קרובים קרובים

אלי ישי רוצה לשריין לפרופ' יוחנן שטסמן מקום ריאלי ברשימת ש"ס. מעבר לעובדה ששטסמן היה מנכ"ל הביטוח הלאומי והוא אשכנזי (!!) הוא גם רופאו האישי של הרב עובדיה יוסף.

לי זה נראה מאוד הגיוני שעובדיה רוצה את הרופא שלו ברשימה.

אחרי הכל,
אביגדור ליברמן הביא את הנהג שלו (מיכאל גורולובסקי)? הביא.
ביבי נתניהו הביא את המזכירה שלו (רוחמה אברהם)? הביא.
אריאל שרון הביא את הבן שלו (עמרי)? הביא.

(יש הטוענים שאולמרט הביא חבר שלו מהגן ומרצה שלו מהאוניברסיטה, אבל מכיוון שאני לא מכיר אף אחד מבין המועמדים ב"קדימה" מהמקום ה-20 ומטה, אין לי מושג מיהו מי).

לכן אני אומר, תביאו את הרופא, תביאו את הירקן, תביאו את האיש שמחנה את המכוניות. תביאו את הגיס, תביאו את האחיין, תביאו את האיש שמסייד את הקירות. תביאו את הדודה, תביאו את הקופאית, תביאו את האישה שעושה גבות. תביאו את השכן, תביאו את הנגר, תביאו את האיש שמכר לכם בחנות כמה תמונות ממש-ממש יפות.

זו בסך הכל כנסת ישראל.
אלו הם בסך הכל המחוקקים שלנו.
תביאו את כל החברים שלכם.
זה בסדר.
עלינו.

18 מחשבות על “קרובים קרובים

  1. למה אתה מלכלך יובל, כשלאולמרט תתקע חתיכת שניצל בגרון, אתה תשמח שיש רופא במזנון. המממ כן.

  2. שכחת את שמפון פרס שהביא את סופה לנדבר לעבודה, שהייתה המורה שלו לרוסית. איפה הוא, איפה היא, איפה הרוסית של פרס ואיפה אנחנו…

  3. פרופסור לרפואה מנהל המערך לשיקום וגריאטריה בהדסה וחבר הנהלת יד ושם.
    מנכ"ל הביטוח לאומי לשעבר שהתפטר במחאה על מדיניותה הכלכלית של הממשלה והקיצוצים בקצבאות המוסד לביטוח לאומי (מתי לעזאזל מישהו התפטר כאן מתפקיד כלשהו?).
    אין ספק שתוספת זו לנבחרת של רוחמה אברהם ומיכאל גורולובסקי ראויה לכל גנאי,
    לעלות על הבריקדות ומיד!!!

  4. one ידידי, אנא השתתף בחידון הבא:

    האם הפרופסור המכובד מקבל את תפקידו כי הוא חבר הנהלת יד ושם או שמא בגלל הוא רופאו של הרב עובדיה יוסף?

    באותה הזדמנות, שלח לי את מספר הטלפון של בית החולים שבו נולדת. אני חייב לברר אם עשו אותך באצבע.

  5. הוא מקבל את תפקידו כי הוא אשכנזי. בש"ס גילו שיש גם שניים-שלושה אשכנזים דפוקים ומקופחים, והם מעוניינים לחגוג גם עליהם.

    שמישהו יבהיר לי משהו לגבי ביטח לאומי (וזו שאלה אמיתית לחלוטין שנובעת מבורות) – האם גם במדינות אחרות מקובל שהממשלה קובעת את תקציבו של הביטוח הלאומי ? אם כן, למה בדיוק קוראים לזה ביטוח ?

  6. יו"ר יקר,
    ראשית, בי"ח קפלן ברחובות,אבל אני חושב שחלה סודיות רפואית על הדרך שבה עשו אותי.
    שנית, אין לי שום ספק שהסיבה שוהא נבחר ולא פרופסור מור-יוסף, היא ההכרות המוקדמת בינו לבין ראשי ש"ס. אבל לאור הCV שלו הוא נראה יותר ראוי ויותר פעיל מ90% מהכנסת הנוכחית. גם לצורך גיוס עובדיםבכירים במגזר הפרטי נותנים עדיפות להיכרות אישית לפני מודעות דרושים.
    פסילה של אדם צריכה להיות ענינית ולא לפי הדרך שבה נבחר לרשימה, כי אני לא בטוח שמשה כחלון עדיף על פרופ' יוחנן שטסמן.

    אני יודע שזה מקלקל את הדאחקה, אבל עדיין….

    עמית, במערך ובליכוד יש שיריונים לערבי, אישה, דרוזי, ונכה קיטע עם עין אחת מה זה משנה??

  7. אני לגמרי מסכים איתך. זו הסיבה שאני חושב שהוא לא צריך לקבל את התפקיד. כי הוא איש ראוי ורציני ובכל פעם שהוא יפתח את הפה, יזכירו לו שהוא הרופא של עובדיה. יש מראית עין שפעם היתה סוג של מחסום בפני מעשים שהבושה יאה להם, אלא שאף אחד לא מתבייש יותר ולכן גם מראית העין היא מין דבר טרחני כזה שאף אחד לא באמת מתייחס אליו.

    ואגב, לא תשמע אותי טוען שכחלון ראוי יותר אבל לפחות הוא לא בודק לביבי את הכולסטרול (מצד שני, הוא עושה לו צרבת, אז אולי זה מתאזן).

  8. אני באמת לא מבין את הטיעון שלך, מה המשמעות שיש לדרך ההכרה לתפקוד של האדם. אף אדם במערכת הפוליטית לא צץ מן האויר. לכולם יש הכרות מוקדמת בין אם זה עבודה משותפת או כל דבר אחר. זה פשוט נראה לא רלבנטי בכלל.
    אני אפילו לא יכול להתחיל לספור את הח"כים שהיו המפקד של זה והפקוד של זה והעוזר הפרלמנטרי של ההוא.
    אני מקווה שהוא כן יקח את התפקיד, זה יהיה שיפור משמעותי לעומת יאיר "שני תארים זה בכלל גדול" פרץ.

  9. עמית, בשאר העולם ביטוח לאומי לפחות התחיל כביטוח פנסיה שמנוהל ע"י המדינה. הרעיון היה שהכסף שנגבה כרגע הינו המקור לתשלום לפנסיונרים הנוכחיים. אחת הבעיות ברעיון הזה הייתה שיוזמי הרעיון לא חישבו שהיחס בין משלמי ביטוח ומקבלי ביטוח ישתנה לרעה (מבחינת הביטוח) עם העלייה בתוחלת החיים וכרגע הביטוחים הללו עומדים בפני בעיה כלכלית קשה שמהווה אבן פינה בכל וויכוח פוליטי (לפחות בארה"ב). לפי מיטב ידיעתי בישראל הביטוח הלאומי שעוסק גם בתחומים של אבטלה ועוני מעולם לא היה ביטוח אלה צורה נוספת של מס שלא תמיד יש קשר בינו ובין גודל התקציב שניתן.

  10. וואו, איזה מיקצועיות!!!
    לחשוב שביזבזתי שתי תגובות ארוכות כשיכולתי לסכם את זה בשתי מיליםץ
    בשביל זה צריך עורכים.

  11. one- הכוונה היא שהעובדה שזה מקובל לא מכשירה את השרץ. רובנו היינו רוצים לדעת שהאנשים שנמצאים בפרלמנט שלנו הם אנשים מקצועיים ומחוייבים ב-100% לתפקיד אליו נבחרו. במקום זה מקבלים עסקנים פוליטיים קטנים מצד אחד, ומזדנבים מהצד השני.

    דווקא במקרה הזה, אני חושב שהבעיה היא קטנה יותר. כי אם מתעלמים מהעובדה שמדובר ב"רופא של", נישארים עם העובדה שמדובר במישהו שכבר שירת בתפקיד ציבורי, והעובדה שהוא היה מנכ"ל הביטוח הלאומי הולמת את הקו העמיר-פרצי החדש של ש"ס.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *