אדם צריך להתייחס לעצמו כמותג

"אדם צריך להתייחס לעצמו כמותג, לחשוב מה המיצוב שלו וכך לפעול"

(מתוך "פרופיל להצלחה מקצועית: הכלים שיהפכו אתכם למותג אינטרנט", דה-מרקר).

זה שהשיח המותגי הזה גורם לי לבחילה עזה, זה לא חדש. אבל מילא הבחילה שלי. אני תוהה האם יש מישהו שאשכרה מתייחס ברצינות ל"טיפים" ול"עצות" האלו? האם יש מישהו שאשכרה קורא את הטקסט הזה ואומר לעצמו "וואלק, עכשיו אחרי שקראתי את הטקסט הזה, אני אלך להיות פעיל בקבוצה! בלינקדאין! כי אמרו שזה חשוב! ולא חשבתי שזה חשוב! אבל זה חשוב! כתוב שזה חשוב! ככה כתוב בעצה מספר שבע! מסתבר שזה יקדם אותי מקצועית! כן, טיפים! אני מותג נותן טיפים!".

אני מתרשם שכל הטקסטים האלו הם טקסטים שלא נועדו לבני אדם כי הם לא מעניינים אנשים אמיתיים. הם מעניינים אלגוריתמם של SEO, הם מעניינים את הרובוט של גוגל – הם לא נועדו לבני אדם.

אולי בגלל זה יש לי טעם של פלסטיק בפה.

17 מחשבות על “אדם צריך להתייחס לעצמו כמותג

  1. זהו זה, החלטתי "לשדר אמינות"!
    אולי בעצם עדיף לתת טיפים – אני לא סגור על זה
    שנייה – התגובות כאן יופיעו בתוצאות החיפוש של המעסיק שלי??

  2. אחרי לא מעט זמן בתחום הזה אני יכול להגיד לך שיש אנשים שככה בונים את עצמם, כי יש מעסיקים שמגייסים על סמך זה. ולכולם מגיע אחד את השני.

    אנשים וחברות רציניים יותר מבינים שכל זה קשקוש אחד גדול. מי שמגייס מישהו לפי ציון ה KLOUT שלו ולא לפי הכשרון האמיתי, יגלה מהר מאוד מה שווה יותר.

  3. תתפלא כמה אנשים קוראים ופועלים לפי הטיפים האלו.

    תתפלא גם כמה אנשים לפעמים לא עושים את הצעדים הכי מתבקשים כדי לקדם את המטרה שלהם, כמו למשל לעדכן את הפרופיל בלינקדאין כשמחפשים עבודה או לבקש מחבר דובר עברית לעבור על קו"ח ולתקן שגיאות כתיב.

    מאמרי טיפים נקראים הרבה אולי בגלל שאנשים מרגישים שהם מקבלים ערך בלי להשקיע הרבה זמן.
    אתה יכול להגיד שהקוראים של מאמרים כאלו טיפשים במיוחד, ומצד שני, ראש הממשלה שלך הוא ביבי.

  4. נדב (3): אני נורא שמח שאתה כאן וגם שמח שאתה מוצא לנכון לקדם את הבלוג שלך דרכי – בכיף. רק תשתדל שהקישורים שלך יהיו קשורים איכשהו, באופן כלשהו, לנושא השיחה. אחרת, אתה יודע, חראם.

  5. אבל האם "יובל דרור" (לא האדם – המותג) לא עושה בדיוק את זה? יש לך בלוג ותיק, מתמחה בתחומך, מספק קישורים וכפתורי טוויט, רסס, פיד, מופיע במינסטריים-מדיה, וכו'. מה יעשה מי שאינו לו גישה לפרסום מסוג זה (כי אינו מנהל בלוג איכותי או כי אינו מגיש פינות בטלוויזיה או כי אינו מרצה באוניברסיטה)? ישמש בכלים המקובלים כדי להפוך לחשוב ומעניין בתחומו. זה לגיטימי, זה אפילו טוב מסחרית, ואני לא רואה את הסיבה להימנע מלינקדין או פייסבוק או כל אמצעי אחר שנותן גישה לידע או ללקוחות.

    מאמרי טיפים לא טובים יותר או פחות מהטורים של לילך סיגן (שעברה ל Ynet, אלוהים ישמור אותנו!), מבלבולי המוח של עיתונאים בהווה ובעבר (לפיד, אישתו, וכו') או מסתם בלוגרים שלא תורמים לציבור הרחב אלא לכותב עצמו. לכל הפחות, מאמרי הטיפים נותנים טיפ אחד איכותי בבליל המידע המפוזר.

  6. דדי (8) – אתה מה זה לא בכיוון. "יובל דרור" (לא האדם, אבל גם לא המותג – אלא הקונספט) הרבה הרבה יותר מתוחכם מזה.
    "יובל דרור" הוא למעשה סינרגיה של כמה וכמה מותגים.
    "ד"ר דרור" (סימן רשום ב-19 מדינות) ממוצב כאקדמאי מתוחכם, מרוחק משהו (זו היתה המלצת מומחי המיתוג, 250$ לשעה). השתמשנו בשפה עיצובית קרירה ובניסוח מוקפד.
    "יובל" או "היו"ר" [(C) ו-(R) ו-(TM) ו-(TQM) ] הינו איש העם, מחבק תינוקות, הדמות שכל אישה רוצה לעצמה וכל גבר רוצה לשתות איתו בירה. מי שמכיר את יובל (דווקא לא המותג) יכול להעריך כמה עבודה השקענו כאן.

  7. אולי אם מספיק אנשים היו גם פועלים על פי הטיפים, מצבם היה הרבה יותר טוב.
    מצד שני, הטיפים מטבעם הם שטחיים לגמרי ולא יביאו אפאחד לשום מקום בהסתמך עליהם בלבד.

  8. תשמע לגבי ראיונות עבודה יש לי טיפ של אלופים:

    1. יגידו לך לספר על עצמך, בטוח. אל תתייחס לזה כאילו זה בא בהפתעה, תכין מה אתה רוצה לספר.

    עכשיו מה הבעיה? אני צריך להוסיף עוד פסקה שתסביר למה זה טוב ועוד 9 טיפים אחרים בשביל להצדיק טור. עד שאני מגיע ל10 זה אל תחטט באף בזמן הראיון.

    מה הוא רוצה לומר? שאם כל הקטעים האלה היו מחזיקים טיפ אחד ומשפט אחד הם היו שווים את משקלם בזהב.

  9. אתה מפספס נקודה – עבור כל אותם "אנשי שיווק" שלא ממש מבינים שיווק מהו ובעיקר הולכים וממלמלים "עוצמת המותג" – זו הדרך הנכונה להתקדם.
    לא להיות אפקטיבים, לא להראות תוצאות, אלא לעסוק בשיווק עצמי בלתי פוסק. ומכיוון שאותו יועץ שיווק עצמאי עובד מול סמנכל"ית שיווק באיזה ארגון, והיא לא שונה ממנו בתפיסתה השטחית של מה הוא "שיווק", אז היא קונה את כל אותן קלישאות וסגנון הדיבור שמשתמש ברבה מילים מהז'רגון אבל ללא שום ערך מוסף.

    זכורה לי אותה סמנכלית שיווק בגוף די גדול שהתגאתה בישיבת הנהלה שהקמפיין שלה הביא 3000 לייקים. שאלתי אותה מה השווי של לייק, האם יש לו ROI והמבט האטום שקיבלתי היה מדהים – היא לא ממש טרחה לחשוב על זה. כלומר, היא הביאה 3000 לייקים וזה מה שהיה חשוב לה.
    מה שהיה מדהים היה שהמנכל לא חשב לשאול כמה עלה הקמפיין הזה, וכמה עלה לו כל לייק שלא ממש ברור מה הערך שלו.

  10. הכתבה נכתבה לפני ארבעה ימים ארוכים. מעניין לראות את התגובות המרובות (שלוש) ומה הכותבים חושבים על הכתבה. מישהו לא עשה עבודת מיתוג לעצמו ולכתבה כמו שצריך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *