בואו להצביע! בואו להצביע!

גבירותיי ורבותיי מבקרי הגלוב היקרים,

הקדמנו את שעת פתיחת קלפיות הגלוב ל-9 בערב כדי שלכולנו יהיו 24 שעות שלמות להצביע. שימו לב, הקלפי נמצא משמאלכם, בטור השמאלי. בחרו מפלגה והצביעו. מחר, יום ג', ה-28.3 בשעה 21:00 נפרסם בפוסט מיוחד את התוצאות.

שימו לב, הבחירות הן חשאיות לחלוטין. כמו כן, לא כל המפלגות מיוצגות. ראינו לנכון לשלב רק את המפלגות שיש להן סיכוי כלשהו להיכנס לכנסת. סדר המפלגות מסודר לפי גודלן בסקרים וזאת מטעמי נוחות בלבד.

שימו לב, יש להצביע כפי שאתם עומדים להצביע (או כפי שכבר הצבעתם) בקלפי האמיתית.

לא מדובר בסקר מדעי אבל זהו סקר שמייצג את מבקרי הגלוב – וזה לא פחות חשוב בעיניינו. זו גם הזדמנות לכל אלו שלא רוצים להצביע, או לא יכולים (רוגל? MrM?) להצביע ולפחות כאן – להשפיע. זהו ניסוי חברתי מעניין ואנחנו מזמינים אתכם, את כולכם, לקחת בו חלק.

נצלו את זכותכם, הצביעו בבחירות הגלוב!

יובל ומוסיף.

55 מחשבות על “בואו להצביע! בואו להצביע!

  1. מלכת הסאדו הזועמת שלכם תובעת לדעת הכיצד יתכן שהיא מחליפה קידומת בהתעלמות מוחלטת מהנהלת הקונצרן!

  2. ר"ש לדעתי הבחורה כתבה שהיא רק נכנסכת לעשור השלישי לחייה.
    ייתכן שאני טועה.

    מצפה בכליון עיניים לתוצאות האמת.
    אגב, מותר לעשות תעמולה בטוקבק תוך התעלמות בוטה מהנחיות השופטת בייניש?

  3. ליאור הנר: אני יודע, זו היתה פרובוקציה. זה שלא הבנת את זה מעניק לך מבחינתי את הזכות לתעמולה בטוקבק. אם יהיו בעיות עם היו"ר תגיד שאני שלחתי אותך, זה בסדר.

  4. תודה על ההזדמנות אבל אני לא אנצל אותה. אני לא חושב שיש לי זכות מהמקום בו אני יושב להגיד להצביע (גם אם זה וירטואלית). הזכות להצביע באה עם הסיכון של נשיאה בתוצאות, מאחר ואני לא נושא בתוצאות באופן יום יומי אני לא חושב שיש לי זכות לדבר על מפלגות קונקרטיות.
    וחוץ מזה אני ממש מרחם עליכם – איזה ברירות עלובות יש לכם:)

  5. רוגל – אל תהיה נודניק. זהו סקר מבקרי הגלוב. האחריות עליי. לך להצביע (בחר מתוך אחת הבחירות העלובות).

  6. חוק הבחירות באמת ביזארי ופשוט בלתי אפשרי לקיום. גם כשבפתיחת כל תוכנית חוזרים ומבקשים מהמרואיינים לא לעשות תעמולה זה אף פעם לא מתקיים.

    השיא הנוכחי של משדרי הבחירות היה הערתו של ירון לונדון למנשה קדישמן הערב לאחר שהאחרון הביע את אכזבתו מהמדינה וכוונתו לא להצביע. לונדון סיכם את הראיון עם קדישמן באומרו "השיחה הזאת הייתה מצד אחד מדכאת ומצד שני מייאשת". ההצהרה מסכמת מבחינתי את מצב המדינה והמפלגות לקראת הבחירות ובכלל.

  7. יכול להיות ששכחת מהירוקים יובל… ?
    (או שאני מזדקן והראיה כבר לא משהו…)

  8. כשהצבעתי, הצצתי בספר הבוחרים שהיה מונח מול ועדת הקלפי הירושלמית שלי והיה נדמה לי שראיתי רק את עצמי ברשימה. קצת בודד פה.

  9. כשהצבעתי, הצצתי בספר הבוחרים שהיה מונח מול ועדת הקלפי הירושלמית שלי והיה נדמה לי שראיתי רק את עצמי ברשימה. קצת בודד פה בהרים.

  10. מה אההמ מוסיף? אל תגיד לי אההמ.

    מצד שני אל תגיד כלום כי אני הולך עכשיו לנצל את העובדה שאפשר מחר לקום מאוחר וללכת לחגוג* קצת אז לא אהיה פה כדי לשמוע את משמעות האההמ**.

    *אני חושש שמחר לא יהיה שום דבר לחגוג אז יפה שעה אחת קודם.
    **אני לא אהיה פה, אבל אחשוב עליך, מוסיף, כשאשתה את הבירה השלישית.

  11. תומר, כבוד היו"ר האחד והיחיד שאין בלתו אינו זקוק לאי פי בכדי להשליט סדר עלי אדמות
    :+)

  12. א. הצבעתי.

    ב. למה לא עושים פה טוטו בחירות? יש לי הימור.

    ג. יכול להיות ששוב יש בעיה ברסס? (למרות שיכול להיות שזה רק אצלי)

  13. מי שמגיע לאייטם דרך רסס או פוליטינט, צריך להיכנס להומפייג' כדי לראות את הסקר. לא רואים אותו בתצוגת אייטם בודד.

    סוג של מבחן אינטיליגנציה.

  14. חנן, חשבנו שכך נרחיק אותך מההצבעה אבל אחחחחח הצלחת להערים עלינו. (מוסיף: פעם הבאה תחשוב על מבחן אינטיליגנציה יותר קשה!)

  15. אני מבין שההצבעות נרשמות לפי כתובת IP. זה עושה בעיות למי שנמצא מאחורי פרוקסי. כמובן, מי שהולך לעבודה ביום הבחירות, זה המחיר שהוא צריך לשלם.

  16. אני הצבעתי אתמול מהבית, ממש עם פתיחת הקלפי. היום, אחרי שנסעתי בכבישים השוממים, ועת אני יושב באופן ספייס הריק מאדם, אני רואה שגם כשאני צופה בגלוב מהעבודה הדף נראה כאילו כבר הצבעתי.
    מצד שני, אולי זה בגלל שאני קרוב לפתח תקווה*.

    _____
    * הכותב אינו טוען שפתח תקווה קיימת.

  17. בבחירות הללו ההכרעה היא בין דמוקרטיה לבין שלטון עריץ ופולחן אישיות למנהיג ששולט ביד רמה ורודנית במפלגתו ללא שום ביקורת עליו מצד מוסדות המפלגה, שאינם קיימים. כך זה מתנהל בקדימה. ההכרעה היא בעצם בין דמוקרטיה לבין פשיזם.

    עתיד הדמוקרטיה הישראלית מונח על הכף.

    קדימה של אולמרט בונה על אחוז הצבעה נמוך. היא רוצה שהדמוקרטים יישארו מאוכזבים בבית, והיא תשיג מספר גדול של מושבים בכנסת, שיקנה לה שליטה חזקה במדינה. זה בדיוק מה שאולמרט רוצה.

    בבלוג שלי המלצתי לכל אדם, שהדמוקרטיה יקרה לליבו ושעתידה של ישראל כמדינה דמוקרטים חשוב לו – ללכת לקלפי ולבחור באחת המפלגות הדמוקרטיות, שהן בעיקר הליכוד, העבודה ומר"צ.

    אני אישית אצביע לליכוד, כי זאת המפלגה הדמוקרטית היחידה, שמתנגדת לנסיגות חינם, מתנגדת לחלוקת ירושלים, ולפי התיקון החדש לחוקת המפלגה – מוסדותיה יכולים להחליף כל ח"כ מטעמה העובר על המצע במועמד הבא ברשימה.

    את נימוקיי הבאתי ברשימה החדשה: "אם לא תצביע, הפשיזם יגיע!"

    http://www.tapuz.co.il/blog/UserBlog.asp?folderName=

  18. אני צריך להגיב פה. "דמוקרטיה" היא כשציבור הבוחרים מחליט מי מייצג אותו. ככזו, שיטת הבחירות בישראל היא דמוקרטית ברמה נמוכה יחסית, וזאת כיוון שאין למצביעים כמעט שליטה על הרכב הרשימה. בליכוד יש פחות שליטה לעומת שתי המפלגות האחרות, וזאת כיוון שעד היום, קביעת הרשימה היתה בידי המרכז המונה כ-3000 חברים (כמובן שיש להפחית את המספר בהתאם לשיעור ההצבעה). מספר חברים קובעים כה נמוך הוא שהביא לעליית תרבות שוחד הבחירות במרכז. נעמי בלומנטל ממש לא המציאה את זה, ונדמה לי שהיא אפילו לא קיצונית בעניין. טוב עשה נתניהו כשהעביר את הבחירה לכלל חברי המפלגה, היו סיבותיו אשר היו.
    כל זה משפיע אך במעט, וזאת כיוון שמספר המתפקדים לליכוד ולעבודה לא עולה על כמה עשרות אלפים – למיטב זכרוני המספר הגדול ביותר היה כ-300,000 מתפקדים לעבודה בימי רבין. מספר גדול, אך עדיין הרבה פחות ממספר הבוחרים במדינה – כיום כחמישה מליון, ומספר המתפקדים כיום נמוך לפחות במחצית.
    זאת ועוד: ה"תיקון" לחוקת הליכוד, כדבריך, המאפשר למוסדות (איזה, אגב? שוב המרכז?) להסיר מהרשימה ח"כ, הינו חסר משמעות כמעט לחלוטין, וזאת מפני שקשה מאוד לפטר ח"כ מן הכנסת, אלא אם הוא מורשע תוך כדי כהונתו בעבירה פלילית הנושאת מאסר בפועל. למעשה נדמה לי שמעולם לא פוטר ח"כ מן הכנסת בתולדות המדינה. ודאי וודאי שאין למוסדות הליכוד כל סמכות בעניין.
    שאר נימוקיך להצבעה לליכוד הם פוליטיים ולא אתווכח עליהם, גם אם אני חושב שאתה לא קורא את המפה נכון. אבל בעניינים טכניים/פרוצדורליים, ראיתי לנכון להעיר.
    בברכת הצבע נכון.

  19. שלום לרואה השחורות,

    נראה שאתה רואה שחורות עוד יותר ממני. 🙂

    כסטודנט למשפטים וממשל (אומנם רק סטודנט, אבל בכל זאת), אבקש לתקן אותך לגבי הערתך על אי-תקפותו, כביכול, של הסעיף בחוקת הליכוד הנוגע להחלפת ח"כ מכהן מטעם המפלגה, במידה ולא מילא אחר מצע המפלגה. מפלגה יכולה להדיח ח"כ מכהן מטעמה, אם הנושא מוסדר בתקנון. חוקת הליכוד היא לצורך העניין תקנון המפלגה. זה מעוגן בסעיף 14 לחוק המפלגות. אתה יכול לבדוק אותי. במצב כזה, המצע הוא יותר מדף של נייר. לגבי הליך ההדחה בליכוד, אינני זוכר בוודאות, האם ההדחה אמורה להתבצע באמצעות המרכז או בית הדין של התנועה, מכיוון שחוקת הליכוד לא מונחת לפניי כרגע. בכל מקרה, על כל החלטה שלא כדין יש פיקוח של בית הדין של התנועה, הכפוף לתקנון שלה. בליכוד ובעבודה בראש בית-הדין המפלגתי עומד שופט עליון בדימוס. בליכוד, למיטב זכרוני, אב ביה"ד הוא שופט ביהמ"ש העליון בדימוס אורי שטרוזמן. הסעיף לגבי הדחה של חבר כנסת במידה ופעל בניגוד למצע הוא בבחינת מעין תעודת אחריות לכך, שמה שאתה בוחר יהיה מה שתקבל. המשמעות היא שיש ביקורת.

    בחירת חברי רשימת הליכוד בידי המרכז אכן הייתה איוולת גדולה, שטוב ששונתה. אני האחרון שאחלוק עליך בנושא זה.

    מרכז מפלגה אמור להיות מעין בית נבחרים של חברי המפלגה, שאמור לשקף את עמדת החברים. כל אדם יכול להצטרף לליכוד, כמו גם לעבודה, ולהשפיע על דרכה של המפלגה ועל התנהלות מוסדותיה. אם אדם בוחר לא להיות חבר ולא להשפיע, אבל הוא תומך של המפלגה, זה לא אומר שמרכז המפלגה לא מייצג אותו, שהרי אותו אדם בחר מרצונו החופשי להימנע. באופן מצער, אכן יש יותר מדי נמנעים, מה שגורם להתמעטות הכוחות החיוביים במרכזי שתי המפלגות. גם מרכז העבודה לא ממש מזהיר מבחינת החומר האנושי בו, הגם שהוא פחות מסוקר בתקשורת.

    הפתרון בעיניי הוא הצעת חוק הבחירות המקדימות של ח"כ יולי תמיר, לפיה הבחירות המקדימות לכל המפלגות יתקיימו במועד אחיד וייערכו ע"י ועדת הבחירות לכנסת. כל אדם יוכל להצביע למפלגה בה הוא רוצה להיות חבר באמצעות התפקדות למפלגה אחת בלבד תמורת תשלום דמי חבר במעמד ההצבעה. הדבר עשוי להביא למעורבות גדולה יותר של הציבור בפעילות המפלגתית ולמנוע התפקדויות כפולות. עניין ההתפקדויות הכפולות התגלה ביתר שאת בליכוד ובקדימה לאחרונה, כשהסתבר שחברי ליכוד רבים שעברו לקדימה, ממשיכים להחזיק עדיין גם בתעודת החבר שלהם בליכוד כדי להשפיע על הנעשה בליכוד לטובת קדימה. כעת עומלים בליכוד על שלילת תעודות חבר ממי שהצליחו לגלות, שהוא חבר גם בקדימה.

    אני מודה לך על תגובתך! היא הייתה עניינית ואינטיליגנטית. העלית סוגיות חשובות, ואני מקווה שהצלחתי לענות על כולן.

    בברכת הצבעה רציונלית ודמוקרטית לכולנו,
    אופק

  20. אם אתה יכול, הפנה אותי לחוק המדינה שאומר שסיעה יכולה להדיח ח"כ מן הכנסת. אני קצת מתקשה להאמין לזה. לכל היותר הם יכולים להרחיק אותו מהסיעה, ולנשל אותו מתפקידיו בועדות הכנסת השונות. אם באמת מרכז מפלגה יכול להרחיק אדם מהכנסת, זה דבר שהוא בעיני חמור הרבה יותר מאשר "להצביע ולקבל משהו אחר".
    בכלל, אני רואה את מצע המפלגה כמסמך בעל ערך נמוך. תאר לעצמך מצב בו ראש ממשלה צריך לקבל החלטה. אם ילך לפי המצע, יגרום למותם של אלפי אזרחים. אם ילך הפוך מהמצע, יציל את חייהם. מה הוא צריך לעשות? מבחינתי תפקידו העיקרי הוא לפעול לטובת מדינת ישראל. המצע הוא משני כאן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *