תחרות המצאת מסים חדשים

אני קורא שמשרד האוצר ורשות המסים שוקלים להוסיף ל-2.4 שקל לליטר בנזין, מס שמשלם כל אזרח שממלא את מיכל הדלק שלו, 30 אגורות נוספות כך שנשלם למדינה על כל ליטר בנזין 2.7 שקל, וזאת כמובן ללא עלות הדלק עצמו.

נראה לי שלמשרד האוצר ורשות המסים פשוט נגמרו הרעיונות למסים חדשים ולכן הם לוקחים מסים קיימים מעלים את סכום המס. בדיוק בשביל בעיות שכאלו יש את הגלוב.

במדינת טנסי שבארה"ב למשל, נכנס לתוקף ב-1 בינואר 2005 חוק חדש שקובע שמי שקונה סמים, נניח מריחואנה, נדרש להגיע תוך 48 שעות למשרדי מס הכנסה ולדווח על הסמים שרכש כדי שיוכלו לחשב כמה מס הוא צריך לשלם עליהם. בתמורה, הוא יקבל חותמת רשמית מהמדינה על כך ששילם באופן חוקי מס על הסם הלא חוקי שרכש. החלק המדהים הוא שטנסי היא רק האחרונה מבין 23 מדינות אחרות בארה"ב שכבר חוקקו חוק דומה.

לדעתי יש רעיונות מוצלחים בהרבה, פשוט הראש היצירתי של מבקרי הגלוב עדיין לא נכנס לפעולה. לפני שנתיים וחצי נערכה בגלוב תחרות להמצאת עמלות לבנקים שזכתה להצלחה מסחררת וחלק ניכר מהעמלות שהומצאו כאן נהוגות כיום בחלק ניכר מהבנקים הפועלים בחלק ניכר מערי ישראל.

אי לכך ובהתאם לזאת, הריינו מכריזים בזאאאת על תחרות להמצאת מסים חדשים.

הזוכה המאושר/ת שימציא את המס המוצלח ביותר, הראוי ביותר כמו גם המופרך והמצחיק ביותר, יידרש, כמובן, לשלם את המס הנקוב בגלוב על המצאות חדשות: 2.85314 ורבע שנדיבריליון דרכמות.

61 מחשבות על “תחרות המצאת מסים חדשים

  1. ראוי לציין שחל איסור על רשויות המס של הגלוב לגבות את המס מספאמרים/טרולים/מגיבים בתשלום. לא שתצליח גם אם תרצה כן?
    כמו כן תגובה של יו"ר הגלוב (AKA רשות המס של הגלוב, אין פה כמובן הפרדת רשויות) משלמת מס עבור רשות המס של הטרולים/ספאמרים/ מגיבים בתשלום.

  2. להוסיף לאגרת הטלוויזיה מסי פרסומות, חסויות וקדימונים. אין הצדקה שנהנה בחינם.
    וגם מס על חסר בהפקות מקור, שיפצה ולו במעט על הטירחה שבהתעסקות עם היוצרים הנודניקים.
    ומס כבד על מי שאין לו טלוויזיה. המדינה לא צריכה להפסיד מהגחמה התמוהה הזאת שמצמצמת את הצריכה ומעכבת את הצמיחה.

  3. יופי עידן, תראה מה עשית. היו"ר העלק פילוסוף שלנו ידוע בחומריותו הירוקה להחריד. כבר שנים הוא מחפש איך לעשות מאיתנו כסף. איזה חרה, עוד משו באינטרנט שמפסיק להיות חינם. ממתי צריך לשלם כסף בשביל לזיין ת'שכל?
    במקום זה, אני מציע מס "הצחקה". הצחקת מישהו? גרמת לחבר להתגלגל על הרצפה ולהרטיב את עצמו? יופי! אתה חייב למדינה 22 שקלים חדשים (כהוקרה לספר "מילכוד 22", מהמצחיקים שאי פעם נכתבו). אנא גש למשרדי הקומדיה (יש סגן שר חדש לטובת העניין) הקרובים לביתך. יש הרי מטוסים שעולים בליארדי דולרים שאנחנו פשוט חיייייייייייייייייייייייייייייייייבים שיהיה לנו, כדי שאמממממממממממממממממ, טוב תשתוק תשתוק, תביא ת'כסף ותשתוק.

  4. המדינה הנפלאה שלנו מספקת לנו שלל שירותים, ולכן גובה מיסים. כעת נוספו שירותים חדשים ולכן צריך ליעד את המס למי שנהנה מהשירות.

    קיבלנו ממשלה חדשה וגדולה במיוחד, הרי זה רווח אדיר לצופה(י) ערוץ 33, שישמחו לשלם עוד עשרים שקלים לאדם (בהנחה שכולם רואים טלווזיה, מי שלא משלם כפול, פלוס 120 ש"ח בחודש עמלת גביה) עבור האבטחה לה זוכים אותם שרים שאת שמותיהם אפילו מזכיר הכנסת לא יודע, קל וחומר המחבלים.

    יש מיתון חמור בעולם, (לא ברור איך זה קשור, כי דווקא הורדת מיסים מעודדת צמיחה, אבל תסמכו עלי, יש מיתון וצריך לשלם) ולכן המתונים והחמורים ישלמו עוד עשרים אחוז מס והקיצוניים פי שניים (אלא אם הם שמאלנים עוכרי ישראל, סתם כי צריך להגיד עליהם משהו).

    רוב תושבי ישראל (כלומר מי שגר בבועה ובי-ם) נהנים מהביטחון שמשרה המדיניות הביטחונית המוצלחת של ממשלות ישראל לדורותיהן (או מחוסר היכולת של הערבים לירות רחוק יותר) ועל כן כל אזרח ישלם סכום סימלי של מאה שקלים על כל יום בו ביתו לא נפגע מקסאם. מי שביתו כן נפגע יהיה זכאי (לאחר מילוי מאה טפסים בחמישים עותקים, עמידה בשלושה תורים והצהרה מטעם עו"ד, עובדת סוציאלית, הצגת תעודת יושר והמלצת השר) לזיכוי יומי (בתלושים לרמי לוי) ואף לחמישים אחוז הנחה ביום המחרת.

  5. אני מציע מס "חנה בבלי" כל מי שמקלל, תוקע נאד, מחטט באף, שם מרפקים על השולחן, מדבר בסלנג, לא מכסה על הפה כשהוא מתעטש וגוזר ציפורניים בסלון ישלם שקל על כל פעם לקופה מיוחדת של המדינה. תוך זמן קצר נתחיל לתת הלוואות לאמריקה, אני נשבע בהן צדקי.

  6. מס מיסים כמובן, על כל שקל מס שנגבה ממך אתה צריך לשלם עוד שקל מס(מה, גביית מיסים לא עולה כסף?)
    מס שירות לא קיים- אתה משלם על האפשרות של הפקידה בקופת חולים לומר לך שזה לא מכוסה, לביטוח לאומי לשלול לך את הקיצבה ומהעובדים של הזבל לא לזרוק לך את הפח.
    מס מלכוד 22- תשלום המס הזה אוסר על המדינה לגבות ממך מיסים בעתיד אי פעם, צריך לשלם אותו לאחר הבקשה במשך שנה.

  7. מס שואה כמובן.
    בהיות השואה רכושה הבלעדי של מדינת ישראל, יש לשלם למשרד האוצר תמלוגים על כל אזכור, שימוש או ציטוט של השואה.
    נוסף על כך, כל שימוש שלא אושר מראש על ידי ממשלת ישראל היהודית והדמוקרטית, יחייב את מחלל זכר הניספים בתשלום של שישה מיליון מרקים.

  8. מס זיוף כסף

    אדם שמזייף כספים ישלם על רווחיו מס הכנסה.
    הוא רשאי להחשיב את עלות הנייר והדיו כהוצאה מוכרת. 

  9. מס על האינטרנט. הרי ידוע שהאינטרנט זה הדבר הבא ושעושים שם מלא כסף ומיקי איתן הוא השר שאחראי על הקשר עם הציבור ולכן גם על האינטרנט (ולו בגלל שהוא היחיד שיודע מזה בממשלה) ולכן כל גולש ישלם מס של שני שקל (שנקל) על כל כניסה לאינטרנט וחמש אגורות על כל כניסה לאתר.
    אני גם מציע שמיקי איתן יעבור אישית בית בית ויגבה את המס ישירות.

  10. אני לא יתפלא אם יש באמת מסים כאלה
    כמו למשל עמלת שינוי סיסמא באינטרנט, עמלת כניסה לחשבון ועמלת דאבל קליק

    אגב, מקורות מוסרים לי שאם אתה רוצה לשמור את הסיסמא בדפדפן זאת עמלה כפולה

  11. מזל שאני חי בחו"ל אז היו"ר לא יכול לגבות את מס התגובה שלי.

    בכל מקרה, אני חושב שלהוסיף מסים בישראל זה רעיון מעולה. זה גם יבריח את המוחות רחוק יותר משם וקרוב יותר אליי ואולי סוף סוף יהיו לי חברים נורמליים בחור הזה (סינסינטי).
    אז לדעתי כדי לייעל את התהליך ולוודא שהחכמים והמוכשרים ביותר עפים לפה אני מציע מס על המכפלה של אינטיליגנציה והשכלה. קרי: כל נקודת IQ במבחן תוכפל במספר שנות הלימוד וזה יהווה את נקודות מס השכל של האזרח הישראלי. סה"כ יש בזה המון היגיון, הרי מערכת החינוך המפוארת שלנו היא זו שהקנתה לאדם את השכלתו בשנים של הוראה והאינטליגנציה כמובן באה במקור מהג'יניוס היהודי, שכולם התרכזו למדינת ישראל המעטירה, שמבטיחה להם ביטחון ושלווה.

    אני מניח שנתחיל משער נמוך של משהו כמו 10 ש"ח לכל נקודת IQ/שנ"ל שהוצאה לעיל. קרי, האדם הממוצע בוגר התיכון ישלם בערך 12,000 ש"ח בשנה, שהם בדיוק 1000 ש"ח לחודש. זניח. ואילו האדם המשכיל והחכם ישלם בערך פי שניים או שלושה מזה.

    אגב, את המס הנהדר הזה אפשר יהיה לנצל לטובת הפקת ריאליטיז נוספים, שיקלו על האזרח הקטן להתמודד עם המס הזה.

    "מי בעד חיסול ההשכלה ירים את ידו?"

  12. מס מקום פנוי בתחבורה ציבורית, כי חלילה, כרטיס זה לא מספיק.

    מס מלחמה, ידוע שמלחמה אשר קרובה לביתך פותחת את לבבות כל עם ישראל כליפך, לא רק שקיבלת תחשות ביטחון מוגברת על ידי הצבת עשרות חיילים סביב הבית שלך, קיבלת גם אירוח בחינם בבתי אזרחים מרוחקים ופרסום בלתי מוגבל של איזור מגורייך עם תמונות בלתי נשכחות ומוזיקה בחינם.

    וכמובן מס אין-מלחמה אשר עליך לשלם כדי לפצות על הנזק הכספי שנגרם למדינת ישראל בכל יום שבו היא לא שולחת טילים לביקור אצל השכנים (ולא משנה מאיזה כיוון).

  13. אוקיי, כמובן שיש צורך בהיטל מכתבי שרשרת
    בתור נשמה סוציאליסטית, אני גם מציע שהוא יהיה פרוגרסיבי:
    300 דרכמות על מכתבי דוגמיות הבושם הרעילות, תרומות דם דחופות, החרמת רשתות והודעות שווא על וירוסים.
    200 דרכמות על מכתבים שחברה תתרום כסף על כל מייל שנעביר
    100 העוקץ הניגרי (כי בכל זאת זה לול)

    מציע למנות את חנן כהן ליו"ר רשות המיסים.

  14. אני מציע למדינה להתחיל לנצל את הקניין הרוחני שלה. למשל, אפשר לרשום את המילים 'מדינה', 'ישראל', 'העם היהודי', 'תל אביב' וכדומה כסימנים מסחריים (TM) של המדינה ולדרוש תשלום מכל מי שירצה להשתמש בהם (גם רטרואקטיבית).

  15. מס סמול. הרבה מאמצים משקיעה המדינה בשביל להשניא את הציבור המצומצם הזה על שאר האוכלוסיה. המס יגבה בקלפי הסמוך למקום מגוריך, עבור כל פתק לקדימה וסמולה.

  16. מס פיירפוקס. כל מי שמשתמש בפיירפוקס ונכנס לאחד מאתרי הממשלה (או בעצם, לכל אתר עיברי אחר), צריך לשלם מס פיירפוקס כי למדינה עולה הרבה כסף להתאים את האתרים שלה לדפדפן שהוא לא אמ-אס. לא יתכן שכל אזרח יחליט בעצמו עם איזה דפדפן להשתמש. ואם הוא כן מחליט, שישלם.

  17. מס החזרי מס.
    על כל טופס החזרי מס, תיאום מס, ושאר טפסים מן הנ"ל, יגבה מס בגובה השווה או עולה על סכום החזר המס הפוטנציאלי שלא יחושב עקב עלות החישוב הגבוהה. אי אפשר שכל אזרח יטיל ספק ביעילות ואחריות פקידי המס העושים לילות כימים בחישוב המיסים שנגבים ממנו.
    אפשר גם לקרוא לו מס הטלת ספק בפקיד השומה.

  18. בהמשך לעידן (22): אני מציע להטיל "מס ערך נוסף" שיוטל בנוסף למס ערך מוסף ותפקידו להוסיף מס נוסף על הערך המוסף שנוצר כאשר מוסיף מוסיף ערך נוסף למסים מוספים שכבר הוטלו על ידי רשות המסים הנוספים.

    תראו לי פקיד אוצר אחד שמתנגד למס הזה ואראה לכם אדם שיש להעבירו מיד למשרד לפיתוח הנגב והגליל.

  19. מס טיולים.
    שקל אחד (או 1295 דרכמות בהתאם) על כל מייל אווירי שישראלי טס בדרכו לחופשה הבאה לחו"ל.

  20. מס טיפול במשתמטים.
    בכל פעם שזמר רוצה להופיע ומישהו באיזשהו מינסטריון מחליט שאסור לו כי הוא לא שירת בצבא, האמן צריך לשלם מס על הטיפול בהוצאות, ויש הרבה. הודעות לעיתונות בשם המינסטריון, טיפול בטוקבקים מתלהמים, גיוסו הזמני של האלוף במילואים שטרן כדי שיצא חוצץ, זימונו של מפקד חיל האוויר לשעבר ועלות מעברו בין אולפני החדשות השונים, וכו' וכו'. המון כסף המדינה מוציאה על הטיפול במשתמטים, ומישהו צריך לשלם על זה.

  21. מס פקק
    שיוטל על כל מי שמאט את רכבו ביותר מ- 5 קמ"ש כאשר הוא עובר ליד מקום תאונה/רכב תקוע שלא על מנת להושיט עזרה. מס זה הגיוני ביותר ונועד לפצות את המדינה על הנזקים שיגרום זיהום האוויר המוגדל, אבדן שעות העבודה, והאזנה מוגברת לגלגל"צ.

  22. בצלאל, זה דווקא מס הגיוני, מה שלא עונה על הקריטריונים של התחרות. אם כבר, להטיל את המס הזה על זה ש*לא* גרם לתאונה. אם הוא לא היה שם, אף אחד לא היה נכנס בו.

  23. מס עומואיות.

    זה חייב להיות. זה שונה מהומואיות, זה לא פוגע באף מגזר. זה לגיטימי ומתבקש. מס עומואיות. היית קצת פרחה היום בסיבוב בתל אביב עם החברים? יופי. הייתי עומואית. את חייבת לשלם ח"י ש"חי. התנהגת בעומואיות שלא במסגרת מצעד הגאווה? הנה. מס.

    המדינה הזו עוד תהיה מליארדרית.

  24. עוד כמה רעיונות:

    – מס על השמעת מוזיקה מזרחית מהפלאפון בציבור; תקדים קינדל (עם שינויים קלים), אחריך.
    – מס על העדר צאצאים – כי אחרת איך נתגונן מפני האיום הדמוגרפי?
    – מס "אחי" / "אחותי" / "גבר" – צריך להסביר את זה?
    – מס פרופיל סגור לצפייה בפייסבוק
    – מס שוחד – על מקבל השוחד להצהיר על שוויו בשקלים חדשים; השוחד לא ייחשב בחישובי הפנסיה אלא אם ניתן ע"י יהודי חובש כיפה ומפריש חלה כדין (?!).

  25. מס פורנו. הרי גם ככה זה המוצר הנצרך ביותר במדיום הנצרך ביותר. המדינה מפסידה סכומי עתק ממליוני הטרה-בייטים המועברים על בסיס יום-יומי אל המחשבים שלנו. רוצה פורנו בחינם? תשלם!

  26. שני מיסים:
    הראשון: "מס פיק" – מס על הקשבה לשירי משפחת פיק לדורותיה.
    השני: כמו שיש מס על רווחי בורסה, צריך שיהיה גם מס על הפסדי בורסה. מי שמפסיד כסף בבורסה לא צריך להפסיד גם את הכיף בתשלום מיסים.

  27. מס מינימום- מס שיוטל על כל אלה שעובדים במשכורת מינימום. כי לא הגיוני שהאוכלי חינם האלה ישלמו כ"כ קצת מסים…. אולי זה גם יעודד אותם, העצלנים, למצוא עבודה טובה יותר. וכשזה יקרה, במקומם יעבדו…. מממ…. טוב, על זה יחשבו כבר בממשלה הבאה….

  28. מס(ש)ואה – המס האולטימטיבי, מעודכן לבקרים ע"י האוצר, פשוט כמה שבא להם, בלי סיבה מלבד לתפארת מדינת ישראל!

  29. מס ועידת התביעות – כדי להיות זכאי לתשלום יהיה על כל ניצול שואה לשלם מס בגובה 6.000000% מהשכר הממוצע במשק נכון לתקופה בה בילה בחופשה ללא תשלום באחד ממחנות הקיץ הגרמניים. כמו-כן, במידה וכבר נפטר, יהיה על משפחתו של המנוח לשלם את הסכום המדובר לפי שער אירו נוכחי, ובתמורה יזכו הנכדים לגלויית שנה טובה מדי שנה בשנה.

  30. מס-ריח: השימוש בחושים שנתן לך הטבע לא פוטר אותך מעמלה (תתרנים יקבלו הנחה משמעותית בהצגת אישור רפואי חתום ע"י מומחה אף-אוזן-גרון בוליביאני ידוע).

    מס-תיר: הסתרת למישהו בקולנוע? תשלם על זה, וביוקר.

    מס-מותרות: 100$ לכל מי שנעצר בין רחוב Park Place לבין Boardwalk.

    וכמובן, איך אפשר בלי זה?

  31. מס לול – מישהו הצחיק אותך? הגבת ב"לול"? זה יעלה לך. האזרח יוכל לבחור – האם להצהיר בסוף השנה על הלולים שלו ("המסלול הירוק") או לנסות להתחמק ולחכות שפקידי השומה יתדפקו על דלתות ביתו ("המסלול האדום").

  32. מס קרה – כל מי שאי פעם קרה לו משהו, לא משנה מה, יחוייב במס. המס ישולם בתווי קניה של "סופר פארם", לניצול במחלקת הקוסמטיקה בלבד.

  33. אדון נכבד שמעליי, אני הייתי כאן קודם. מה גם יש לי מוניטין גרוע, עדיף לך שם עם פחות משקל, למשל: "רועי הלא מפגר"

  34. אין לי את הדיפלומות הדרושות כדי לקבוע קביעות כאלה. מצד שני, אני מוכן לקבל את זה שהיית קודם, ומעתה ואילך להשתמש בכינוי החדש, שיבהיר מה מקומי בתור.
    אי לכך, אני, רועי שהגיע אחר-כך, נוטל בזאת אחריות על תגובות 53 ו-54.

  35. מס שמחות.
    כל מי שמוזמן לחתונה/ברית/ברמצווה ישלם למזמינים את שווי המנה או את מה שהם נתנו לנו פלוס 10%. הגבוה מבינהם.
    אה
    מיסים חדשים רציתם.
    סליחה,
    לא הבנתי.

  36. מס שביזות יום א'. שהחיילים גם יהיו שבוזים וגם יקבלו הון תועפות מהמדינה?
    כל חייל שסובל משביזות יום א' יחוייב ב2.34 לירות מצריות לקילו שביזות.

  37. כדי לחסוך במשאבים ממשלתיים ובזמן היקר של חברי הסיעות, אני מציעה לשלב את המיסוי עם חוקים נבונים שעתידים ממילא לעבור בכנסת.
    למשל: מס על אינטרנט חופשי. לכשיוחל הסינון על האינטרנט, אלה שיעדיפו את האינטרנט שלהם חופשי ישלמו עליו היטב של אגורה לכל קילוביט (הצעה זו חופפת במידה מסוימת הצעה קודמת הנוגעת למיסוי הפורנו, אך חסכונית ממנה!)
    השנייה קשורה למאגר הביומטרי, אני מציעה שכל מי שהמדינה תחדור לפרטיותו באמצעות המידע שיושג בחוק הזה, ישלם מס חדירה.
    הממ, לגבי מס החדירה, ובכן, אולי פשוט למסות אורגזמות? נראה לי יותר נכון לקחת את זה לעניין איכותני ולא כמותני. שלא לדבר על תרומתו למיגור התופעה המגונה של זיוף אורגזמות, במיוחד בפורנו.

  38. מס על כסף. כל מי שמשתמש בכסף יצטרך לשלם על כך מס.
    גודל המס ייקבע ויוגדר על ידי פקידי משרד האוצר אבל מומלץ שככל שהשימוש יעשה בכסף קטן יותר (מטבעות, שטרות) המס יהיה משמעותי יותר.
    כך לא ייפגעו הטייקונים וחשובי המשק שעלולים לבצע פעולות עם כספים רבים עלידי העברות בנקאיות למשל..

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *