מכה אנושה לקדימה

מפלגת קדימה היתה יכולה לנצח את הבחירות האלו. כן, אני אומר "לנצח". היא היתה יכולה לנצח כי יש בה אנשים רציניים, אנשים עם עמוד שדרה, אנשים שהיית רוצה שינהיגו אותך. אנשים כמו שאול מופז, איש משכמו ומעלה, איש שכאשר הוא אומר לך משהו אתה יודע – הוא אמר לך משהו.

אנשים כמו אבי דיכטר. כן, אבי דיכטר. איש משכמו ומעלה, איש רציני, איש שהמממ רק שניה. אהה. הוא הצטרף לליכוד. בסדר. לא נורא. יש שם אנשים נוספים. אנשים כמו אכרם חסון, אדם רציני, אדם שאתה אומר לעצמך וואלה, אני הולך לבחור באכרם חסון. או דליה איציק. כן! דליה איציק שאתה אומר לעצמך היא ממש ממש דליה איציק. אבל ממש. בחורה כלבבי.

אבל כל זה נגמר. זה נגמר הבוקר. הבוקר מדווחת מורן אזולאי בידיעה בלעדית, סקופ ל-Ynet, ידיעה שתיכנס לפנתאון של הידיעות הפוליטיות המהממות של העשור. כן, מורן אזולאי מדווחת שמכה קשה נחתה על ראשי קדימה, הלם עצום בשורות המפלגה: ח"כ רוחמה אברהם פורשת ולא תרוץ לכנסת.

אני יודע, אתם לא מאמינים. אז לכדתי במהירות תמונת מסך שתנציח את הרגע שבו נודע לי – רוחמה אברהם פורשת. מכה.

זה הרגע, זה הרגע שבו ידעתי שכנראה קדימה לא תכבוש את השלטון בבחירות האלו. איזה עצב. קדימה היתה ככה קרובה כדי להפוך את שאול מופז לראש ממשלתנו הבא אבל הפרישה של רוחמה אברהם. הו אלוהים, איזו מכה. איזו מכה אנושה.

איזו חברת כנסת דגולה, איזו אישיות מופלאה, איזו תרומה פרלמנטרית. מי עוד היה יכול לשמש כשרה הממונה על הקשר בין הכנסת לממשלה, מי? מי עוד היה יכול למלא את התפקיד הכבד מנשוא של "השרה הממונה על חגיגות ה-60 של מדינת ישראל", התפקיד שבו אתה יודע, אתה ממש יודע, שתקבל בשלוש לפנות בוקר את הטלפון הנורא שמספר לך "רוחמה, במחסני החירום מדווחים שנגמרו פטישי הפלסטיק".

הו רוחמה. הו האנושות. איני יכול עוד.

22 מחשבות על “מכה אנושה לקדימה

  1. נדמה לי שפספסת את הסיפור הגדול של מערכת הבחירות הזו יובל, המכה האנושה ביותר עבור קדימה. לא אחזיק אתכם במתח, רק אומר שמדובר במעבר של אריה ביבי מקדימה לליכוד. כעת ברור שלא זאת בלבד שקדימה תתפרק אחרי הבחירות (והיא תתפרק), הליכוד תהיה המפלגה שתנצח. אריה ביבי כברומטר אם תרצה.

    https://twitter.com/asafrozen/status/260423771758940160

  2. אוי יובל, יובל – אתה מאכזב אותי. לא עברו שבועיים מאז הפוסט שלך על ההשקה החשובה ביותר, בו קוננת/התעצבנת שהבעיה היא עם התקשורת שאוכלת (ואני מוסיף: ואולי מייצרת?) לוקשים/דרמות: https://www.popup.co.il/?p=8802 (שם, שם תגובה 10)
    שבועיים עברו, הפיקסלים של הפוסט ההוא עוד מרצדים והנה אתה מתגולל על רוחמה אבהרהם במקום על הסיקור העיתונאי של ההחלטה שלה.

    והנה אתה נופל לבור שכרית בעצמך. או כמו שאומרים באנגלית sometime you are your own worst DEKEL.

    ולמען הסר שפק, זה לא שאני חושב שרוחמה אברהם הייתה פרלמנטרית משמעותית (http://oknesset.org/member/724/)

  3. אוי שלגון שלגון – האכזבה היא הדדית. אם אתה לא מבין שכל הפוסט הזה נועד ללעוג למי שמתאר את פרישתה הסנסציונית של רוחמה אברהם בשם "מכה", אז יוסטון, יש לך בעיה.
    לא לחינם הקטגוריות של הפוסט הזה הן "פולטיקעעע" ו"תשקורת", לא לחינם לכדתי תמונת מסך של המבזק כדי להמחיש כמה דביל צריך להיות בשביל לטעון שעזיבתה של השרה שאחראית על חגיגות ה-60 של ישראל את מפלגת "קדימה" (מי?) היא "מכה".
    במחילה ממך, לפני שאתה מתאכזב ממני, נסה לקרוא בין השורות. אתה עשוי למצוא שם דברים מעניינים.

  4. 'צטער, אבל זה עבר לי מעל הראש. ולא רק לי, כפי הנראה, מהתגובות האחרות. גם בקריאה שניה של הטקסט שכתבת אני לא מצליח לגמרי להשתחרר מהקריאה שלי.

    כנראה אני לא מספיק מתוחכם. אין ברירה, בבושת פנים אני אאלץ להצביע למפלגת מרכז כזאת או אחרת.

    ד"א, אין לי בעיה עם הטענה שבכותרת ה"סקופ". יש לי בעיה שהיא לא מנומקת. אז מה שעשיתי עכשיו זה לקרוא קצת עם רוחמה אברהם ולנסות לנמק את הכותרת. הנה היבול הדל שמצאתי:
    מקורב מתראיין לחדרי חדרים (http://www.bhol.co.il/Article.aspx?id=45743&cat=1)
    "ברור לי שעזיבתה של רוחמה את קדימה תפגע בקדימה, כיוון והיא הדמות החברתית במפלגה. היא הכחלון של קדימה, וגם כי היא מחוברת מאוד לשטח. אמרת רוחמה אמרת עבודת שטח. קהל הבוחרים של קדימה מאוד אוהב אותה ומחובר אליה".

    וגם פה: http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4209112,00.html
    ופה: http://www.mako.co.il/video-blogs-weekend/Article-c0c5da5f88b5731006.htm
    אפשר לקרוא על מקומה במפלגה ופעילותה ולהסיק על כוחה האלקטורלי (או איך שהוא יכול להיתפס בעיני חברי המפלגה).

  5. היום פתחתי את גלובס בכותרת שגרמה לי לחשוב שיותר מחצי מתושבים ישראל הם הומלסים.
    "מחוסרי הדיור הפכו להיות הרוב: מספר משקי-הבית החדשים שלא קנו דירה אשתקד עולה על אלה שקנו"
    לא ידעתי ש"כאלה שלא קנו דירה" נקראים "מחוסרי דיור".
    http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000792341#fromelement=hp_morearticles

  6. שמעתי את הדיווח הזה גם בגל"צ, בערך באותו נוסח.
    זה היה בשעת נהיגה וכמעט נגמר בתאונה מההלם (והצחוק).

    ד"א
    גיליתי היום ממצא מדהים.
    אני מקליד ממש לאט במחשב ולכן כאשר התחלתי לכתוב בגוגל "הגלוב" (כן הוא עדיין לא במועדפים שלי), שמתי לב שכשאתה כותב "הגלו", ההשלמה האוטומטית הראשונה היא "הגלוב" , אבל השנייה בתור היא "הגלולה של היום שאחרי".
    לדעתי מדובר בלא פחות מאשר קנוניה קונספירטיבית של הד"ר נגד עמותת אפרת!

  7. …והארץ מפרסם היום את הדברים הבאים: "אברהם-בלילא, אחת מחברות הכנסת המקורבות ביותר ליושב ראש המפלגה, שאול מופז, מחזיקה בשורת הישגים מרשימה בתחום החברתי. פרישתה נתפסת במפלגה כשבר של ממש. על פי ההערכות, היא היתה מתברגת בקלות ברביעייה הפותחת של הרשימה, אך העדיפה לוותר." (http://www.haaretz.co.il/news/politi/1.1849080).

    ואני מתחיל לחשוב, היי, זה מבזק, זה טוויט של חדשות. אין מקום להרחיב או לנמק.
    ואנחנו, סמולנים צינים שכמונו, וקוראים ביקרותיים (מי יותר מי פחות (=אני)) רגילים כל-כך לספר לעצמנו את אותו הסיפור שלפעמים אנחנו מחמיצים את הסיפור.

    מה אתה אומר, יובל?

    נ.ב.: תודה על התגובה (11) ששלחה אותי להתעניין קצת יותר. בלי ציניות.

  8. פתאום עלה על דעתי, שאם לוקחים בחשבון את הגלריה המפוארת של אלו שנשארו לעמוד בראש קדימה ולמשוך בעול, אז הכותרת עשוייה להיות מדוייקת מאוד. זו אכן מכה אנושה למה שנשאר מקדימה.

  9. הלכתי לקרוא בויקיפדיה על המזכירה הפרחולה ממפלגת הבבונים, והנה עוד כמה דברים שהיא עשתה:

    "בתפקידה כיו"ר ועדת הכנסת יצאה לראשונה כנגד חוק ההסדרים לקראת תקציב 2007, הביאה לביטול כרבע מסעיפיו ולפיזור חלקיו בין הוועדות השונות על פי תחומים"

    "תיקון לחוק מס ערך מוסף הקובע כי בעסקים קטנים ובינוניים יהיה מועד תשלום המע"מ ביום התשלום עבור שירות ולא ביום מתן השירות"

    "תיקון לחוק המחשבים האוסר על עריכה והעברה של תוכנה הגורמת נזק למחשב או לחומר מחשב, גם אם לא נגרם נזק בפועל, אם הדבר נעשה במטרה לחדור למחשב, לבצע פעולות שתוצאתן מידע או פלט כוזב, או כדי לבצע האזנת סתר."

    תקנו אותי אם אני טועה, אבל נראה לי שקידום הנושאים של צמצום חוק ההסדרים, עידוד עסקים קטנים ונושא הפרטיות ברשת הם בדיוק החומרים שזוכים להערכה באכסניה הזו.

    יכול להיות שרוחמה אברהם בלילא שינתה משהו משמעותי בנושאים אלו ויכול להיות שלא, יכול גם להיות שבעיניך המאזן שלה יצא עדיין שלילי, אבל הבוז המתנשא הנהוג כלפיה הוא פשוט שטחי.

  10. "לנצח את הבחירות"? "את"? האם "הבחירות" הן היריב שיש להביסו?
    נא ללמוד עברית, יובל: "לנצח בבחירות."
    תודה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *