צרותיי עם תמי 4

כאשר עוברים בית מגלים את נפלאות השירות הישראלי. אתמול כתבתי על הוט – הגיע הזמן לדבר על עוד פלא ישראלי: תמי4.

כאשר רכשנו את המכשיר לפני כשנתיים, נאמר לנו שכאשר עוברים בית, הטכנאים של תמי4 באים, מפרקים ומתקינים בבית החדש ללא שום בעיה. זה מאוד מדויק אם אתם מוכנים לשלם 150 שקל תמורת פירוק ועוד 150 שקל תמורת התקנה חדשה (קרוב ל-15% מעלות המכשיר כולו).

"אבל אתה לא חייב לשלם על פירוק. זה בסך הכל להוציא שני צינורות, להוציא מהחשמל ולסגור ברז", אמר לי האיש הטכני האדיב (הם נורא אדיבים)
"באמת תודה אבל אני לא מבין למה אני צריך לשלם בכלל. כאשר אני עובר בית ואני צריך להעביר את הממיר שלי, חברת הכבלים או הלוויין לא גובים ממני כסף על פירוק והתקנה. זה חלק מהשירות שלהם".
"אבל להם אתה משלם מדי חודש".
"גם לכם אני משלם מדי חודש. במשך 36 חודשים אני משלם לכם".
"כן, אבל לא על זה. אני יכול לתת לך הנחה. זה יעלה לך רק 100 שקל".
"באמת תודה".
"אין לך איזה חבר שיכול להתעסק עם זה?"
"מאיפה יש לי חבר שיודע להתעסק עם זה?"
"לא יודע. אני לא מכיר אותך".
"למה אני צריך חבר שיתעסק עם זה? אני משלם לכם בשביל שאתם תתעסקו עם זה".
"כן. זה עולה כסף".
"אני מעוניין לדעת איך אני יכול לשלם בבת-אחת את שאר התשלומים שאני חייב לכם. אני לא מעוניין להיות לקוח שלכם", אמרתי לו.
"אתה צריך לדבר עם המרכז הפיננסי", ענה. "אני מעביר אותך".

כעבור המתנה של כמה דקות ענתה לי דליה. היא היתה מאוד אדיבה. הסברתי לה את הבעיה והיא הסבירה לי שאין צורך לשלם על הפירוק כי זה רק לסגור ברז. "תסתכל מתחת לכיור. יש שם ברז. תסגור אותו".

"לא, אין פה ברז", עניתי.
"יש ברז".
"לא, אין ברז".
"חייב להיות ברז".
"אני יודע מה זה ברז. אין ברז".
"איך מגיעים המים?".
"בתפילה. מאיפה לי לדעת איך. אין ברז".
"חייב להיות ברז".
"את רוצה לבוא ולחפש אותו בעצמך?"
"תמתין, אני אתייעץ".

כעבור כמה דקות חזרה אליי דליה. "טוב, כנראה שיש אצלך בעיה וצריך איש מקצוע. אין לך איזה חבר שיודע להתעסק עם זה?"
"למה אני צריך חבר שיודע להתעסק עם זה? בשביל זה אני משלם לכם – שאתם תתעסקו עם זה".
"אין ברירה, צריך טכנאי. זה 150 שקל".
"את יודעת", אמרתי לה, "הסיבה שאין ברז היא שכאשר הגיע הטכנאי שלכם לפני שנתיים הוא ראה שיש פה התקנה ישנה של תמי3 או תמי2 או תמי-איכ-שלא-קוראים-לזה ולכן הוא עשה פה שמיניות באוויר כדי להתקין את המכשיר – אבל לא התקין ברז. עכשיו, בגלל שאין ברז, בגלל שהטכנאי שלכם לא התקין ברז, אני צריך לשלם לכם?".
"כן".
"150 שקל".
"כן. ועוד 100 שקל על ההתקנה החדשה. אתה רוצה לשלם במזומן?".
"תיאמו איתי את הפירוק ליום שלישי בין 9 וחצי ל-12 וחצי".
"כן אני רואה. אני צריכה לבטל את ההזמנה ולעשות הזמנה חדשה. תמתין"

חולפות עוד עשר דקות.

"תודה על ההמתנה. תואם לך פירוק ביום שלישי בין 7 וחצי ל-9 וחצי והתקנה בין 9 וחצי ל-12 וחצי".
"למה?"
"מה זאת אומרת למה?"
"למה זה תואם בשני מועדים שונים? שהטכנאי שמגיע גם יפרק וגם יתקין במקום החדש".
"אי אפשר".
"למה?"
"איך תספיק להגיע לבית החדש?"
"הוא מרחק 200 מטר מאיפה שאני גר היום. הטכנאי יפרק, נכניס את המכשיר לאוטו, אני אגיד לו 'סע אחריי', ניסע 200 מטר ואז הוא יתקין".
"אי אפשר".
"אני לא מבין. את תשלחי טכנאי שיבוא ויפרק ואז כעבור שעתיים, שאותן אני אמור לחכות בבית בהמתנה, תשלחי טכנאי אחר שיבוא ויתקין? את עושה ממני צחוק?"
"תמתין, אני אברר".
"לא לא. אני מדבר איתך כבר 51 דקות ובאמת שיש לי עוד כמה דברים לעשות היום".
"טוב, אני אחזור אליך".

כעבור חצי שעה דליה חזרה אליי. היא היתה מאוד אדיבה.

"הצלחתי לתאם את ההתקנה והפירוק כך שזה יהיה אותו הטכנאי. בין השעות 9 וחצי ל-12 וחצי".
"כל הכבוד לך. ועכשיו בקשר לתשלומים. אני רוצה לדעת כמה כסף אני צריך לשלם לכם כדי להיפטר מכל התשלומים שאני עדיין משלם לכם".

"אני יכולה לעשות לך חשבון אבל אם אתה רוצה לשלם הכל בבת אחת זה יעלה לך עמלה של 50 שקל".
"עמלה של 50 שקל".
"עמלה של 50 שקל".
"למה עמלה של 50 שקל?"
"כי זה יוצר עבודה עבור מחלקת הגבייה שלנו".
"והעבודה של מחלקת הגבייה שלכם שווה 50 שקל".
"כן. היא שווה 50 שקל".
"כדי לשלם לכם כסף אני צריך לשלם לכם עוד 50 שקל כדי שתסכימו לקחת ממני את הכסף".
"כן. 50 שקל".
"הבנתי אותך. תודה".

כעבור חצי שעה הגיע סמס: תואם לך טכנאי בין השעות 7 וחצי ל-9 וחצי.

תמי4: אתם באמת נורא אדיבים אבל אתם מספקים שירות חרא, אתם חומסים את הלקוחות שלכם, אתם מעמיסים עליהם תשלומי שווא. אם לא היה חבל לי על הכסף שאני עדיין משלם עבור הריבוע הכעור שלכם, הייתי שובר אותו בכיכר העיר ומזמין את כל המושבה לרקוד על גופתו. לחילופין, הייתי מצלם את עצמי שובר לרסיסים עם אלת בייסבול את המכשיר שלכם, מעלה את הסרטון ליוטיוב ופותח דומיין מיוחד רק לכבודו.

אני אולי עוד אעשה את זה.

עדכון: אנשי תמי 4 חזרו אליי וטיפלו בתלונתי. הנה קישור לפוסט עדכון.

67 מחשבות על “צרותיי עם תמי 4

  1. אתה יפה כשאתה עצבני. חוץ מזה מה נבדלת תמי4 מהוט, יס, פלאפון, בזק וערמת ספקי שירות הזבל של החברות הגדולות. צריך מהפכה! אני מתנדבת לשרוף חזייה.

  2. יובל אני מצטער אבל אתה לא צודק.
    יש לך הסכם שחתמת עליו, לא? האם הדברים האלו כתובים בו או לא כתובים בו. אם הדברים האלה כתובים בו אין לך על מה להלין אלא על עצמך כמו למשל בעניין עמלת הפירעון המוקדם. דרך אגב, זה לא סותר את העובדה שממה שמסתבר כאן עולה שהנהלים במחלקת השירות שלהם לא קיימים. אם החברה הייתה אומרת זה החוזה על זה חתמת, ואנחנו נכבד את את החוזה לא הייתה שום בעיה. אבל החברות האלה מנסות לעגל פינות כל הזמן ולא ברור למה. אז פעם אחת הן מעגלות פינות בשבילך (יעשו לך את זה ב 100 שקל) ופעם אחת הן מעגלות פינות נגדם.

    הבעיה של השירות של החברות האלה כמו למשל בחברות הכבלים שאנשים יודעים שמי שצועק יותר משלם פחות ומקבל יותר. אם החברות האלה היו מקפידות על הנהלים שלהן עצמן, 50% מ"בעיות שירות" שלהן היו נפתרות.

  3. אתה מגזים.
    שעה של טכנאי עולה לחברה הרבה כסף, עובדה שהם לא מנסים לדחוף לך טכנאי אלא מעודדים אותך לפתור את הבעיה לבד (במקרה שלך זה לא מתאים אבל יש להם עוד מיליון לקוחות). זה אומר שהם לא מרוויחים עליך והיו מעדיפים בכלל לא לגבות ממך שקל בנושא הזה. אין לי מושג כמה עולה המוצר המיותר הזה אבל אם אתה עובר דירה פעם בשנה יכול מאוד להיות שזה שוחק חלק משמעותי מהרווח שלהם.

    אולי היו צריכים לצפות מראש את הדרישה לשעות טכנאי למעברים ולחלק באופן סטטיסטי בין כל הלקוחות את העלות (ואת עלות הסטטיסטיקאי והרו"ח שיחשב להם את זה) אבל הם החליטו לעבוד ככה. אל תעשה מזה שחיתות כי זה סביר לגמרי.

    אין לי שום סימפתיה מיוחדת למוצר או לחברה אבל הייתי מעדיף שתשמור את הכוח והקול שיש לך למקרים קצת יותר מובהקים של אדישות או התעמרות בצרכן, כרגע זה סתם נראה כמו שחרור תסכולים מיותרים.

  4. מאורג – יש לך בעיה חמורה של הבנת הנקרא. איפה טענתי שיש כאן שחיתות? מה נסגר איתך? עברית יודע לקרוא?

  5. אני מבין את יובל. הגישה הישראלית הנפוצה של "קניתי את המוצר ושילמתי עליו בתשלומים אז עכשיו החברה בבעלותי כי אני עדיין משלם עליו ולא אכפת לי מכלום". אנחנו איתך, יובל.

  6. טוב, אני לוקח את המילה חזרה, אני לא רהוט כמוך ולא מתפרנס מטקסט. איך היית מגדיר את הבעיה שיש לך עם תמי 4?

  7. ורק הערה, אני הייתי יכול לענות לך:

    "יובל – יש לך בעיה חמורה של הבנת הנקרא. איפה טענתי שעשית מזה שחיתות? מה נסגר איתך? עברית יודע לקרוא? – בסה"כ אמרתי שלא תעשה מזה שחיתות בלשון עתיד וישר אתה קופץ"

    אבל אני לא כותב באינטרנט במטרה לגרום לאנשים להרגיש רע עם עצמם, אלא כדי להבין מה הם רוצים וחושבים.

  8. ליאור (13): כן, זה מה שאני מרגיש. שתמי4 היא בבעלותי ולא אכפת לי מכלום. אני מקווה שמשלמים לך טוב.

    מאורג (14): הבעיה שלי היא שירות. מדובר במכשיר שהלקוח לא יכול להעביר לבדו. אולי פירוק כן, אבל התקנה לא. אני משלם מדי חודש לא רק על המכשיר אלא גם על פילטרים, על מנורה אולטרה-שלו-סגולה וכן הלאה. אני לקוח נאמן. לא קניתי מכשיר והלכתי. יש ביני ובין החברה מערכת יחסים. אני מצפה שבמסגרת מערכת היחסים הזו, כאשר אני עובר בית, היא תשמור עליי כלקוח נאמן כדי שאמשיך להיות לקוח נאמן. במקום זה היא אומרת לי "פה גדול!!!" – את ההמשך אני אשאיר לדמיון שלך.

    לכן אני לא מתכוון להישאר נאמן לחברה שברגע שאני זקוק לה, תוקעת לי מחיר, עושה לי את המוות בתיאום טכנאי, מייבשת אותי על הקו שעה ורבע, מודיעה לי שהיא גובה עמלה של 50 שקל "כי אני מייצר למחלקת הגבייה שלה עבודה" ובסוף מתאמת לי את הטכנאי בשעה שלא ביקשתי. זה לא שירות. זה תת-שירות. זה תת-רמה של שירות.

    זו הבעיה שלי עם תמי4.

  9. ליובל:

    עכשיו אני מבין אותך יותר טוב מאשר אחרי קריאת הפוסט. אז קודם כל תודה.

    אני חושב שהבעיות שמטרידות אותך בתפקוד של תמי 4 נובעות משלומיאליות מסויימת של החברה וכן בחוסר של תיאום ציפיות מולך. לא בטריק שנועד למצוץ ממך כסף או לדפוק אותך, וגם לא בחוסר אכפתיות כמו של הוט מאתמול. מישהו בחברה אמר למישהו אחר שאם לקוח צריך להעביר מכשיר ורוצה טכנאי אז שישלם, והמנגנון שנועד לטפל בזה לא עובד פרפקט.

    יש מקרים של צרכנות הרבה יותר קשים מזה, שגובלים בהונאה ובבריונות ואתה שוחק קצת מהכוח שלך בזה שאתה בוחר מטרה כזאת, ועוד תחת כותרת כמו "אל תקנו תמי 4", שזאת פחות או יותר הקריאה הכי חזקה שקיימת נגד חברה מסחרית.

    מילא היית אומר שדיברת עם כימאי (היפותטי) והוא אמר ש(היפוטתית) המוצר שלהם לא עושה שום דבר – זאת כבר בעיה (היפותטית) ששוה להקיע בה כותרת כזו. אבל מזכירה איטית וטיפה מבולבלת יש בכל מקום, כולל (אני מניח) בגופים שאתה עובד בשבילם לפעמים.

  10. מאורג:

    אתה מגזים.
    שעה של טכנאי עולה לחברה הרבה כסף, עובדה שהם לא מנסים לדחוף לך טכנאי אלא מעודדים אותך לפתור את הבעיה לבד (במקרה שלך זה לא מתאים אבל יש להם עוד מיליון לקוחות). זה אומר שהם לא מרוויחים עליך והיו מעדיפים בכלל לא לגבות ממך שקל בנושא הזה. אין לי מושג כמה עולה המוצר המיותר הזה אבל אם אתה עובר דירה פעם בשנה יכול מאוד להיות שזה שוחק חלק משמעותי מהרווח שלהם.

    חברת תמי4 גובה מיובל כסף, מדי חודש, בסכום די גבוה, עבור – מים מהברז. למעשה, עבור מים מהברז של יובל. ויובל מסכים לשלם להם עבור זה.

    נראה לי מאוד סביר לצפות מחברה שהמוצר שלה (מים) כבר נמצא בבעלות הלקוח, שתיזהר לא להרגיז את הלקוח כי אז הוא עשוי לשים לב לכך שהוא משלם להם, ולהפסיק לעשות את זה. איכשהו תמי4 לא מקפידים על כך (גם לי היה מקרה אתם – אצלי הם קבעו ביקור של טכנאי והטכנאי הבריז, וקבעו שוב, והוא שוב הבריז. ניפצתי את המכשיר בככר העיר והבנתי שהמים מהברז טובים מספיק גם בלי תמי4).

    יובל: לגבי הבעיה שלך בפרעון מוקדם של החוב. שמעתי סיפור אודות חבר של חבר שרצה פרעון מוקדם של המשכנתא שלו. לפי חוזה המשכנתא היה עליו לשלם קנס מאוד גדול. אבל לפי אותו חוזה, אם הוא לא עומד בתשלום החודשי מותר לבנק לדרוש ממנו פרעון מיידי של כל הקרן. הפסיק אותו חבר לשלם את התשלום החודשי ואכן, מיד דרש הבנק שישלם את כל הקרן (בלי קנס על פרעון מוקדם). מעניין אם זה עובד גם במוצרי צריכה (מיותרים)?

  11. למאורג: חשבתי שבלינק עובדת ברמה יותר גבוהה מאשר התחזויות בבלוגים. לא כדאי שתחזור להתעסק עם המבצע של תמי4 בפייסבוק?

  12. לעודד (18): בעיני אתה צודק והמוצר עצמו נראה לי מיותר ויקר בטירוף ולא הייתי קונה אותו בחיים למרות שאני גר בבניין תל אביבי ישן עם צנרת רקובה. ואם חברה שלי הייתה קונה הייתי ממלא ישר מהברז כי זה לוקח כמה שניות פחות. כל זה לא קשור בכלל לעניין החיוב על הטכנאי. אם הטכנאי לא מגיע אחרי שסיכמתם זה עניין אחר.

    לאחד שיודע (19): הממ.. לבושתי ולתמהוני זה מעלה לי קצת את האדרלנין שמישהו חושב שאני טרול אבל אני אנסה לא לתת לזה לעלות לי לראש. אני מקווה שהתשובה שלי לעודד הרגיעה אותך קצת, אבל אני מרגיש שזה לא פייר שתאמין לי רק בגלל דעתי השלילית על המוצר של תמי 4, ולכן אני קורא לך לכתוב בשם "אחד שיודע" רק אם אתה באמת יודע. ואין לי פייסבוק ובחיים לא יהיה לי.

  13. שאני אבין- קיבלת חרא של שירות מאנשי שירות ישראלים בחברה ישראלית והצלחת למעשה למצוא את זה מעניין מספיק כדי לדווח על זה?

  14. למה להעביר?
    גם אני עובד ויש לי תמי4. פשוט מבטלים את השירות שלהם וזהו.
    אם תרצה לקנות בבית החדש תזדהה כלקוח חדש ואז תקבל את כל ההטבות
    של לקוח כולל התקנה חינם

  15. רציתי מכשיר שיעכב מתכות כבדות שאולי יש פה במים ולא מגלים לי. כפי שהבנתי, תמי4 לא מטפלת בזה, אז בחרתי בכד כמו רויטל (22). אני לא יודעת מתי להחליף את הפילטר אז טרם החלפתי. אולי משגשגים בכד חיידקים, אבל עד כה הם נחבאים אל הכלים, שקטים ומנומסים.

  16. אני רק שמה לב שיש פה שפע של פוסטים לכבוד מעבר הדירה בניגוד להבטחות.
    ותודה להוט ולתמי 4.

  17. ~אנחה~
    פעם היתה רמה בדיונים פה. הלכה הקאלסה.
    אז נכון , רואים שיובל הפסיק לתקן את האיות והתחביר למדיינים ,אבל הוא מעולם לא היה משתיל להם מוח.

  18. דוד (25) אני בטוח שאין לך שום כוונה רעה, אבל לדעתי התגובה שלך מייצגת את אחד המאפיינים הגרועים של החברה הישראלית.
    יובל מעלה פה בעיה עקרונית של שירות מחורבן ו"שירות" שהוא הכל חוץ "מהלקוח תמיד צודק". הפיתרון שאתה מציע הוא הפיתרון הישראלי הקלאסי: הקומבינה. בוא נראה איך אנחנו מנצלים את חוקי המשחק לטובתנו באופן נקודתי.
    בחברה נורמאלית, ואני מנחש שזה מה שיובל חותר אליו, הפיתרון הנכון הוא שינוי חוקי המשחק. בואו נראה איך אנחנו מחנכים את החברות הללו כמו הוט ותמי להתייחס בכבוד ללקוחות שלהם ולו בזכות העובדה הפשוטה שבלי לקוחות אין חברה. השירות אינו טובה שהחברה עושה ללקוח, אלא דבר שהיא מחוייבת לו כדי להבטיח את השרדותה.

  19. רוצה להיות אבא (31): הבעיה היא שאין ברז. בלי ברז אם אני מנתק את המכשיר, כלומר חותך את הצינור, אין מה שיעצור את המים ולכן הבית הופך לאמבטיה תוך 25 שניות. הם לא התקינו ברז כי הם התחברו למערכת ישנה שלהם. התוצאה היא שאני לא יכול לנתק את המערכת בלי העזרה שלהם – בגללם! והם מחייבים אותי ב-150 שקל בגלל שהטכנאי שלהם לא התקין ברז בהתקנה המקורית.

    אני צריך לציין שבמהלך היום יצר איתי קשר מנהל בכיר בתמי4 אשר מטפל בעניין ומנסה לבדוק מה אפשר לעשות כך שאמשיך להיות לקוח מרוצה ונאמן (מה שהייתי עד לא מזמן). הוא הבטיח לחזור אליי מחר. אני מחכה.

  20. מסכימה עם מה ששמואל (30) כתב. קומבינה היא פתרון לא רק מלוכלך אלא בעיקר בדיעבדי.
    בתי עסק צריכים להחזיר, באופן טבעי והגיוני יש לציין, כסף על מוצר שלא השתמשת בו ואתה רוצה להחזיר במקום זיכוי, המחייב אותך בדרך כלל להוציא עוד כסף בלית ברירה.
    וחברות המספקות שירות צריכות לעשות הכל כדי להשאיר לקוחות מרוצים אצלם, זה הגיוני ומתבקש מבחינה כלכלית נטו (במיוחד לאור הסיכוי שאולי הלקוח שלך כותב בלוג פופולרי ויכול לפרסם פוסט הקורא לא לרכוש מוצר או שירות מסוים)
    חולקת ובגדול על מאורג (17) ועל הציניות הפסבדו-קולית של דרקונית (23) – צריך להילחם בכל שחיתות, בכל שירות גרוע, בכל ניצול ולו הקטן ביותר. אפס סבלנות כלפי גזלנים קטנים יבטיח שגם הגדולים יזהרו.
    הבעיה היחידה עם שני הפוסטים האחרונים היא מה שהם עושים ללחץ הדם שלי…

  21. רויטל (22) – הכי לואוטק זה מים מהברז. אני שותה אותם כבר 27 ומשהו שנה[1] אנד קיפ גואינג.

    [1]טוב, בנטו אולי פחות. במדינות אחרות אני שותה מים מבוקבקים. וגם הייתה אפיזודה קצרצרה בתל אביב שבה למים היה טעם מוזר. אבל חוץ מזה – רק מהברז. אם אני חושבת לטווח רחוק הם עוברים במקרר קודם.

  22. בבית של ההורים שלי יש תמי 4 שהפילטר שלו לא הוחלף מי יודע כמה זמן, לדעתי הוא כבר מרעיל את בני הבית… אצלי בבית יש בריטה, אבל זה רק כי הצנרת בת מאתיים חמישים, והטעם של המים הוא של משהו מקולקל, אז לא הייתה ברירה.

  23. יובל, לי נראה שכל הסיפורים האלו זה עניין של קארמה או עין או איך שלא תקרא לזה. גם תמי4, גם הוט, ומן הסתם יהיו עוד כמה דברים בדרך. אני הייתי מוצא איזה מכשף או מסיר קללות או איזה באבא. לשיקולך.

    עם זאת, אני חייב לציין שבביתי של ברז של תמי4 כבר כמה שנים טובות, ולמעט הטכנאי השלומיאל הראשון שניסה להתקין את הפילטר הביתי הנוסף בברז הראשי (הוא היה טכנאי כבלים קודם, לול), אני די מרוצה מהשרות שלהם. אפילו החלפה של גומיה בברז הם באו ועשו תיק תק. לא שאני מת על המוצר עצמו (ועודד, 18, המוצר של תמי4 הוא לא מים, אלא ברז חשמלי וסננים. טוב שאתה לא טוען שהמוצר של נטויז'ן, למשל, זה כל האינטרנט), אבל טעם המים ואיכותם ה-"מעולה" בישוב בו אני גר לא מותירה לי הרבה אפשרויות אחרות, ביחס לכמות המים הנצרכת בבית.

  24. מעולם לא הבנתי את האובססיה הישראלית (בהתחשב בהיקף התופעה זו לא הגזמה להשתמש במילה אובססיה) למים "נקיים" מבקבוק/פילטר/שקר אחר כלשהו.

    ניתוח בגרוש, זו נקודת מפגש מרתקת של כמה תכונות ישראליות:
    -החשדנות כלפי השלטון וטיב השירות שהוא נותן (הממשלה דופקת אותנו, המים מזוהמים ולא מספרים לנו)
    -הרצון לא לצאת פראייר (אני אהיה הטמבל היחיד ששותה מים מהברז?)
    -דאגה קיומית על גבול ההיסטריה (בייחוד שזה נוגע לילדים, לא במקרה הפרסומות למכשירים הללו מציגות ילדים לעיתים קרובות)

  25. חכה שתראה כמה זמן צריך להמתין למשלוח לפילטר המצ'וקמק. חצי יום חופש פעמיים בשנה כי הם לא מוכנים לשלוח בדואר רשום ומעדיפים דואר שליחים. שליחים שמוכנים לבוא מתי שאתה לא בבית ולא לבוא מתי שאתה כן בבית.

  26. ל-37: אני לא חושבת שהמים מזוהמים ולא מספרים לי, אבל אני יודעת שהמים מופלרים ושמדובר בתהליך שנוי במחלוקת שנאסר בכמה מדינות מפותחות ושנזקיו עדיין נבדקים. אני לא בטוחה שאני רוצה שהמדינה תחליט בשבילי כמה פלואור אני צריכה בגוף; אני מעדיפה להותיר את זה לשליטתי (בלי קשר לתמי 4, שאינו מחסל את הפלואור שבמים).
    נראה לי שאם כבר פראייריות – אז מי שמשלם המון כסף על מים מבוקבקים/מפולטרים/מסוננים דווקא מרגיש פראייר, ואלה ששותים מהברז מרגישים אחלה (כך לפחות מסתמן מהתגובות שלעיל).
    ולא, אין קשר בין דאגה קיומית והיסטריה לבין רצון לשתות מים טעימים בלי טעם של חלודה.
    בקיצור, לא מאחורי כל דבר יש פרנואידיות, תאוריות קונספירציה ופאניקה. לפעמים אנשים סתם בוחרים לעשות מה שמתאים ונעים להם יותר.

  27. אני מתרשם מכמות התגובות שהפוסט משך.
    הרבה יתר מפוסטים בנושאי מחשבים- הנושא של הגלוב.

    איכשהו אני מרגיש שיובל לא ישלם בסוף על העברת המכשיר.

  28. לא יודע לגבי הפלואוריד. חיפוש קל בגוגל מראה שזה מעט שנוי במחלוקת, אבל יש לא מעט מקומות בעול םשעושים זאת. לא נראה לי שזו סיבה מספקת לעבור למים "מטוהרים" מסוג כלשהו, בטח כאשר מתברר שפעמים רבות המטוהרים הם בצעם לא כ"כ מטוהרים (מסיבות שונות ומשונות).

    אני גם מודה שמעולם לא הרגשתי טעם של חלודה (?!) במים שאני שותה. ושתיתי מים לאורכה ולרוחבה של ארצנו הקטנטונת. זה נראה לי יותר פסיכולוגי או לפחות נקודתי למקום מסויים מאשר תופעה אמיתית ורחבת היקף. אולי זה רק אני אבל.

    אין לי בעיה עם זה שזה עושה נעים לאף אחד. הבעיה יותר עקרונית שלי עם כל הסיפור הזה היא המשמעות רחבת ההיקף – ההשפעה המזיקה של מים מינרליים נדושה כבר, מהבקבוקים והזיהום ועד השימוש במשאב ששייך לכולנו לצרכים פרטיים.
    אבל עצם העובדה שמערכת המים הכללית הולכת ונזנחת ע"י בעלי האמצעים מובילה בסופו של דבר לנטישתה ויכולה באופן אבסורדי להביא לכך שבאמת איכות המים לשתייה בישראל תידרדר. לא כי מצבה היה רע מלכתחילה, אלא כי פשוט לאוכלוסיות החזקות לא יהיה אכפת יותר ממצבה.
    אנחנו רואים תהליכים דומים בתחומי חיים אחרים, ממערכת התחבורה הציבורית, מערכת החינוך הציבורי ועוד. וחבל.

  29. יש נקודה שכולכם לא מתייחסים אליה הקשורה ליתרונות של תמי4 ומכשירים דומים: היתרון אינו קשור (רק) לאיכות המים אלא לכך שאתה מקבל מים קרים ומים חמים בלחיצת כפתור. כן, אפשר להכניס מים למקרר אבל בקיץ זה די מבאס בייחוד שיש לא מעט נפשות בבית. באשר למים חמים, הקומקום מתמלא באבנית אחרי משהו כמו שבוע. אני מדבר על אבנית שאפשר לבנות איתה מחדש את הר-הבית. זה פשוט לא להאמין.
    לדעתי זו אחת הסיבות המרכזיות לבחירה במכשיר: לא רק שהוא מספק מים טעימים (אני מסכים שגם מים מהברז הם טעימים – ברוב המקומות) הוא גם מספק מים קרים וחמים.

  30. לאיפי (33): זאת הבעיה של הלקוח הישראלי ושל חברות ישראליות. שהוא חושב שצריך לעשות הכל בשביל לספק לו שירות, ומהצד השני חברות בטוחות שהן צריכות לעשות הכל בשביל שיגידו שהשירות שלהן טוב. הבעיה היא בלאגן אחד גדול.

    חברות צריכות לספק את השירות הטוב ביותר במסגרת ההסכם שלהן עם הלקוח. עכשיו תגידו יש דברים שהם לא בהסכם כמו המקרה של יובל. ואני אגיד לכם שזאת הבעיה של החברה שלא יצרה נהלים מסודרים מראש. וכשאין נהלים מסודרים מראש יש בלאגן.
    זה מתחיל בטכנאי שאילתר בהתקנה, כי אין נוהל בחברה שחייבים להתקין ברז לא משנה איזה מערכת יש בבית.
    זה מתחיל במו"מ על המחיר, כי אין מחיר אחיד להתקנה ופירוק שכתוב בחוזה.
    וזה ממשיך בהצעות של לפרק את המערכת בעצמך, כי אף אחד לא תבע אותם על זה עדיין אחרי שהוא פעל לפי ההמלצה שלהם וגרם נזק למכשיר. זאת גם המלצה שלא צריכה להתקיים.

    ככה זה שהשירות לא גרוע, אלא פשוט מאלתר. דרך אגב, אותה בעיה בהוט.

  31. יובל (41),
    אה…. המכשיר הזה. אצלי יש רק את הברז עם מערכת הסינון מתחת לכיור.

    כאילו… סליחה על הציניות ושפיכת המים הקרים (שכרגע אין לך….) על ההתלהבות הצרכנית שלך, אבל שילמת כמה אלפי שקלים טובים (במצטבר) בשביל *לא* לנקות את הקומקום החשמלי פעם בשבוע עם מלח לימון ממדף התבלינים בסופר? (עובד פצצה דרך אגב: לא צריך לשפשף ולא כלום. מרתיחים כמות של כוס מים, שופכים קצת מלח לימון פנימה, עושים איזה תנועה מעגלית אחת כדי שיתפזר וימס, מחכים כמה דקות, שופכים ושוטפים, לא חומץ מסריח ולא "מסיר אבנית" יקר. אלו היו 15 שניות של אודטה). דרך אגב, מכשירי תמי4 אינם מטפלים באבנית.

    אבל ברצינות: אם אבנית היא הבעיה שלך, אז אתה צריך להתקין סנן ראשי לכל הבית, אחר דוד השמש שלך, מכונת הכביסה שלך והמדיח (מתוך הנחה שיש ברשותך מכשירים אלו, כמובן) יתמלאו באבנית שתוכל לבנות איתם מחדש את הר הבית.

    יש לי כזה סנן חיצוני. של תמי4……

  32. אני מסכים עם יובל בתגובה 41: הוא משלם על חימום/קירור של המים. כל השאר זה פיקנטריה (אבנית, מתכות כבדות/קלות וכו'). לצורך העניין, אין סיבה לשלם על קומקום כי את המים כבר קנית… תשובה לא לעניין
    מעבר דירה הוא תהליך מלא תיסכול (חכה, הסבלים עוד לא דרשו לקבל *עכשיו* את הטיפ כאשר חצי מהתכולת הבית עוד במשאית) אפילו אם אתה עובר רק לקומה למעלה. 200 מטר? לטוס למאדים וחזרה יותר קל
    קשה מאוד לקבל שירות טוב בישראל. מניסיוני, חברות כמו אורנג', חברת החשמל (!), ו…זהו – נותנות שירות טוב מהשאר. חברת החשמל מפתיעה מאוד בשירות הטוב שהם נותים לאזרח הפשוט, בשונה מהדימוי הציבורי שלהם.
    חוצמזה, יובל, אתה עושה את המקבילה האינטרנטית של ניפוץ המכשיר בכיכר העיר וכל השאר – וכפי הנראה אף יעיל יותר. עובדה שבכיר כלשהו כבר יצר איתך קשר, והכל כאשר אתה בצל ובלי נבוט ביד (עם מקלדת, נבוט הייטק)
    בהצלחה במאבקים הבאים

  33. אנונימי (40), אתה צודק. זו אכן בעיה, ואין ספק שלמדינה נוח מאוד לעודד אותנו לקנות מים בבקבוקים (מה שטוב לתאגידים טוב לה, ואיכות הסביבה מעניינת אותה כמו השלג בלבנון) במקום שנדרוש לדעת מהי באמת איכות המים בברזים שלנו. אני יודעת שבתל אביב, מקום משכני, הם מגעילים. ואפרופו שירות גרוע וצפצוף על לקוחות (ובתור משלמת ארנונה אני מחשיבה עצמי ככזו) – נסו פעם לדבר עם עיריית תל אביב, לקבל תגובה על תלונה או לגרום לטיפול במפגע. זה בלתי אפשרי, ומהם אי אפשר להתנתק למרבה הצער.
    41, 44, 45 – זה מאוד מאוד נוח לקבל מים חמים וקרים בלחיצת כפתור. יש גם מים פושרים וגם פונקציה למזיגת כמות מדויקת של כוס (שאפשר לשנות לפי הצורך) בכל טמפרטורה. בנוסף, לא צריך לזכור להחליף מסנן כי החברה שולחת אחד חדש לפניי שתוקפו פג. וכמו כל דבר לא הכרחי, אחרי כמה זמן הפסקנו להבין איך הסתדרנו בלי זה. ככה זה.

  34. רוני, 46, צודקת לגבי ה-"לא יודעים איך הסתדרנו עד היום בלי זה".
    רק מה, אני לא מת על המכשיר הספציפי הזה. כמו בבדיחה על הגיהנום הישראלי, כך גם המכשיר הזה: המים הקרים נגמרים אחרי שלוש כוסות והחמים אף פעם לא רותחים, לא משנה כמה תלחץ על כפתור ההרתחה ותאמיני לי שכבר פגשתי את המכשיר הזה ביותר ממקום אחד או שניים.

    תמי4 שולחת חלפים גם לשאר סוגי המכשירים (כמו הברז החשמלי במטבח והסנן הביתי) – על זה בעצם אנחנו משלמים כל כך הרבה כסף (אני עברתי איתם למסלול של תשלום מלא על החלק+אחריות רק כאשר הם שולחים אותו), כך שמבחינתי זה היינו הך החלפת המסננים והנורות.

    לגבי איכות המים בברזים: אני מקבל מהעירייה במקום מגורי אחת לשנה (או אפילו יותר אם זכרוני אינו מטעני) את דוח הבדיקה לגבי איכות המים יחד עם חשבון הארנונה, כמחויב בחוק.

  35. תנסה לחבר את המכשיר של תמי4 לשקע של הכבלים, ואת הממיר של הכבלים לברז של תמי4. נראה מה יקרה.

    אה, נכון, אין ברז.

  36. המים של קריית אונו וקריית שמונה טעימים. המים של ת"א, פ"ת וראשל"צ לא טעימים. המים של תמי בסדר, המים של בריטה ממש לא טעימים.
    המים של קריית אונו כמעט אפילו שווים לגור שם, אולי.

  37. דרקונית, אם אהבת את המים של קרית אונו (גילוי נאות, גרתי שם כמה שנים), נסי את המים של קדמת צבי (שזה הישוב הכי קרוב לבסיס ששירתתי בו, את יכולה גם לנסות להיכנס לבסיס, אם כי זה פחות מומלץ, עוד יבקשו ממך לשמור). הבנתי שזה אותו מעיין (סלוקייה) כמו מי עדן. להתקלח בזה זה פשוט תענוג.

  38. פוסט בתזמון מושלם.
    אחרי שהתלבטנו לגבי תמי4 בבית, בא הפוסט (והכותרת הנחרצת) ופתרה את התלבטותנו.
    תודה!

  39. נשמע כאילו הבעיה העיקרית היא לא בשירות אלא בנציג המכירות הנלהב מידי שהבטיח לך הבטחות (משתמעות) בלי כיסוי.

    איך אתה מעביר את מכונת הכביסה דרך אגב? גם שם צריך לנתק כל מיני דברים.

  40. תמי 4 – שירות רע רע רע מאוד. לא לקנות !!!!!

    מזה שלושה חודשים לא מספקים לי פילטר שאמורים לספק כחלק מהעיסקה.
    בטלפון – סיוט להשיג אותם.
    ואם משיגים – כל איש שירות מתחיל מההתחלה ואומר לי משהו אחר, מבטיחים שישלחו ולא שולחים, לא הביתה ולא לעבודה.
    היום-לאחר תלאות רבות ו 3 חדשי עצבים, הגיעה נורה – במקום פילטר, וגם זו – באריזה פתוחה!! לא ברור אם היא תקינה בכלל.ובכלל – צריך להחליף פילטר כעת ולא נורה.
    סבל אמיתי.
    אם השקט הנפשי חשוב לכם – אל תתקרבו !

  41. אנ'לא מאמין שמתקיים דיון כ"כ מעמיק בסוגית תמי4. אני לא מאמין שהנושא הזה טעון בכ"כ הרבה אמוציות ואני עוד פחות מאמין שיש מי שיש לו ציפיות מחברות כמו תמי 4 הוט או יס.

  42. שירות גרוע ביותר. אני בלי מים שבוע. הדבר היחיד שהם עושים בזמן זה לקחת כסף. לא מעניין אותם כלום. חבורת חלמאים שחוסכים על חשבון הלקוחות , אלה שמשלמים הון בשביל מים………….

  43. למי שחושב לרכוש תמי 4 במעמד הרכישה תקבלו הבטחות על טיב השרות אבל רק לאחר שתרכשו את המכשיר ויעברו 14 הימים שבהם מותר להיתחרט תבינו לאן נפלתם את מחלקת שירות הלקוחות בלתי אפשרי להשיג גם אם תשאירו הודעה באתר האנטרנט לא תקבלו תגובה ותשמעו שבמקרה היה לחץ בימים האחרונים וזה יקרה רק כשתצליחו לתפוס אותם בטלפון.
    ב-14 ימים הראשונים תקבלו טכנאי מהיום למחר אך לאחר מכן תאלצו לחכות לפחות 5 ימים בשיא החום

  44. אני משתמש במכשיר תמי 4 חצי שנה. ממליץ בחם לא להתעסק עם החברה אך ורק בגלל השירות הגרוע!!!
    נאלצנו לחכות חודש לצורך החלפת חלקים, כמו כן למעלה משבוע לתיקון תקלה קוד 4 המשבית את המכשיר. זה לאחר שהסברנו שיש לנו 3 ילדים בני חצי שנה

  45. יש לנו שני מכשירי פמלי שמתחרים בינהם למי יש יותר תקלות.
    שניהם נרכשו ביחד ולשניהם יש בעייה של מים קרים. המכשרים מוצאים מים חמים בברז של הקרים. למכשיר אחד הוחלף מנגנון כמובן אחרי שחיכינו לטכנאי שלושה ימים. ולמכשיר השני הגיעו פעמיים, גם שלושה ימים בין טכני לטכנאי. הגיע טכנאי החליף חלק והלך, אחרי חצי שעה הבנו שלא קורה כלום ושום שלושה ימים לטכנאי הבא שהחליף חלק נוסף

  46. אההה ומה הקטע. היום שוב אותו סיפור ושוב היות ויום שישי היום אז רק ביום שלישי יהיה טכנאי.
    בזיון של חברה. כבר עדיף לחזור לבקבוקים. ח'ברה לא לטעות. אכלנו אותה בשבלכם לפחות תלמדו מזה לקח.

  47. ברצוני להתייחס לתקלות עם תמי4 שקרו לי
    במסגרת האחריות החברה שלחה טכנאי להחליף את הפילטרים בגמר ההחלפה
    התברר שהטכנאי טעה בחבורים והמכשיר הפסיק לקרר.
    הודענו לחברה על התקלה ונאלצנו להמתין 4 ימים להגעת טכנאי לאחר 4 ימים הגיע טכנאי הודיע שתיקן למרות שהמכשיר לא קירר גם לא היה מוכן להמתין 20 דקטת לבדוק באם מקרר.
    פנינו שוב לשירות ומה התשובה תמתין 4 ימים לטכנאי
    אני מוותר על תמי 4 ואני ממליץ לכולם לוותר יש הרבה מתחרים ובקבוקי מים לתמי4 אין שירות

  48. לפני כחודשיים רכשתי מכשיר פרימו של תמי 4 (אני חייב לציין שאני מרוצה מהמכשיר ומהשירות)
    בימים אלו עובדת ממשרדנו קיבלה טלפון מהשיווק של חברת תמי 4 בהצעה לרכישת מכשיר בסכום של 2,300 ₪
    המחיר נראה לי סביר והחלטתי לרכוש מכשיר נוסף כמתנה לחג לבן משפחה
    להפתעתי הוצע לי מחיר הגבוה ב 30% מהמחיר הנ"ל תוך כדי הסבר שהמחיר הנ"ל הוצע רק ללקוחות בשימור (לקוחות שהתקשרו בעבר ולא רכשו את המכשיר)
    כל הניסיונות לקבל את המחיר הנ"ל לא צלחו ולבסוף נאלצתי לרכוש מכשיר של אלקטרה בר (לדעתי לא פחות טוב ואולי יותר טוב) במחיר זול יותר
    מסקנתי והצעתי לכל המעונינים לרכוש את המכשיר
    להתקשר לתמי 4 ,לברר מחירים ,להתווכח ,אך בשום פנים לא לרכוש את המכשיר
    אם תגלו אורך רוח וסבלנות ,הם יחזרו אליכם עם מחיר זול בהרבה מההצעה הראשונית (לצערי לי לא היה זמן הייתי חייב לרכוש מתנה לחג)
    אך אל תשכחו שגם אם לא חזרו אליכם ,יש אלטרנטיבות נוספות
    אסור לתת להם לחגוג על גבינו הצרכנים

    בברכת חג שמח
    יהודה

סגור לתגובות.