הכל נראה כמו מסמר.
במאמר בלמהנט, מסביר גינגי פרידמן, "מנכ"ל ADMAN, החברה למשאבי אנוש לענפי הפרסום, השיווק והתקשורת", שהבעיה של מתנגדי ההתנתקות (שלדעתו הקרינה על תוצאות הבחירות) היא "הקמפיין הכושל של הכתומים לפני ההתנתקות".
אומר פרידמן:
אם מישהו מחפש את "האשמים" האמיתיים "בשבר" הזה, ורוצה לדעת מתי "ארצישראל ועמישראל" איבדו את אזרחי ישראל, שיתכבד ויחזור אל קמפיין "הכתומים". הקמפיין הכושל של "הכתומים" לפני ההתנתקות מעזה (שמשום מה, נחשב למוצלח בקרב אלה שאינם מבינים) הוא זה שזרע את הרוח, ועכשיו לא נותר לימין אלא לקצור את הסופה.
בהמשך מנתח פרידמן את הבעיה המרכזית של הקמפיין. הם בחרו בצבע כתום!
כי עבור פרדימן, שהוא מנכ"ל של חברה שעוסקת בפרסום, יש להבין את העולם דרך זוג משקפיים אחד: קמפיין. לא משנה העובדה שבמשך עשרות שנים שלטנו על עם אחר וזה קצת נמאס לנו, לא משנה העובדה שהמתנחלים הפכו את צה"ל לחברת אבטחה פרטית, שבכל פעם שיוסף, יצחק ושרה-אסתר אחותם, רצו לצאת לחוג ג'ודו, היה צריך להפעיל פלוגה כדי לאבטח אותם, לא משנה העובדה שהגיע הזמן לעצב את גבולות הקבע של ישראל, לא משנה העובדה שרוב העם פשוט תמך בהחלטה מלכתחילה וללא קשר ל"קמפיין". כל זה לא משנה. הבעיה היתה ש"הקמפיין" לא היה מוצלח. אם רק היו עושים "קמפיין" טוב יותר, הכל היה נראה אחרת.
(מימין: האשם בתוצאות הבחירות. במהלך הפקת הצבע הכתום לא נעשה שימוש בתפוזים אמיתיים)
ג'יזס, כמה שאנשי פרסום יכולים להיות רדודים.
כתיבת תגובה