אל תיגע!

נבו שלח לאימייל הסגול עם הנקודות הצהובות קישור ששמתי לב אליו קודם לכן. מסתבר ששלי יחימוביץ' ממש לא מבסוטה מזה שהנשיא קצב הגיע היום לבית הספר כדי לברך את התלמידים בברכת "שנה טובה" דביקה (וכדי ללוות את נכדו). מדוע?

לא יתכן שמי שנחקר במשטרה בחשד לעבירות מין יבוא במגע עם ילדים. המסר העובר לנערות ולילדות הוא שעבירות מין הן דבר של מה בכך – וזהו מסר מסוכן

יש לי הרגשה שיחימוביץ' קצת-קצת התחרפנה וקצת-קצת מאבדת את הצפון. אני אחרון האוהדים של הנשיא קצב אבל בחייאת דינאק, תני לחקירה להיגמר, תני להגיש כתב אישום, תני למערכות לעבוד. מה נהיה איתה? אולי גם אסור שיתקרב לחנות מכולת? אחרי הכל, המסר שעובר לחנוונים הוא שעבירות מין הן דבר של מה בכך וכל סוטה יכול לקנות לחם וגבינה.

[אופטופיק לגמרי: בתקופה הקרובה קצת אדלל את הנוכחות שלי כאן. הדוקטורט קורא ודיונים כמו זה שלמטה שואבים ממני דקות (פחחח, יותר נכון "שעות") יקרות. כמובן שאמשיך להיות כאן, אמשיך לשלוח פיטנגו/זילזל/פוסטים ולהגיב אבל אולי לא אוכל עוד לעמוד בהתחייבות של פוסט ליום]

37 מחשבות על “אל תיגע!

  1. אני מחסידותיה של יחימוביץ', אבל המשפט שלה מזמין את הפארפרזה הדמגוגית-לא פחות ש"המסר שהיא מעבירה במשפט הזה הוא שבמדינת ישראל אדם אשם עד שלא הוכיח חפותו".

  2. גם אני חושב שההודעה שלה מיותרת.

    בכלל, לא קל להיות במצבא: המפלגה שלה הלכה בכיוון המנוגד לחלוטין למה שהם הציעו בבחירות (גם אם אמיר פרץ היה יכול להיות שר ביטחון מעולה, זה לא מה שהוא אמור לעשות על פי המצא שלהם), ואני חושב שהיא כבר לא תספיק לעשות הרבה בקדנציה הזו.

  3. אני בעד להסיר את כל התמונות של הנשיא מקירות ביה"ס ולעצור אותו עד תום ההליכים, להשתמש בתקנות לשעת חירום ולאסור עליו להיפגש עם יחצנים, אם כבר אז כבר.

  4. אני טוען שצריך לאסור עליו להגיע להלוויות מחשש לנקרופיליה ולאסור עליו לצאת לגינה מחשש לדנדרופיליה, אה וכמובן צריך לאסור עליו לנשום.

  5. ואני חושבת הפוך!

    אני חושבת שאנחנו עם בוגר, שיודע להבדיל בין העיקר לטפל.
    שיודע שבכלל לא משנה אילו עבירות עברו המנהיגים ואילו אישומים עומדים כנגדם –
    הם עדיין מנהיגינו לתפארת מדינת ישראל.
    אז אנסו – נו, שויין. גנבו – ב'מת, למה להיות קטנוניים?
    כל עוד כולם עושים את זה – דיינו!

    ויחימוביץ' סתם אשה רעה, לא סובלת אותה!

  6. חבל שהיא לא אומרת באותו הלהט שלפרץ אסור להתקרב לממשלה ולכנסת כי זה מעביר מסר לציבור שנבחריו הם אנשים בינוניים, ציניים וחסרי אחריות.

  7. באיזה מקום שמעו על חשוד באונס שלא הוצרו צעדיו? אם לא מעצר עד תום ההליכים, לפחות מעצר בית.
    אני מחזק את שלי יחימוביץ'.

  8. בהקשר האופטופיק- רק אני שמתי לב שפעם בכמה זמן היו"ר הנערץ מוריד על ראשינו איזו נבואת זעם בנושא חופשה או צמצום נוכחות, ושהיא לחלוטין לעולם אינה מתגשמת? אני ממליצה על 40 יום בבטן של לוויתן, אומרים שזה עובד יופי…

  9. למה, למה לא מצליח, יובל?

    תרשה לי לצטט (המממ… מנקה גרון):
    – אם האנלוגיה לא היתה ברורה אז כנראה שהיא לא היתה מוצלחת.

    האמת, הבאתי אותה בספין בסוף*

    *האמת האמת, אני בכזאת חלסטרה על כולם. האחד נבלה והשני טרפה.
    שלא לדבר על השלישי והרביעי והחמישי…
    פעם כתבתי על זה (לא יודעת איך עושים פה קישור נקי ואסטטי):
    ועל היחימובוצ'ית (ב' דגושה) – אוהו, איזה פוסט מחכה לה….

  10. יובל, לא מסכים איתך הפעם.
    אני באופן אישי מאד מקווה שיתברר שאין אמת בהאשמות נגד קצב, אבל כל זמן שהפרשה תלויה ועומדת עדיף שלא יצא מבית הנשיא אם הוא לא חייב. זה לא סתם עוד משרת ציבור, זהו אדם שצריך להיות נקי מרבב. אם הוטל בו רבב שלא בצדק, אז צריך לנקות אותו, אבל עד שזה לא נעשה הוא פשוט לא יכול לתפקד בתור נשיא.

  11. אין בעיה. אז שהמחוקק ישעה אותו. שהמשטרה תעצור אותו. שהמערכת תעשה משהו. כל עוד המערכת לא עושה משהו אי אפשר לומר לאדם – עצור! אתה אומו! הוא יטען, ובצדק, שבית המשפט לא פסק דבר, המשטרה לא הוציאה צו מעצר – אין שום דבר שתלוי ועומד כנגדו, מדוע הוא צריך לעצור את חייו?

    אז נכון שבמדינה מתוקנת הוא היה מזמן הולך הביתה, אבל פה זו לא מדינה מתוקנת ואנשים לא הולכים סתם הביתה וכל עוד זה המצב פשוט אי אפשר להגיד לו – שמע, אל תלווה את הנכד שלך לבית ספר, אתה מפחיד את המזכירות. כלומר אפשר – אבל זה מגוחך.

  12. ZE לא מגוחך וזה לא המקום לחדד שנינויות

    זה שהמשטרה מסורסת וחוששת לנהוג בו כבכל אדם לא אומר שהמצב תקין והכל בסדר…(אלק מבחן בוזגלו… איפה הוא? נפל לקרשים)

    שלי יחימוביץ' צודקת בריבוע!

  13. גם אני חושבת שנורמות שילטוניות תקינות דורשות השעיה מרצון של קצב מתפקידו ועם כל הגועל נפש אפשר לקחת דוגמא מרמון – אבל עד שלא תינקט פעולה אקטיבית מצד הרשויות לא ניתן ל

    יש תחושה ששלי יחימוביץ מחפשת רייטינג, תוך עשיית הון פמיניסטי על גבו של קצב, היא צריכה להתנער מהרגל כלב השמירה, ולפעול בצינורות להגיטימים ליצירת שינוי והשמעת ביקורת עיניינית, ולא כותרת שיש בה אבק של משמעות "עבריין מין = פדופיל בפוטנציה".

    מישהו שם לב לפופולריות ההולכת וגוברת של הפתגם "לשפוך את התינוק עם המים" (תגובתה של תירוש בכתבה) אין כיום אישיות ציבורית שלא משחילה איכשהו את הביטוי הזה.

    יובל, אני מציעה שהגלוב יקח תחת חסותו את פרוייקט התינוק השפוך, וינהל ספירה מסודרת של התינוקות שנשפכים לשווא, מה אתה אומר?

  14. שלי יחמוביץ' היא יו"ר הוועדה לזכויות הילד. ובכלל, כח"כית היא אמורה להביא את דבריה לידיעת הציבור והתקשורות משמשת לה לצורך זה. יחמוביץ' מתטבאת גם בענייני חברה וכלכלה כל הזמן.

    המקרה של קצב כל כך מעורר בהלה וחרדה ומושם כך הטענה וההאשמה ששלי יחמוביץ' רוכבת על גבו של קצב כה מופרכת עד כדי חשד שהדנה כנראה קרובת משפחה של קצב או משהו מסוג זה ולכן היא משוחדת בניתוח המקרה. אחרת לא ניתן להבין את האשמה המוזרה הזאת כלפי יחמוביץ'.

    אם היה מדובר בחשוד אונס "מן השורה" כל הדיון היה כמובן נראה אחרת שלא לדבר על התנהגות הממסד והמשטרה. וכבר דובר עלכ ך

  15. מה זה השטויות האלה "לא ניתן להבין את האשמה המוזרה הזאת כלפי יחמוביץ‘"????
    מה, כאילו, את לא רואה?!
    זה בסדר שבנאדם חשוד במשהו חשוד במשהו חשוד במשהו חשוד חשוד חשוד
    שאני יחזור על זה רגע, אם לא נקלט, ח-ש-ו-ד !
    הוא ח-ש-ו-ד באונס, הפרא אדם הזה!
    זה בסדר לחרוץ את דינו קבל עיתונות, ארגוני-שומרי-זכויות-ילדים שלא לדבר על ארגוני-נשים-מוכות-מופלות-מנוצלות-ומוטרדות…???

    למה לתת לו לנשום? למה לא ישר לגזור לו את הבובול, ולקטוף את העיגולים?
    למה בכלל לעורר ספק? למה לגדל ספק? למה להצמיח ספק?
    ישר לכתוש אותו!

    כך יעשה לגבר אשר יחימוביץ' חושדת בבולבולו.

    האמת? אשמה באמת מוזרה הפילו על יחימוביץ'. באמת לא קולטת את זה. ועוד במדינה מתוקנת. פששש, איזה מחדל. מחדל.

  16. הדנה אינה קרובת משפחה של קצב. הדנה סולדת עד זרע מהפרשה כולה והתנהגות קצב בפרט. הדנה חושבת שגם לנשיא נכלולי ככל שיהיה יש זכויות יסוד הנמצאות בבסיס שיטת המשפט הישראלי והזכות לחפות עד הוכחת אשמה בפרט. הדנה חושבת ש"חשוד מהשורה" לא היה מקבל חשיפה תקשורתית שכזו. הדנה חושבת ששלי יחימוביץ העיתונאית זכאית וצריכה להיות הפיטבול של הדמוקרטיה ולהקים קול חמס על שחשוד באונס מכהן בתפקיד השרד הגבוה ביותר במדינת ישראל. הדנה חושבת ששלי יחימוביץ הפוליטיקאית מחוייבת בעצמה לנורמות שילטון וממלאה תפקיד ציבורי על המתחייב ממנו, תוך שימוש דוגמא וקידוש עקרון הפרדת הרשויות ועקרונות החוק. הדנה חושבת שהכותרת האחרונה של יחימוביץ אינה מנותקת מהסערה הקודמת שעוררה כאשר שמה עצמה כעדת אופי חוקרת משטרה מקצועית ושופטת מן המניין. הדנה חושבת שאם יחימוביץ כל כך זועמת שתתעל את הזעם לסעיף 20 לחוק יסוד נשיא המדינה ותפעל בנמרצות להשגת 20 קובלנות לפתיחת הליך הדחת קצב מתפקידו.

    במדינה מתוקנת קצב היה משעה עצמו לאלתר, במדינה מתוקנת הכנסת הייתה מדיחה נשיא "…בשל התנהגות שאינה הולמת את מעמדו כנשיא…" (סעיף 20)

    והדנה רוצה לספק נקודה למחשבה: על פי סעיף 14 לחוק יסוד נשיא המדינה ניתנה לו חסינות מפני העמדה לדין פלילי גם בעבירות שאינן קשורות למילוי תפקידו כל עוד הינו מכהן כנשיא.

  17. לא יכלת לשים איזה קישור לבלוג שלי ?, חח סתם.

    וכמו שכתבתי לך באיימיל, אני חושב שבקרוב הוא לא יבוא במגע עם אותיות.
    מישהו ראה איך צחקו עליו במועדון לילה?

  18. גם אני עם הדנה, ואני רוצה להוסיף עוד הערה:
    מעצר הוא לא כלי ענישה. הוא כלי שהמשטרה משתמש בו כדי למנוע אחד מהמקרים הבאים:
    א. בריחה של חשוד
    ב. סכנה לציבור מפני ביצוע עבירות נוספות ע"י העבריין
    ג. חשש משיבוש הליכי החקירה.

    כיוון שאף אחד מהמקרים לא מתקיים כאן, לא מדובר על אוזלת יד של המשטרה – אף שופט שפוי לא יאשר מעצר במקרה הזה.
    אני ממש לא מחסידיו של קצב, אבל כמו שסילבן שלום היה כתב כלכלי, ואחר כך שר אוצר נורא, גם שלי יחימוביץ' מוכיחה שלא מספיק לכתוב על זה כדי לדעת מה תפקידו של חבר כנסת, ומהי התנהגות ראויה.

  19. ואני עם UriD
    אם כבר מחנות, אז תספרו גם אותי.

    אופס… אבל UriD עם הדנה…
    ויובל עם הדנה…
    לא נהיה צפוף פה?

    אני עוברת לפוסט השכן.
    See ya

  20. האם בגלל שקצב לא הושעה זה אומר שהוא לא אמור להיות מושעה?
    האם בגלל שהמשטרה לא עצרה את קצב זה לא אומר שצריך לעצור את קצב?
    האם אתם באמת סומכים על המשטרה והמדינה ועל החלטותיהם?

    במדינה מתוקנת קצב כבר לא היה נשיא, נכון. אנחנו צריכים לשאוף להיות מדינה מתוקנת.
    אי אפשר להכנע, להגיד "טוב, אנחנו לא מדינה מתוקנת, מה לעשות!" ולקבל בהכנעה שאיש כקצב יסתובב בבתי ספר ויגרום לילדים להגיד "אע, איזה איש מכוער"!

  21. דחליל ידידי, חזור לתגובתה של דנה.
    במדינה מתוקנת חשוד הוא רק חשוד וככזה הוא חף מפשע עד שבית המשפט לא קבע אחרת.
    אפילו אם הוא קצב.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *