"קודם כל, לא בנק פועלים", אמר מי?

לפני כעשרה ימים פרסמתי כאן טקסט אורח של אתי שכתבה על הסימביוזה המוזרה בין הדה-מרקר ל"מסודרים". הטקסט הזה היווה עבורי נקודת פתיחה לטקסט שכתבתי ב"העין השביעית" והתפרסם אתמול בערב.

אתמול שמתי לב שבטוש עלה אייטם וידאו נוסף שבו איתן אבריאל מראיין את "תומר לוי". אבריאל משחק עם "תומר לוי" משחק השקעות שבמסגרתו "תומר לוי" צריך להמליץ על מניה אחת ובית השקעות על מניה אחרת (ולאחר מכן רואים מי בחר נכון יותר). בית ההשקעות המליץ על מניית בנק פועלים. אבריאל הסביר מדוע בית ההשקעות המליץ על המניה בשעה ש"תומר לוי", כלומר השחקן אסי כהן, חייך בביטול. כאשר הוא נשאל מה ההמלצה שלו ענה:

קודם כל, לא בנק הפועלים. דבר ראשון. זה מי שעושה את זה, זורק ת'כסף, לדעתי.

נשאלת השאלה מי חושב שמי שמשקיע במניית בנק פועלים זורק ת'כסף? האם זה אסי כהן השחקן? תומר לוי הדמות? הדה-מרקר מקבוצת "הארץ", שמנהלת בשבועות האחרונים מאבק איתנים בבנק הפועלים על רקע הדרישה של הנגיד לפטר את יו"ר הדירקטוריון, דני דנקנר (שבינתיים הודח), ואולי זה בכלל מו"ל העיתון, עמוס שוקן, שנכנס לקרב הזה באופן אישי? אולי מדובר בכותבים של תסריט הסצינה הזו שבמקריות צרופה בחרו את בנק הפועלים ובאותה המידה יכלו לבחור את בנק לאומי? אולי מדובר בתסריטאים שבחרו את בנק פועלים בכוונה תחילה, כדי לקרוץ לגולשים/צופים שמכירים את סיפור הרקע בין בנק פועלים לטוש?

קשה לדעת. קשה לדעת מי יורד בקטע הזה על בנק פועלים מכיוון שהגבולות הטשטשו. לא ברור מיהו איתן אבריאל (שחקן? עורך דה-מרקר?) מיהו אסי כהן (שחקן? משקיע במניות הבנק? כותב הטקסט?), מי עומד מאחורי הטקסט, מה היו המניעים שלו אם בכלל היו לו מניעים. הגבולות בין מציאות לדמיון הטשטשו וכולם שמחים לרקוד על הגבול האפור שנמתח ביניהם. זה כיף להיות על הגבול האפור. אפשר לעשות מה שרוצים, כמו למשל להכניס קטנה לבנק פועלים אבל זה בכלל לא אתה; זה אסי כהן. כלומר תומר לוי. כלומר התסריטאים. או משו כזה.

18 מחשבות על “"קודם כל, לא בנק פועלים", אמר מי?

  1. אני ראשון!!! ראשון שולטתתתתתתתת!!!!!!!!!!11111111
    טוב נו, נסחפתי קצת עם הקטע הפסבדו-טרולי.
    וליובל, עמימות היא שם המשחק לא?!
    הרי אם הכול היה ברור ונהיר לכלם, לא היית רושם את הפוסט הזה.

  2. עכשיו ברצינות

    אם זה היה אדון מוזס או נמרודי אז היו קורעים לו את הצורה עם ההשתלחות והחד צדדיות של הסיקור ע"י עיתון שהיום הוא מיינסטרים לגמרי. אבל זה לא חדש שכסף ואגו מעוותים את הראיה העיתונאית של הארץ בקרב נגד בנק הפועלים. ואם גם מקבלים נקודות ליקוק אצל סטנלי וחזקיהו, אז גם נרוויח כמה סקופים מהעניין.

    אותו כנל לגבי איתן אבריאל ותומר לוי. כסף כסף כסף, קצת פרסום עצמי והרבה אגו. מה לא עושים בשביל רייטינג (גם כשאתה עיתון…)

  3. דמויות ובדיחות לחוד, ואמיתות לחוד.
    לאחרונה ניתן לשים לב שמלבד רפורמות ושינויים גורפים כאלה ואחרים, התנאים בבנק הפועלים הופכים לעלובים ביותר.
    ולו רק אתמול (באמת אמתול, כן?) החלטתי שיש לי 30K שאני יכול לשים בצד, לזמן לא מוגדר, וגיליתי שלא תצמח לי מזה לא ריבית ולא טובה.
    למעשה גיליתי שהבנק כה מקשה עליי לעשות משהו חיובי עם הכסף שלו, שזה כאילו יבואו אליי ויכוונו אקדח לראשי בכדי שאניחו תחת הבלטה.

    יום טוב.

  4. לוקי – במקרה שלך הייתי ממליץ בחום על הדובומט מבית מדרשם של ציגלה ופיקסלה

  5. לוקי – שלושים אלף ש"ח יכולים להיות מושקעים בביטחה בקונצרן.

    תוכל לרכוש כרטיס טוקבקיסט המקנה לך את הזכות לטקבק בחינם אם וכאשר יעבור הגלוב לטיקבוק בתשלום.

    * ההצעה תקיפה לשלושים יום, טיקבוק אחד בכל חודש במיסגרת ההטבה, לא ניתן להעביר את הכרטיס לאחר, יתרת טיקבוק שלא נוצלה אינה ניתנת להעברה.
    * הכרטיס ניתן באישור הוועדה לכירטוס מטקבקים בקונצרן הגלוב לאחר בחינת המועמד בקריטריונים השמורים עמה, דמי הרשמה בסך שלושים אלף שקלים לא יוחזרו במיקרה של דחיית המועמד מכל סיבה.
    * בכפוף לתנאי החוזה, טל"ח.

  6. הי העוזר למשנה סמנכ"ל הכספים של הקונצרן מתגובה 10, ההצעה שלך נשמעת נהדרת. אני כבר נרשמתי ואני ממליץ לכולם להירשם. שלושים אלף לכאלה תנאים זה לא כסף.

  7. דווקא רעיון יפה. נראה לי שצריך להכניס אותו לכל תחומי העיתונות.

    משה איבגי על חיסול אברג'יל: "עבודה חובבנית";
    ששון גבאי על אהוד אולמרט: "עסקן בשקל";
    אפרת בן צור על המשטרה: "רשלנות לשמה";
    אושרי כהן על מבצע עופרת יצוקה: "המג"דים לא שולטים על מה שקורה בשטח";

  8. במייל שנחת אצלי אתמול בג'ימייל, עם לינק לראיון עם תומר לוי, הופיעה השורה "השבוע בראיון עם נציג המסודרים בדה מרקר". אז נראה שמדובר בעניין של מסורת שבועית

  9. מעבר לסיפור הספציפי, אני חושב שהטשטוש מדגים את הבעייתיות של להיות תושב ללא טלויזיה

    היום ראיתי את אייטם הוידאו בהארץ-דה-מרקר ואמרתי לעצמי – יו, הנה יועץ השקעות שמה-זה דומה לאסי כהן. לתומי חשבתי שזה באמת יועץ השקעות. מאיפה אני אמור לדעת את כל מה שאתה מספר פה?

    איזה מזל שאין לי כסף לקנות מניות

  10. ל-okok4, הוא עדיין הפרזנטור של הבינלאומי.
    מעניין מה היה קורה אם היה קוטל את המניה של הבינלאומי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *