מאעכר

לפני כמה שבועות שודר פרק בתוכנית הצהובה "אנשים בשחור" שבה רונאל פישר ומיקי רוזנטל מראיינים כל מיני אנשים שכנראה מעניין לראיין אותם ותוך כדי בעיקר מראיינים את עצמם.

בתוכנית, שנדמה לי היתה הראשונה, הם ראיינו את גיידמק, ופישר התכסה בשתיקה רוטנת ואגרסיבית תוך שהוא מסנן כלפי גיידמק שהסביר לו שאם הוא רוצה הוא קונה את הערוץ שמשדר את התוכנית: "אתה לא יכול לקנות אותי!".

חלפו כמה שבועות והטוש מדווח כי גיידמק קנה גם קנה את פישר. הנה:

עו"ד פישר, כמה שבועות אחרי שאתה מראיין אותו בטלוויזיה, גיידמק נהפך לפתע ללקוח שלך?
"כל אדם שאני מראיין, פוגש ברחוב או שהקשר שלי אליו הוא בכל מישור – אם יש עניין משפטי שלו שמעניין אותי, הוא לקוח פוטנציאלי וראוי".

בראיון אמרת לו שהוא לא יכול לקנות אותך בכסף.
"אז הוא קנה אותי".

בכמה?
"3 מיליון דולר".

אתה רציני?
"אם אני אגיד פחות זה לא יהיה סיפור. אני לא מעוניין להתנצל, אני ממש גאה בזה, למה לא? כל אדם שאני מראיין אני עובד על זה שיהיה קליינט שלי".

עיני לא צרה בפישר. שיעשה כסף כמה שבא לו ובאמת קשה לסרב ל-3 מיליון דולר. אבל שלא ישחק לי אותה עיתונאי. הוא כולה מאעכר שמשתמש בטלוויזיה כדי להשיג קליינטורה.

21 מחשבות על “מאעכר

  1. הגזמת. אני לא חושב שרונאל פישר הוא מאכער. זה לא שהוא מנצל את המסך למטרותיו – על המסך ראית רק עבודה עיתונאית. הוא לא עושה לעצמו פרסומת בטלוויזיה ולא מחפש לקוחות בזמן שידור. זה שגאידמק פנה אליו ושכר את שירותיו זה לא קשור לעבודה העיתונאית. אם יש לי הצעה עסקית בשבילך אני מנוע מלפנות אליך בגלל שאני מגיב לגלוב ? תחשוב על זה

  2. אני חשבתי שראיתי על המסך עבודה עיתונאית. בעצם ראיתי ניסיון להשיג לקוח ופישר הוא הראשון להודות בכך! אתה מנסה להגן על אדם שמודה בעצמו שהוא משתמש בראיונות להשיג קליינטים.

    אם יש לך הצעה עסקית בשבילי אתה לא מנוע מלפנות אליי בגלל שאתה מגיב לגלוב אבל אם הלכתי לראיין אותך, ישבתי אצלך שעתיים, כתבתי עליך כתבה בעיתון ואחרי זה אתה רוצה לשכור את שירותיי כדובר – בזמן שאני עדיין עובד בעיתון – אני אראה לך את הדלת, וכך יעשה כל עיתונאי שמכבד את עצמו.

  3. אני מצהיר בזאת שגידמאק לא יכול לקנות אותי(*)

    הוא קורא את הגלוב, נכון?

    (*) – כפוף לתנאי המבצע, ניתן לרכישה החל מסכום של 5,000,000$

  4. פשוט דוחה. איפה האתיקה? איפה המוסר? איפה לעזאזל הבושה? או שאולי אני תמים ופישר פשוט מציג לראווה את מה שאחרים עושים בסתר.

    בינתיים, אגב, אף עיתון חוץ מ'הארץ' עוד לא הרחיב על פרשת השוטרת שחיבלה בחקירה של גאידמק ואז עברה לעבוד עבורו.

  5. אתמול בערב בחדשות הספורט ראיינו את גיידמאק אחרי העליה לחצי גמר היול"ב ושאלו אותו על משחק הגביע נגד מכבי. I will be there and we are obliged to win, הוא אמר, ולרגע עבר בי רעד והודיתי לאל שאני לא עובד בהפועל ירושלים.

  6. יובל, פישר הוא מראש לא עיתונאי ולכן לא מחויב לאותם כללי אתיקה (מחמירים, יש לומר) שאתה מחויב בהם. כשאני רואה אותו על המסך אני מודע לכך שמדובר בעו"ד שמחלטר כעיתונאי. כצרכן של המוצר שלו אני לא מרגיש נפגע.

  7. עמית, ראשית אני לא בטוח שכולם מודעים למה שאתה מודע לו ושנית, פישר החל את הקריירה שלו כעיתונאי. הוא מראיין את המרואיינים יחד עם עיתונאי (מיקי רוזנטל) והפורמט הוא פורמט לגמרי עיתונאי. אלמנט ההטעייה פה גדול במיוחד.

  8. בדקתי בלוב ולא ראיתי שכולכם שפחתם אותו ביב שופכין על חלי יחימוביץ שראינה את פרץ לרגל נצחונו ושבוע לאחר מכן הצטרפה למפלגה שלו.

  9. דוב, זו האנלוגיה הכי אינטיליגנטית שמצאת?

    אם יחימוביץ היתה נשארת בערוץ 2 לאחר שהצטרפה לפרץ הייתי שופך עליה את אותו "ביב שופכין" (מטאפורה די דוחה, אגב). אבל היא עזבה ועברה לעולם אחר. חבר שלך לעומת זאת, נותר תחת האיצטלה של עיתונאי (הרי תוכניות הראיונות שלו ממשיכה לרוץ) כשהוא ממשיך לצוד אחר קליינטים ואף מתגאה בכך.

  10. אני לא קראתי לפני הארוע הזה לרונאל פישר עיתונאי (יש לו משרד די גדול לעריכת דין) ואני לא רואה בו היום עיתונאי. תוכנית ראיונות צבע זו לא עיתונות זה בידור ועל כותרת הזאת רונאל רץ (אני לא חושב גם שגודי שלום היא עיתונאית אבל יש לה תוכנית בטלבזיה).
    לפני ששלי עברה למפלגת העבודה היא התפרנסה רק מעתונאות (והנגזרות שלה), ובמידה שהיא לא תיבחר היא תחזור להיות עיתונאית. אני חושב שמה שהיא עשתה היה חמור שבעתיים.
    נ.ב.: יש דוגמאות נוספות רק פחות ישנות: אלי קמיר ובחור שהיה דובר של נתניהו לאחר שי בזק.

  11. בואנה הגאדמייק הזה, מולטי מליונר.
    אולי מישהו יכול לעשות טובה,ולהשאיר כאן את הטלפון של גאדמייק.
    נמגר לי החומר הטוב, ואין כסף. אני רוצה לבקש קצת הלוואה או תרומה.
    אתם יודעים כבר לו זורקים שקל ברמזורים.קשה קשה.
    בחייאת דינקום, שמישהו ישים המספר או שיתרום כמה שקלים לקנות חומר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *