מאז שפתחתי חשבון טוויטר עוקבים אחר החשבון שלי, כלומר אחריי, 414 אנשים, מספר מכובד לכל הדעות. החלטתי לבדוק מי הם האנשים שעוקבים אחריי. התוצאות הפתיעו אותי.
גברים: 266
נשים: 87
תאגידים: 61
אז איך ביצעתי את הבדיקה?
חלק מהאנשים אני מכיר ולכן ואני יודע אם הם גברים או נשים. חלקם צירפו תמונה עובדה שהקלה על הזיהוי. לחשבון של אלו שלא צירפו תמונה או שמהשם שלהם לא ניתן לדעת בוודאות האם מדובר בגבר או אישה, נכנסתי במטרה לבדוק באיזו שפה הם משתמשים (בזכר או בנקבה). כאשר אני כותב "תאגידים" אני מתייחס לכל חשבון טוויטר שמייצג ארגון בין אם הוא חדשות ערוץ 2, יצרנית מחשבים או בלוג של ביקורת מסעדות.
אינני יודע אם ניתן להקיש משהו מתוצאות המחקר הקטן הזה או אם האנשים שעוקבים אחריי מייצגים את אוכלוסיית טוויטר בישראל. כך לדוגמה, אינני יודע האם הסיבה שיחס הגברים לנשים (1:3) במקרה של החשבון שלי מלמד שטוויטר היא טכנולוגיה שקורצת יותר לבנים מאשר לבנות או שהנוכחות של בנים גדולה יותר מזו של הבנות או שאולי זה בגלל שסוג התוכן שאני מפיק מעניין יותר בנים מבנות. מה שבטוח הוא שמספר התאגידים שעוקבים אחריי (האחרון הוא רשת ישרוטל?!) הוא עצום ותהרגו אותי אם אני מבין מה הם רוצים ממני, מה הם מפיקים מהמעקב אחריי ולמה מלכתחילה אני מעניין אותם.
אם יש לכם תובנות נוספות בעניין הדמוגרפיה המקומית של הטוויטר (למעט העובדה הידועה: מדובר באוסף של אנשים עם יותר מדי זמן), אשמח לשמוע.
כתיבת תגובה