לא קונים פרסום כזה בכסף

1. כך נראה השער של הטוש היום בבוקר:

לכם אין ולכן איןו! נה-נה-נה-נה-נה!

בכתבה עצמה מצוטטים משתמשים שמסבירים שהיו שמחים להתחתן עם האייפון אם זה היה מותר. אין בכתבה ציטוט אחד של מישהו שאומר “אייפון? אההה, סתם צעצוע ולא יותר מזה”. במקום זה מצוטטים שם אנשים שמסבירים שהאייפון ישנה את העולם (לא פחות ולא יותר) ושאר סופרלטיביים מהז’אנר שאפשר למצוא רק בפרסומות של ג.יפית.

אני לא רוצה לומר דברים שאולי אחר כך אתחרט עליהם רק אומר שה”כתבה” הזו היא פרסום שלא ניתן לקנות בכסף. רוצה לומר, לא משנה כמה כסף “אפל” ונציגתה בארץ הקודש “איי-דיגיטל”, היו שופכים על פרסום, הם למעולם לא היו מצליחים לזכות בכזה פרסום. שישאלו את עצמם אנשי המרקר – ומי שחתום על הכתבה – מה זה אומר על הטקסט.

2. כחלק מתנועת הלוחות הטקטוניים בעיתונות הכלכלית בישראל, “גלובס” מחזק את עמודי ההייטק שלו במהלך מיוח”צן היטב שהופיע אמש בראש העמוד הראשי של העיתון.

החידוש מתבטא בתוספת של עמודים המכסים את תחומי ההייטק, אינטרנט, ביוטק ועוד הן בעמודי החדשות והן בעמודי שוק ההון. את תפקיד עורכת עמודי ההייטק קיבלה גתית פנקס שבעיני היא עיתונאית מוכשרת וחדה ונראה שבאמצעות המינוי הזה ובאמצעות העמודים החדשים, “גלובס” סוף סוף מתעוררים מתרדמת החורף שלהם. (גילוי נאות: יש בינינו היכרות מוקדמת עוד בתקופה שבה עבדתי ב”הארץ”).

יש רק דבר אחד שמציק לי: מדוע “גלובס” לא חושף יותר את החומרים של העיתון באתר האינטרנט שלו? האם לא שווה יחד עם הבליץ (שהתבטא בין השאר בכך שכמנוי על העיתון קיבלתי סמס המבשר לי על השינוי בעיתון) גם להפציץ את האתר בתכני הייטק כדי שהגולשים יתרשמו ממה שהם מפסידים? השימוש הכל כך לא מושכל של “גלובס” באתר האינטרנט שלו, זועק.

3. משהו רע עובר על ערוץ “הרשת” באתר נרג’. אף פעם לא ראיתי בו את ערוץ התוכן הכי מוצלח בעולם ועדיין בתקופתם של עידו קינן ודורה קישינבסקי היה מאמץ כנה כן לעשות איתו משהו, לייצר איזו אמירה, איזה סדר יום, איזו מחשבה מקורית. מאז שדורה עזבה ל”כלכליסט” (זמן קצר אחרי שעידוק עזב לאותו המקום) השממה השתלטה לחלוטין. כך לדוגמה הוא נראה הבוקר:

(בחצים ובבועות: התאריכים שבהם הועלו האייטמים השונים)

אין מצב, פשוט אין מצב שערוץ שרוצה חיים יציב בריבוע המרכזי שלו ידיעות מלפני ארבעה, חמישה ואפילו שישה ימים. לא יתכן שביום שני בצהריים עדיין יתנוססו בחזית הערוץ ידיעות מיום רביעי שעבר. יש להזנחה הזו מסר אחד מהדהד: זהו ערוץ מת.

תוחזר דורה לאלתר (סתם. שיהיה בהצלחה בכלכליסט).

19 מחשבות על “לא קונים פרסום כזה בכסף

  1. תודה. למיטב ידיעתי הערוץ פשוט נסגר. ו”תקופתי” מעולם לא ממש התחילה — בהתחלה התרכזתי בלחפש כתב טוב, וכשמצאתי אחד כבר השתנו הנסיבות והחלטתי לעזוב… :-\

  2. גם ערוץ המחשבים/אינטרנט וערוץ הרכב של ווינט דעכו לאחרונה, אני לא יודע לאן הלכו הכותבים שם.
    הייתכן שכלכליסט שואב את מיטב כותבי הרשת? מישהו ראה כבר את העיתון החדש, ויכול לחוות עליו דעה?

  3. לגבי גלובס הישנונים – מתי עולה האתר החדש?
    נראה לי אחרי כלכליסט יהיה אפשר לעטוף הרבה דגים בנייר ורוד.
    עיתון משעמם, אתר משעמם, ורוד לא מתאים לי.

  4. מרשה לעצמי לומר שגם בתקופה בו היו למדור עורכים היו בו אייטמים מיושנים ולא עדכניים.

    ובכל אופן בהצלחה לעורכיו בעבר בתפקידיהם החדשים.

  5. משהו רע עובר על הטוש. ביום שישי היה שם דאבל ספראד עם תמונות של סלבס והשכר שהם מרוויחים. שיפשפתי את העיניים כדי לוודא שאני לא קורא את “רייטינג” וזה אכן היה הטוש. בעע.

  6. יובל, לפחות תכתוב איזה גילוי נאות שאתה מועסק עד צוואר בגוף שעומד להיכנס בקרוב ראש בראש בדה מרקר ובגלובס. ככה, כשאתה מציג את עצמך כמשקיף או”ם תמים, זה נראה לא מי יודע מה

    גילוי נאות: הכותב/ת עובד/ת בגלובס

  7. מכיוון שזה אחד הסודות השמורים ביותר במדינה ובעיקר כאן – העובדה שאני כותב בידיעות אחרונות – באמת הייתי צריך לכתוב את זה. באמת לא תקין. כל כך ניסיתי להסתיר את זה. פאק.

    לגופו של עניין, אני מועסק (לא עד הצוואר, אם לא אכפת לך) בידיעות אחרונות ולא בכלכליסט. דומה הדבר לכך שאבקר טקסט שנכתב ב”טיים-אווט” ואתה תקפוץ ותטען שזה בגלל שאני מועסק עד הצוואר בגוף שמוציא את “פנאי פלוס”.

  8. לגבי הרשת,

    משהו קרה לערוץ הזה לא מהיום. עד לפני כחצי שנה הוא היה מאוד מוצלח, אפילו יותר מערוץ המחשבים של ynet לעניות דעתי. לא יודע מה בדיוק קרה שם ומה השתנה, אבל הוא ירד ברמת העדכון והפך לפחות ופחות מעניין. חבל…

  9. לדעתי הבלתי-מלומדת, הכתבה הזו היתה דבילית למדי. היא לא היתה אינפורמטיבית, לא ברורה לי התכלית שלה, והיא הציגה צד אחד מאוד מתלהב וילדותי הקשור במכשיר הזה.
    אמנם האייפון הוא מכשיר מלהיב, אבל לא חסרות לו גם בעיות. טקסט כמו שבכתבה אולי היה מתאים בתור איזה מסגרת משעשעת הקשורה בכתבה אמיתית על האייפון. אבל זה בפירוש לא חומר לשני עמודים ב-TheMarker…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

תצוגה מקדימה: