זו לא הבטחת בחירות (3)

לפני שנה וחצי העליתי את הפוסט הזה בו הזכרתי הבטחת בחירות של ביבי להוריד מיסים. "זו לא הבטחת בחירות, זו ההתחייבות שלנו", הוא אמר בתשדיר שהקלטתי בתקופה שלפני הבחירות, העליתי אותו ליוטיוב ולא שכחתי ממנו לרגע. אחרי הכל, ביבי הסתכל לי בעיניים והתחייב, לא?

לפני חצי שנה העליתי את התשדיר פעם נוספת אחרי שב"ידיעות אחרונות" התעוררו והבינו שבעצם אנחנו משלמים הרבה יותר מיסים.

קיוויתי שלא אאלץ לעלות אותו שוב. קיוויתי.

עכשיו "גלובס" התעורר והוא מבין את מה שכולנו מרגישים: בתקופתו של נתניהו, אותו נתניהו שהישיר מבט למצלמה ונתן הבטחת בחירות, כולנו משלמים יותר:

הממשלה החליטה להפחית את המסים הישירים, כלומר את מס ההכנסה ומס החברות, אך במקביל העלתה את המסים העקיפים. לכאורה מדובר במהלך אחד שמקזז את האחר, אך לא כך הדבר: כ-50% מהשכירים במשק כלל לא מגיעים לסף המס, ומי שייהנה בשנה הקרובה מהפחתת המסים יהיו רק מי שמרוויחים מעל 8,470 שקל בחודש. גם אלה לא יזכו ביותר מ-32 שקל בחודש, כך שביחס להתייקרות המחירים, השכיר הממוצע ודאי לא יוצא ברווח.

הסרטון הזה של נתניהו מלמד לא רק מה שוות הבטחות הבחירות של נתניהו (שום דבר) אלא אלא גם מהווה תשובה מתמדת לשאלה מדוע כולנו תמיד נאלצים להיאבק על הישרדות כלכלית כאשר ללשכת ראש הממשלה נכנס בנימין נתניהו. סליחה, לא כולנו. יש מי שמרוויח כאשר נתניהו עולה לשלטון: עשירים.

מה שתמיד הורס אותי זה הדרך שבה הממשלה מעלה את המס על הדלק. 56 אגורות מכל שקל שאנחנו משלמים בתחנת הדלק הולכים למדינה, כאילו יש למי מאיתנו ברירה במדינה שאין בה רכבת תחתית ורכבת ישראל מאחרת, צפופה, מושבתת במשך חודשים ארוכים או סתם עולה באש.

9 מחשבות על “זו לא הבטחת בחירות (3)

  1. כשביבי עלה לשלטון בפעם הראשונה, תליתי מעל השולחן שלי בעבודה את התמונה שלו שחילקו בעיתון.

    כששאלו אותי "למה אתה תולה את התמונה שלו, אתה הרי שונא אותו" הייתי עונה "כדי שלא אשכח מי ראש הממשלה שלי".

    זאת היתה הדרך שלי לעקוף את הנוהג המקובל של "לא להכניס פוליטיקה לעבודה". מי יכול להתלונן על תליית תמונותו של ראש הממשלה?

    (יכול להיות שכבר כתבתי בדיוק את התגובה הזאת לפוסט הזה שכבר פרסמת פעם. אני חוזר על עצמי, אבל אין לנו ברירה).

  2. הבעיה היא לא נתניהו או ברק או [שקר כלשהוא]. הבעיה היא שלעם לא איכפת. כאן זה מתחיל, כאן זה נגמר. אם אני במקומו של נתניהו אני מעלה את הדלק ל-7.30 ורושם עודפי הכנסות ממסים. ממילא אף אחד לא יעשה עם זה משהו אפקטיבי בשטח.

  3. כמה נכון, כמה עצוב …

    אבל פה אני דווקא לא מאשים את הפוליטיקאים (ולאו דווקא נתניהו) אלא את ציבור האזרחים. בישראל פשוט לא קיימת תרבות מחאה אזרחית ברמה הכלכלית (ולמעשה, גם כמעט לא בהקשרים אחרים) … מתי שמעת על המונים שיצאו לרחוב בגלל שינוי גיל הפנסיה (צרפת), גזירות כלכליות ותוכניות חירום (יוון), פגיעה בבעלי חיים (ארה״ב) וכו׳ וכו׳ …

    בסה״כ ראשי המדינה והפקידים קובעי המדיניות למדו שאפשר לייצר כאן תהליכים כואבים ולא ציבוריים ללא קנס או תשלום ציבורי כלשהו …

  4. העניין הוא שזה מאוד קל להעלות מסים עקיפים, שכן הציבור לא באמת מודע לאחוז שלוקחת הממשלה מהמחיר שהוא משלם. תמיד אפשר להאשים את ספקי השירות והמוצרים במחירים הגבוהים. את הניכויים בתלוש המשכורת כולם רואים.

    כמובן שאיש כמעט לא מודע למס האכזרי מכולם: האינפלציה. ההתייחסות אל האינפלציה היא כגזרת גורל, בעוד שהיא תוצאה ישירה של מדיניות ההוצאות של ממשלת ישראל (כמה נסגר בסוף תקציב הביטחון?) והדפסת הכסף של בנק ישראל (כמה דולרים קנה פישר היום?). יש עוד מישהו שמאמין ללשכה המרכזית לסטטיסטיקה שהאינפלציה היא 2% בלבד?

    לאור כל זאת, אפשר באופן רשמי לנשל מביבי את התואר "קפיטליסט". אם בקדנציה שלו כשר אוצר הוא לפחות הצדיק את התואר הזה בכך שצמצם את תקציב הממשלה בזמן של משבר כלכלי, הרי שכיום הוא עושה את ההיפך הגמור. אמור מעתה, ביבי – מיליונר וסוציאליסט.

  5. מומי, למה אתה מדבר ככה?
    הנה, יואל חסון ויוליה ברקוביץ פתחו קבוצה בפייסבוק למחאה על העלאת מחירי הדלק.
    קבוצה!
    בפייסבוק!

    אם זו לא אופוזיציה אחראית ואקטיבית אז אני לא יודע מה כן.

  6. העניים שעושים טובה שמרוויחים משהו מצביעים בכוונה ל'מפלגת העשירים', ומתפלאים כל פעם מחדש כשהם נשארים עניים.

  7. אני חייב להתאוורר,
    היום במונית בדרך חזרה מהעבודה שלי, יוסי הנהג מתדיין עם חיים הנוסע (השמות לא שמורים במערכת כי זה פשוט עמך מייצג) על הגזירות החדשות.
    שניהם בוכים מרה ומתלוננים על ביביהו.
    שלפתי להם מראה מילולית מהכיס, אמרתי להם: "נכון שהצבעתם ביבי, אז אל תתלוננו, מגיע לכם!".
    זה כל כך ברור ששניהם מצביעי ביביהו שרופים וגם בבחירות הבאות הם יצביעו כך. ועכשיו לתגובה של שניהם:
    "אם כולם יצביעו ביביהו, הוא לא יצטרך לשבת בקואליציה עם חרדים סחטנים! ויהיה טוב ליהודים".
    לא יעזור להסביר להם שרוב המיסים שלהם הולכים להאכיל אלופים בקריה (הווה ועבר), לא החרדים אוכלים אותם.
    לא יעזור להסביר להם שלזרוק כסף על התנחלות שתתפנה מכורך בעוד כמה שנים, במקום להשקיע בישובים בתוך הקו הירוק (גם ערבים), זו השקעה מניבה.
    לא לא לא לא יעזור, הם כמו זומבים וביבי הוא כמו מכשף וודו עתיק, ככל שהוא משקר יותר כך הם מאמינים לו יותר.
    אני לא נגד מיסים גבוהים, אבל גם חלוקה צודקת.
    זהו, יצא לי האוויר…..

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *