לוגיקת השחיתות על שם ביבי נתניהו

ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, הוא אדם מושחת. אולי הוא לא מושחת ברמה הפלילית, אבל את מי מעניינת הרמה הפלילית כאשר מדובר בראש ממשלת ישראל. בנימין נתניהו הוא אדם מושחת בגרעין האישיות שלו. מספר פרשות השחיתות האישית הקשורות בשמו, משפחתו או בסביבתו נושקת לאינסוף: שחיתות פוליטית (בראון חברון), שחיתות אישית (פרשת המוביל עמדי והמתנות), שחיתות לאומית (חשיפת מסמכים סודיים מעל בימת הכנסת), שחיתות בינלאומית (דרדור מערכת היחסים עם ארה"ב לשפל חסר תקדים), שחיתות תקשורתית (השתלטות והפחדת אמצעי תקשורת כדרך להשתיק ביקורת) וכן הלאה.

המשמעות היא שאת מדינת ישראל מוביל אדם שהוא מושחת ברמה הכי בסיסית, כבן אנוש. האופן שבו הוא מנחה את אנשיו לפעול על מנת שהמדינה תשלם חוב אישי שלו של חשבון מים, הסיפורים שמגיעים כמעט מכל מי שאי פעם היתה לו נגיעה אליו על הקמצנות החולנית שלו ושל אשתו, האופן שבו הוא נוהג באופן קבוע להסית ציבור אחד נגד ציבור אחר כדי שהם יהיו עסוקים בלריב אחד עם השני במקום להתמקד בעובדה אחת פשוטה: מדינת ישראל נשלטת מזה שנים ארוכות על ידי צמד מושחת ומטורלל, מסובב על כל הראש.

(עיבוד התמונה באדיבות אלוף הפוטושופ, אריה)

כל זה מוביל לאקסיומה מרתקת: מי שבוחר לעבוד עם ראש הממשלה – יח"צנים, יועצים, אנשי סוד, עורכי דין ושאר משרתים ולקקנים – הוא עצמו מושחת. זה לא בגלל שהאנשים האלו קמו בבוקר ואמרו לעצמם "טוב נו, אנחנו אנשים מושחתים", אלא מכיוון שאתה לא יכול לעבוד עם אדם מושחת, שמקיים דרך קבע סביבת עבודה מושחתת, מבלי להיות מושחת בעצמך. זה פשוט בלתי אפשרי לעבוד בצמידות עם קמצן, שקרן, תככן, מניפולטור ומסית, אם אתה לא אחד כזה בעצמך – גם אם ההתנהגות שלו אינה פלילית (ושוב, את מי זה מעניין? כולם נהיו עורכי דין במדינה הזו?).

וזה, מוביל למסקנה אפילו עוד יותר מרתקת: מי שמצביע לקיסר סגול השיער הוא כזה שמביט בשחיתות הזו ולא אכפת לו ממנה. לא אכפת לו שראש הממשלה שלו הוא גנב קטן של כספי ציבור, כזה שמרמה את שומרי הסף במשרדו שלו כדי להזרים במירמה כמה אלפי שקלים לחבר מרכז ליכוד, לא אכפת לו שראש הממשלה שלו זורק את אשתו תחת גלגלי התקשורת כדי שתצביע על מנורה מתנדנדת, שלא ניתן היה לתקן אותה מתקציב אחזקה שנתי בהיקף של מאות אלפי שקלים, לא אכפת לו שראש הממשלה שלו שולח את עובדיו לקנות לו דברים ולא מחזיר להם כסף, לו אכפת לו שבכירי מערכת הביטחון מספרים סיפורים מסמרי שיער על מי שעומד בראש המערכת, לא אכפת לו שהאדם שקורא לעצמו "מר ביטחון" הושיב מיליוני ישראלים במקלטים במשך 50 יום במהלכם התחנן יותר מ-20 פעם לחמאס להפסקת אש, שהאיש שקורא לעצמו "מר כלכלה" הוריד את המדינה על ברכיה בשל יוקר המחיה, שבתקופתו כראש הממשלה פרצה המחאה החברתית כאשר הוא ואשתו היו עסוקים באותו הזמן ממש ברכישת נרות ריחניים, סושי וגלידות, לא אכפת לו מכל הדברים האלו ומרשימה עצומה של דוגמאות, המחשות ועדויות – כולן מצביעות על כך שבנימין נתניהו הוא אדם מושחת.

מי שזה לא אכפת לו, ומשום כך הוא מצביע למנות את נתניהו לראש הממשלה, הוא עצמו אדם מושחת שכן אתה צריך להיות מושחת בעצמך ברמת הערכים הבסיסיים של מהותך, כדי לגלות אדישות מוחלטת ביחס לשחיתות כל כך עמוקה של מי שאתה נותן לו את קולך, אדישות מוחלטת ביחס לאדם שיכול לשלוח אותך, את ילדיך, את הקרובים לך, למות בקרב, ביחס לאדם שמסוגל להמיט אסון מוחלט על חבריך, ביחס לאדם אותו אתה מבקש למנות כמנהיג שלך.

25 מחשבות על “לוגיקת השחיתות על שם ביבי נתניהו

  1. כמו היונה בחגווי הסלע, כולם יודעים את זה, אבל האפשרות שיפרוץ פה שלום מפחידה יותר.

  2. חסרה לי רק הפיסקה על המידות המושחתות של החכי"ם ושרים שיושבים בממשלתו של המושחת הגדול.
    לפני כל בחירות הם מכריזים בקול גדול כמה הוא מושחת וכו' וכמה הם יחליפו אותו ולא עשבו בממשלתו.
    ודקה אחרי סגירת הקלפיות, הם קופצים ראש ישירות לתוך ממשלתו.

  3. אני חושב שיש בציבור קבוצה לא מבוטלת שלא שלא אכפת להם, אלא הם מסרבים להאמין שכל זה נכון.
    מיאש משהו.

  4. מה שמלחיץ אותי בנתניהו היא לא מידת השחיתות, אלא חוסר הרציונליות שלה. את ההתנהגות (המושחתת) של אולמרט או שרון אני יכול להבין – הם פשוט לא עמדו בפיתוי, ולפחות אולמרט ישלם (בצדק) את המחיר. ההתנהגות הקטנונית, הפתולוגית וחסרת הבושה או המודעות העצמית של הזוג נתניהו היא הזויה ממש. אני לא יכול לדמיין את אולמרט (או כל פוליטיקאי בכיר אחר) גוזל מהעובדים שלו, או מזמין את מושיק גלאמין לבית ראש הממשלה למופע אימים כמו שראינו השבוע. אולמרט תמיד הצטייר לי כאדם שנעים להיות בסביבתו הקרובה (אם קצת עוצמים את העיניים), נתניהו הוא אדם שכמעט אף אחד לא מצליח להישאר בסביבתו הקרובה (ותעיד הבריחה של שני המועמדים המובילים להחליפו, גדעון סער ומשה כחלון, מהליכוד). הנחמה היחידה היא העובדה שנתניהו הוא היום נטל על הימין ולא נכס (תחשבו באיזו קלות כחלון, או אפילו סער, היו לוקחים את הבחירות האלו כיושבי ראש הליכוד).

  5. קודם כל, בעולם הערכים שלנו, אסוציאציה לאדם מושחת לא הופכת אותך למושחת. שנית, הצבעה בבחירות מונחית על ידי שקלול מורכב של עמדות וערכים ומסורות, וקשה לדעת כמה משקל אפשר לייחס מכל זה לדמותו המוסרית של מועמד, ומה חושבים התומכים בו לאור המשך תמיכתם.

    אני מעריך שנתניהו לא יאבד תמיכה בעקבות הפרשות הללו. התקשורת, במיוחד בתקופת בחירות, הולכת על קו דק שבין ביקורת עניינית לקידום האג'נדה הפוליטית של המרכז הציוני המדומין, וניפוח העיסוק בסיפור הזה לצורך פגיעה בנתניהו סביר שיעורר חשדנות ואנטגוניזם ויביא דווקא לליכוד שורות בקרב תומכיו. המאמר הזה, עם הקפיצות הלוגיות שלו, נשמע לי גם כמו ניפוח, וחוששני שככזה הוא פועל יותר לטובת נתניהו מלרעתו.

  6. באמת כבר שנמאס לשמוע על כמה שנתניהו לא בסדר.
    הוא מושחת כל כך גדול שכבר עשרים שנה התקשורת מנסה להכניס אותו לכלא ולא מצליח לה.
    יכול להיות שבעצם התקשורת(ואפילו אתה) בעצם עובדים כולם אצל נתניהו?
    כי הרי ככל ששומעים על נתניהו וכמה שהוא לא בסדר, זה רק עושה חשק להצביע לו רק כדי לעשות דווקא לאנשי התקשורת הנפוחים מעצמם(לא יודע אם אתה נפוח, לא מכיר אותך, באופן כללי).

    אל תטעה בי כאיש ליכוד השש להגן על המלך ביבי, אני ממש לא. הפעם הראשונה והאחרונה שהצבעתי ליכוד הייתה כשהתפוצץ עלי אוטובוס בירושלים בשנת 96 וביבי הבטיח להביא בטחון. בטחון לא הגיע, לכן לא מאמין לו יותר. אבל בטח שאני לא מאמין יותר למישהו מן האחרים.

    בקיצור, מה שאני מנסה להגיד, שמאל יקר שלי(אל תקח את זה אישית): אם מישהו רוצה להחליף ביבי, אני בכייף אצטרף. אבל צריך להעמיד מולו מפלגה אמיתית ערכית עם מנהיגים(כן, ברבים) אמיתיים שירצו לשנות ולא רק לעשות סיבוב בפוליטיקה.
    בנתיים אין כאלה באופק.

  7. בעולם שבו אבטלה = רעב אתה לא באמת יכול להאשים אנשים שעובדים עם מושחתים בשחיתות.
    מה עם כל העובדים של מפעלי ים המלח?
    מה עם כל האנשים שעובדים עבור נוחי דנקנר או יצחק תשובה?
    מה עם האנשים שעובדים בshell, מקדונלדס, אפל…

    דבר שני, כמו שכבר ציינו פה יש דברים יותר גרועים מראש ממשלה עם תקציב מחיה גבוה. ההפחדה של הליכוד עובדת, והקמפיין החדש שלהם שגורם לכולם לדבר אך ורק על השחיתות ולא להציע שום פיתרון לשום בעיה אחרת מבטיח את הנצחון שלהם.
    כמה אפשר להגיד שהוא מושחת? כל מצביעי הליכוד כבר שמעו את זה והם עדיין לא הולכים להפוך לשמאלנים.

    תשאל את עצמך, נניח שהיה מתגלה שהרצוג וגלאון מושחתים. היית הולך ומצביע לליכוד במקום לעבודה? לא? אז בגלל זה זה לא עובד גם על ימנים.

  8. ביבי הזוי ומטורלל?
    להבטיח בקמפיין 0 קשישים עניים תוך שנה (אפס!) וקרקע חינם לדירה משלך (חינם!) זה לא מטורלל?

  9. לגבי שחיתות פוליטית דוקא נתניהו לא במיוחד מושחת. מאוד ברור מה הוא יעשה אם יבחר שוב. הוא לא מאמין במיוחד בשלום עם הפלסטינים, במיוחד כשארצות הברית יחסית עוינת ולכן הוא ידאג שהמשא ומתן לא יתקדם יותר מידי. דעותיו הכלכליות ידועות ולמעט תיקונים קלים בתקציב לא צפויים שינויים רבים, וכן הלאה… לדעתי נתניהו בדרכו המתפתלת והמזגזגת מצליח ליישם את רוב המדיניות שלו.

    לעומת זאת מתמודדים אחרים חסרים לגמרי הגינות פוליטית שני ראשי הממשלה הקודמים (שרון ואולמרט) שינו את דעתם מקצה לקצה בלי שום הסבר. מפלגת העבודה שהתחברה לציפי לבני… (כל כך מפתיע שזה מוסיף לעבודה קולות) . יאיר לפיד חוץ מגיוס בני ישיבות קשה לראות עיקרון כלכלי או מדיני שמנחה אותו, אמונה מסויימת שאיתה הוא ילך עד הסוף (הסוף =אופזיציה).

    אני כנראה אצביע ליכוד.
    לא הבנתי מבוזי מה התוכניות שלו בתחום המדיני.
    1 מה הוא יעשה אם בשבוע הראשון של כהונתו אובמה יורה לו להקפיא את הבניה בכל יהודה ושמרון כולל ירושלים (שכונת גילה) בשביל שהפלשתינים יסכימו לשבת איתו למשא ומתן.
    2 מה לא צלח בנסיונות הקודמים להביא שלום (נתניהו וציפי, אולמרט, ברק) ומה הוא יעשה אחרת.
    3 בהנחה והוא יבחר לראשות הממשלה וישקיע מאמץ אמיתי להביא שלום ובסופו של דבר יכשל, מה הוא חושב שעל מדינת ישראל לעשות.

  10. ״דרדר את היחסים עם ארה״ב = שחיתות בינלאומית״ וטפ. ממש. חוץ מזה, יש אנשים שחושבים שהוא דווקא התעקש על דברים שחשובים למדינה בתקופה בה יחסי החוץ בארה״ב לא יודעים בין ימינם לשמאלם. ו״הקיסר סגול השיער״ – אד הומינם במירעו. הפליאה העמוקה הזו, מי עוד מסוגל להצביע נתניהו היא שלושת האצבעות שמופנות חזרה למתפלאים, על יהירותם העצומה. כל מי שמצביע נתניהו עושה מעשה שקול ורציונלי בדיוק כמו מי שמצביע לכל מפלגה אחרת, ובמקרים רבים אפילו יותר. הנה, אני מתכוון להצביע נתניהו. אני לא מושחת, למרות הרטוריקה בגרוש שלך. אני מבצע החלטה בוגרת בין אופציות קיימות שרחוקות משלמות.

  11. המשמעות היא שכמידת השחיתות שהוא מפגין כך עולה מספר אוהדיו. ככל שיפגין התנהגויות "מלכותיות" וגרנדיוזיות כך יהיה נערץ יותר ע"י נתיניו. והרי למלך מותר הכל ! מותר לו להזניח את נתינתיו, מותר לו להתעלם משוועתם, וככל שיתעלם יותר ויפחיד יותר את נתיניו כך תעלה קרנו וכך ירבו מעריציו.
    הבוחרים בו מן "הפזורה" אפילו שהם הסובלים העיקריים הם גם ראשית מעריציו, הם מעריצים את שאיפותיו למטוס פרטי, לארמון שרד, לשיעור סגול ומאפיר ולכל תעלול אחר אשר יתפס בעיניהם ל"מלכותי". זכרו את המלך חסן ממרוקו למשל, וגם אחרים. אלו ההמונים שמצביעים עבורו. השאר – רודפי כסאות, נגררים ופחדנים, יושבי האולפנים הטלויזיונים אשר בלהט מצדיקים את פעולות השליט. המליכו את מני נפתלי לראש הממשלה!

  12. דותן – לא סותר אבל רלוונטי.
    כמו שמנחם כתב האופציות רחוקות מלהיות מושלמות.
    אני מכירה אנשים שיצביעו לביבי בתור הרע במיעוטו והם לא מושחתים ואפילו – הפתעה – לא מטומטמים כלל ועיקר.

  13. אני חושב שאני יכול להגיד בפה מלא כי רוב אנשים שמצביעים נתניהו, לא מצביעים לו בגלל שהוא נתניהו אלא פשוט בגלל שהוא לא כל האחרים. הוא מה שנקרא הרבי מיעוטו.

    אישית אני לא ממחבבי ביבי עוד מימיו הראשונים (באופן כללי אני חושב שמי שבוגד באשתו מוכיח כי יש לו יכולת לשקר לאורך זמן לאדם שהכי קרוב אליו (כשהוא בבית לפחות) באופן שמעורר איזושהי אי נוחות ), אני גם לא מתכוון להצביע לביבי בבחירות הקרובות. אולם, אני בהחלט מסוגל להבין את מצביעי ביבי ואף שקלתי להצביע למפלגתו ולא למפלגה הקטנה לה אצביע בתקווה שיהיה בכוחה להשפיע על התנהגותו של מי שיהיה ראש הממשלה הבא (שוב, על אף שאני היייתי מעדיף שיהיה שם מישהו אחר).

    אני לא חושב שקיים מן עוף מוזר כזה שנקרא ה"פוליטיקאי הישר" ובטוחני שאם ייבחנו כל מועמד אחר (או כל מנהיג אחר בהיסטוריה של האנושות) לא יימצא ולו גם אדם נקי אחד.
    ואם במנהיגים נפלה השלהבת מה יגידו הפוליטיקאים? נכון לא צריך לתת יד לשחיתות ואני חושב שדין שחיתות קטנה כדין שחיתות גדולה (מומלץ לשמוע את ההרצאה של ירון זליכא בטכניון מ 2009, למרות שהוא חוזר על עיקרי הדברים בקול עייף משהו בתקופת המחאה החברתית).

    בשורה התחתונה כשאני צריך לבחור בין אדם נקי שיעשה במודע דברים שגויים למדינה (שגויים לטעמי) בניקיון כפיו לבין אדם מושחת שיגנוב מממני כסף אבל יעשה דברים טובים (?) למדינה גם אם מדובר באינטרס שגוי אני אעדיף לבחור במושחת. "למזלי", יש לי אלטרנטיבה שלישית ואני מהמר על כך שראש הממשלה הבא יהיה מי שיהיה והדברים שהכי חשובים לי יטופלו לפי הלך המחשבה של המפלגה בה אבחר. במקרה הגרוע…

  14. לאיריס ודותן, בפעם הראשונה שראיתי את השלטים הללו (קרקע חינם… ,0 קשישים… – או ביבי) הייתי בטוח שמדובר בקמפיין אירוני של ביבי שמנסה להגיד שהאחרים מוכנים להבטיח הרים וגבעות כדי שהעיקר שלא הוא יהיה ראש הממשלה הבא. אחרי כמה ימים נורא התאכזבתי, ממשרד הפרסום של ביבי ושל מתחריו כשגיליתי שמדובר בקמפיין אמיתי של מתנגדי ביבי. אישית אני לא מתייחס יותר מידי לכל הפוליטיקאים, להבטחותיהם או בכלל לכל מה שיש להם להציע בתקופת הבחירות (אפילו אמונותיהם לפני הבחירות לא עומדות במבחן המציאות בימי השלטון, הגדיל לעשות שרון כשהפך את עורו).

    את אמוני בהגיגים שבשלטי החוצות איבדתי כליל אחרי הקמפיין של ציפי ליבני בבחירות הקודמות… ביבי סכנה (ועם תמונה של פצצת אטום, לא פחות) ציפי ליבני תקווה. לא אשכח כמה מגוכחת היא נראתה בעיני כשהיתה הראשונה להצטרף לקואליציה עם האדם המסוכן ביותר לאנושות על כדוה"א – ביבי נתניהו.

  15. ספר את זה למשקיפים האירופאים שיושבים ברגעים אלה ממש במעבר רפיח ומשקיפים עליו ממצלמות האבטחה ושליבני רוצה לתת להם לשמור גם על הגבולות שלנו במזרח. (מה הם לא שם? ברחו? למה? איך זה יכול להיות? היה הסכם לא?) הם בטח נורא ייתרשמו מהכפכפים ששרה זורקת על העוזרת כשהיא מביאה חלב בקרטון במקום בשקית או להפך.

    ולאוקראינים שמאוד עוזרות להם הערבויות האמריקאיות מאוד מעניין החשמלאי שביבי סגול השיער שילם לו בלי מכרז כשר בהשגחת היועמש שליטא להחליף לשרה בטריות בויברטור בשבת בזמן שביבי יושב עם היועצים וכותב נאומים.
    (מה? האמריקאים אפילו לא מסכימים לספק להם נשק בגלל הפנייה של גרמניה וצרפת? אבל הם נתנו להם ערבויות לא?)

    גם האימהות והחברות והנשים והבנות של 500 חיילים שעוד נימצאים איתנו במקום להיות מגש הכסף שעליו עזה נמסרה לראש אשף מאוד מאוכזבות מביבי הסמרטוט ומשרה המושחתת והפסיכית עם המטבח המעפן והפוטושופ

  16. מישהו יכול להסביר לי בבקשה מה הקטע של השפמים? אני כנראה מפספס את הבדיחה…

  17. או שמחנה פוליטי שלם התחרפן ואיבד את הלוגיקה. כי זו יופי של לוגיקה ליהאחז באמוק ובלי להתבייש בגלידת פיסטוק של ביבי כי ברור שאחרי אולמרט ושרון, ובמקביל לפואד שהורץ לנשיאות (כדי להחליף את יוצא מפלגתו שבזבזנותו במוסד הנשיא פשוט הפכה לאגדה) מצד מפלגה שבחרה שינהיג אותה אדם ששתק בחקירה על כיצד ׳רמס את החוק ברגל גסה׳, ושנאספו עליו ׳ממצאים חמורים׳, מפלגה, שאגב, באופן מאורגן, כמפלגה, העלימה מיליונים מהמדינה בכדי להתחמק ממיסים, ובכן, ברור שיש מישהו שאפשר לצייר לו שפם ולטעון שכל הוויתו היא שחיתות. ברור (וכן, ובמקביל למושחתים אחרים מכל המפה הפוליטית – הירשנזון, חברי ישראל ביתנו ואחרים).
    אל תטעו, אתם מוסתים ומסיתים ועושים דמוניזציה ל׳קיסר סגול השיער׳, בצורה המיוחדת לכם, אך אתם לא שונים ממסיתים אחרים נגד ראשי ממשלה אחרים. וזה מעיד עליכם יותר ממה שזה מעיד עליו. קצת התחרפנתם.
    ואגב, אני אישית לא סובל את ביבי בגלל סיבות ריאליות – יש לו הרבה חסרונות כמנהיג.
    כשרואים את כל זה מבינים מהיכן ׳הפטריה הרעילה׳ יגאל סרנה צומחת.

  18. לדעתי צריך לציין שזו גנבה מכספיי ציבור גם אים אין אפשרות להוכיח מבחינה פלילית ורצויי לבדוק שוב בעזרת משהו שאינו מביין ה"מלקקים"!
    אך רוצה הייתי להביע את דעתי לגביי הבוחרים ומנהיגם.
    רצויי לזכור שביבי שיקר במצח נחושה ואמר: אוטובוסים מלאים בערבים נוסעים לקלפיות ! ( האים כך נוהג מי שרוצה להיות ראש ממשלה ? ). ומדוע לא אמר שהדתיים נוסעים ( מה שנכון! ) בהמוניהם לקלפיות? האים חשש שהם לא יצביעו עבורו? והריי כל רכושם ( כמעט – למעט מספר מבוטל של עובדים דתיים וחרדים וכמובן כספיי נדבות הגבירים בארה"ב ) בא להם מכספיי הציבור החילוני !
    וזכור עוד שפועליי כיתן דימונה רצו להפגין לפניי הבחירות אך ביבי ביקשם שלא יעשו זאת ולכן ההפגנה היתה
    אחריי הבחירות בכסות "מפלגת העבודה" ( "המחנה הציוני" )!
    ועוד, כפי שקראנו בעיתון "ידיעות אחרונות: מדוע בכל זאת הצביעו עבור ה"ליכוד" אמרו פה אחד : " אנחנו מוכרחים להצביע עבור ה"ליכוד" ! אלה מצביעיי ה"ליכוד" מתרפסים בפניי ה"בוס ", אך מוכנים לקבל עזרה מ"השמאל"!!!!!!!
    .

  19. ורוח המפקד מכשירה את השחיתות שמחלחלת מטה לכל המוסדות הממשלתיים והציבוריים. גם הצביעות חוגגת, ממשלת ישראל יוצאת בקמפיין "מלשינון" כשראש הממשלה שלה עצמו מעלים מס.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *