לאדם שמחזיק פטיש

קטגוריות: ,

הכל נראה כמו מסמר.

במאמר בלמהנט, מסביר גינגי פרידמן, "מנכ"ל ADMAN, החברה למשאבי אנוש לענפי הפרסום, השיווק והתקשורת", שהבעיה של מתנגדי ההתנתקות (שלדעתו הקרינה על תוצאות הבחירות) היא "הקמפיין הכושל של הכתומים לפני ההתנתקות".

אומר פרידמן:

אם מישהו מחפש את "האשמים" האמיתיים "בשבר" הזה, ורוצה לדעת מתי "ארצישראל ועמישראל" איבדו את אזרחי ישראל, שיתכבד ויחזור אל קמפיין "הכתומים". הקמפיין הכושל של "הכתומים" לפני ההתנתקות מעזה (שמשום מה, נחשב למוצלח בקרב אלה שאינם מבינים) הוא זה שזרע את הרוח, ועכשיו לא נותר לימין אלא לקצור את הסופה.

בהמשך מנתח פרידמן את הבעיה המרכזית של הקמפיין. הם בחרו בצבע כתום!

כי עבור פרדימן, שהוא מנכ"ל של חברה שעוסקת בפרסום, יש להבין את  העולם דרך זוג משקפיים אחד: קמפיין. לא משנה העובדה שבמשך עשרות שנים שלטנו על עם אחר וזה קצת נמאס לנו, לא משנה העובדה שהמתנחלים הפכו את צה"ל לחברת אבטחה פרטית, שבכל פעם שיוסף, יצחק ושרה-אסתר אחותם, רצו לצאת לחוג ג'ודו, היה צריך להפעיל פלוגה כדי לאבטח אותם, לא משנה העובדה שהגיע הזמן לעצב את גבולות הקבע של ישראל, לא משנה העובדה שרוב העם פשוט תמך בהחלטה מלכתחילה וללא קשר ל"קמפיין". כל זה לא משנה. הבעיה היתה ש"הקמפיין" לא היה מוצלח. אם רק היו עושים "קמפיין" טוב יותר, הכל היה נראה אחרת.

                 כתום-כחול

(מימין: האשם בתוצאות הבחירות. במהלך הפקת הצבע הכתום לא נעשה שימוש בתפוזים אמיתיים)

ג'יזס, כמה שאנשי פרסום יכולים להיות רדודים.

תגובות

29 תגובות על “לאדם שמחזיק פטיש”

  1. קוראים לו גינגי והוא נגד הצבע הכתום? הגיוני, בטח שהגיוני.

  2. בכלל יש היום איזה קטע של אנשי פרסום להגיד שטויות מטופשות בעליל לתקשורת, ראה ערך הראיון עם הדר (סיאם) גולדמן ואילון (פיצואלקטרי) זרמון בדה-מרקר שבו הם מוכיחים בדייקנות של נוסחה מתמטית את טענתם הספינית להחליא שהקמפיין שלהם למר"צ היה "אי כישלון למופת". אגב, רק על היציאה הזאת מגיע להם כובע טרול לנצח.

  3. יש לי יופומיזם חדש לאוננות- זרמון-גולדמן.

  4. המאמר מוכיח היטב את מה שאמר שלום חנוך עוד בשנות ה-80. הציבור מטומטם ולכן הציבור משלם.

    ובציבור אני מתכווון לכו-ל-ם: הפירסומאים הנפוחים, האידיוטים שמשלמים להם תקציבי ענק (אפשר גם איזה עצם?, אני מבטיח סרטונים גרועים לפחות כמו של ג או הבנק המרקד) והגרוע מכל, הציבור שמשום מה ממשיך לקנות בכמויות גדולות והולכות את המוצרים שנדחפים לו לגרון.

    היפה במאמר המרתק זה שהוא שהצליח להגיד המון דברים נכונים (או סתם בנאלים) ועדיין להמציא תיאוריה מטומטמת לחלוטין. ובעיקר למקם את כל טענותיו בתקופה של כמה חודשים ספורים ולשכוח משהו כמו עשור +- של היסטוריה שהשניאה על רבים את הכתום ובעיקר את הרעיון של השטחים, הרבה לפני שהקופירייטרים שלהם טרחו למצוא להם צבע.

    למען הסר ספק אני אוהב כתום ויש לי לפחות ארבע פריטים כתומים לעילא בארון (עוד אחד שאישתו מלבישה אותו)

  5. הכל בגלל הצבע הכתום, הציבור בלבל אותם עם אורנג' ושונא את מי שדופק אותו במחיר.
    רגע, יכול להיות שהציבור (ונבחריו) אשכרה שקל את הצדדים השונים של ההחלטה ותוצאותיה?

  6. למהנט=רדידות (בד"כ).
    אנשי פרסום=רדידות (בד"כ).
    אנשי פרסום + למהנט = רדידות (תמיד)! (עצרת)

  7. אני לא חושב שלמהנט=רדידות – לא בדרך כלל ולא ברוב המקרים. כמובן שיש כתבות שכעורך ראשי לא הייתי מעלה אותן אבל את אותו הדבר אפשר לומר על כתבות בניו-יורק טיימס.

  8. זרמון-גולדמן זה יופמיזם למקלחת זהב 🙂

  9. אביבה את רוצה לספר לנו משהו?!? 🙂

  10. אגב למהנט, יובל: אתה כתב נחמד, אבל אדם מושחת ששילמו לו כדי להכפיש את החברה מספר 1 במדינה. ואני מציע שתסתקל בראי וגם קבעת שיא חדש של חוצפה ישראלית. אגב, מגיב 2 לכתבה שלך הוא פשוט ליצן. מעניין אם הוא סתם עובד נאמן של החברה, או מישהו שאשכרה משלמים לו כדי לשתול תגובות מפגרות כאלה ברחבי האינטרנט.

  11. אביבה: LOL. מעולה 🙂

  12. פיגו: בעקבות התגובה הסתקלתי בראי.

  13. נו, והסתרקת סוף סוף?

  14. הסתרכת
    דבר עברית תקנית!

  15. מרמ: סליכה, זא לו יקרא שוב.

  16. מוסיף ואביבה, מהר לרשום פטנט אחרת הזירמונים ישתמשו בזה בלוגו של החברה

  17. אחד העם 18

    א. שיא הרדידות האינטרנט (וגם מחוץ לו) שייך בישראל למעריב ושלוחותיו.
    ב. Ynet מדי פעם מוציאים משהו שווה לקרוא, ומדי פעם יש גם כתבות שמרוב שהן רדודות המסך שלי מאבד בעומקו (ולא, אין לי מסך דק לצערי)
    ג. יובל, ברצינות – כמי שכותב שם והמקומות אחרים כנראה שאתה יודע זאת טוב יותר מכולנו.

  18. אחד העם, כמו שכתבתי – יש שם כתבות שלא הייתי מפרסם. מכאן ועד לומר ש"בדרך כלל" למהנט רדוד המרחק גדול.

  19. 🙂 מקלחות זהב זה האמא של היופמיזמים

  20. זהב נוזלי עיוני.

  21. ואגב, מי שמתסקל בראי הוא בד"כ מושחט, לא מושחת (שירי מימון שולתתתת !!!)

  22. אני בטח אצטער אח"כ שכתבתי את זה, אבל באינטונציה הנכונה, גם שי פישר זה יופמיזם למקלחת זהב.

  23. שי – No offence!

  24. לא נכון, שי פישר זה אחד שיש לו (כמוני) "שלפוחית ביישנית" והוא לא יכול להשתין מול אנשים אחרים.

  25. עמית: לול

  26. אביבה: לפני שאני נעלב, לא הבנתי את הקטע.

  27. עכשיו הבנתי.
    מבזק היעלבות: בוטל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן