המדריך המלא לסטארט-אפיסט המתחיל

בימים אלו מופיעות בעיתונות אינספור כתבות של אינספור מומחים שמייעצים לחברות הסטארט-אפ כיצד להתנהג כדי לשרוד את המשבר הכלכלי. הנה אחת מהן (עוד אחת התפרסמה הבוקר בטוש תחת הכותרת "עצות לסטארט-אפים מפונקים" אבל מכיוון שב"הארץ" הורידו את המהדורה המודפסת מאתר האינטרנט שלהם, לא ניתן למצוא אותה [עדכון: הטקסט עלה. תודה ליותם]).

כל הכתבות האלו מבוססות על הנחה אחת, לעתים היא נאמרת בבירור ולעתים היא מובלעת: אתם צריכים לשנות את התנהגותכם; אם עד עכשיו עשיתם דבר אחד, בזמן משבר צריך להתנהג באופן אחר.

מכיוון שנראה ששוק העצות לסטארט-אפיסטים בזמן משבר הפך רווי, ומכיוון שאני מחפש הזדמנויות עסקיות חדשות, אני מכריז בזאת על הקמת חברת ייעוץ חדשה שתספק לחברות סטארט-אפ טיפים, טריקים, רעיונות, ליווי עסקי ופיתוח פילוסופי בכל זמן שהוא אינו זמן משבר; אחרי הכל, המשבר הזה לא יהיה כאן לנצח, נכון?

אני עוד לא יודע איך אקרא לחברה (אשמח לשמוע רעיונות) אבל הנה כמה עצות לדוגמה שמבוססות על ההפך מהעצות שניתנות עכשיו:

1. כאשר אתם מקימים חברה אל תחפשו לה מודל עסקי. בשביל מה לכם?
2. מודל הכנסות המבוסס על פרסום הוא יופי של מודל הכנסות. חשבתם עליו? כי הוא ממש מוצלח.
3. אם גייסתם הרבה כסף תוציאו אותו מהר, ועל שטויות.
4. בדקו היכן אתם יכולים להשקיע כסף על פעולות אסטרטגיות שאין לכם בהן כל צורך ואז בדקו האם אפשר להשקיע בהן יותר כסף. מחקרים מראים שההשקעה הזו תחזיר את עצמה במהירות.
5. תנו לעובדים שלכם משכורות חסרות כל היגיון. מגיע להם!
6. בגיוס הכספים השני, אין צורך להתמקד בתוכנית ברורה שמסבירה איך תעשו כסף מהחברה שלכם. למה זה טוב?
7. אם המשקיעים שלכם שואלים מהיכן יבוא הכסף תענו להם: "תרגיעו אחים שלי" והם יירגעו.
8. אל תתמקדו בלקוחות שלכם. הם כאלו קרציות וממילא הם לא משלמים.
9. בדקו מה כל השוק עושה (לדוגמה: רשתות חברתיות) ועשו גם. אם כולם הולכים לשם, כנראה שכולם יודעים למה.
10. הכי חשוב: סעו לחו"ל בביזנס או בפירסט. חיים רק פעם אחת.

שעת ייעוץ: 350 דולר.

לקביעת פגישת היכרות (רק 450 דולר) שלחו מייל לאימייל הסגול עם הנקודות הצהובות.

13 מחשבות על “המדריך המלא לסטארט-אפיסט המתחיל

  1. 11. גייסו הרבה אנשים ומהר. ככה בזמן משבר תוכלו גם לפטר הרבה ולהראות כאילו אתם עושים "קיצוצים כאובים". למרות שכל האנשים האלה לא עשו יותר מאשר לדלוור, "לעשות בריינסטורמינג"
    ולאכול ארוחות צהריים על חשבון התלושים.

  2. זהירות ניטפוק – צ"ל:

    מכיוון שנראה ששוק העצות לסטארט-אפיסטים בזמן משבר הפך רווי

    ד"א, שאני אבין, אפשר כבר להחזיר את הגלוב לnetvibes שלי?

  3. 12. הכינו נאום מעלית בן 20 דקות, ובהזדמנות הראשונה נעלו את המשקיעים בארון חשוך והרצו בפניהם. אם הם מאבדים את הכרתם באמצע, הצלחתם!

  4. אי אפשר להשאיר את הקונצרן לבד חמש דקות. שוק העצות לסטארטאפים הוא רווי, זה לא הזמן להיכנס אליו. לעומת זאת, שוק העצות לאלה שנותנים עצות לסטארטאפים מתאפיין בצמיחה מוגברת בימים אלה.

  5. האם אלו עצות לנותני העצות בזמן משבר או שמא אלו עצות לנותני העצות בזמן גאות או שמא בכלל מדובר בעצות בשעת משבר שמטרתן להתגבר על המשבר כדי לסייע לאלו שנותנים עצות בזמן גאות המייעצים כיצד לשרוד את זמן המשבר?

  6. הנה עיצה שלדעתי אפשר להוסיף לרשימה:
    "Running a startup is NOT about revenue anymore–it’s about critical mass. It’s about scale. When you’re playing in the big leagues with unlimited access to capital you shouldn’t worry about revenue BEFORE you have critical mass"
    ג'ייסון קלקניס

    במסה קריטית הוא מתכוון לכ-100M אנשים.

  7. בזמן העלאת הפוסט, אחרי השעה 10:00, הטקסט הזה עוד לא היה באוויר. "הארץ" החליפו את מהדורת הדפוס שלהם, שהיתה באוויר כבר ב-8 בבוקר בשיטת הסלאמי. כל כמה דקות עולה ידיעה/כתבה וגם הן לא מצטברות בסופו של יום לכדי כלל המהדורה המודפסת.

    אבל! תודה על הקישור.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *