אנשים מטושטשים

בשבוע האחרון התפרסם בעיתונות הכלכלית אחד הסיפורים הביזארים ביותר בהם נתקלתי בשנים האחרונות. EIM, אחת המפיצות הגדולות של מיקרוסופט ישראל, הגישה תצהיר לבית משפט ובו טענה שיחסיה עם מיקרוסופט עלו על שרטון "משום שאנשיה סירבו להשתתף באורגיית סקס וסמים במסגרת שיט תענוגות שערכה מיקרוסופט במאי 2005 למפיצים מישראל ומטורקיה".

כל מי שמכיר את הבוקים במיקרוסופט ישראל מבין עד כמה הסיפור הזה מופרך. אבל, אין מה לומר, עסיסי. לא רק שהוא עסיסי הוא התפרסם ב"גלובס" ו"דה-מרקר" לא יעברו על העניין בשתיקה. משום כך, "דה-מרקר" מפרסם בימים האחרונים כתבה אחרי כתבה בו הוא מנסה לפצח מה קורה באותו שיט תענוגות.

אתמול, התעלה על עצמו המרקר ובכתבה בת יותר מ-2,000 מילה השיג עדות של עובד לשעבר במיקרוסופט ישראל, עדות אשר מחסלת, כצפוי, את הסיפור של EIM. מסתבר שאיזה טורקי ומצרי הזמינו נערות ליווי. מגעיל ודוחה אבל לא ממש קשור למיקרוסופט ישראל.

אם בזה היה נגמר, היה צריך להוריד את הכובע בפני אור הירשאוגה ואורי ברקוביץ' על ההישג העיתונאי. אבל הם לא רצו לעצור שם. לכן, אל הכתבה מצורפות שלוש תמונות. סביר להניח שאותו עובד לשעבר הוא זה שצילם אותן והעביר אותם לידי העיתון. הנה התמונה הראשונה (את השתיים האחרות אפשר למצוא בכתבה עצמה):

כמו שאתם רואים, מדובר בחתיכת ויזואליזציה מרתקת. 11 אנשים מצולמים על אוניה ולא רואים את פניו של אפילו לא אחד מהם (מחשש שהוא יתבע את העיתון). למעשה, יתכן שהאנשים האלו כלל לא קשורים לאירוע. אף אחד מהם לא לובש חולצה של מיקרוסופט, אין שום אינדיקציה לכך שמדובר בתמונה הקשורה לאירוע המדובר. לך תדע. גם בשתי התמונות האחרות מופיעים אנשים בפוזה דומה: שותים או אוכלים ומטושטשים.

כך נראית עיתונות כלכלית כשהיא מתחפשת לרפי גינת.

מעבר לזה שהתוצאה מגוחכת, זה מקרה קלאסי בו העיתון לא מדבר ישירות אל קוראיו, כפי שהוא אמור לעשות, אלא מדבר מעל ראשיהם של קוראיו. הוא מדבר עם "גלובס". הוא אומר לו "לא רק שיש לי את הסיפור המלא, יש לי גם תמונות!". הקורא לא מרוויח מהעניין דבר. הוא מביט על האנשים המטושטשים ואומר לעצמו "המממ, מעניין. המעקה הזה שהם עומדים לידו, הוא מספיק גבוה?".

11 מחשבות על “אנשים מטושטשים

  1. דווקא הקוראים של דה מרקר IT, שאוכלים כל היום כתבות משמימות על עוד גאדג'ט ועוד מערכת הפעלה ושוב גוגל ועוד קרן הון סיכון- סופסוף מקבלים קצת ידיעות על ה"חיים" כביכול.

    לסחוט כל טיפה מהלימון הצהוב הזה, לפני שחוזרים לשגרה

  2. השניים שבאמצע השורה העליונה לובשים את אותו טרנינג.
    ויש עליו לוגו.
    זה בטוח אומר משהו, אני חושב שחייבים לחקור את זה. אולי עוד תאגידי ענק מעורבים בקנוניה הזו, לא רק מייקרוסופט.

    אני מקווה שהעיתונות הכלכלית לא תתן לזה ליפול בין הכסאות. או מעבר למעקה לצורך העניין.

  3. שי (6): אני חושב שעלית על משהו. הימני ביותר לובש מכנסים קצרים ולדעתי יש עליהם את הלוגו של אדידס. אחחחחח מושחתים אלו.

  4. הסיפור עסיסי ואי-אפשר לפספס כותרת כמו "סקס, סמים ומיקרוסופט".
    אבל ברור שהוא הזוי ומופרך לחלוטין, לכן מוטב היה אם גם בגלובס היו מוותרים על הפרסום המקורי.
    הבעיה היא שעיתונאי יודע שאם הוא לא יפרסם שטות גמורה, רצוי עם "פרסום ראשון / לפני כולם / אני שולתתתת!!", המתחרה שלו יעשה את זה והוא יחטוף מהעורך שלו נזיפה שלא הביא את הסיפור…
    די עצוב

  5. מה שאני לא מבין, למרות המופרכות של התביעה היא למה מראש הם לא הסכימו להשתתף באורגיה. בכל זאת מדובר בחבורה של גברברים לא סקסיים במיוחד(על פי התמונה שמוסרת ב"אופן מדוייק" את ההתרחשויות בשיט התענוגות) מאיפה להם החוצפה לסרב, מה עבר עליהם לעזאזל.

  6. אני לא מבין את הנגטיביות הזאת. לדעתי צריך לשבח את דה מארקר וגלובס. בימים של משבר כלל עולמי העובר על העיתונות ועתיד לוטה בערפל, הראש היהודי לא חדל מפתרונות יצירתיים. המודל החדשני של טבלואיד כלכלי יכול בהחלט להפוך לטרנד כלל עולמי, ואז כל החוכמולוגים כדוגמתך מר דרור שמתעקשים על "אובייקטיביות", "עבודת תחקיר", "אינפורמטיביות" ושאר מושגים מיושנים שאבד עליהם הכלח באלף השלישי יאכלו את הכובע! =)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *