעולם לא מטרה – הם אמצעי. זכרו שכאשר אתם מגדירים את זה כמטרה, אתם מתחילים את כדור השלג שסופו בפוסטים כאלה.

    SEO זה ממש לא ספאם. מה שעושים ממנו, זה ספאם – וההבדל הוא הבדל ע צ ו ם.

  40. רואה שחורות:

    לעידן שהגיב כאן ותגובתו נשלחה לפח: תודה שהדגמת לנו מה זה ספאם.

  41. Dotmad.net בעברית » Blog Archive » מקדמי אתרים לא עומדים להיעלם:

    […] תגובה מעניינת שהופיעה באתרים ובלוגים שונים מאז הוספת התכונה היא הטענה שאנחנו עומדים לפני סוף עידן מקדמי האתרים, או מומחי SEO. תופעת קידום האתרים קיימת מאז קיימים מנועי חיפוש, כשיש כאלה שאינם רואים אפשרות לאתר חדש ללא העסקת מומחה בתחום או שימוש בתוכנה, ויש כאלה המתעבים את עצם הרעיון. […]

  42. Ahoy:

    כתוצאה מאותו מאמץ מרוכז לקידום, גוגל הפך למנוע חיפוש לא רלבנטי בעצמו ובפרט התוצאות שלו שגויות ומטעות ביותר … אני, באופן אישי, נדרש לחפש ב-YAHOO ו-BING.

    תוכל לקרוא עוד קצת על האסטרטגיה של גוגל בחזון האח הגדול ואיך גוגל משתלטת על חיינו.

  43. קידוד:

    אני ממש לא מסכימ עם חנן ואני רוצה להאמין שלבסוף יומצאו אלגורטמים אשר יוכלו להפריד בין ספאם לתוכן אמיתי : )

  44. SEO זה ספאם | רן יניב הרטשטיין:

    […] אמיר שחר, איש יחסי ציבור, כותב אצל יובל דרור למה הוא חושב שקידום אתרים זה ספאם […]

הוספת תגובה משלך

תצוגה מקדימה: