ראיתי שהאווטר שלך עשה מעשה מגונה

ההודעה לעיתונות ההזויה של היום:

"אוואטרים" מפלסים את דרכם אל עבר יוזמות עסקיות ולכך יהיו השלכות מרחיקות לכת עבור חברות עסקיות וארגונים, החל מקביעת מדיניות, דרך קודי התנהגות וקודי לבוש ועד דרישות לטכנולוגיות מחשוב. על פי דו"ח גרטנר, חברת הייעוץ והמחקר הבלה-בלה-בלה, עד שנת 2013, ל-70% מכל העסקים שיעשו שימוש באוואטרים בסביבות וירטואליות עסקיות, יהיה קודי התנהגות וכללי לבוש.

"ככל שהשימוש בסביבות וירטואליות למטרות עסקיות גדל, ארגונים צריכים להבין את המשמעויות של שימוש באוואטרים על ידי העובדים וכיצד התנהלותם עשויה להשפיע על העסק ועל המוניטין העסקי", אומר ג'יימס לאנדי, סגן נשיא בגרטנר. "אנו ממליצים לפתח קודי התנהגות שיחולו בכל התנאים שבהם העובדים פועלים כנציגי חברה עסקית בתוך סביבה וירטואלית."

קווים מנחים להצלחה ביזמות עסקית באמצעות אוואטרים על פי גרטנר:

עזרו לכל משתמש בארגון ללמוד לשלוט על האווטר שלו
לרוב האנשים השליטה על אוואטר בתוך סביבה וירטואלית איננה אינטואיטיבית או קלה, אך כמו כל מיומנות, לאחר כמה מפגשים המשתמש יוכל להשתלט על היסודות הנדרשים. הפלטפורמה בה משתמשים הינה גורם משמעותי, אך שיפורים לאופטימיזציית הזיכרון של הסביבה הוירטואלית צמצמו נושא זה.

יצרו הזדהות של המשתמש עם האוואטר שלו
לעתים קרובות, המשתמש מתגאה באוואטר שלו וגם יכול להלביש אותו. זה המקום להביא לידי ביטוי את קוד הלבוש של החברה או הארגון העסקי. מאמץ להתאים את מראה האוואטר ללבוש העסקי של עובדי החברה, עשוי להיתפס כעכבה. אך בעתיד הלא רחוק עם שכלול וזמינות הכלים ליצירת ביגוד ותצורה של אוואטרים, הדבר יהיה קל ומהיר וגם משתלם.

חנכו את המשתמשים בארגון לגבי האחריות והסיכונים של ניהול מוניטין עסקי
ארגונים יכולים לחסוך לעצמם בעיות וכאבי ראש של עובדים המערבבים אינטראקציות בין-אישיות פרטיות עם אינטראקציות עסקיות. זאת, על ידי שימוש בשני אוואטרים: אוואטר אחד לצורכי עבודה ואוואטר שני לפעילות אישית.

הרחיבו קוד התנהגות עובדים להכללת אוואטרים בסביבות וירטואליות תלת מימד
בדיוק כמו אתרי רשתות חברתיות, פייסבוק, אתרים אישיים באינטרנט ובלוגים, שבהם עובד מייצג את עצמו אך גם את החברה שמעסיקה אותו ולכן פועל על פי קוד התנהגות באינטרנט של החברה, צריך להרחיב את המדיניות ולכלול בה גם סביבות וירטואליות. מאחר שבסביבות וירטואליות תלת מימדיות נוסף הממד החזותי, חברות יצטרכו לוודא שמדיניותן מכסה גם את קוד הלבוש של אוואטר עסקי תרתי משמע.

ואני אומר, אלו קווים מנחים טובים אבל לא מספקים. הנה קווים מנחים נוספים:

בדקו את הרקע של האווטר שלכם
אווטרים רבים מגיעים לסביבה הקיברנטית-דיגיטלית-מקוונת-אקסטרהאורדינרית לאחר שביצעו מעשים פליליים בסביבות וירטואליות-תעלות-קרפאליות קודמות. בדיקת הרקע של האווטר שלכם ודרישה להמצאת תעודת יושר מצידו תחסוך לכם בעיות וכאבי ראש.

עשו לאווטר שלכם בדיקה גופנית
אווטרים מייצגים אתכם בסביבה האינטרגלקטית של האינטרנט ולא הייתם רוצים בטעות לקבל אווטר חולה. שפעת רגילה, שפעת חזירים וסרטן הפיקסל יכולים למנוע מהאווטר שלכם לתפקד בצורה אופטימלית. בדיקה רפואית קצרה תחסוך מכם בעיות וכאבי ראש.

מיומנויות ונימוסים
הסבירו לעובדים שלכם שכאשר האווטר שלהם פונה ללקוח פוטנציאלי ואומר לו "אמאשלךזונה" הדבר עשוי להשליך על סיכויי סגירת העסקה. עובדים רבים לא מבינים שבעצם האווטר זה הם, זה לא מישהו אחר, למרות שהוא נראה מישהו אחר, והוא בכלל מצויר, זה בעצם הם. עובדים רבים מתבלבלים. זה קורה בסביבות פרטיקולאריות-תלת-פאזיות. חינוך המשתמשים יחסוך מכם בעיות וכאבי ראש.

ניסוח קוד התנהגות
על החברה לנסח קודי התנהגות ברורים לסביבות אנטיפאסטיות ולהעבירן בימי עיון מרוכזים. בין השאר מומלץ להציג מקרים ותגובות וכן שורה של הוראות בנוסח "את זה מומלץ לא לעשות". כך לדוגמה, יש לאסור על העובדים להורות לאווטרים שלהם לבצע מעשה מגונה בכפייה באווטר אחר. ניסוח קוד התנהגות יחסוך מכם בעיות וכאבי ראש.

12 מחשבות על “ראיתי שהאווטר שלך עשה מעשה מגונה

  1. אני כנראה אדיוט, אבל אפילו בשביל מלל חסר משמעות המשפט: "מאחר שבסביבות וירטואליות תלת מימדיות נוסף הממד החזותי, חברות יצטרכו לוודא שמדיניותן מכסה גם את קוד הלבוש של אוואטר עסקי תרתי משמע." נשמע לי חסר מוזר במיוחד. מה בעצם כתוב שם?

  2. שלחתי את זה כשזה יצא לחבר שלי שעובד בלינדן לבס (second life) והוא שועשע מאוד. אחר כך הוא עף לאי של baby furs והטיל פצצת אטום. 🙂

    אני גורס שיש לנסח קודי שימוש בחתולולים, אם אנחנו כבר מדברים על זה.

  3. אתם כולכם סתם קצרי ראות. יש, כבר היום, בסביבה העסקית אנשים שעוסקים ביעוץ
    עסקי לאווטרים, ומרוויחים יותר מכולכם ביחד. לדוגמא, בגרטנר.

  4. שמעתי על מישהו שהאווטר שלו מת מסרטן הפיקסל. זה מאד קטלני.
    ובכלל, גם ככה ארה"ב מוציאה שישית מהתמ"ג שלה על ביטוח בריאות. למי יש כסף עכשיו גם לביטוח בריאות וירטואלי?

  5. אתה בטוח שלא אתה כתבת את החלק הראשון?
    אני לא משוכנע שהייתי יודע להגיד איפה נגמרת ההודעה המקורית ואיפה מתחילה הפרודיה אם לא היתה הפרדה.

  6. אותי באמת מעניין מיהם העסקים שמשלמים עבור הסחורה הזאת מגרטנר.

    או בכלל, משקיעים בעולמות ווירטואליים, כי הרי אי אפשר להשקיע יותר בעולם האמיתי והמושלם בו הם פועלים כדי לשפר את התוצאות העסקיות.

    לפני כמה שנים, בתקופה שהתקשורת עדיין פימפמה את ההייפ של עולמות ווירטואליים ואשר עידן הוחזק כסמכות לאומית לענייני סקונד לייף (לול), מישהו פוצץ מסיבת עיתונאים וירטואלית של איזו איילת נדל"ן ווירטאולית בסקונד לייף ע"י התקפה אווירית של עשרות דילדואים (וירטואלים, כן?) וורודים. תיעוד האירוע המגוחך מלתחילה כיכב בדיגג וביוטיוב. באותו היום פגשתי במקרה איזשהו סמנכ"ל שיווק איזורי בIBM שזמן קצר לפני כן דיבר בהתלהבות באיזשהו כנס על ההשקעה שלהם בנוכחות בסקונד לייף. הוא נשמע אחרת לגמרי אוף-סטייג'….  

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *