הפורמט שחייגת אליו שונה

לאחר שהודיעה שהשקת חלונות ויסטה תדחה, ולאחר מכן דחתה גם את השקת אופיס 2007, מודיעה מיקרוסופט כי בגרסה החדשה של אופיס ישונה פורמט הקבצים שתוכנות אופיס מייצרות. לא עוד פורמט בעל שלוש אותיות אלא (שימו לב, שימו לב) פורמט בעל ארבע אותיות.

אם בעבר doc היה פורמט מסמכי וורד, הרי שבעתיד הוא יהיה docx. אם בעבר פורמט xls היה פורמט מסמכי אקסל, הרי שבעתיד הוא יהיה xlsx. אם בעבר ppt היה פורמט מסמכי פאוור-פוינט, הרי שבעתיד הוא יהיה pptx. אני חושב שיש כאן מוטיב חוזר, אבל אני לא בטוח.

מה שהכי מצחיק זה שמיקרוסופט מבטיחה תאימות אחורה לגרסאות קודמות של אופיס. קורעים אותי המיקרוסופט האלה עם ההומור שלהם.

(מקור: חופרן*)

* נראה אם החידוש הזה יתפוס.

60 מחשבות על “הפורמט שחייגת אליו שונה

  1. אכן שערורייה. אנחנו עוברים בשידור חי לביתה של שושנה. בעוד מספר דקות תגיב שושנה על ההאשמות החמורות לפיהן מיקרוסופט גנבה ממנה את הפורמט. שושנה?

  2. זה מיותר. בכל מקרה אף אחד לא יקנה כבר את אופיס 2007 כשיש אופן-אופיס. העניין הוא שבאחד הראיונות שקראתי המפתחים במיקרוסופט אמרו שאין להם תקן לקבצים, ולכן יש להם בעיות תאימות. הם פשוט לא עורכים מפרט.

  3. אם אופיס 2007 לא יתמוך אחורה באמת (כמו שאופן אופיס תומך "עקום" בקבצי DOC) לא תהיה סיבה לעבור לאופיס 2007- הממשק שונה לגמרי וההסתגלות אותה הסתגלות רק עם אלף שקל יותר בכיס, לכן אני מסכים עם יהונתן שתהיה הגירה לאופן אופיס.

  4. אלו מסוג הויכוחים שהזמן יוכיח מי צודק. שים לך תזכורת ליוני 2007. נראה אז עד כמה היתה "הגירה" מאופיס לכיוון אופן-אופיס.

  5. אולי תהיה הגירה קטנה לכיוון אופן אופיס אבל מה שמעניין אותי לראות היא כמה אנשים פשוט יוותרו על השדרוג וישארו עם מה שכבר יש להם (קרי 2003אופיס או XP). לדעתי אפשר להחיל את החוק בעניין הנאצים שמסיים כל שיחה על (להבדיל) קוד פתוח בדיונים על מיקרוספט.

    בכל מקרה, ימים יגידו.

    אגב, הייתי משתמש ב "חפיר" במקום "חופרן" למרות שזו לא בדיוק אותה הטיה כמו במקור.

  6. אני חושב שהסיבה לזה היא שהם רוצים לשמור מסמכים בפורמט XML, וזה מפשט את הטיפול בהם.
    אפשר לדאוג לתאימות לאחור, כי בתכל"ס אפשר להסתכל בתוך הקובץ ולזהות את הפורמט, אבל זה יותר מדי מורכב לרוב האפליקציות בהשוואה להסקה של הפורמט מהסיומת.
    (קורא את המאמר המזו**ן, כן, צדקתי).

  7. אז למה לא לשמור פשוט בפורמט xml למטרת שיתוף נוח בין אפליקציות ולאפשר שמירה כdoc.xls או ppt בקיזוז הפיצ'רים שלא מתאימים כדי לספק תאימות לאחור.

    בעניין החופרן, נזכרתי ששמעתי ש"חפרן" הולך חזק היום בקרב אזחיה הצעירים של ארצינו ולפי הבנתי את פירוש המילה, היא יכולה להתאים לdigg במקרים מסוימים. חפרן – ממציא בדיות, מעוות את המציאות לצרכיו. לדוגמא: "הברון מינכהאוזן הוא חתיכת חפרן"

  8. מר הנר היקר- אח של חבר שלי (ילד בכיתה ב') קרא לי חפרן לפני יומיים כי ניסיתי להשיג את אח שלו במשך שעתיים בהפרשים של שתי דקות.
    נראה לי שאני יותר מעודכן ממך!

  9. חביבי, אח של הזרעון של הגיס שלי, קרא לי חפרן לפני שעתיים כי אני כל הזמן עודר בגינה.

    נראה לי שאני יותר מעודכן ממך!

  10. אח של הזרעון יכול להיות בכל גיל, כנראה שאם לא ציינת בן כמה הוא אז שהוא יותר מבוגר מגיל 7
    אני עדיין יותר מעודכן ממך.

  11. בסלגנ צבאי "חופר" או "קודח" פירושו אדם שחוזר על דבריו מספר רב של פעמים, או יורד לעומקה המתחת-לשכבת-המגן-של-כדה"א של איזו נקודה. ולכולם נמאס לשמוע אותו.

  12. אבל זה לא מדיוק! נודניק הוא קרציה ומעצבן, החופר יכול להיות אדם בסדר מכל בחינה אחרת, שפשוט נתפס על נקודה ולא עוזב (די דומה למה שאתה ואני מעבירים את הגלוב הזה וקוראיו בשעות האחרונות).

  13. ליאור לפני מיטב ידעתי החפרן הוא אדם שנוטה לחפור בצורה פתולוגית, כלומר על כל דבר ועניין. תקנני אם אני טועה.

  14. חקרתי את הנושא ואני מודה, השימוש שלכם יותר פופולרי, לפחות ברשת.
    יכול להיות שהפירוש שלי הוא משהו לוקאלי בצפון (שם גר המקור שלי).

    בכל מקרה I stand corrected.

  15. MrM – צדק האח של החבר שלך. אתה באמת חפרן. חופר, מחפרון אוו מתפרון. . צדק ההוא. ניג'ס -בטח אתה גם משתמש הרבה בכפתור הזה במסנג'ר.

  16. פורמט הקבצים החדש באופיס הוא הסיבה שארגונים יקנו אותו. הפורמט מקל על שיתוף מסמכים ועל כתיבת תוכנות שמשתמשות באובייקטים של אופיס. בנוסף ניתן לשמור קבצים לפי תקן open document .אם תפתחו קובץ של אופיס 2007 אם winzip תגלו שיש שם מספר XML ולא אחד.

    הבעיה אם אופיס 2007 היא שכמו כל תוכנה של מיקרוסופט היא זוללת משאבי מערכת. אם המחשב שלכם לא חזק מאוד על תנסו להתקין אותה (וגם אם המחשב חזק, זה לא שווה את המאמץ)

  17. יובל,
    אני במקומך הייתי מוסיף בכתבה עצמה:
    "את תגובת Xslf לא הצלחנו להשיג, עד לפירסום הידיעה.
    לכשתגיע נפרסם אותה במיידית.".

  18. אני פשוט מנסה לעמוד בקצב של קורא הרסס שלי…

    התגובה ה(חצי) רשמית: גנבים! שודדים! מפירי זכויות יוצרים! אני דורשת 1$ תמלוגים על כל קובץ שנשמר בפורמט החדש.
    כמחוות רצון טוב, I'll waive the fee אם פורמט ברירת המחדל עבור מיקרוסופט אופיס יהיה Open Document (ולא, להיות xml זה לא מספיק).
    🙂

  19. ובכן אהרל'ה, מראות קשים. שושנה יצאה מביתה, נסערת ונרגשת ואיימה בתביעה משפטית כנגד מיקרוסופט. אין ספק שהתפתחות דרמטית זו תשפיע על חברת הענק. יש לקוות ש-א' הקורא המתמיד מהגולה, שידוע בקשריו עם מיקרוסופט, יגיב על האיום.

    חיזרו אלינו כאשר יהיו לנו פרטים נוספים. אהרל'ה.

  20. אנחנו ממתינים בדריכות להודעה הרשמית של Xslf , ולא להודעה החצי רשמית של מקורביה .
    כפי הנראה, עניין זה, מעורר זעם רב בקרב הסובבים אותה, ואנו מאחלים בריאות שלמה ל-Xslf.

  21. פינגבק: xslf.com ~
  22. חוץ מזה, גם היו"ר הזוי. זה חלק מסוד הקסם שלו (אמר היו"ר כשהוא מתפלא מדוע הוא שוב מדבר בגוף שלישי. הייתכן שהוא שוב נדבק מחיליק מהספארי?)

  23. לי יש הרגשה שמיקרוסופט מוציאה גרסאות חדשות (שצורכות משאבי מערכת על ימין ועל שמאל) של אופיס ווינדוס ואקספלורר, ואז דוחה את שחרורן, רק בכדי לתת לתעשית יצרני המחשב להדביק את הקצב ולפתח מחשבים שלא יעלו בלהבות ברגע שיריצו את שלושת התוכנות ביחד ^^

  24. אסף זה עובד הפוך, יצרניות החומרה עצבניות על מיקרוסופט כי היא לא משחררת את התוכנות בכך שהיא מעכבת אותן וגורמת לאנשים לא לקנות מחשבים חדשים

  25. רוגל (36), למיטב ידיעתי אופיס 2007 לא יתמוך ב-OpenDocument. לעומת זאת, הפורמט החדש מבוסס ה-XML יהיה, לשם שינוי, מתועד. קראתי איפהשהו שאפילו במיקרוסופט אין מפרט מלא של הפורמט הנוכחי. פעם הוא פורסם בטעות ב-MSDN לכמה זמן, באיזור 97', וזה כל מה שיודעים עליו מחוץ למיקרוסופט. התיעוד של המפרט הנוכחי יקל על תוכנות אחרות לעבוד איתו, כמו שכתבת. נדמה לי שהם גם יפיצו פלאג אינים לגרסאות קודמות של אופיס, כדי שיוכלו לקרוא את הפורמט החדש.

    בסך הכל, מבחינה זו זה צעד חשוב לקראת יותר פתיחות של הפורמט של אופיס.

  26. תומר 1.0, הפורנו החברתי שלך מאוד צמחוני. פייר, אני מה-זה מאוכזבת.

    (דרדרפת הולכת להוסיף לפורנו החברתי כמה אתרים שידגימו לצמחונים מה זה פורנו 2.0)

  27. אני מנחש שרוב ההכנסות על אופיס הם מארגונים, וכל מנהל רכש, לא חשוב באיזו חברה, יעדיף תמיד ללכת על שם שהוא מכיר – ולחסוך את המחקר על החלופות.

    לגבי digg – מה עם "חפירות"?

  28. מסתבר שרק עכשיו 11 2007 נתקלתי בקובץ מסוג DOCX
    ובניגוד לנאמר למעלה, הוא לא נפתח עי וורד ישן יורת (אופיס 2000)
    מי ששלח נאלץ לשלוח שוב בפורמט הישן.
    תכלס מציע שיחפשו אותנו בסיבוב אלה מאופיס. אם ימשיכן ככה, נעבור כולנו לתחליפים עלבסיס פורמט תקני, כמו שקרה לחברות המונופול בארץ (לא נעים להזכיר את שמן, מישהו אולי יפגע אישית….)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *