היי שלי, קראת את דוח מבקר המדינה?

בפעם הראשונה מאז שמדינת ישראל אישרה לי להצביע, אני לא עומד להצביע למרצ. למעשה, לפני כמה חודשים התפקדתי למפלגת העבודה כדי לוודא ששלי יחימוביץ תנצח את עמיר פרץ במאבק על ראשות המפלגה. הצבעתי בסיבוב הראשון ואחר כך הצבעתי בסיבוב השני. אני מתכוון להצביע למפלגת העבודה בבחירות הכלליות כי אני חושב שבייחוד בבחירות האלו חשוב לחזק את מפלגת העבודה כמשקל נגד הליכוד ובעיקר כי אהוד ברק כבר לא נמצא שם.

שלי יחימוביץ היא לא פוליטיקאית מושלמת (אין כזה או כזו בשום מקום) אבל בהשוואה לאהוד אולמרט, ציפי לבני, שאול מופז, אהוד ברק, איווט ליברמן ובנימין נתניהו, שלי יחימוביץ היא עילוי. מצד שני, יש גבול גם לסבלנות שלי.

דוח מבקר המדינה על חברת חשמל הוא לא פחות מאשר מדהים. הוא מצביע על הדרך שבה הנהלת חברת החשמל פשוט שדדה את כספי הציבור כדי להעניק לעובדי חברת חשמל הטבות שהן לא פחות משערורייה. מדובר בחריגות שכר בהיקף של 3.4 מיליארד שקל שניתנו לעובדים בניגוד לכל מנהל תקין (ואם אני מבין נכון, גם בניגוד לכמה חוקי מדינה). אנחנו מדברים על חברה שיש לה חוב של 70 מיליארד שקל שבאופן טבעי מתגלגל אלינו ועלינו, הצרכנים, אלו שנדרשים לחסוך בחשמל כי יש "בצורת חשמל" ואז מעלים להם את התעריפים – שוב, ושוב ושוב.

על חשבון הנאמנות שחברת חשמל פתחה לעובדים, חשבון שאליו היא הזרימה 20 מיליון שקל מדי חודש עד שהצטברו בו 720 מיליון שקל, שמעו רבים. ואולם בתוכניתה של קרן נויבך שמעתי סיפור נוסף. חברת חשמל נוהגת להעלות בדרגה גם פנסיונרים שלה, כאלו שפרשו מהחברה. עלייה בדרגה משמעותה עלייה בשכר לאדם שכבר לא עובד בחברה. הוא בפנסיה! אלא שפנסיונרים הולכים לעתים לעולמם והפנסיה עוברת לנשותיהן. כעת מסתבר שגם אחרי שהעובד עבר אל עולם שכולו טוב, אשתו שתבדל לחיים ארוכים, ממשיכה ליהנות מהעליות בדרגה האוטומטיות של בעלה המנוח. כן, אשתו של המת מקבלת שדרוג בפנסיה של בעלה כיוון שהוא עלה בדרגה, אחרי שהוא מת!

לאורך השנים קיבלתי בשלוות נפש את הטיעונים של יחימוביץ שאין סיבה לפחד מהוועדים הגדולים והחזקים. הם אמנם כאלו אבל אין סיבה לבוא בטרוניה לקבוצה גדולה של עובדים שמשתכרת שכר הוגן ואפילו שכר גבוה. אבל יש הבדל בין שכר הוגן, יש הבדל בין שכר גבוה, יש הבדל בין שכר נאה לבין מה שנראה כמו שחיתות מוחלטת של קבוצה מאורגנת של עובדים שעושה בכסף שלי (!) כבתוך שלה.

עכשיו תקשיבי שלי: אני מתכוון להצביע עבורך ועבור מפלגת העבודה בבחירות הקרובות אבל אם את חושבת שאת תוכלי להמשיך להתחבק עם עופר עיני ולהגן על הוועדים הגדולים בכל מחיר, אם את לא מתכוונת לצאת באותו המרץ נגד פרקטיקות שערורייתיות, כפי שאת נוהגת לצאת במרץ (ובצדק) נגד בעלי הון ופוליטיקאים מושחתים, אז דעי לך שזו תהיה הפעם הראשונה וגם האחרונה שאני אצביע עבורך ועבור מפלגת העבודה.

אם את לא מסוגלת להפריד בין האינטרסים הפוליטיים שלך ושל מפלגת העבודה לבין חובת הנאמנות שלך לשמור על הכסף שלי מפני חבורה של ברונים שודדים, אין שום סיכוי שאני אתן בך אמון פעם נוספת.

בהצלחה בבחירות.

36 מחשבות על “היי שלי, קראת את דוח מבקר המדינה?

  1. העיקר לא מרצ.

    שלי טובה או רעה, היא לפחות מייצגת ציבור.
    אני חושב שהדעות שלה מסוכנות למדינת ישראל ובטח
    בגלל הקשרים שלה למקומות שקיבלו התייחסות בפוסט זה.

    זה לא רק חברת החשמל, זה עוד הרבה מקומות אחרים שהמדינה
    נותנת להם בית חם לעשות מה שהם עושים.

  2. אמן! כמוך כמוני – חבר מפלגת העבודה, אצביע לשלי בבחירות הקרובות, ופשוט משתגע מהחבירה הזאת לעופר עיני. פשוט משתגע.

  3. יותם (1): הקשר שלה לעופר עייני פחות מסוכן בעיניי מהקשר של ביבי לשלדון אדלסון. קצת פרופורציה. וזה עוד לפני שדיברתי על 80% מכספי הרווחה שהולכים לחרדים, על תקציבי עתק שהולכים למתנחלים שמשתלטים על שטחים לא שלהם רק כדי שהמדינה תעביר על חשבונה את הבתים שלהם למקום אחר. ואז תבנה להם עוד כמה בתים. שיהיה.
    אז בוא לא נדבר על מי נותן למי בית חם לעשות מה שהוא רוצה.

  4. יובל,
    החשש המרכזי שלי, ומכאן גם התמיכה שלי במרצ לעומת העבודה, ששלי יחימוביץ' תיקח את ה- 15 עד 20 מנדטים שהיא תצליח לקושש ותצטרף לממשלה בראשות אותו ביבי, ובחסות אותו שלדון אדלסון. במפלגת העבודה, מזה שנים רבות, נהוג להפעיל לחץ על ראש המפלגת להצטרף לממשלה ללא כל קשר למי עוד נמצא בממשלה, מי עומד בראשה, או מהם יעדיה.

    מרצ איננה כזו, והיא פועלת, לצערי מתוך האופוזיציה, לשנות דברים במדינה. אם יהיו לה יותר משלושה חברי כנסת היא אולי גם תצליח לחולל שינויים. יתרה מכך, למרצ יש היום שלושה חברי כנסת שאת כולם אני מעריך, הן על פועלם והן על יושרם, וזה הרבה יותר ממה שניתן להגיד על כל מפלגה אחרת, ובוודאי יותר ממה שניתן להגיד על העבודה, שתומכת בועדי עובדים כאלה.

    וליותם (1): אם נלך לכיוון שנראה לי שאתה מסמן, קרי ימינה וחזק, בעוד עשור או שניים לא תהיה עוד מדינת ישראל. לא כל כך בגלל הדמוגרפיה אלא בעיקר בגלל שלישראל יהודית ולא דמוקרטית אין זכות קיום בלי גיבוי של מערב דמוקרטי. אתה מוזמן להמר על העתיד הזה, אם אתה רוצה, אבל לא עם המדינה שלי.

  5. שתצא בהצהרה עכשיו נגד הועדים וחונטת עייני,, לפני הבחירות
    אחרי כן ,, אתה יכול לחפש אותה בסיבוב או אחרי החגים שלעולם לא ניגמרים

  6. בצער רב אומר שהחרדים יהיו בכל מקום.

    אצל ביבי ואצל שלי ואפילו עם למרכיב הקואליציה יקראו יאיר לפיד.
    דרעי יהיה שם ללחוש מהצד.

    אלעד (4). מדינת ישראל רחוקה מלהיות יהודית ולא דמוקרטית. ימינה חזק, ממש לא.
    אכפתיות מהמדינה שאני משלם בה מיסים ומשרת בה בצבא (מילואים). אני נגעל מהמחשבה
    שתהיה פה מדינה דתית / חרדית (יהודית זה ממש לא מילת גנאי).
    הצהרות כמו לא תהיה מדינה עוד עשור או שתיים הן דמגוגיות וחבל להתווכח עם קביעה כזו.

  7. אתם באים בטענות לשלי והעובדות בשטח מראות שהיא מאפשרת את הגזל הלא יאומן הזה (וכמובן עוד דברים) אבל אתם מתנהגים בדיוק כמו המצביעים האוטומטים שאותם אתם לא אוהבים. מאמינים לבלתי יאומן.
    הדבר שהכי מדהים אותי בכל העניין הזה הוא שאתם אפילו לא חושבים להצביע למפלגות הקטנות. אתם לא טורחים לברר אולי יש מישהו שאתם קצת יותר מסכימים איתו. לעזאזל, אפילו מישהו שיהנה מהספק שלפחות עדיין לא מכר את המסים שלכם עוד לפני הבחירות.

    למפלגת העבודה יש מצע. שלי הייתה חברת כנסת פעילה מספיק זמן כדי לפעול לפי המצע הזה. באתר כנסת פתוחה אפשר לראות אילו הצעות חוק היא הציעה והצביעה עבורן. לא צריך להיות מבקר המדינה כדי לראות את חוסר ההלימה בין המצע (או הדיבורים שלה) לבין הפעילות שלה בשטח. למצביעים יש היום המון כלים (טוב, בעיקר האינטרנט) כדי לדעת אם המועמד שלהם עושה את עבודתו או, במקרה הנפוץ יותר, פשוט שקרן.

  8. שלי תוקפת בכל הזדמנות (בצדק רב אמנם) את המגזר הפרטי ואת פערי השכר המופרכים בין ההנהלה לבין העובד הפשוט. כל זה טוב ויפה, רק שעל התחלואים שקיימים במגזר הציבורי – שנמצא אגב תחת אחריות הממשלה שהיא שואפת להיות חלק ממנה, שלא לדבר על מספר אחת שלה; אני משום מה לא שמעתי מילה אחת. להיפך, היא נוטה לסנג׳ר על הועדים בכל הזדמנות, והחבירה שלה לעיני רק מדגישה את זה.

    להזכיר לך עוד כמה בעיות במגזר הציבורי שהוועדים שלהם לא נותנים להתקרב אליהם? רכבת ישראל למשל? רשות השידור? מערך הנמלים?… שאני אמשיך להתדרדרות בשירותי הבריאות או תוצאות הציונים של תלמידי ישראל בכל מבדק אפשרי, ועל הפערים העצומים בין האזורים השונים בארץ במבחני המיצ״ב?
    יש בעיות במגזר הפרטי, אבל הן מתגמדות לחלוטין מול החידלון של המגזר הציבורי ששלי כנראה מאוד אוהבת כמו שהוא.
    אני נשאר גם השנה עם מר״ץ. מקווה שאתה מבין למה…

  9. איך אתה יכול להצביע למי שתומכת בדבר הזה שאתה כל כך מזדעזע ממנו, ובצדק? הרי היא לא תשנה דעתה אחרי הבחירות, לא בגלל הפוסט הזה ולא בגלל שום שיקול אחר. נוח לה עם עיני, הוא מקור הכוח שלה בקרב אנשי העבודה, הוא הביא אותה עד הלום, והיא חייבת לו ולא יכולה בלעדיו.
    בדיוק באותו אופן, גם נוח לה להתעלם מהתהליך המדיני ומהאין מומ עם הפלסטינים. היא לא רוצה להברי בוחרים, ובוחרת לשבת פה על הגדר, לא לומר מילה בעניין, ועשות פרצוף טפלון.
    אז עם כל מעלותייך שלי, ועם כל הנבחרת המרשימה שאת מגייסת, את לא באמת אופציה בשבילי.

  10. הזמן לדרוש מפוליטיקאים כל מיני דרישות והבטחות הוא *לפני* הבחירות. מאוד תמוה הרעיון הזה של הפעם אני מצביע לך, אבל אם לא תשני את דרכייך זאת תהיה הפעם האחרונה. זה נראה כאילו כבר קיבלת החלטה שמכל מיני סיבות לא בא לך לסגת ממנה, אז אתה מרכך את הדיסוננס על ידי זה שאתה מסביר לעצמך שבפעם הבאה כבר תראה לה.

    אם שלי יחימוביץ' מסתייגת מאותן "פרקטיקות שערורייתיות" אין שום סיבה שהיא לא "תצא נגדן במרץ" עוד לפני הבחירות. ואם היא לא תעשה את זה, למה בדיוק אתה חושב שיש סיכוי סביר שפתאום אחרי הבחירות זה כן יקרה?

  11. זה עצוב שהועדים הגדולים לא רק שאינם מביעים סולידריות עם הועדים הקטנים ומנצלים את כוחם כדי לשפר את תנאי העסקתם של העובדים החלשים, אלא אף מנצלים לרעה את כוחם ובכך גורמים נזק ועוול לעצם רעיון התאגדות העובדים בישראל. זה מופרך לחשוב שכל דרישה של ועד היא לגיטימית, בדיוק כשם שזה מופרך לחשוב שכל גחמה של מעסיק או של תאגיד היא לגיטימית. תפקידה של המדינה היא לפקח על שני הצדדים ולהבטיח שאף אחד לא ינצל את כוחו לרעה.

    (אהם… אז תצביע לי בפריימריס).

  12. אמרתי זאת בעבר, שלי יחימוביץ לא תוכל לתקן את מה שקורה כאן היא מקסימום תוכל להחמיר את המצב לטווח הארוך. בנוסף שלדעתי, אם היא תבחר לראשות הממשלה, זמן קצר אח"כ תפרוץ מלחמה. אם מישהו חושב שהזאבים מסביב יראו fresh meat ולא יסתערו אז הוא חי באשליות.
    ביבי הוא זוועה ברמות כאלו שבתקופתו בעלי ההון קיבלו מסר שהעם הופקר ואפשר לעשות לו ככל העולה על רוחם. האיש מנהל את המדינה כמו חברת הייטק ושכח שהוא ראש ממשלה. ת'כלס הוא ושטייניץ היו משליכים חצי מאזרחי המדינה לפח אם הם היו סוברים שזה יביא ל"גרפים עולים". היתרון של האיש הזה הוא שכל עוד הוא הכלב בשער אז הזאבים חוששים להתקרב.
    ת'כלס הריח שעולה מכנסת ישראל הוא סירחון שלא היה מבייש נבלת חתול ששכבה בשמש שבוע. אין למי להצביע.
    מחאה חברתית לא תצלח במדינה כי אנחנו מפולגים ברמות שלא ניתנות לגישור.

    אני ממש ממש מיואש.
    אבל יש דבר אחד שאני יודע בוודאות. הטבע חייב איזון על מנת להתקיים לאורך זמן. ברגע שאין איזון ויש קיצוניות פורצת מחלה כזו או אחרת.
    גברים ניצלו את כוחם ורמסו את הנשים אז קם הפמיניזם שעקרונו נכון אבל סופו מחלה.
    המלכים ניצלו את כולם ורמסו את האזרחים וקמו אנשים כמו נפוליאון שאחריתו ידועה.
    כך גם ברוסיה הצארית וכו'.
    כשחצי מאזרחי המדינה מתעוררים כל בוקר להתייקרות נוספת כזו או אחרת ונבחר ציבור משתמש בכספי הציבור לחיי הוללות ברוסיה צריך להיות משוגע בשביל לא להבין שבסופו של דבר משהו יתפוצץ פה. זוהי דרכו של הטבע.

  13. יובל, כל מה שכתבת על הועדים הגדולים הוא נכון, למרות שלדעתי זו היתממות מסוימת להיות מופתע כעת, אחרי ששנים הועדים הגדולים וההסתדרות משחיתים את העבודה המאורגנת, ובעוד ששלי חברה אל עיני מתוך חישובים איסטרטגיים (נגד פרץ זו לא סיבה מספיק טובה בשבילי).
    הנקודה שבה לא נגעת, היא מה יחסה של שלי להתנחלויות. עד כמה שאני מבין (למרות העמימות הרבה שהיא מפזרת בנושא), היא לא ממש נחרדת – לא מהכיבוש ולא מהכספים הנשפכים בשטחים, שנדריליונים של שקלים.
    זה לא מפריע לך?

  14. הנה משהו שאני לא כותבת בד"כ: חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
    שלי וביבי זה אותו דבר בדיוק רק מכיוון אחר
    ההבדל היחיד הוא שכששלי מדברת על כלכלה ואומרת "מכשירים פיננסיים" אני מתכווצת ממבוכה שמהר מאוד מסתברת כמוצדקת כי היא מנסה גם להסביר מה זה לדעתה…

  15. חבל לי שכל-כך הרבה אנשים מצוינים עושים בראש משחקים קואליציונים במקום להצביע להכי טוב שיש. שלי יחימוביץ' היא בסדר. היא מגבשת סביבה עכשיו חבורה שמדברת בשפה שלה (בערך, אם ראיתם את העימות רגב שפיר). יש לה את החסרונות המוכרים שלה וחוסר נסיון במאבקים חברתיים שמשום מה לא מזכירים מספיק. למפלגה שלה יש שק שרצים שלא נגמר ופוטנציאל לא קטן לתקוע לה סכין בגב אחרי הבחירות בין אם תצליח ובין אם לא. ראש ממשלה יש אחד. חברי כנסת מחוקקים 120. אז עם כל הכבוד לשלי, מה ייכנס לכנסת ביחד איתה? בתנועה הירוקה יש חבורה שרצה כבר 4 וחצי שנים כמפלגה ושנים רבות קודם במסגרות אחרות. לתנועה הירוקה יש פתרונות ראליים לכל הבעיות החברתיות והכלכליות במדינה, מגובים בשנים של עשיה חוץ פרלמנטרית שהיקפה מדהים (אדם טבע ודין, מגמה ירוקה, כח לעובדים, מאבקים מקומיים וארציים אין ספור בכל עניין חברתי וסביבתי). במקום ציפי או ביבי, שלי או ביבי, שמאל או ימין, צריך להכניס אנשים טובים לכנסת ולתת להם להחליט עם מי לרוץ, למי לחבור ומה לעשות עם הכח שניתן להם.

  16. יובל בוא תשאל את עצמך מה הסיבות שבגינן שלי משאירה את אמיר פרץ ואיתן כבל במפלגה ואפילו הסביבה הקרובה שלה מעודדת בקריצה את זה שהם יהיו ממוקמים גבוה בפריימריז. עייני ניצל מצב פוליטי על מנת להביס את היריב שלו וליצר חיבוק דב לשלי. ברגע שיסתיימו הבחירות ומאזן הכוחות ישתנה, דברים לא ישארו כמות שהם.

  17. נחי (20): שלי יחימוביץ' היא לא הכי טוב שיש. היא אפילו ממש רחוקה מלהיות בסדר. היא מייצגת ומגוננת בשיטתיות על חבורה ענקית של אנשים ממש ממש מושחתים, המנצלים אותנו כל יום בציניות שאין גדולה ממנה.
    מפלגת העבודה רקובה. אין לי אף מילה נוספת בנושא, ולדעתי מי שמצביע למפלגה הנ"ל זורק את הקול שלו לפח – ואף גרוע מכך, משתמשים בקולו על מנת לזחול לממשלת ביבי – מקסימום להשיג עוד משרת שר בלי תיק…
    מר"צ? הדוגמה הקלאסית של כוונות טובות שמובילות לגיהינום. לצערי הרב כבר המון זמן שהם באופוזיציה, ומשם לא עושים כלום. רק מוחים, וגם זה בספק.
    המסקנה שלי היא להצביע ליאיר לפיד. נכון, יש הרבה דברים כנגדו, אבל לפחות הוא נראה לי אדם הגון ורציני, שתומך באופן עקרוני באותן המטרות שלי. לא בדיוק, כמובן, כי אין אחד שהוא ב- 100% כמוני (כל עוד אני לא רץ בעצמי… ולא שיש לי כוונה כזו)
    אז בבחירות הקרובות אשים את הפתק של "יש עתיד" בקלפי, ואני מקווה שעוד הרבה אנשים יעשו כן. בהצלחה לכולנו

  18. ואם טייקון משלם לעובדים שכר עלוב בעוד שהוא-עצמו מרוויח מיליארדים מאותו מפעל, אז זה יותר טוב? יותר "הוגן"? האם במקרים כאלה זה לא על חשבון הציבור? כי מבחינה לוגית עסק פרטי לא יכול להיות מושחת? לגבי חברת החשמל לפחות מותר לנו להשתמש במילה שחיתות. הפרטה זה הכניעה האולטימטיבית, לא אידיאולוגיה אלא פסיכולוגיה. וכל ההפרטות הנפשעות התחילו ככה, בהתבטאויות כאלה, פוסט כזה איכשהו נותן רוח גבית להפרטות, גם אם לא התכוונת.
    אני לא רואה את יחימוביץ' משנה את חוקי מה שנקרא "החברות הציבוריות", הדירקטוריונים, גרעין השליטה, הבע"מ וכו'. כדי שזה יקרה צריכים לקרות דברים הרבה יותר חמורים מאשר איזושהי מחאה שבה ילדים חנפנים, כלומר שטופים במשואה-לתקומה, מסיימים הפגנות בניפנוף דגלי כחול-לבן ובשירת הימנון הציונות.

    http://israblog.nana10.co.il/blogread.asp?blog=98991&blogcode=5736702

  19. אחד העם. מזל שאני לא דובר התנועה הירוקה אם הבנת מהתגובה שלי שלדעתי שלי היא הכי טובה. התנועה הירוקה היא הכי טובה בעיני אם זה לא היה ברור. שלי בסדר, אבל חבל להצביע לבסדר כשיש הכי טוב, במיוחד כשביחד עם הבסדר ייכנסו לכנסת גם כמה שהם גרועים.
    ולגבי יאיר לפיד – ובכן, דעותיו החברתיות/סביבתיות/כלכליות, כפי שאני מתרשם מהן, שונות לחלוטין משלי, ככה שאני לא אצביע לו.
    האמת היא שאני לא מבין למה למישהו להצביע בשבילו. ברוב התחומים הדעות שלו דומות מאוד לאלה של נתניהו. בתחום המדיני הדעות שלו הן "כל הכבוד לצה"ל" ו"אני רוצה שלום", שזה לא ממש חידוש גדול. הוא חסר נסיון לחלוטין וגם כשהוא יוצא נגד נתניהו זה לא נגד שום דבר מהותי, אלא יותר בסגנון "הוא הבאיש את שמנו בעולם, אני אתקן את זה". ונתניהו מתפאר ביכולות הרטוריות שלו. ככה שיאיר לפיד בעצם רץ על טיקט של "אני אהיה נתניהו יותר טוב מנתניהו". אז מי שטוב לו עם המצב והכיוון צריך לדעתי להצביע לנתניהו כדי שיוכל להמשיך כך. מי שלא טוב לו, צריך להצביע למישהו עם דרך אחרת. אין סיבה להצביע ליאיר לפיד בשום מקרה.

  20. נחי (24): אין לי ממש דעה על התנועה הירוקה, למעט זה שהיא נראית לי עוד יותר איזוטרית ממרצ – ולכן מי שמצביע עבורה לא יגרום להשפעה בחברה דמוקרטית ובמנגון פרלמנטרי כמו שיש לנו.
    יאיר לפיד הוא הרבה דברים, אבל נתניהו – הוא לא. אין לי ספק שיש לא מעט דברים שאני חולק עליו, ולבטח יש נושאים שהייתי רוצה שיהיה בהם יותר נחרץ ואקטיבי, אך באופן בסיסי הוא נראה לי אדם הגון, ומבחינתי זו התחלה טובה.
    לצערי, לפי חברת האנשים שהיא בוחרת לעצמה (כגון עובדי חברת החשמל השודדים) – שלי איננה אדם הגון. ואסיים בזאת

  21. תקציב חברת חשמל הוא כ 16 מיליארד שקלים.
    ההוצאה על משכורות ופנסיות היא כ 400 מיליון שקלים. זאת אומרת, פחות מאחוז.

    למה? כי חברת החשמל היא חברה עתירת הון, עם ציוד שעולה המון, ובעיקר קנייה של דלקים (יותר ממחצית התקציב).

    אז השחיתות בחברת חשמל היא קצת, לא באמת מעניינת. זה לא שמחיר החשמל ירד מאוד עם היו מורידים את המשכורות של העובדים בחצי, ובהשוואה עולמית מחירי החשמל בארץ נמוכים.

    לעומת זאת, כשמנכ"ל לוקח בונוס של כמה מיליונים בחברה שמפסידה כסף (וכמובן, מממנת את המשכורת שלו מכספים שגויסו בבורסה – זאת אומרת כספי הפנסיה שלנו), זה קצת יותר מעניין.

  22. יואב, ממתי 70 מיליארד זה לא מעניין?!
    לחרדים סופרים כל שקל ולשודדים בשירות הציבורי מוותרים כי "זה לא מעניין"?!
    אגב, לגבי עלות החשמל ביחס לתנאים, גם זה לא נכון. חברת החשמל יכלה להיות יעילה יותר ולכן גם זולה יותר (ועל הדרך גם לזהם פחות) אבל הוועדים ה"לא מעניינים" טרפדו את זה כדי שלא יגעו לרעה בעובדיהם. וכולנו סובלים.

  23. יחימוביץ ישבה רוב הקדנציה הזו בקואליציית נתניהו ותמכה בה מבפנים. היא יכלה להפיל את הממשלה אינספור פעמים לו היתה מצטרפת לחברי הכנסת שעוד היו אז בכנסת וביקשו לפרוש (אופיר פינס, יולי תמיר, זוכרים? היתה חסרה להם אצבע אחת) אבל היא העדיפה להבטיח את עתידה הפוליטי על פני עתידה של המדינה. גם אחרי הבחירות הבאות היא תיקח את המנדט שלך ותשב בקואליציית נתניהו. היא תמשיך לדבר בתקיפות כנגד שטרסלר ותעביר חוקים יפים על קופאיות וכיסאות אבל תמשיך לא לדגדג את השיטה ולספק תמיכה להרחבת ההתנחלויות ולמימון המיזוגניה הרבנית. עתידה של מדינת ישראל מוטל בספק בגלל הברית שאירגן נתניהו בין בעלי ההון, המתנחלים והחרדים. אם אתה רוצה לחזק את הקואליציה הזו תצביע ישירות לביבי, למה לעבור דרך יחמוביץ? יש רק מפלגה אחת שנלחמת גם בבעלי ההון, גם בהתנחלות והעדר הגבולות וגם בחגיגות העסקנים החרדים. תזכר מתי היה פה טוב בפעם האחרונה. נכון. כשלמרצ היו 12 מנדטים. יכול להיות פה טוב שוב.

  24. עובדות (30): אמת לאמיתה, כל מילה נכונה

    יובל, אני מציע לך לחשוב ממש טוב האם אתה רוצה לתת את הקול שלך למפלגת העבודה, *בנוסף* למעלותיה של הגברת יחימוביץ'. יש שם חבורה מדהימה של אוכלי חינם.
    כדאי לא להתרשם מכל החברה הצעירים, הנלהבים והמרשימים (באמת! בלי טיפה של ציניות!) שמנסים להכנס לרשימה. המנגנון המסואב של העבודה יגרוס גם אותם
    ועדיין, בהצלחה לכולנו

  25. זה לא שיש ביזבוזים והטבות של 70 מיליארד שקל. יש חוב של 70 מיליארד שקל.
    חברת החשמל לא קובעת את תעריפי החשמל. ועדת החשמל עושה את זה – ואם היא קובעת מחיר נמוך מדי יחסית להוצאות – שהן תלויות מאוד בתעריפי הדלק ולכן לא צפויות – אז חברת החשמל נכנסת לחובות.
    לכן יש לה חוב של 70 מיליארד שקל. אילו לא, 70 מיליארד שקל שחולקו לביזבוזים. העלות של העובדים היא כ 400 מיליון שקל בשנה. לא 70 מיליארד.
    יכול להיות שיש ניהול כושל, יכול להיות שגייסו בריביות יותר מדיי גבוהות.
    אבל זה לא הועד. העובדים מקבלים משכורות ותנאים טובים, מעל לתנאי השוק, אבל יחסית לתקציב שלה, חברת החשמל לא מוציאה הרבה על משכורות ופנסיות.

  26. יואב,
    עלות העובדים היא 400 מיליון שקל?
    אתה מביך את עצמך
    עלות השכר בחח״י היא כ4.5 מיליארד שקל בשנה, וזה לא כולל את תשלומי הפנסיה למי שכבר פרש בהסכמים שהיום היינו קוראים להם שערורייתיים

  27. מאיפה אתה מביא את הנתונים שלך?

    http://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3524246,00.html

    צודק, זה 400 מיליון שקל לרבעון, לא לשנה. זאת אומרת 1.6 מילארד בשנה.
    ל כ 12,000 עובדים. זה יוצא עלות שכר ממוצעת של 11 אלף בחודש. גבוה יותר מהממוצע במשק, אבל לא "מושחת".

    הבעיה ההרבה יותר גדולה היא שדידת כפסי הפנסיה שלנו, בסדרי גודל. כמו בן אדם שמתלונן על יתושים כשתקוע לו סכין בחזה.

  28. יואב, ח.ק., עלות עובדים היא "רק" 1.6 מיליארד בשנה, אבל ה-סיבה לגרעון היא חוסר יעילות ביצור החשמל שיכלה להמנע אילו ביצעו התייעלות במתקני היצור. הסיבה שטרפדו את זה היא…. ועד העובדים.

  29. מאוד קל להגיד : "צריך להתייעל", ואני מסכים שפוליטיקה זה לא דבר שמעודד התיעלות. אבל בכל חברה, פרטית או ציבורית, עם ועד או בלי, יש חוסר יעילות.
    חברה פרטית במצב של חברת החשמל, הייתה פשוט מעלה מחירים. חברת החשמל לא יכולה לעשות את זה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *