דילמת רווחי הפוקר בפייסבוק

אני יודע, אני נכנס לטריטוריה לא לי. יש אנשים שכותבים על פוקר למחייתם, ובכל זאת.

אני אוהב לשחק פוקר, טקסס הולדם פוקר. בהתחלה הורדתי כל מיני תוכנות-משחקים, אחר כך מצאתי כל מיני אתרי-משחקים עד שבסופו של דבר נחתתי בפוקר של זינגה בפייסבוק. בתחילת הדרך חייתי באשליה שמדובר בפוקר הוגן אבל שיחה קצרה עם דורון על ארוחת צהריים משובחת, גרמה לי להבין שמדובר במשחק מהונדס לגמרי מבחינת סיכויי הזכיה. ואכן, בכל פעם שנדמה לך שאתה עומד לנקנק את כל השולחן עם 3 קלפים מאותו הסוג (שלושה אסים, לא סתם!) אתה מגלה שמישהו אחר בשולחן השיג סטרייט. אתה חושב שהנה אתה מנצח באמצעות שני זוגות של מלך ומלכה ואתה מגלה שמישהו אחר בשולחן מחזיק שלישיה של 2. הסיכוי האמיתי לצירופים האלו הוא טריליון-גזיליון, הסביר לי דורון, אבל הם מתרחשים על שולחנות הפוקר של זינגה חמש פעמים בעשר דקות; מספיק כדי לגרום לך להיות מתוסכל שלא ניצחת או לצרוח מאושר כאשר ניצחת דביל אחר שחושב שזה פוקר הוגן.

ובכל זאת, בשבועות האחרונים הצלחתי לאגור לקופתי הצנועה 3 מיליון דולר, תוצאה של רווחים שנרכשו בדם, יזע ודמעות, בעיקר כשאני זקוק להפסקה משאר הדבר שאני עושה. מהבחינה הזו פוקר בפייסבוק הוא הטימטומייזר האולטימטיבי; אתה נותן למשחק לזרום ולא משקיע בו יותר מדי מחשבה. ממילא הכל מכור.

זה כלום. אני עוד לא מדבר על ערימות האנשים שנכנסים לשולחן שבו אפשר להיכנס עם 200 אלף דולר, כשהם מצוידים בעשרת אלפים דולר, ועל היד הראשונה עושים All In. ואני לא מדבר על שניים כאלו. אני מדבר על מאות ועל אלפים שזו אסטרטגיית המשחק שלהם בפייסבוק. אני בדרך כלל קונה להם בקבוק רעל. Pricks.

אין פלא לכן, שבסופו של דבר זה מתחיל לשעמם. אז החלטתי לשחק בסכומים גבוהים ולהפסיד את כל כספי.

ואז מגיעה דילמה מרתקת. אתה שואל את עצמך: "לא חראם? הפסדת כבר 600 אלף דולר, לא חראם?". ואז הצד השני שלך אומר "תגיד, התחרפנת? זה 3 מיליון דולר וירטואליים!! מה 600 אלף דולר? אין פה כלום! זה רק מספר שכתוב על המסך! תפסיד ותמשיך בחייך!". ואז הצד הראשון שלך אומר "כן, אבל עד שהרווחת…". ואז הצד השני שלך אומר "מה הרווחת?! פאקינג פיקסלים הרווחת! תפסיד!".

ואז אתה מגלה שאתה סכיזופרן ומאשפז את עצמך. תבואו לבקר אותי לפעמים, תהיו בני אדם.

20 מחשבות על “דילמת רווחי הפוקר בפייסבוק

  1. במשפחת סלומון יש גם תיאוריה, שמי שנכנס חדש לשולחן מקבל יתרון בלתי הוגנת עם 2-3 ידיים מטורפות באיכותן.

    ה-All In Maniacs הם בעיקר ילדים משועממים שגומרים הולכים. הם יותר חכמים ממך וממני. הם מבינים שזה לא כסף אמיתי וזה לא באמת חשוב. אבל כן, יש להשמיד אותם 🙂

  2. הפתרון היחיד במשחקי פייסבוק שגם עובד הוא cold turkey.
    לא לשחק עד שתפסיד, אלא פשוט להפסיק לשחק וזהו.
    אלה פיקסלים, אלה לא חיות אמיתיות, והן לא באמת ימותו אם לא אאכיל אותן מחר.

  3. סליחה על האופטופיק, אבל מה קרה לאימייל הסגול עם הנקודות הצהובות? עד שמצאתי משהו שרציתי לשלוח, שאולי יאה ליו"ר לנגב עליו את הרגליים, הטופס לא עובד? (לפחות בפיירפוקס, גרסה אחרונה).

  4. הי,

    אני קורא ותיק ומגיב בפעם הראשונה, בעיקר כי אני, הפעם, יודע על מה אני מדבר.
    אני עובד (די בכיר) באחד האתרים המובילים בעולם בתחום הפוקר. אני יכול להבטיח לך – ל ה ב ט י ח – שלא קיים אתר פוקר, לא זינגה ולא אחר, שבו החלוקה היא אינה הוגנת, מוטה בכוונה לטובת משתמש זה או אחר או מעודדת אקשן על ידי חלוקת קלפים טובים ליותר משחקן אחד. המאמץ ביצירת אלגוריתם זה לא רק שגבוה יותר, אלא גם פוגע באתר עצמו – יצירת קופות גדולות (ומועטות יותר) לעומת הרבה קופות קטנות ובינוניות (DUCY?).
    בנוסף, הסיכון העצום שתיקח על עצמה חברה שתנסה משהו כזה אינו שווה את הרווח (שממילא אינו קיים). במידה והתנהלות זו תתגלה (והיום הכל מתגלה) עתידו של האתר וסיכוייו לשמר את הלקוחות שנרכשים בעמל רב – קטנים.
    לגבי השחקנים שנכנסים ALL IN בכל יד – בשביל זה יש אתרים אמיתיים שמגבילים את השולחנות והSTAKES שאתה יכול לשחק בהם על פי כמות הכסף/צ'יפים שאתה מביא אל השולחן.

    יואב.

  5. לידעתכם, קיים שוק שלם של מוכרים קונים ציפים בפיסבוק.
    בשבילך זה רק פיקסלים. אך יש אנשים המתפרנסים מכך.
    ויתכן שאפילו מתפרנסים יותר יפה ממך.

    אני לא בשלן ולא בלשן,
    אך מעניין שאתה קורא לזה וירטואלים, במובן של לא אמיתיים.
    כי המושג וירטואלי מתחיל לקבל משמעות חדשה. לדעתי קיברנטיים היה מתאים יותר.

    מבחינתי זאת הנקודה המעניינת בפוסט.

    חוצמזה זה גם מצחיק שאתה מתלונן של 2 הדברים הכי נפוצים ששחקני פוקר אונליין :
    1.SUCK OUT – סיטואציה שבה אתה מוביל "סטיסטית" את היד על הפלופ, אך היריב מקבל את הקלפים "הנדירים" שהוא צריך ומנצח אותך.
    2. השיטה עקומה- אלגורתים חלוקה לא תקין

  6. אני נאלץ להסכים עם יואב – אפשר אולי להטות משחקים על דולרים וירטואליים, אבל ברגע שזינגה מאפשרת לשחקנים להוציא כסף על המשחק, הם חשופים לתביעות מפה ועד ברני מיידוף. אני אישית התרשמתי שהמשחק סביר, אבל לא השקעתי בו יותר מדי זמן.

  7. מספיק לשחק מעט טקסס-הולדם עם קלפים ואנשים אמיתיים (או לצפות במשחקים כאלה) כדי להסיק שהסיכוי לצירופים מעניינים הוא לא טריליון גזיליון. מהניסיון (המועט) שלי לא הבחנתי בהבדל בין משחקים אמיתיים לבין הממוחשבים. אז מה שכתב יואב נראה לי הגיוני.
    בכל אופן מצאתי ערך מעניין בויקיפדיה שמפרט סיכויים שונים בטקסס-הולדם:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Poker_probability_%28Texas_hold_%27em%29

    בין היתר עולה משם שהסיכוי ל-pocket pair (כלומר שהקלפים שמחולקים לך הם זוג) הוא 1 ל-16. קל לערוך ניסוי קטן ולספור פעם בכמה משחקים מקבלים זוג בזינגה. אותו דבר אפשר לעשות לגבי קלפי הפתיחה האחרים שמתוארים שם.

    עוד נתון מעניין הוא שאם יש לך ביד זוג קינג, ואתה משחק מול 9 יריבים, יש סיכוי של כמעט 1 ל-20 שלשחקן אחר יש זוג אס ביד!

    ועוד אחד אחרון – מספר הידיים האפשרי למשחק עם תשעה שחקנים הוא more than 622 quintillion!

  8. הקטע של ה-All In ברור כשמדובר בכסף וירטואלי חסר משמעות (פרט אולי לתחרות בין חברים).
    אם אני מפסיד – אני לא מספר לאף אחד ומתחיל עם קופה חדשה.
    אם אני מנצח – אני מספר לכולם ומשחק עם ערימה רצינית.

    מדהים איך כל המשחק משתנה כשמשחקים עם כסף אמיתי.
    אפילו שולחן שמשחקים בו על סנט או שניים מתנהל לגמרי אחרת משולחן עם כסף וירטואלי (play money).
    פתאום יש מתח אמיתי ואנשים נעשים יותר שקולים ולא לוקחים הימורים שנוגדים לגמרי את הסיכויים.

  9. ליואב ורואה שחורות, אתם טועים בשני דברים עיקריים:

    1. האפליקציה של זינגה פוקר איננה משחק פוקר אינטרנטי רגיל. זו אינה אפליקציית הימורים, שכפופה לחוקים ולתקנות שנגזרות מהימורים (הוגנות, סיכויים שווים לכל השחקנים וכולי). זהו משחק חינמי ללא אפשרות Money Out, וככזו, היא אינה שונה ממשחקי מרוצים, או מ-World of Warcraft

    2. לאור מה שציינתי ב-1, ודאי תבינו שלזינגה יש אינטרס ברור שהמשחק יהיה מרגש ודרמטי כמה שיותר. ששחקנים מתחילים ייזכו בידיים מעולות כדי לשכנע אותם להמשיך לשחק, ששחקנים שמקבלים קלפים מעולים יפסידו (מדי פעם, לא תמיד) כי לשחקן אחר יש קלפים עוד יותר טובים, או כי ה-River הופך את כל השולחן. אלה כללים של Game Design, יצירת דרמה ותגמול רגשי שכל מתכנן משחקים מתחיל לומד. לא קל בכלל לייצר אלגוריתם כזה. קשה מאד אפילו. לכן, אין פלא שזינגה פוקר יש רק אחד, ושכל הפוקרים האחרים בפייסבוק רחוקים ממנו מאד בטראפיק שלהם.

  10. זה כלל לא מפתיע שאתה לא רוצה לאבד פיקסלים. אתה עבדת עבור הפיקסלים האלו, השקעת דם יזע ודמעות. זה לא משנה אם אלו פיקסלים או כל דבר אחר – מדובר בסמל המייצג את המאמץ שהשקעת. ולמה קשה לך לוותר על הסמל הזה? כי הוא היחיד.
    אם בנוסף לקופה שלך היתה מוחזקת טבלה high scores ובה היית מופיע, לא היה איכפת לך לבזבז את כל הקופה, כי אתה נרשמת בדפי ההיסטוריה הפייסבוקיים והוכחה למאצמך קיימת. אבל כרגע, אם תאבד את כל הקופה, זה כאילו הדבר לא קרה מעולם.
    אתה ד"ר נכון? בטח קיבלת תעודת ד"ר, פיסת נייר, ואם יקרה לה משהו כנראה תוציא חדשה. אך אם לא היית יכול להוציא תעודה חדשה מבלי לעמול על הדוקטורט מחדש, והתעודה היתה הדבר היחיד שמוכיח שאתה ד"ר, זה היה די מפחיד לאבד אותה לא?

  11. אתה לא יודע כמה שאני מסכים עם הפוסט הזה! פוקר בפייסבוק זאת אחת ההתמכרויות החמורות שלי!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *