מדריך לוויראלי המתחיל

ויראלי. היום הכל צריך להיות ויראלי. אם זה לא ויראלי אין קליקים ואם אין קליקים אין מפרסמים ואם אין מפרסמים אין כסף. מה עושים? עושים ויראלי, מה זאת אומרת. ב”גלובס TV” למשל, יודעים לעשות ויראלי כמו שצריך. אלופים בוויראליות. הם לוקחים סרטים משומשים שהם מוצאים באינטרנט, מדביקים כמה מילות מפתח – בעיקר “צפו בסרטון שהפך לוויראלי”, כי לעשות ויראלי זה להאמין שהגולשים קצת קצת מטומטמים – והופסילה, יש לך ויראליות בקופסה (יצאתי קצת גייז עם ה”הופסילה” הזה אבל בכיף).

מי שרוצה מדריך לוויראלי המתחיל, מוזמן לקרוא את הטקסט הגאוני, אני אומר גאוני, שאמור למשוך את הגולשים לצפות בסרטון שבו רואים שני אנשים נדרסים. הנה הוא לפניכם:

“הסרטון שהדהים את העולם: שרדו תאונה שלא תיאמן. תאונת דרכים כזו עוד לא ראיתם: אישה מבוגרת וילד בן 5 שמהלכים ברחוב נקלעים בהפתעה לתאונת דרכים שמסתיימת בנס גדול. צפו בתיעוד הנדיר ומעורר הצמרמורת”.

מאסטרפיס של ויראליות.

סרטון? יש. הרי אין ויראליות בלי סרטון.
מדהים? יש. חייב להיות מדהים.
עולם? יש. זה לא מקומי – זה ככככלללל העו-לם.
תאונה? וואיי, חבל על הזמן.
לא תיאמן? ברור. מה שווה דברים שיאמנו? רק דברים שלא יאמנו.
עוד לא ראיתם? בוודאי. אם ראיתם, מה עשינו?
אישה? יש. אמנם אין ציצים וקצת מבוגרת, ועדיין – אישה!
ילד? יש. תמיד גונב את ההצגה. או שזה כלב? שיהיה ילד.
הפתעה? כמובן! איך לא?
נס? בהחלט. נס משמיים, לא סתם.
נס גדול? נו, ברור שבהחלט! אמרתי נס משמיים, לא?!
תיעוד נדיר? כן. אין כאלו דברים.
מעורר צמרמורת? באררור.

ומה קיבלתם? כולם ביחד: ו-י-ר-א-ל-י-ו-ת.

מישהו צריך לתת שם למישהו העלאה. או פוליצר. או להקיא עליו קצת. מה שיוצא קודם.

נכתבו 5 תגובות לפוסט “מדריך לוויראלי המתחיל”

  1. חנן כהן:

    אני חושב שתאהב את זה

    http://downworthy.snipe.net/

  2. אברהמס:

    אני דווקא שמח על טקסטים/קדימונים/פרסומות כאלה, ככה יודעים ממה שווה להתרחק, לאיזה לינק לא צריך להכנס/באיזו סדרה לא צופים/איזה מוצר לא לקנות וכו’. מבחינתי ככל שמשהו יותר צעקני ומושך תשומת לב אני יותר מתרחק ממנו.

    מבחינתי מוצר טוב לא צריך פרסומת ואם מוצר צריך פרסומת הוא כנראה לא מספיק טוב וחברה/פוליטיקאי לא צריך יחצ”ן. אבל כנראה זה רק אני…

    יוצא הדופן היחיד שעולה לי בראש הוא כנראה האייפון.
    את זה אני פשוט לא מבין. אין לדבר הזה פרסומות בכלל (כאסטרטגית שיווק) ומדובר במוצר שלדעתי לא נמצא ברמה גבוהה יותר ממתחריו (ולטעמי הוא אפילו פחות נוח אבל זה רק אני) ובכל זאת שומעים אנשים מדברים על המוצר בקנאות דתית ממש. תופעה מוזרה.

  3. אדם מתן:

    חנן – מעולה, ליטרלי! בלו מיי מינד!!!

  4. ריקרדו:

    הכותרת צריכה להכיל את מה שאתה הולך להרגיש

  5. Erin:

    לצערי, מנהלי/ות שיווק למיניהם/ן בחברות ומותגים לא רואים בזה שום בעיה, להיפך, ותמיד מבקשים “יותר הנעה לפעולה”. אז אחרי שהצעת את כל מה שאתה יכול כדי *לא* לכתוב משהו עאלק ויראלי כזה, הם בסוף ינחיתו עליך “קופי” ויראלי משלהם. בסגנון שלמעלה. ואז נותר לך לפרסם ולהקיא קצת בפה.

הוספת תגובה משלך

תצוגה מקדימה: