ניקסי שמיקסי

צריך להודות על האמת, עידוק היה הראשון שתפס את עוצמת הגיחוך בחנות הגרנדיוזית Nixi. פעם אחר פעם הוא ציטט את ההודעות לעיתונות המגוחכות שהוציא משרד יחסי הציבור של החנות הזאת והדגים את גודל הפלצנות.

מי שקרא את ההודעות לעיתונות של ניקסי יכול היה להאמין שמדובר בדבר הגדול ביותר מאז המצאת ההמבורגר. למזלי (הטוב או הרע, אני לא ממש יודע) החלטתי לבקר בחנות כחלק ממסיבת עיתונאים שערכה חברת סולגוד במקום לפני כחודש וחצי. מסיבת העיתונאים הוזמנה לשעה 19:00. מכיוון שרציתי לבקר בחנות לפני שהיא מתחילה, קבעתי עם הקולגות שלי לשעה 18:30. כאשר 19:00 באה והלכה, ניגשנו לברר מה קורה. מסתבר שמסיבת העיתונאים היא לא מסיבת עיתונאים; היא מסיבה למשווקים והיא לא מתחילה ב-19:00 אלא ב-20:00. הלכנו. זו היתה הפעם האחרונה שראיתי את ניקסי בחיים.

היומרנות של החנות הזאת היתה מדהימה. חנות אחת, שממוקמת במיקום גרוע הציעה מגוון די מצומצם של מוצרים וחשבה שהיא תכבוש את השוק. בשוק הזה, יש להזכיר, פועלות חברות קטנטנות כמו אופיס דיפו, רשת מחסני חשמל, רשת חנויות באג ועוד שכושר הקנייה שלהן גדול פי כמה מניקסי. יודעי דבר מספרים כי כל מי שפעל בשוק האלקטרוניקה בישראל לא נתן לניקסי (שהשקיעה בטירוף הזה 13 מיליון שקל) יותר משנה. הם שרדו חצי שנה וכעת נסגרו.

הנה סיפור קטן שבעיניי מייצג את גודל הנפיחה. כאשר הוזמנתי למסיבת העיתונאים נשלחה לי הזמנה בדואר האלקטרוני עם הוראות כיצד להגיע. החנות ממוקמת בצומת "רעננה צפון". בהודעה לעיתונות שונה שם הצומת ל"צומת ניקסי". ואולי עוד סיפור קטן: ניקסי החליטה לא להשקיע בפרסום. פרסום? מה פתאום. הם היו בטוחים שהם הדבר הכי ויראלי בסביבה והם צדקו – כמו שפעת עונתית הם נעלמו.

אולי זה הגדג'טים המנצנצים שגורמים ליזמים לאבד את הצפון. אולי זה בגלל שהם מסתכלים לאמריקה, רואים איך אפל עושה את זה ובטוחים שגם הם יכולים. רק שניקסי היא לא אפל, היזמים שעומדים מאחוריה הם לא סטיב ג'ובס וצומת רענה צפון (כלומר צומת ניקסי) היא לא מנהטן.

33 מחשבות על “ניקסי שמיקסי

  1. יש טענה ש"הדבר היחיד שהיה שם זה עיצוב"

    ובכן. גם זה לא. או לפחות – לא עיצוב חלל טוב.

    זו החנות היחידה שממש גרמה לי רצון רתיעה מלהכנס אליה בגלל החלטה עיצובית.

    בכניסה לחנות יש רצפת זכוכית שמתחתיה יש ריצפה בגובה 5 מטר. בקיצור – כל מי שסובל מאיזה שהיא רמה של פחד גבהים חש רתיעה מלהיכנס לחנות (הדבר היחידי שהיה חסר זה עירמה של מלפפונים בקופות בשביל האפקט המושלם).

  2. חחח תמר, השלט שלהם באמת היה הכי מגניב בכל החנות הזאת.

    טוב לדעת שמהיום לצומת רעננה צפון קוראים "צומת ניקסי". כנראה לקחו את ההשראה מ"צומת עלית" ברמת גן.

  3. הבעיה של ניקסי, לדעתי, הייתה שהיא נפתחה מאוד במקביל לרשת 'ביג בוקס', שסך הכל כיוונה לאותו קהל יעד והלכה על אותו קונספט (חנות מוצרי חשמל וגאדג'טים מעוצבת, בה הלקוחות יכולים להתנסות במוצרים לפני הרכישה), רק הציגה מחירים הרבה יותר שפויים, חנות מרווחת בהרבה ואנשי צוות מקצועיים (יחסית).
    אין שום מחילה לחנות שאנשי הצוות שבה לא יודעים ולא יכולים לברר (!) מה המחירים של המוצרים אותם היא מוכרת (מדובר בלוחות וואקום. כנראה אני הייתי הלקוח היחיד שרצה לברר מה המחירים, מה שגרם לפאניקה בקרב צוות החנות, ולבסוף ניתנה לי תשובה של "עזוב, תחזור עוד שבוע ככה, נברר"). אין גם שום סיבה לגבות כמה אלפי שקלים יותר מהמחיר הרגיל למחשבי מקינטוש (המתחרים שמוכרים מקים אמנם לא יכולים לחתוך במחיר של 'ידע', אבל הם מתחילים להשתדל להביא כל מיני בונוסים נחמדים עם המחשב).
    כמה שהחנות הייתה מעוצבת, וכמה שהיה בה בית קפה (מגעיל, יש לציין), וכמה שהיה לה שלט גדול ומודעות פרסום ב'בלייזר' – סיכויי ההישרדות שלה היו אפסיים.

    לפני כמה ימים קפצתי למקום. אח שלי טס ליפאן בעוד כחודש, ואני רוצה שהוא יקנה לי שם מצלמת וידאו. לפני הרכישה עניין אותי לשחק קצת עם הדגם המבוקש, ומכיוון שמדובר בדגם יקר, תארתי לעצמי שבניקסי יהיה אותו. פתק נייר קידם את בואנו ואמר ש"עקב ספירת מלאי החנות תהיה סגורה". סגירת מלאי אעלק. המוצרים כבר לא היו בתצוגה, חלק ממסכי הפלאזמה נעקרו, והעובדים נראו מיואשים. להתראות ניקסי. אולי אם הייתם מחליפים את ה-נ' ב-ד', ומוכרים אוכל במחירים מופקעים במקום מוצרי חשמל במחירים מופקעים היה הולך לכם יותר טוב.

  4. herenot, עד כמה שאני זוכרת, בכניסה היתה רצפה מרוצפת מראות, מה שגרם לי לתהות בנוגע לפטיש הupskirt של המעצב(ן).

  5. תמר – אני לא זוכר בוודאות אם זה היה מראות או שקוף – אבל האפקט הוא אותו אפקט – הרגשה של תהום של 5 מטר מתחתי ושכיבה על הריצפה בתנוחה עוברית תוך כדי צעקות "לא מלפפון! רק לא מלפפון!.."

    הו.. האנושות.

  6. ארז –
    כמי שחובב גאדג'טים אני חייב להגיד שהייתי ב-BixBox וממש לא התלהבתי – המחירים שם בשמיים והמבחר די דל (תראו, אקסבוקס!!!!!!!!!!!!!!11111אחדעשרה). גם הפרסומות לא ממש עוזרות לחנות לצבור קרדיט בעיני קהל היעד שלה…

    אריק זאבי על הרעיון, אבל אני לא רואה איך חנויות כאלו יכולות להתחרות עם החנויות באינטרנט מבחינת מחירים.

  7. לא, מימד אחד זה קו ישר, לקו אין נפח ובטח שלא שטח, רק אורך, אז אין שם מקום לאף גאדג'ט ובטח שלא למפפון!

  8. LOL גדול על "צומת ניקסי"
    מזכיר קצת סרטים שמכוונים מראש להיות סרטי קאלט, והיוצרים שלהם מודיעים מראש שהם יהיו כאלה, ועושים סביבם הייפ של סרטי קאלט.
    בסוף הם סתם גרועים. יש עדיין דברים שאי אפשר לייצר בצורה מלאכותית.

  9. תמר: תסתכלי בלינק לחדר404, יש שם העתק וכתוב במפורש מימד.
    מרמ: יש במימד מקום למלפפון חד-מימדי. למעשה, יש מקום לאינסוף כאלה. (הוכח או הפרך)

  10. ג'יין – אלה נחשים! על מטוס! עם סמואל אל מאדרפאקינג ג'קסון! נחשים! על מטוס! מי היה מאמין?!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1111111מאהואחדעשר

  11. עומר –
    ערכתי ביקור אחד בחנות ביג בוקס המקורית, ליד קניון איילון. לא סקרתי באריכות את ההיצע שלהם מבחינת מצלמות, נניח, אבל ההיצע לגבי מחשבים ניידים ומסכי LCD ופלאזמה היה מרשים, והמחירים לא היו (עד כדי כך) בשמיים. סביר להניח שבימים הקרובים אחזור לשם בתקווה שיש להם את המצלמה שאני רוצה לבדוק (ובאותו עניין – אם למישהו יש פנאסוניק pv-gs500, זה הזמן להרים את היד).

    כמובן שאי אפשר להתחרות במחירים באינטרנט, אבל לא כל האנשים רוצים ומוכנים לרכוש מוצרי חשמל יקרים באינטרנט (ויש שיגידו – ובצדק).

  12. עפר לוי, כשעוד היה מנכ"ל וואלה, סיפר בראיון איך הוא מבקש מנהגי מוניות לקחת אותו ל"בית וואלה" ול"כיכר וואלה", בתקווה שהשמות יתפסו. אולי יובל זוכר את זה — הוא היה המראיין.

  13. בהחלט זוכר.
    זוכר גם איפה נמצא היום עופר לוי.
    זוכר גם איפה נמצאת היום וואלה.
    זוכר גם שאף אחד לא קורא לכיכר "כיכר וואלה" אלא כיכר הקסטל (מה לעשות, משרד הכרטיסים הלואו-טק הזה היה לפני וואלה, ולא מן הנמנע שיהיה כאן אחריה).

  14. על איזה כיכר מדובר בדיוק? עד כמה שידוע לי, הקסטל ממוקמים ממול לעירייה/כיכר רבין, בעוד שוואלה ממוקמים כמה מאות מטרים צפונית משם (אולי ליד כיכר מילנו?)

  15. יש לי ברחוב צומת שעדיין לא השתלטה עליו אף חברה מסחרית, אני חושב לקרוא לו "צומת מוסטיגמן פתרונות אינטרנט", מקווה שזה יתפוס (אחרי הכל, לא מגיעים אליו הרבה אנשים, בעיקר כאלה שנכנסו לרחוב בטעות ורוצים להתסתובב במגרש חניה ולחזור ואנשים שבאו לחנות משערי משפט הסמוכה, אז אני רק צריך להחדיר את הדבר הזה בקרב הסטודנטים של שערי משפט ואח"כ כל עולם החוק והפשע יכיר את המקום כ"צומת מוסטיגמן פתרונות אינטרנט")

  16. לי פעם מציג שירות של סוני אמר "מה זאת אומרת איפה אנחנו נמצאים? בצומת סוני.

    אה, פעם קראו לזה צומת הצ'קפוסט."

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *