המפרסם הראשון בגלוב

במהלך שנותיו של הגלוב ניסינו פה שתי מערכות פרסום. הראשון היתה adsense של גוגל שזכתה הצלחה בינונית בלבד ובעיקר היתה מציקה (כאן ניתן לקרוא את סיכום האירוע). באחרונה העלינו מערכת פרסום חדשה, של ניוקונומי שמוקדם להסיק לגביה מסקנות.

הגופים המפרסמים במערכות הפרסום האלו לא מכירים את הגלוב או את הקהילייה שהתקבצה בו. יואב איתמר, לעומת זאת, דווקא מכיר היטב. יואב, המוכר לכם מהכינוי "האביר שלא היה", הוא מגיב ותיק בגלוב. כבר לפני כמעט שנה, הוא פנה אליי וביקש לבדוק את האפשרות לפרסם בגלוב. הצעתו התמסמסה באשמתי המלאה.

באחרונה פנה אליי יואב שוב. מסתבר שמאז ששם לינק לאתר שלו תחת הכינוי שלו, הפך הגלוב למקור כניסות לא מבוטל לאתר. "הפרסום בגלוב עובד", הוא כתב לי וביקש להחיות את הצעתו הישנה. הפעם החלטתי ללכת על העניין ולהשיק פיילוט פרסום ראשון.

אני מוצא בשיטה הזו רק יתרונות שכן נראה לי שבאופן יחסי למודלי פרסום, כולם מרוויחים: המפרסם – שעם קצת מזל ורוח טובה מצד המבקרים בגלוב, יהנה מזרם עבודות חדש, הקונצרן – שיכניס לקופתו המדלדלת כמה דרכמות (אבל ממש כמה) והגולשים – שלא יציקו להם עם פרסומות למיקסרים (אהמממ) אלא יפרנסו ספונסרים קבועים שבאים מתוכנו.

כאמור, בשלב זה מדובר בפיילוט. גם אני וגם יואב סקרנים לראות מה יקרה בעקבות פרסום בגלוב. אם המודל יצליח (ושנינו מקווים שהוא יצליח), יתכן שנשיג פיצוח מעניין של מודל הפרסום המתאים לבלוגים בכלל ולגלוב בפרט.

בינתיים אני מזמין אתכם ללחוץ על הבאנר של יואב, כאן בסרגל מצד ימין, (זה בסדר, המודל, בשלב זה, הוא לא תשלום לקליק) ולראות מה יואב עושה וכיצד הוא יכול לתרום לכם. באופן אישי אני רואה את העובדה שהמפרסם הראשון בגלוב מספק שירותי לכתיבה, תרגום ועריכה, כמקסימה במיוחד.

(תודה מיוחדת לר"ש שסייע רבות להתקין סקריפט שיעזור לנו לראות כיצד הבאנר הזה מתנהג – כלומר כיצד אתם מתנהגים)

9 מחשבות על “המפרסם הראשון בגלוב

  1. אתם יודעים מה? זה סטארט-אפ! (ותודה לטל פרידמן שהביאני עד הלום)

    אני יכול להעיד שבתור בעל בלוג עלום שם, הלינק בגלוב בהחלט הביא לי כמה קוראים מזדמנים, אבל את התודה הרצינית אני חייב לעידן, שהפנה אליי כמות מפתיעה של גולשים ע"י אזכור קטן בטוויטר… אז תודה עידן!

    ובהצלחה ליואב.

  2. הסתכלתי ימינה, הסתכלתי שמאלה, למטה למעלה – נאדה! לא ראיתי שום פרסומת. נכנסתי מהדף הראשי לדף היעודי של הפוסט, וגם שם כלום.
    מסתבר ש-Adblock Plus – תוסף (מאוד פופולרי) של פיירפוקס – אכל אותו בלי להשאיר פירור. קשה לי לראות את הגלוב עושה גרוש מהיוזמה הזאת, אבל כדי שאתבדה (ואשמח להתבדות), כדאי לחשוב על דרך להערים על התוסף הנ"ל.

  3. כפור, יש לזה פתרון פשוט מאוד: עבור הגלוב תבטל את חוסם הפרסומות. כך יעשה לאתרים ראויים.

  4. הערות:

    כפי שכבר צויין, האד בלוק אוכל את הפירסומות.
    כך שלמעשה הבנאר חסר ערך לחלק גדול מהמבקרים (אלה שלא יידעו על הבנאר לא יראו אותו, ואלה שכבר יודעים? הם כבר יודעים. וסביר שנכנסו ללינק גם בלי הבאנר).

    שנית- האתר עצמו מציג ממש מוזר בשוא"ש (לפחות אצלי).

    לדוגמה: הבלוג הזה (http://www.violentacres.com/advertise), דווקא עשה עבודה מצויינת עם פירסומות באתר בלי להזדקק לבאנרים (למעשה, הבלוג נקנה ע"י חברה פרטית לפני כמה חודשים וכרגע הכותבת מקבלת משכורת, מגניב).

  5. יואב היקר,
    מה עם כמה דוגמאות באתר?

    איך יכול מגיב אנונימי מאוד
    להבין אם כדאי איתך לעבוד?

  6. יואב, אם אתם מחפשים עובדים זוטרים עם שאיפות עריכתיות- דע למי לפנות!
    וכמובן המון בהצלחה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *