מדוכא ומיואש

כך מגדיר את מצבו ח"כ (עוד מעט לשעבר) שאול יהלום בפוסט אחרון באתר "כיפה" (וגם באתרו האישי). מסתבר שיהלום מרגיש שבגדו בו כי הוא כל כך עזר לנכים והם לא בחרו בו. העובדה שהמפלגה שלו, שפעם היתה סמל הציונות הדתית השפויה, התאחדה עם מפלגת ימין קיצונית לא נראית לו כסיבה ראויה מדוע לא להצביע עבורו ועבור החברים שלו.

מדוכא ומיואש הוא גם אני לאחר שאני קורא עוד טקסט הזוי (ברשימה הולכת ומתארכת של טקסטים הזויים) של חגית ברונסקי, עורכת ערוץ הכלכלה של אתר האנרגיה. הפעם היא מאשימה את כתב למהנט בכך שהוא חשף את פרשת הביצים שנמכרו לאחר תאריך התפוגה. לשם כך היא מגייסת את הטענה הכי אנטי-עיתונאית שקיימת בכלל בעולם:

"אם הרשת תקרוס, 2,000 איש יאבדו את מקום עבודתם ויהפכו למובטלים. 2,000 משפחות ייוותרו ללא מפרנס"

לא ברצינות, זה הטיעון שלה. אסור היה לחשוף את הפרשה כי זה עלול להוביל לפיטורי עובדים.

הטור שלה דווקא מתחיל סביר עם הטענה שכולם עושים את זה ולמהנט בחרו בטיב טעם בגלל עצלות או בגלל שהם מטרה קלה. ואכן, למהנט עדכנו את הדיווח שלהם והוסיפו למחרת שמות של רשתות מזון נוספות שנוהגות באותו האופן. אבל המשך הטור של ברונסקי מזעזע (וכאמור לא בפעם הראשונה) וממנו ניתן ללמוד על סולם הערכים העיתונאי שלה.

אם אני מבין נכון, אם עיתונאי מגלה שחיתות בתעשייה הצבאית הוא צריך לשתוק כי זה עשוי להוביל לפיטורי עובדים. גם אם הוא מגלה שאחד מבניו של "משה ובניו פיצוחים" משתין על הפיצוחים הוא צריך לשתוק כי זה עלול להוביל לירידה קלה במכירות ולכן לפיטורים של שאר בניו האומללים של משה.

תנו לה פוליצר. העיקר שתפסיק לכתוב.

35 מחשבות על “מדוכא ומיואש

  1. הקונצרן הוא ארגון מנוכר שמונע אך ורק ע"י שיקולים כלכליים טהורים (ולא, רוגל לא מנהל אותו)

    לכן כל דבר יכול להביא לפיטורי עובדים בקונצרן.

  2. הלו! שכחת את מוסיף? מוסיף סמולני מניאק יפה נפש ומחבק עצים!
    הוא לא יתן להנהלה המנוכרת לבצע קיצוצים פרועים בכ"א ולהשליך זקנים לרחוב.

  3. מתי תביני: זה החדר מדרגות, לא חדר ישיבות
    חדר ישיבות הוא בקומה העליונה מצד ימין, ליד הכניסה לבריכת גג.

  4. אל תגידי לי שאת עומדת בחדר מדרגות בזמן שיש ישיבות הנהלה רק בגלל שאת מפחדת מהבריונים שלי…
    את רק צריכה לשלם להם פרוטקשן והם מכניסים אותך…

  5. שאני אתן לכם לינק להוריד מסנג'ר, שתוכלו לדבר בלי להטריד אותנו? כי יש כאן טרנד: כל אחד מכם בנפרד הוא בסדר (בממוצע). ביחד, אתם סוג של דו-טרול.

  6. מעולם לא נתקלת בטענה הזאת לפני כן? כבר שנים שאני שומע דברים דומים, והם נראים מאוד לגיטימיים להרבה מאוד אנשים. יצא משחק ישראלי מחורבן? אסור לתת לו ציון נמוך! יש חנות גרועה, אסור להגיד את זה! מעניין שאת המוצרים הלא-ישראליים כן מותר לקטול, כי מעובדים בחו"ל ממש לא אכפת להם.

  7. אתה לא רציני יובל, הרי לשיטתך הטיעון שלה הוא הגיוני לחלוטין. ממתי יעילות וערך אמיתי שקולים לצדק חברתי? הרי העובדים צריכים את העבודה ללא קשר אם יש לה/או אין לה ערך בשבילך.
    אפילו הילד מתחיל להבין את זה, אז אולי יש לנו תקוה.

  8. אגב לסטות מהנושא, אני קורא עכשיו את החיפוש. ומאוד מעניין אותי לדעת למה מפרסמים את הגרסא שעוד לא סיימו לערוך אותה. מילא אתר אינטרנט כשאין להם מה לכתוב הם חוזרים על אותה פסקה (יש דוגמא באיזה פוסט שלי שאין לי כוח לחפש) אבל למה בתוך הספר? (עמוד 59 למישהו היה מאוד חשוב שדי-אי סי הפסידה שני מילארד דולר בשנה אז הוא חזר על זה פעמיים)

  9. אגב, לפי הטיעון שלה, אל על יכולים להפסיק לטוס, בזק יכולה לנתק את כל הטלפונים לכולם, אנשי חברת החשמל יכולים לצאת לירקון לדוג – ואסור יהיה להעביר ביקורת, כי משפחות העובדים תאבדנה את הפרנסה שלהן.
    אני תוהה מה בדיוק היא שותה לפני שהיא כותבת את הטורים האלה. נדמה לי שזה נקרא "לאקק – כי אף פעם אי אפשר לדעת מתי המליונר שתקפת בעיתון יקנה את העיתון שלך."

  10. גדליה – אכן תקלה. יוסף, לתשומת לבך.

    רוגל – זה שאתה חושב שהבנת את "שיטתי" לא אומר שהבנת אותה. אני אפילו לא יודע מאיפה להתחיל ולענות על טענה כל כך מופרכת. אני לא טוען שצריך לתת לאנשים כסף עבור עבודה שאין לה ערך עבור אף אחד. למעשה, אף אחד מבין מבקרי הגלוב שהתווכחו איתך לא טוען כזו טענה. לא ברור לי מה אתה משיג בכך שאתה הופך טענות רציניות לקריקטורה.

    ר"ש – עשה מערוף, שלח להם לינק למסנג'ר. אבחנת הדו-טרול שלך היא אבחנת השנה. האם אתה רוצה להיות יועץ חיצוני בשכר שערורייתי לענייני אבחנות?

  11. נכון! ראיה לכך היא שר"ש רצה לתת לי לינק למסנג'ר למרות שהוא יודע שאני משתמש בלינוקס, כך שהשעה בטוח שיבשה עליו את דעתו

  12. דנדוש- תוריד gtalk, מרמ תשתמש בgaim ללינוקס או משהו דומה – נגמר העניין. תתקינו גם מצלמות רשת ותתחילו להתפרע.

    אם כל זה קשה לכם תמיד יש את meebo.

  13. תפסיקו לקלל אותי עם כל הענייני מחשב האלה! ליאור, באמת אין לי מושג מה אמרת שם. בשבילי אינטרנט זה אקספלורר ומסנג'ר. וזהו.

  14. יוסף, ברור לי איך כזה דבר קורה, מרוב פעמים שקוראים טקסט לא שמים לב לתקלות והם קופצות להן. אין לי שום כוונה לגרום לפיטורי מגיהות. אבל אם אני קונה ספר (שמעניין אותי מאוד, במיוחד כשלפני שבועים ראיתי הרצאה של המחבר בוידאו של גוגל http://tinyurl.com/rv77x [לינק מהקולקטיב, זו הרצאה אחרת אבל באותו מקום ניתן למצוא גם את הרצאת מחבר הספר]) אני מצפה למשהו ללא תקלות.
    .

  15. בקשר ליהלום, דווקא אני מכיר מישהו שאמר שהוא מצביע למפד"ל-איחוד כי יהלום במקום גבולי והוא רוצה להכניס אותו, כי הוא עשה הרבה לנכים והוא (כלומר החבר) נכה בעצמו.
    לא עזרו הסבריי על כך שהוא נותן את קולו למפלגה הכוללת את מולדת עם רעיון הטרנספר ועוד כל מיני אנשי ימין הזויים.

    בקשר לטיעון על הפיטורים הצפויים ל-2,000 עובדים, אני מסכים איתך. לא זה השיקול.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *