קמצן

בכניסה לאתרי "הארץ" וה"טוש" מופיעה לעתים מודעת הבחירות של אברהם פורז ומפלגת החץ שלו:

  poraz

פורז מגיב במודעה הזו לטענה שהקמצנות שלו היא שהרגה את "שינוי" ושבכך שלא אישר לפתוח סניפים ושלא בזבז כסף, פגע במפלגה. המודעה רומזת גם לכך ש"הקמצנות" של פורז היא זו שאחראית לעובדה שבקופתה של שינוי נותרו יותר מ-10 מיליון שקלים. בעצם המודעה אומרת: "כזה קמצן אנחנו צריכים – לא כמו כל המושחתים שמבזבזים כסף".

יכול להיות.

אני לעומת זאת חושב שקמצנות היא אחת התכונות האנושיות המכוערות ביותר שיש ואם אברהם פורז מתגאה בה, הרי שזו עוד סיבה לא להצביע לו (כאילו שחסרות סיבות אחרות). לא שאני מעדיף את המושחתים, אבל הקמצנים בכסף הם בדרך כלל גם קמצנים ברגש (כפי שהפגין פורז לא פעם) ואני מעדיף את המחוקקים שלי מרגישים ולא קפוצי ישבן.

15 מחשבות על “קמצן

  1. ר"ש – איזה משחק מילים? האיש מצביע על עצמו ואומר שכזה קמצן צריך בכנסת ואני אומר לא קמצן כזה ולא קמצן אחר. קמצנות תכונה מכוערת ואם אתה רוצה שאבחר בך (הוא עצמו נותן זאת כסיבה שיש לבחור בו!!) בגלל שאתה קמצן, תשכח מזה.

  2. המודעה הבאה של פורז: "בדיוק מנייאק כזה צריך בכנסת"

    המודעה שאחריה: "בדיוק גזען כזה צריך בכנסת"

    הוא היה צריך לחשוב על הקו הגאוני הזה בתחילת הקמפיין.

  3. אני מסכים שיש בכנסת קמצנים, לחלק מהם יכול להיות שקוראים יובל, לחלק מהם יכול להיות שקוראים אברהם או אבי, כנראה שהם רואים שחורות, ואני מוסיף על כך שעמרי הוא סתם אחד ויכול כבר לקרוא לעצמו אודי.

  4. דווקא לאחרונה הרהרתי באפשרות להצביע למפלגה של פורז.

    קודם כל העובדה שטומי לפיד הדמגוג והשטחי כבר לא שם זה כבר יתרון גדול. שנית, פורז הוא ח"כ רציני ודי מוצלח שאני קרוב לעמדות המדיניות שלו, ולעמדות שלו בנושא דת ומדינה (אני די רחוק ממנו בנושאים כלכליים).

    שלישית, וזאת הנקודה החשובה כאן: הצבעה טקטית. גוש השמאל עומד לזרוק פח בבחירות הקרובות הרבה מאוד קולות (פעם זאת דווקא הייתה מחלה ימנית, כשלמעשה, בזכותה התרחש "המהפך של רבין" ב-92'): עלה ירוק, הירוקים, חץ, שינוי, הגימלאים (ואולי גם תפנית) – כולן מפלגות שמקבלות קולות בעיקר ממצביעי שמאל ומרכז. כולן, למקרה שתהיתם, לא הולכות לעבור את אחוז החסימה.

    אם מישהו היה יכול להבטיח לי שבסבירות גבוהה, הקול שלי הוא זה שיעביר את "חץ" מעל אחוז החסימה, יש סיכוי גדול שהייתי מצביע להם. בפועל, כמובן שאף אחד לא יכול להבטיח לי את זה, ולכן לא אצביע להם. (וזה מראה, איך בסוגיית אחוז החסימה, הסקרים הם מקרה קלאסי של נבואה שמגשימה את עצמה).

  5. לא פחות מעצבן היה לראות המודעות החדשות של פורז עם תמונות של אשכנזייה עטופה ברעלה – דבר שאמור להפחיד אותנו – רק שאם מתבוננים מקרוב במודעה מבחינים בכתובית: ב"ה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *