ח"כ חסון ילמד אתכם לקח

ח"כ ישראל חסון כועס. הו, כמה שהוא כועס. הוא כבר ילמד לקח את כל האנשים האלו מהאינטרנטים. חסון העלה לפני כמה שבועות את אחת ההצעות ההזויות בתולדות הכנסת. על פי הצעה מי שרוצה לכתוב תגובה לכתבה באינטרנט (טוקבק) יהיה חייב להזדהות. למה? כי ככה החליט ח"כ חסון ואתם יודעים מה קורה כשהוא מחליט משהו.

מחלקת המחקר של הכנסת ביצעה עבודה מקיפה בנושא הטוקבקים, היא ראיינה מומחים, שאלה שאלות (גם את הח"מ), הוציאה דו"ח לתפארת שבסופו קבעה:

נראה שהחוק המוצע אינו הולם את רוח הקונבנציות המקובלות באינטרנט.

האם זה הרתיע את חסון? מה פתאום. כשהוא מקבל רוח גבית מאנשי תקשורת דוגמת רזי ברקאי, שבמשך שבוע שלם העלו לשידור טוקבקיסטים רק כדי לצווח ולנזוף בהם על כך שהם מעזים לכתוב בעילום שם, החליט חסון לקיים דיון בעניין.

כל המי ומי עלו לירושלים. הם הסבירו לו שהצעת החוק שלו מנותקת מהתרבות ברשת, שהיא חסרת תועלת, חסרת תוחלת, חסרת היגיון, חסרת שיניים, חסרה את כל המרכיבים שבדרך כלל בונים הצעות חוק. חסון נעתר ללחץ הציבורי והודיע כי מאמצי החקיקה יוקפאו למשך שלושה שבועות. ביום חמישי האחרון היה אמור להיערך דיון המשך בסוגיה על ידי חסון בפורום של עורכי האתרים הגדולים ומספר יועצים על מנת להגיע להסדרה עצמית של הנושא ללא חקיקה. אבל, שוד ושבר, אל הדיון לא הגיע אף אחד מ- 14 עורכי האתרים שהוזמנו אליו.

חסון נדהם. איך זה יכול להיות? אחרי הכל, במשך שבועות הוא התרגל להיות הילד הרע של האינטרנט הישראלי. הוא אומר "טוקבקים" ומיד כולם כותבים עליו, מדברים איתו, מנסים לשכנע ולשדל אותו ופתאום, אף אחד מבין עורכי האתרים שהוזמנו לא מגיע לירושלים, אף אחד לא מוכן לבזבז שעתיים מזמנו כדי לשמוע את הגיגיו.

לא אדם כמו חסון, שאתר האינטרנט שלו מקדם את מבקריו במשפט "שלום, הגעתם לאתר של סגן ראש השב"כ לשעבר", יעבור על זה בשתיקה. הוא הודיע כי יגיש את הצעת החוק דרך משרד התקשורת, ללא כל דיון ציבורי. מדוע? קלינגר שהיה במקום סיפר לטוש שמטרתו של חסון היא להשתמש בהצעה כ"כלי במשא ומתן עם בעלי האתרים וכדרך להשיג את תשומת ליבם בפעם הבאה".

כך יעשה למי שלא מוכן להשתתף בקרקס הגמדים של חסון. הוא יראה לכם מה זה. אין זה משנה שלהצעה יש אפס סיכויי הצלחה (כי היא גרועה ומטופשת) ושאף בר-דעת לא יצביע בעדה, הוא ילך איתה עד הסוף. יאמר לזכותו של חסון שהוא לא המציא את השטיק. עד לא מזמן פעל בכנסת אדם אחר שניסה לעשות שם לעצמו באמצעות הצעת חוק ריקה שעסקה באינטרנט.

קראו לו ח"כ יחיאל חזן.
כל כנסת והחזן שלה.

21 מחשבות על “ח"כ חסון ילמד אתכם לקח

  1. ג – אני מסופק אם מתוך 120 המחוקקים הקיימים יימצא אדם אחר שיהיה מוכן להצביע בעד ההצעה הזו. חסון יודע את זה. כולם יודעים את זה.

  2. שמעתי פעם מפקיד (בכיר, בטח שבכיר. סתם, ממש לא) באוצר על הצעת חוק מטופשת יותר:
    להשוות את שכר המינימום במשק לשכר הממוצע.
    קחו את זה בלופ, ותראו לאן אתם מגיעים…

  3. אלוהים אדירים, מישהו למעשה קיבל אותו לשירותים החשאיים ואחרי זה איפשר לו להתקדם לתפקיד סגן ראש ? נו טוב, עוד מונופול ממשלתי שצריך להפריט.

  4. נראה לי שהוא פשוט רוצה צומי. במקום לעבוד קשה ולעשות משהו טוב (למשל: להתנגד לחוק הרחבת הפיקדון, כפי שכתבתי לו וכפי שהוא כבר לא עונה לי), הוא עושה פרובוקציות. הוא כמו פקאצה מהשב"כ!

  5. אני אוהב במיוחד את העובדה שהוא לא נותן להצעות ממשלתיות זניחות כמו תזכיר חוק מסחר אלקטרוני להפריע לו להיות משוכנע שההצעה שלו תעבור כממשלתית.

  6. בתור אחד האנשים היחידים שהיו באמת בפגישה ביום רביעי אני מאוכזב. מה לעשות, אני רציתי דיון, רציתי לשמוע את כולם מדברים, וישראל חסון בא והורס לי את הכיף. אתה רק שוכח דבר אחד יובל, ועדת השרים לענייני חקיקה כבר דחתה את הצעתו של חסון כהצעה ממשלתית (אבוי). אבל אל תתן לעובדות לבלבל אותך.

  7. יובל, עכשיו הצלחת להפחיד אותי לאללה. אשכרה גרמת לי לרעוד שמעוד חודש, חודשיים, מקסימום שלושה אי אפשר יהיה לכתוב טוקבקים כמו שצריך (עם לינוקס זה לא היה קורא/ליברמן שולתתתת).

    כן, אני יודע שרצית להגיד שזה מגוחך ושאין לזה סיכוי לעבור, אבל… רשמת במפורש "שאף בר-דעת לא יצביע בעדה" ודווקא המילים האלו שחלחלו עמוק פנימה שיכנעו אותי שזה יעבור בקריאות 1 2 3. אל תשכח מיהם ברי הדעת שציינת אותם.

  8. זה הכל בכלל אולמרט שהיה בסין לא מזמן וקיבל מהם כמה רעיונות טובים
    וזרק מילה לחסון שיעשה את העבודה שחורה, כי הוא רגיל מהשב"כ

  9. הגענו לתחתית של החבית. מי היה מאמין שאלו יהיו נבחרי כנסת ישראל בשנת 2007.

    מעל הכל ישנה אכזבה שלאחר כמעט 60 שנות קיום כמדינה לא הצלחנו לקיים תרבות של דיון והיגיון בסיסי (Common Sense) בארץ. הליך חקיקה יכול להתנהל בכוחניות של הורדות ידיים,
    הצבעות מנוהלות ברשלנות ונבחרי העם מרשים לעצמם לזלזל כל כך בתפקידם ולהצביע או לא להצביע באופן רנדומלי, או גרוע מכך תוך כדי התחשבנות בלתי עניניית או חוסר עניין מופגן. מעניין מהיכן נובע חוסר העניין של העורכים שלא הופיעו, האם זה מכיוון שהצעת החוק כל כך מנותקת מהמציאות או שמא נמאס להם לשחק לידיו של חסון? נראה כי חסון ממש נהנה לטרטר את העורכים, בוודאי שריד מתפקידו הקודם בש"ב שאחראי גם הצנזורה.

    על המסלול והמערכת הפוליטית שמאפשרת לאנשים מסוגו של חסון לקלקל לישראלים גם בכנסת (לאחר שירות ציבורי ארוך – מוטב אם חסון היה פורש לפנסיה מכובדת בסיומו או מתנסה בהליך צינון של כמה שנים) כבר נכתב רבות. מי ייתן ונראה פחות ופחות אנשי צבא וביטחון במערכת הפוליטית המסואבת של מדינת ישראל.

    בפעם המי יודע כמה עולה בי בחילה למקרא ידיעה מהסוג הזה. עד מתי נסבול מפגעים ציבוריים כמו חסון בכנסת?

  10. ציטוט:
    "קולע הוא תיאורו של ד"ר אחמד טיבי אשר הסביר שהשב"כ הילך אימים על הפלשתינים. נקשרו בו אגדות ויכולות מופלאות על אף עדויות פה ושם על טיפשות, כסילות יהירות והתנשאות. למרות הכל המיתוס היה חזק מכל והילך אימים עד שיתוק. לדברי ד"ר טיבי עם החשפות אנשי שב"כ ומוסד ובעיקר, פניית ראשיהם לפוליטיקה או לעסקים, בגופים גדולים וחשופים, נחשפה ערוות השב"כ, פג הקסם והועם האור. אכן הגאון גדעון אבן (החכמים) עזרא, מר עזרא שביט או דני יתום מוכחים ומתקפים משנה תוקף, את דבריו הנכוחים של ד"ר טיבי."

  11. מסכים איתך ירון (17).

    בצה"ל בשכל: יצאו למלחמת לבנון ובבת אחת שברו את כל המיתוסים סביבו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *