גלובס לילדים

“גלובס”, כחלק מהסיקור השוטף שלו, דואג מדי פעם לצטט את ה”גורואים” הכי נחשבים בתחום של השקעות. הם מחבבים במיוחד את ג’ים קריימר, הפרשן המוחצן, שלא לומר הליצן, של CNBC ומדי פעם מצטטים את פניני החוכמה שלו.

היום הם מספקים את הכותרת הבאה: “קריימר מציג: כך תוכלו לגרוף רווח של כ-100% ביום אחד“. נו, עם כותרת כזו, איך לא תקרא? האם יש מישהו שלא מעוניין ברווח של 100% ביום אחד?

ובכן קריימר מתייחס לאסטרטגיית ההשקעות ב-IPO, הנפקת מניות ראשונה. כל ילד בשוק ההון יודע שביום הראשון להנפקה, המנייה, שעוד אין לה היסטוריה אבל מלווה אותה בדרך כלל הרבה מאוד התלהבות, יכולה לזנק בעשרות אחוזים ולעתים יותר ממאה אחוז. אבל קריימר לא רוצה וגם לא יכול לומר “תמיד תשקיעו במניות IPO”, כי לפעמים זה פשוט לא עובד. ולכן, משה גולן, כתב “גלובס”, מסביר שקריימר טוען ש”בכל אפיק השקעה המגלם בתוכו סיכוי לרווחים גבוהים הוא באותה מידה מגלם גם סיכונים גבוהים”.

דייי!!! לא! ברצינות?!?!

אתם מצטטים גורו השקעות בשביל שיגיד שבכל סיכוי יש גם סיכון? ושלפעמים השקעה במניה עובדת ומרוויחים כסף ולפעמים היא לא עובדת ומפסידים כסף?!

אם אתם שואלים אותי, בלי לשים לב ובלי כוונה, “גלובס” עלו פה על סטארט-אפ עיתונאי מטורף: “גלובס לילדים“. ממילא חלק לא מבוטל מהטקסטים באתר של “גלובס” הם ברמה של ילדים, עם הסברים לילדים ותובנות של ילדים, אז למה לא לארוז את זה כמוצר עיתונאי נפרד ולהתחיל למכור את “גלובס לילדים”?!

הנה הקומוניקט:

בעידן שבו חינוך כלכלי-פיננסי הופך לצורך קיומי, “גלובס” מציע את המוצר הראשון שמיועד לילדים, העיתון שיסייע להם, כבר בבית הספר היסודי, להבין מונחים, מושגים ורעיונות כלכליים וזאת בשפה פשוטה וברורה. “גלובס לילדים” – כי אתה לא רוצה שהילד שלך יעשה ביטוח משכנתה בבנק.

זה רעיון ששווה מיליון דרכמות וכל מה שאני רוצה בתמורה זה שתכתבו בתיבת הקרדיטים “רעיון מקורי: יו”ר“.

(עוד על ג’ים קריימר ניתן למצוא כאן).

נכתבו 4 תגובות לפוסט “גלובס לילדים”

  1. דניס:

    אל תזלזל בג’ים קריימר, יש דרך בטוחה להרוויח בזכותו בבורסה: לעשות שורט להמלצות הקניה שלו.

  2. מרים:

    אני דווקא חשבתי למתג את גלובס כמדור רכילות בעיתון כלכלי
    הבעיה היא שצריך למצוא עיתון כלכלי שיהיה מוכן שזה יהיה מדור הרכילות שלו

  3. הדר:

    יו”ר יקר. אתה יודע שאני מחבב אותך מאד ונהנה מדברי הטעם שאתה משמיע לעתים מזומנות. אבל במקרה הזה אני כועס עליך. אתה הרי יודע את האמת שמאחורי הסיפור. אתה יודע היטב שגלובס עובד עם כוח אדם מצומצם שעסוק כמעט כולו בהפקת העיתון היומי. אם לכתב העיתון יש משהו חשוב\מעניין להגיד, הוא לא יכתוב את זה באתר, אלא אם כן זה לא בלעדי וצריך להתחרות על מועד הפירסום. אז מה נשאר לעורכי האתר לעשות? להעלות את הידיעות הישנות מיום קודם או קומוניקאטים עם השומדבר שלא קורה באמת במשך היום. אבל אם הם רוצים להתחרות על רייטינג, אבל הם מעלים על השטויות שאתה כל כך אוהב בפידר או את מופעי הליצנות החינמיים של קריימר. זה לא אומר שהאתר של גלובס הוא זבל. זה אתר מצויין למעקב אחרי שוקי ההון והמטבע, ומספק חומרים ארכיוניים פתוחים ושווים לכל נפש. קל מידי ולא הוגן לדעתי להציג את האתר ומותג כולו כזבלון על סמך רכיבים שוליים וביזאריים שמקומם בשולי התכנים אם בכלל. שלך תמיד, הדר ח

  4. יובל:

    היי אחי (הדר ח, מתגובה 3),
    קודם כל תודה. שנית, אתה מסביר בתגובה שלך למה אתר גלובס (נניח בניגוד לעיתון המודפס גלובס) הוא אתר שמרכז אליו הרבה מאוד זבל (כי הם בתת-כוח אדם, כי הם מתחרים, כי אין להם זמן – הכל בסדר) ואז אתה מסביר למה בעצם זה אתר מצוין למעקב אחרי שוקי ההון והמטבע. אז לא הבנתי. הוא אתר רציני או לא רציני?
    אם הטענה שלך הוא שהוא מציע כלים טובים אבל תוכן דל – אז אני יכול להבין את זה. אם אתה אומר שהוא מציע גם תוכן טוב אז אני לא מבין איך זה מתיישב עם הניתוח שלך בהתחלה.
    אני לא מציג את האתר כולו כזבלון. אני בא ממקום אחר לגמרי. אני טוען שדווקא עיתון רציני שמחזיק אתר רציני, לא יכול להרשות לעצמו להציג על בסיס קבוע תכנים כל כך עלובים, רדודים, שטחיים ומטופשים כי הוא צובע את המותג כולו בצבעים האלו. אני חושב שזו ביקורת הוגנת.

הוספת תגובה משלך

תצוגה מקדימה: