בישיבת הממשלה

נכנסתי לחדר ותפסתי את אבישי. 'אבישי', אמרתי לו, 'מה קורה עם ענייני המיעוטים? שמעתי שאתה מופקד עליהם'. הוא חייך אליי. ראיתי שהוא מתעצבן אבל הוא יודע שאם אני רק עושה לו ככה עם הזרת שלי אני קובר אותו. בפינה הסתודדו סגנית שר לענייני גמלאים, לאה נס, יחד עם סגנית שר התעשייה, המסחר והתעסוקה, אורית נוקד, וסגנית שר במשרד ראש הממשלה, גילה גמליאל. מישהו היה מאמין לפני חמש-עשרה שנה, עשר שנים, חמש שנים, לפני חמש דקות, שגילה גמליאל תהיה משהו שהוא יותר מהגזברית של התאחדות הסטודנטים באוניברסיטת בן-גוריון? טוב, עוד מעט ישיבה מתחילה וכל הסגנות-נשים האלו ילכו מכאן.

התיישבנו ליד השולחן. שלחתי ליעקב מרגי פתק והוא הסביר לי שכשר לשירותי דת, הוא מבטיח לי שכל מה שמוגש על השולחן כשר לפסח. הוא אישית בדק. עכשיו אני רגוע. בהמשך של השולחן ראיתי יושבים את בני בגין (שר), משולם נהרי (שר), יוסי פלד (שר) וצעקתי להם: 'היי שרים, מה המצב?'. הם לא ענו. יולי הסביר לי שיהיה לו קשה מאוד להסביר בתפוצות את זה שאני צוחק על השרים של מדינת ישראל. לוקח ברצינות את התפקיד שלו. כל הכבוד.

הישיבה התארכה והתפוחים, שתמיד מכניסים אותם באמצע הישיבה, לא הגיעו. ביקשתי ממיקי איתן שיברר למה לא מכניסים את התפוחים. 'אני חלק מציבור', אמרתי לו בכעס, 'ואתה שר שמופקד על שיפור השירות הממשלתי לציבור. הגיע הזמן שתצדיק את המשכורת שאתה מקבל ותבדוק למה תפוחים לא הגיעו'. מיקי החוויר. גם הוא יודע שאני יכול לקבור אותו עם הזרת שלי. הוא קרא לעוזר שלו ותוך כמה דקות הגיעו התפוחים. 'אתה Rואה? הא לך שיRות!', הוא אמר בגאווה. וואלה.

הסקירה של השרים היתה די משמימה. סטס אמר שלא מגיעים מספיק תיירים ודניאל אמר שלא מגיעים מספיק מדענים ובוז'י מלמל משהו על זה שהשירותים בקומת המנהלה כבר סתומים שלושה ימים. גם הוא לוקח ברצינות את התפקיד שלו. בשלב הזה ביבי עצר הכל ונתן את זכות הדיבור לסילבן. כולם השתתקו. סילבן כחכח בגרון ואמר שהוא מבקש להעביר החלטת ממשלה שקובעת שקיבוץ בית קמה שייך לנגב. סילבן הסביר שהוא קרא בויקיפדיה (הוא מיד תיקן, זה לא הוא קרא, זו ג'ודי) שהקו הצפוני של הנגב מוגדר 20 ק"מ צפונית לבאר שבע. בית קמה רחוקה 20.8 ק"מ מהכניסה הצפונית של באר שבע ובגלל ה-800 מטר האלו, עשרות תושבי קיבוץ בית קמה לא זוכים לקבל מהמשרד שלו שירותים חשובים כמו השירות ההוא נו, וגם זה, השירות הזה נו של המשרד שלו. מזכיר הממשלה רשם את הבקשה וביבי הבטיח להקים ועדה שתבחן את הסוגיה.

אתה מבין, אתה מבין מה קורה כאן? אתה היית מאמין שהאנשים האלו מכהנים בתפקידים האלו? אתה היית מאמין שמישהו ייתן לאריאל אטיאס להיות שר הבינוי והשיכון? כאילו מה, מה? יובל שטייניץ שר האוצר? תגיד, זו פארודיה של קישון?

לפעמים אני אומר לעצמי, אביגדור, אתה חי בסרט. כולנו חיים בסרט.

15 מחשבות על “בישיבת הממשלה

  1. הכל בגלל שמישהו פה לא רצה שתצביעו לציפי לבני… בוא לא נלך מכות סביב זה אבל כדאי לחזור לפוסט הזה.

    מומנטום סביב לבני יכול היה לקחת מצביעים אפילו מליברמן, שהמנדטים שלו הם אלו שבגללם נוצר הברוך הזה שמכלה במהירות את כספי המיסים שלנו.

    תסתכלו מסביב, היכן שלא תהיו ותראו אנשים שהצביעו לליברמן. זה העם שלנו וזו מהותה של הדמוקרטיה. בעסה אבל צריך לקחת אותה בסבבה. היינו כבר בזוועה הזו בממשלות ימין בעבר (האחרונה של שמיר והראשונה של ביבי)

    שבת שלום
    נ.ב. מי שמחפש עבודה, תמיד יכול להצטרף לליכוד – יש עכשיו מספיק "ג'ובים" לכווווווולם!

  2. המטרה של כל המגה-ממשלה הזאת זה שיהיה רוב לביבי בכל החלטה.
    כששרון עשה עשה את זה דברו על זה הרבה פחות (מישהו זוכר שציפי לבני הייתה השרה לפיתוח אזורי, שרה ללא תיק, ושרה לפיתוח הנגב והגליל)

    בסך הכל ממשלת ביבירמן תהיה ידידותית יותר למשלם המיסים מכל ממשלה אפשרית אחרת גם אחרי הצ'ופרים לחרדים. ממשלת שמאל הייתה מתחילה מדיניות קייסנית מרחיבה כדי "להמריץ את הכלכלה".

  3. זהר, להצביע לציפי לבני לא היה פותר את הבעיה.
    אנשים שהיו מצביעים לציפי הם סביר להניח אנשים מהשמאל ולא מהימין.

    האנשים שאני אישית מכיר שהצביעו לליברמן – לא היו מצביעים לציפי לבני (כנ"ל אלו שהצביעו לביבי),
    בד"כ ההתלבטות היא בין מפלגת ימין אחת לאחרת, או לחלופין – בין מפלגת שמאל אחת לאחרת. לא בין ביבי לציפי, לא בין ליברמן לציפי ולא בין האיחוד הלאומי לציפי.

    בסופו של דבר ראש ממשלה ייבחר לפי המלצות של המפלגות, ובגלל זה (ציפי לא קיבלה המלצה כמעט מאף מפלגה, כפי שנוכחנו לדעת) הבחירה הכי טובה תהיה במפלגה שבה יש חפיפה גבוהה בין המצע שלה לאידיאולוגיה שלך. במקרה כזה גם הכנסת תייצג באופן הטוב ביותר את הציבור, וגם לא יווצר מצב שיש מפלגה ענקית עם ח"כים לא מי יודע מה (קדימה) שיושבת באופוזיציה ולוקחת קולות למפלגות רבות אחרות רק בגלל שאנשים ניסו לשכנע כי זה "ציפי או ביבי" (דבר שהוא אינו נכון).

  4. הבעיה היא שהיינו מקבלים את אותה התמונה גם אם העם היה בוחר לגמרי אחרת. פשוט במקום לצחוק על חברי הכנסת של הליכוד היינו צוחקים על חברי הכנסת של קדימה או על יותר חברי כנסת של העבודה. זה לא שיש ברירה טובה, כל האופציות מצחיקות כמו בדיחה עצובה.
    אולי כדאי שתעשה משהו,
    היו"ר לראשות הממשלה.

  5. אני רק מקווה שבממשלה המנופחת הזאת השר לפיתוח אזורי לא ייכנס למאבקי אגו עם השר לפיתוח הנגב והגליל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *