הפר את זכויות היוצרים של עצמו!!!1

אם מישהו מעוניין בעוד דוגמה לטימטום שאוחז בחברות המדיה השונות, ואולי יותר מזה במערכת החוקים המסואבת שהן נאחזות בה, אז הנה סיפור שמצאתי בסלאשדוט:

אחד מה קוראים אותו כריסטופר נייט צילם את עצמו וכמה חברים שלו עושים פרסומות לטובת מסע הבחירות שלו למועצת בית הספר המקומי. מטופש, אבל זה מה יש. את הפרסומת הוא העלה ליוטיוב, כמובן. מישהו בערוץ הטלויזיה VH1 (ערוץ המוזיקה הגריאטרי) חשב שזה מצחיק, ושילב את הפרסומת בתכנית כלשהי שהראתה קליפים מצחיקים מיוטיוב. זה כנראה מפר את הזכויות של כריס, אבל לא היה ממש איכפת לו, והוא חשב שזה די מגניב.

כדי להשוויץ בפני החבר'ה על זה שהוא מופיע בטלויזיה, הוא הקליט את הפרסומת שהוא עצמו עשה, כשהיא משודרת בטלויזיה. כלומר: אותה פרסומת, רק עם הלוגו של VH1 בפינה. את זה הוא העלה ליוטיוב. קפצו ויאקום (החברה שבבעלותה VH1, וגם MTV ופארמאונט ועוד כמה) ואמרו: מה פתאום, הקליפ הזה מפר זכויות יוצרים – ואילצו את יוטיוב להוריד את הקליפ ולשלוח לכריס האומלל אזהרה חריפה.

מה עוד אפשר לומר?

12 מחשבות על “הפר את זכויות היוצרים של עצמו!!!1

  1. מה שלא ייאמן זה שבפוסט לפני כמה ימים לא מופיע השם "פורצלינה" תחת האות פ' עם ההסבר: "כבר שנה מועמדת להיות אחראית קשרי לקוחות מול ההמון היפני הזועם"

  2. כל הסיפור הזה מאוד מצחיק, אבל גם מאוד פשוט להסבר:
    כל חברה גדולה מעסיקה משרד עורכי דין גדול. למשרד הזה משלמים לפי היקף הפעילות שהוא מבצע. לכן, בכל משרד עורכי דין גדול שמקושר לחברה כמו ויאקום, יש מתמחה קטן שהתפקיד שלו הוא לאתר פעילות משפטפטית שניתן לקבל עליה תשלום. משהו פשוט, זול ומהיר. משהו כמו הסרת סרטונים מיוטיוב.
    המתמחה הזה יושב כל היום מול יוטיוב ומחפש סרטונים על הלוגו של VH1 בצד. לא מעניין אותו מי העלה אותם ולמה. את הרשימה היומית מעביר המשרד ליוטיוב והם מטפלים בה באופן אוטומטי. הם הרי לא רוצים להיכנס למאבק מול ויאקום. בסוף החודש המשרד מגיש חשבונית לוויאקום על טיפול מוצלח ב-X הפרות זכויות יוצרים. קשה לי להאמין שמישהו בתהליך הזה, מעבר למתמחה (הלא כל כך מסכן, יש לו אחלה עבודה), רואה את הסרטונים או בודק מי העלה אותם.

    יהיה מאוד מעניין לבדוק באיזה יום בחודש מוגשות הכי הרבה דרישות הורדת סרטונים מיוטוב. ניחוש פרוע: שלושה ימים לפני תאריך הגשת דיווחי המס החודשיים בארה"ב.

  3. באמת מדהים. וגם מעורר מחשבה. למעשה ר"ש, יש לי הרגשה שהפוסט הזה שלך (ואולי גם אחרים, צריך לבדוק) מפר זכויות יוצרים שלי. איך אומרים – תישאר בארץ, אנחנו ניצור איתך קשר.

  4. משהו דומה מארץ הקודש:

    לפני כמה חודשים שלחתי הודעה לתקשורת פרי מקלדתי המספרת על אירוע מעניין שעתיד להתקיים. למחרת שליחת ההודעה התפרסמה ידיעה על האירוע ב"ידיעות אחרונות". תוכן ההודעה הועתק במלואו לידיעה, למעט שינויי עריכה מזעריים. ידעתי שישנם עיתונאים שלא ממש משקיעים ועובדים לא מעט בשיטת הקופי-פייסט, אז לא ממש נפלתי מהרגליים.

    כדי להראות לחברים שקשורים לאירוע ש"אנחנו על המפה" רציתי לפרסם את הידיעה מתוך העיתון בפורום הפתוח שלנו. כפי שאני נוהג לעשות תמיד, התקשרתי למערכת העיתון וביקשתי להעלות את הידיעה לאינטרנט. כבר הייתי עם הסמן על ה"שלח" בפורום, אלא שהם הודיעו לי ש"לא ניתן להעלות את הידיעה לרשת. הוטל איסור גורף להעלות חומרים מהעיתון לאינטרנט".

    כמו שקרה לבחורצ'יק שבפוסט, לו הייתי מפרסם את הידיעה מהעיתון בפורום, הייתי פוגע בזכויות היוצרים של עצמי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *