בימים אלו מופיעות בעיתונות אינספור כתבות של אינספור מומחים שמייעצים לחברות הסטארט-אפ כיצד להתנהג כדי לשרוד את המשבר הכלכלי. הנה אחת מהן (עוד אחת התפרסמה הבוקר בטוש תחת הכותרת "עצות לסטארט-אפים מפונקים" אבל מכיוון שב"הארץ" הורידו את המהדורה המודפסת מאתר האינטרנט שלהם, לא ניתן למצוא אותה [עדכון: הטקסט עלה. תודה ליותם]).
כל הכתבות האלו מבוססות על הנחה אחת, לעתים היא נאמרת בבירור ולעתים היא מובלעת: אתם צריכים לשנות את התנהגותכם; אם עד עכשיו עשיתם דבר אחד, בזמן משבר צריך להתנהג באופן אחר.
מכיוון שנראה ששוק העצות לסטארט-אפיסטים בזמן משבר הפך רווי, ומכיוון שאני מחפש הזדמנויות עסקיות חדשות, אני מכריז בזאת על הקמת חברת ייעוץ חדשה שתספק לחברות סטארט-אפ טיפים, טריקים, רעיונות, ליווי עסקי ופיתוח פילוסופי בכל זמן שהוא אינו זמן משבר; אחרי הכל, המשבר הזה לא יהיה כאן לנצח, נכון?
אני עוד לא יודע איך אקרא לחברה (אשמח לשמוע רעיונות) אבל הנה כמה עצות לדוגמה שמבוססות על ההפך מהעצות שניתנות עכשיו:
1. כאשר אתם מקימים חברה אל תחפשו לה מודל עסקי. בשביל מה לכם?
2. מודל הכנסות המבוסס על פרסום הוא יופי של מודל הכנסות. חשבתם עליו? כי הוא ממש מוצלח.
3. אם גייסתם הרבה כסף תוציאו אותו מהר, ועל שטויות.
4. בדקו היכן אתם יכולים להשקיע כסף על פעולות אסטרטגיות שאין לכם בהן כל צורך ואז בדקו האם אפשר להשקיע בהן יותר כסף. מחקרים מראים שההשקעה הזו תחזיר את עצמה במהירות.
5. תנו לעובדים שלכם משכורות חסרות כל היגיון. מגיע להם!
6. בגיוס הכספים השני, אין צורך להתמקד בתוכנית ברורה שמסבירה איך תעשו כסף מהחברה שלכם. למה זה טוב?
7. אם המשקיעים שלכם שואלים מהיכן יבוא הכסף תענו להם: "תרגיעו אחים שלי" והם יירגעו.
8. אל תתמקדו בלקוחות שלכם. הם כאלו קרציות וממילא הם לא משלמים.
9. בדקו מה כל השוק עושה (לדוגמה: רשתות חברתיות) ועשו גם. אם כולם הולכים לשם, כנראה שכולם יודעים למה.
10. הכי חשוב: סעו לחו"ל בביזנס או בפירסט. חיים רק פעם אחת.
שעת ייעוץ: 350 דולר.
לקביעת פגישת היכרות (רק 450 דולר) שלחו מייל לאימייל הסגול עם הנקודות הצהובות.
כתיבת תגובה